Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Vraag me af al de hele tijd af wie ze tijdens Radiohead zouden kunnen zetten in de Barn / Klub C, zou bv. een Bazart al Barn-headliner zijn? The 1975 speelde in Berlijn tijdens Lolla ook maar voor een schrammel publiek terwijl RH het beste van zichzelf gaf voor een wei vol publiek. Een dance-act dan maar? Al zijn Major Lazer of Justice misschien wel té groot voor in een tentje, zou het wel kunnen matchen.. Niet?
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Op de website merk je nochtans duidelijk verschil tussen headliner en geen headliner.. Om nu maar een voorbeeld te geven, Blink-182 is dit niet en heeft een kleiner vakje gekregen. Het feit dat Alt-J voor FF staat op zondag, even groot als het vakje van FF maakt aan mij toch duidelijk dat ze sub zijn.. RW heeft altijd vreemde combinatie’s (net of KoL en AF matchen zo goed?) Dus dat argument is bs
Dat het vakje op dit moment groot is zegt natuurlijk nog vrij weinig nu er nog niet zoveel bekend is. Het zou er ook raar uit zien om 2 ongelijke vakjes naast elkaar te hebben op de zondag. Neemt niet weg dat Alt-J gewoon een prima formaat sub zou zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Op de website merk je nochtans duidelijk verschil tussen headliner en geen headliner.. Om nu maar een voorbeeld te geven, Blink-182 is dit niet en heeft een kleiner vakje gekregen. Het feit dat Alt-J voor FF staat op zondag, even groot als het vakje van FF maakt aan mij toch duidelijk dat ze sub zijn.. RW heeft altijd vreemde combinatie’s (net of KoL en AF matchen zo goed?) Dus dat argument is bs

Als er maar 2 namen bekend zijn krijgen ze sowieso beide het grootste vakje, vanaf er meerdere namen bekend zijn, zijn de 2 grootste namen in de 2 grootste vakjes. Er Kan gerust (bij wijze van sprake) nog The Killers bijkomen en dan krijgt Alt-J gewoonweg een kleiner vakje.

Kings Of Leon vs. Arcade Fire is toch niet zo'n bizarre combinatie...?

Florence vs. Macklemore
Ellie Goulding vs. Paul McCartney
Pink vs. Rammstein
Pharrel Williams vs. Mumford And Sons
Stromae vs. Kings Of Leon
Green Day vs. The National
Iron Maiden vs. Black Eyed Peas
...

allemaal een stukje raarder toch
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Florence vs. Macklemore
Ellie Goulding vs. Paul McCartney
Pink vs. Rammstein
Pharrel Williams vs. Mumford And Sons
Stromae vs. Kings Of Leon
Green Day vs. The National
Iron Maiden vs. Black Eyed Peas

Fijn dat je je research doet maar qua doelpubliek kloppen 1, 4, 5 en 6 wél redelijk hoor :)

Als er maar 2 namen bekend zijn krijgen ze sowieso beide het grootste vakje, vanaf er meerdere namen bekend zijn, zijn de 2 grootste namen in de 2 grootste vakjes. Er Kan gerust (bij wijze van sprake) nog The Killers bijkomen en dan krijgt Alt-J gewoonweg een kleiner vakje.
Volgens mij zou Alt-J dan niet eerst staan van de 2 maar achter Foo Fighters, moest 't geen sub zijn maar Barn headliner.. Maar kan ook verkeerd zijn hé..
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
De barn headliner op zondag speelt normaal in de pauze tussen de headliner en sub-headliner op main. Alt-J zou dus tegenover niemand spelen, het enige wat mensen dan weg zou houden is dat ze een goede plek bij FF willen. Verwacht ze dus gewoon als sub.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
De barn headliner op zondag speelt normaal in de pauze tussen de headliner en sub-headliner op main. Alt-J zou dus tegenover niemand spelen, het enige wat mensen dan weg zou houden is dat ze een goede plek bij FF willen. Verwacht ze dus gewoon als sub.

Maar FF is een headliner die standaard 2,5u speelt op festivals, dus de gewoonlijke situatie gaat deze keer niet op. Als het einduur hetzelfde blijft begint FF dus een stuk vroeger dan een normale headliner, en overlapt de Barnafsluiter bijgevolg met FF.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Maar FF is een headliner die standaard 2,5u speelt op festivals, dus de gewoonlijke situatie gaat deze keer niet op. Als het einduur hetzelfde blijft begint FF dus een stuk vroeger dan een normale headliner, en overlapt de Barnafsluiter bijgevolg met FF.
Foo Fighters gaan echt geen 2,5h krijgen, hoeveel acts heb je dan op zondag? 5?
Zoiets lijkt me realistisch, al beginnen de subs vaak zelfs al iets na 9..
20:45 - 22:00 Alt-J
23:00 - 01:00 Foo Fighters

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Kereltje wrote:
Maar FF is een headliner die standaard 2,5u speelt op festivals, dus de gewoonlijke situatie gaat deze keer niet op. Als het einduur hetzelfde blijft begint FF dus een stuk vroeger dan een normale headliner, en overlapt de Barnafsluiter bijgevolg met FF.

Foo Fighters gaan echt geen 2,5h krijgen, hoeveel acts heb je dan op zondag? 5?
Zoiets lijkt me realistisch, al beginnen de subs vaak zelfs al iets na 9..
20:45 – 22:00 Alt-J
23:00 – 01:00 Foo Fighters

Foo Fighters 'krijgt' die tijd niet. RW betaald er (fors) voor. In 2015 stond FF ook voor 2 1/2 uur op het programma. Het zou niet onlogisch zijn als ze nu dezelfde tijd krijgen.
Aantal acts op de zondag zou dan 6 of 7 kunnen worden op de main. Prima toch. Mensen komen die dag voor de show van de FF, niet voor een ingekorte. En dat er dan overdag 1 band minder speelt, boeien.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Kereltje wrote:
Maar FF is een headliner die standaard 2,5u speelt op festivals, dus de gewoonlijke situatie gaat deze keer niet op. Als het einduur hetzelfde blijft begint FF dus een stuk vroeger dan een normale headliner, en overlapt de Barnafsluiter bijgevolg met FF.

Foo Fighters gaan echt geen 2,5h krijgen, hoeveel acts heb je dan op zondag? 5?
Zoiets lijkt me realistisch, al beginnen de subs vaak zelfs al iets na 9..
20:45 – 22:00 Alt-J
23:00 – 01:00 Foo Fighters

In 2014 was Pearl Jam geprogrammeerd voor 3 uur. Dan stonden er ook 7 namen op mainstage hoor.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Iggy Pop begin juli op Festival Les Déferlantes. Ik denk dat er niemand iets op tegen zou hebben mocht hij weerkomen. Wat een geweldig optreden was dat dit jaar!

Toch is het realistischer dat hij deze keer op Dour, Les Ardentes, Lokerse Feesten... staat.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
1x leuk om gezien te hebben, maar niet echt boeiend genoeg om meteen op herhaling te krijgen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Shaverion wrote:
De barn headliner op zondag speelt normaal in de pauze tussen de headliner en sub-headliner op main. Alt-J zou dus tegenover niemand spelen, het enige wat mensen dan weg zou houden is dat ze een goede plek bij FF willen. Verwacht ze dus gewoon als sub.


Maar FF is een headliner die standaard 2,5u speelt op festivals, dus de gewoonlijke situatie gaat deze keer niet op. Als het einduur hetzelfde blijft begint FF dus een stuk vroeger dan een normale headliner, en overlapt de Barnafsluiter bijgevolg met FF.

Klopt maar bijvoorbeeld Muse in 2015 kreeg 2uur en ook daar begon de barn headliner op het moment dat de sub-headliner klaar was. De KlubC headliner stopt ook altijd wat eerder dan die op main. Alt-J kreeg vorige keer ook al 1.10uur, zou me niks verbazen als die nu 1.30uur krijgen. Dat zou dan ook weer langer zijn dan de meeste barn headliners.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Denk dat Highly Suspect echt wel een band is die werchter dit jaar moet hebben! zou zonde zijn om zie niet over te halen! Komen in Februari/maart naar Europa maar nog geen belgische datum. Ben benieuwd of ze in july ook langs komen,
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Op een andere noot, Stubru maakte een aantal benefietconcerten bekend voor de warmste week.. Wie zien we terug op werchter? Lost Frequencies en Goose op herhaling? Tom Odell, Jamie Lidell..? Bazart, al zijn we het daar wel allemaal over eens denk ik :) Ook Dua Lipa heeft volgens mij wel een grote kans..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Zag het ook net... heel teleurstellend lijstje. Was echt van plan om het goede doel te steunen door zo'n optreden bij te wonen, maar met deze acts zie ik het toch niet zitten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
neracroft wrote:
Florence vs. Macklemore
Ellie Goulding vs. Paul McCartney
Pink vs. Rammstein
Pharrel Williams vs. Mumford And Sons
Stromae vs. Kings Of Leon
Green Day vs. The National
Iron Maiden vs. Black Eyed Peas

Fijn dat je je research doet maar qua doelpubliek kloppen 1, 4, 5 en 6 wél redelijk hoor
1f642.svg


neracroft wrote:
Als er maar 2 namen bekend zijn krijgen ze sowieso beide het grootste vakje, vanaf er meerdere namen bekend zijn, zijn de 2 grootste namen in de 2 grootste vakjes. Er Kan gerust (bij wijze van sprake) nog The Killers bijkomen en dan krijgt Alt-J gewoonweg een kleiner vakje.

Volgens mij zou Alt-J dan niet eerst staan van de 2 maar achter Foo Fighters, moest ’t geen sub zijn maar Barn headliner.. Maar kan ook verkeerd zijn hé..

Ook niet waar want de grootste 2 staan alfabetische en de kleinere staan op zich (apart van de grootste 2) ook weer alfabetisch...

Ik snap niet dat zoveel mensen (zeker jullie die er elk jaar veel mee bezig zijn) dit systeem nog steeds niet snappen!
 

Andy Wouters

Playlistbediener
5 dec 2016
7
0
Zien jullie Green day nog komen naar werchter dit jaar?

Ze staan al op 28&29/06 in ierland en uk en ook op 1/07 staan ze in uk.

Enige vrije dagen zijn nog vrijdag 30/06 of zondag 2/07.

Ik zie ze nog wel op vrijdag staan samen met radiohead.
Omdat radiohead ook headliner is op arras op zondag en ook daar green day nog geen festival heeft dus zie ik de combinatie radiohead - green day zowel op werchter als op arras ?

Of denken jullie dat ze helemaal niet naar werchter komen wat raar zou zijn als ze toch in de buurt zijn en alle grote festivals doen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zien jullie Green day nog komen naar werchter dit jaar?

Ze staan al op 28&29/06 in ierland en uk en ook op 1/07 staan ze in uk.

Enige vrije dagen zijn nog vrijdag 30/06 of zondag 2/07.

Ik zie ze nog wel op vrijdag staan samen met radiohead.
Omdat radiohead ook headliner is op arras op zondag en ook daar green day nog geen festival heeft dus zie ik de combinatie radiohead – green day zowel op werchter als op arras ?

Of denken jullie dat ze helemaal niet naar werchter komen wat raar zou zijn als ze toch in de buurt zijn en alle grote festivals doen.

Green Day is afgeschreven voor RW. Die gaan echt niet samen met Radiohead of Foo Fighters op een dag staan, daar zijn beide bands veel te groot voor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken