Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Yannick wrote:
Yep, vond ik ook.. Maakt die dag ook nog wat sterker hé. Heb je Bastille – KoL – AF – dance act wat 4 grote namen zijn, terwijl je voor andere dagen 2 grote namen hebt (sub / headliner dan)
….


Ik hoop niet dat hem gaat worden, want dan kom ik die donderdag helemaal niet meer op het festivalterrein. Nou vooruit tijdens KOL een biertje pakken en AF kijken tot het gaat vervelen. Doe anders Flogging Molly er nog voor, dan heb ik in ieder geval iets om naar uit te kijken.

Tip: ga naar Arcade Fire. Je zal je niet vervelen. Da's echt een redelijk overrompelende act waar je volledig wordt ingezogen. Ik ben die aan gaan zien toen ik die amper kende (praktisch enkel van naam) maar ze hebben me volledig omver gekegeld. Een beetje het E Street Band effect (doordat ze met zoveel op een podium staan).
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
62
Bieber in Oktober gezien in Sportpaleis. Ik kan je verzekeren dat er meer dan voldoende sfeer zal zijn dan. Nadeel is dat; omdat de man graag danst hij vaak overgaat tot playback. En dit zal het werchterpubliek niet weten te smaken vermoed ik.

Ikzelf hoop een beetje op nieuws van:
The XX (hoop als sub voor radiohead)
Kasabian
Prophets Of Rage (Hopelijk niet op Graspop)
The Killers (Heb gerucht gelezen dat ze op een festival staan in mexico ofzo maar wat zijn hun kansen?

Hoop vrijdag om 16u op nieuws van een van deze bands..
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Bieber in Oktober gezien in Sportpaleis. Ik kan je verzekeren dat er meer dan voldoende sfeer zal zijn dan. Nadeel is dat; omdat de man graag danst hij vaak overgaat tot playback. En dit zal het werchterpubliek niet weten te smaken vermoed ik.

Ikzelf hoop een beetje op nieuws van:
The XX (hoop als sub voor radiohead)
Kasabian
Prophets Of Rage (Hopelijk niet op Graspop)
The Killers (Heb gerucht gelezen dat ze op een festival staan in mexico ofzo maar wat zijn hun kansen?

Hoop vrijdag om 16u op nieuws van een van deze bands..

Is de min leeftijd op dit forum niet 16?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.376
2.719
mattman wrote:
Inderdaad, de donderdag zal wel zeker nog een grote main naam kunnen gebruiken. En Bastille zou wel werken.


Justin Bieber of Imagine Dragons ?

Ik maak geen grap, lijken mij 2 serieuze opties.
En waar zou je die nog zetten?

Neen, laat Pinkpop hem maar met volle trots aankondigen voor een BeNeLux exclusief show.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Is de min leeftijd op dit forum niet 16?

Arne.......iedereen is welkom op dit forum...zelfs jij en Beeberfans
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.392
3.415
Justin Bieber komt echt no way naar Werchter. Er is ook gewoon geen plaats voor. Als JB een festival doet, dan wilt hij daar gewoon headlinen en alle headlinerplekken staan al vol. Gelukkig waren er dit jaar genoeg grote namen om een JB op Werchter te vermijden...

Verder zie ik Bastille inderdaad als grote kanshebber voor donderdag of vrijdag. Imagine Dragons kan je nog over discussiëren, misschien beter plaatsje onder sub.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
97
71
Sigur Rós + Radiohead was in 2008 ook een prachtige combi, maar ja, in 2013 stond Sigur Rós in The Barn dus weet niet of ze die - als we weer komen - weer op de Main zetten. Ik hoop dan op the XX als sub, wat ook prima zou werken. Bastille mag van mij ver ver weg blijven, veels te erg gehyped. En als ze al komen hoop ik ook zeker niet dat ze een sub-headliner plek krijgen...
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
97
71
Was in 2009 en 2015 ook het geval, dus kan zeker. Ze kunnen dan net zo goed 'headliner' genoemd worden. Maar gezien de namen die er nu al staan lijkt vrijdag me de enige optie? Evt zaterdag, maar lijkt me iets te veel van het goede.

Ik hoop dat van Secret Solstice Rhye doorkomt, mooie naam voor in The Barn.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.666
2.284
Leuke clashfinder online, zullen er wel een groot deel van aanwezig zijn. http://clashfinder.com/s/rw2017/?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Ik zie enkel plek voor een afsluitende dance act op donderdag en zaterdag.

Na Radiohead zie ik geen dance afsluiters (omdat die een redelijke lichtshow hebben) en de Foo Fighters sluiten het festival (terecht) af op zondag.

Ik las trouwens ergens dat RH aan een vernieuwde lichtshow werkt voor volgend jaar. Lekker uitpakken op Glasto hé. ;-)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
jefferke wrote:
Leuke clashfinder online, zullen er wel een groot deel van aanwezig zijn. http://clashfinder.com/s/rw2017/?


Heel gaaf wat daar tussen staat. Alleen staat biffy dan echt wel main en elbow tijdens radiohead lijkt me niet heel logisch gezien veel mensen van beide fan zullen zijn.
Voor de rest zou ik meteen voor deze line up tekenen.
Als de programmeurs van Werchter Pixies en Pearl Jam of Red Hot Chili Peppers en Tame Impala laten samenvallen, dan kan zowat alles clashen lijkt me.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
superginger wrote:
jefferke wrote:
Leuke clashfinder online, zullen er wel een groot deel van aanwezig zijn. http://clashfinder.com/s/rw2017/?


Heel gaaf wat daar tussen staat. Alleen staat biffy dan echt wel main en elbow tijdens radiohead lijkt me niet heel logisch gezien veel mensen van beide fan zullen zijn.
Voor de rest zou ik meteen voor deze line up tekenen.


Als de programmeurs van Werchter Pixies en Pearl Jam of Red Hot Chili Peppers en Tame Impala laten samenvallen, dan kan zowat alles clashen lijkt me.
Daar heb je een punt, hoop alleen meer dat deze clash er niet komt...
 

Bart Nijensteen1617899561

Playlistbediener
1 dec 2016
6
0
Vraag me als enigszins festivalnieuweling af hoeveel waarheid er in zo'n clashfinder zit ...... Qua welke artiesten, welke artiesten op welke dagen en op welke tijd.... Weet iemand meer?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vraag me als enigszins festivalnieuweling af hoeveel waarheid er in zo’n clashfinder zit …… Qua welke artiesten, welke artiesten op welke dagen en op welke tijd…. Weet iemand meer?
De maker weet waarschijnlijk net zoveel als ons en is puur gebaseerd op geruchten en wat er in de buurt is. Het is meer gewoon een tool om alles mooi op een rijtje te hebben en een indeling te maken. Maar ik zou het zeker niet als waarheid zien. (Al zal er ongetwijfeld iets goed gegokt zijn)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken