Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb helemaal niks met Alt-J en snap die hype ook totaal niet, maar als mensen hier zeggen dat ze sub zouden moeten zijn dan zal het wel. In mijn ogen komen ze daar nog wel erg veel voor te kort hoor. Eerder een plaatsje onder de sub zou ik logisch vinden, maar goed kennelijk is dat bandje populair.

Zou het echt zonde vinden van de subheadlinerposities als Alt-J er eentje inneemt moet ik eerlijk zeggen.
 

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
Ik heb helemaal niks met Alt-J en snap die hype ook totaal niet, maar als mensen hier zeggen dat ze sub zouden moeten zijn dan zal het wel. In mijn ogen komen ze daar nog wel erg veel voor te kort hoor. Eerder een plaatsje onder de sub zou ik logisch vinden, maar goed kennelijk is dat bandje populair.

Zou het echt zonde vinden van de subheadlinerposities als Alt-J er eentje inneemt moet ik eerlijk zeggen.

Smaken verschillen gelukkig, hé ;-)
Een band die headliner was op Pukkelpop twee jaar geleden, is meestal wel kandidaat sub-headliner op RW.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
De cijfers omtrent alt-J zeggen genoeg, dus zijn ze terecht sub-headliner. Ongeacht de persoonlijke voorkeuren.
Persoonlijk zou ik ze graag nog eens zien, op een of andere manier nog niet gelukt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ik vond ze wel op Best kept Secret (2015) ontzettend tegenvallen live. Ze konden de headlinerspot toen niet echt aan leek het. Ze stonden er futloos bij en dat hoorde je ook aan de muziek, als bands dood op het podium staan maar de sound is goed oké, maar hier hoorde je het gewoon dat ze zonder plezier leken te spelen.
Hoewel ik ze op cd heel fijn vind!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Bands die futloos hun nummers aframmelen zonder zichtbaar spelplezier, het is een thema geworden deze week.

Al moet ik toch zeggen dat ik zowat Kings Of Leon als Alt-J op zich niet héél slecht vind hoor. Wil ze beide wel eens zien. En KoL voor Arcade fire levert voor mij zelfs een zeer vette avond op. Dus al bij al ben ik wel blij met deze week.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Ik heb Alt-J nu drie keer gezien en ik vond het drie keer onwijs goed. En Werchter heeft wel vaker dit soort dingen gedaan: The xx in 2012 onder Editors was ook zoiets bijvoorbeeld. En vorig jaar de zondag Macklemore als een-na-laatste act. Nu heb ik er zelf geen probleem mee (Alt-J), maar dat is een kwestie van smaak. En gezien de huidige line-up kunnen ze het ook best wel maken. I.t.t. tot voorgaande jaren hebben ze nu al elke dag 1 of 2 zeer grote namen.
 

King

Playlistbediener
15 feb 2014
40
0
Bands die futloos hun nummers aframmelen zonder zichtbaar spelplezier, het is een thema geworden deze week.

Al moet ik toch zeggen dat ik zowat Kings Of Leon als Alt-J op zich niet héél slecht vind hoor. Wil ze beide wel eens zien. En KoL voor Arcade fire levert voor mij zelfs een zeer vette avond op. Dus al bij al ben ik wel blij met deze week.

Vanwaar de gedachte dat Kings of Leon vóór Arcade Fire zou spelen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:
Bands die futloos hun nummers aframmelen zonder zichtbaar spelplezier, het is een thema geworden deze week.

Al moet ik toch zeggen dat ik zowat Kings Of Leon als Alt-J op zich niet héél slecht vind hoor. Wil ze beide wel eens zien. En KoL voor Arcade fire levert voor mij zelfs een zeer vette avond op. Dus al bij al ben ik wel blij met deze week.


Vanwaar de gedachte dat Kings of Leon vóór Arcade Fire zou spelen?

Denk jij dat het andersom zou zijn? Die gedachte is zelfs nog niet in mij opgekomen, eerlijk gezegd. KoL is niet meer de grote headliner die ze ooit (heel eventjes) waren hé. KoL stonden tijdens hun laatste 2 passages ook steeds de vroegste van de co-heads (voor Stromae in 2014 en voor Blur in 2013).
 

King

Playlistbediener
15 feb 2014
40
0
King wrote:
mattman wrote:
Bands die futloos hun nummers aframmelen zonder zichtbaar spelplezier, het is een thema geworden deze week.

Al moet ik toch zeggen dat ik zowat Kings Of Leon als Alt-J op zich niet héél slecht vind hoor. Wil ze beide wel eens zien. En KoL voor Arcade fire levert voor mij zelfs een zeer vette avond op. Dus al bij al ben ik wel blij met deze week.


Vanwaar de gedachte dat Kings of Leon vóór Arcade Fire zou spelen?


Denk jij dat het andersom zou zijn? Die gedachte is zelfs nog niet in mij opgekomen, eerlijk gezegd. KoL is niet meer de grote headliner die ze ooit (heel eventjes) waren hé. KoL stonden tijdens hun laatste 2 passages ook steeds de vroegste van de co-heads (voor Stromae in 2014 en voor Blur in 2013).

Ik moet zeggen, ik twijfelde ook eerst... Maar KoL lijkt mij logischer na Arcade Fire.
Stromae verkochten ze toen als 'dance-act' aan het management aan KoL (vertelde Schueremans zelf ooit eens in een TV-interview). Blur is dan weer logisch na KoL te programmeren, right?

In beide gevallen valt er wat over te zeggen, I guess. In ieder geval is het sowieso een heel interessante combinatie!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
AF zal echt wel na KoL spelen. Het is de eerste dag en dan wil je toch laten headlinen met een energieke knaller en niet met een vrij statische (maar degelijke) groep als KoL. AF is veel meer show trouwens, is leuker in het donker.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Phoenix - Kings Of Leon - Arcade Fire - Netsky / Major Lazer / Deadmau5
The Lumineers - Bastille - The XX - Radiohead
Blink-182 - Prophets Of Rage - System Of A Down - Linkin Park
Cage The Elephant - Royal Blood - Alt-J - Foo Fighters

Voila se, ff updaten.. ? Ben eigenlijk benieuwd wie donderdag zal afsluiten, er zijn nog minstens 3 mogelijkheden (Justice zelfs er dan niet bij gerekend) Maar als Belg heeft Netsky toch wel een beetje een streepje voor, denk ik?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Phoenix – Kings Of LeonArcade Fire – Netsky / Major Lazer / Deadmau5
The Lumineers – Bastille – The XX – Radiohead
Blink-182 – Prophets Of Rage – System Of A DownLinkin Park
Cage The Elephant – Royal Blood – Alt-JFoo Fighters

Voila se, ff updaten.. ? Ben eigenlijk benieuwd wie donderdag zal afsluiten, er zijn nog minstens 3 mogelijkheden (Justice zelfs er dan niet bij gerekend) Maar als Belg heeft Netsky toch wel een beetje een streepje voor, denk ik?

Dit ziet er eigenlijk wel realistisch uit zo. :) Op Royal Blood na, die volgens mij niet gaan toeren? Ik zou ook nog wat groters verwachten voor Alt-J dan, onderschat RW niet hé. Vorig jaar stond het rijtje James Bay - Iggy Pop - The Last Shadow Puppets - Macklemore & Ryan Lewis - Florence + the Machine allemaal doodleuk achter elkaar.

Qua dance act gok ik op ML.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Op Royal Blood na, die volgens mij niet gaan toeren?
Komen met een nieuw album dacht ik toch? Ja daar heb je wel gelijk in, zat ook nog te denken aan The War On Drugs, Lukas Graham en Imagine Dragons op die 4e plekjes te zetten maar die gaan echt niet lager willen dan de plek van Phoenix, The Lumineers en Cage The Elephant.. Voor die zaterdag heb je ook nog Sum 41 en Rancid bv die nog een plekje onder Blink kunnen maar daar geloof ik niet in
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Ik hoop een beetje op het volgende + wat wilde gokken erbij en dingen die ik gewoon erg graag eens zou zien maar die waarschijnlijk toch niet touren :')

Donderdag
Main: Anouk – Flogging Molly - Phoenix - Kings of Leon – Arcade Fire - Justice
Barn: Dan San - Everything Everything - Glass Animals - Pixies - Bon Iver
KlubC: Hydrogen Sea – Kraantje Pappie - Metronomy - Vitalic – deadmau5

Vrijdag
Main: Five Finger Death Punch – Prophets of Rage - Bastille - Queens of the Stone Age – Radiohead – Fatboy Slim
Barn: Dvtch Norris – Rag’n’Bone Man – The Lumineers - Pantha du Prince - Grace Jones – Petshop Boys
KlubC: Coely - Compact Disk Dummies - M83 – Cassius - James Blake

Zaterdag
Main: The Sore Losers – Prophets of Rage - Blink 182 – System of a Down – Linkin Park – Major Lazer
Barn: Warhaus – Solange - Frank Ocean –The xx - Massive Attack
KlubC: Møme - Bonobo –Trentemoller – Moderat

Zondag
Main: De Staat - Bazart – M.I.A. - Alt-J - Foo Fighters
Barn: Wild Beasts – Local Natives – Agnes Obel – Warpaint – Maximo Park - Elbow
KlubC: Delv!s - Nina Kraviz – Daan - Digitalism
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Wat een dag: Heel wat kanshebbers bij of kans vergroot.
Rock The Beach (19juni): Biffy Clyro, The Kills
Download: Coheed & Cambria, Sum 41, Good Charlotte
Download Paris: Lonely The Brave

verder kansen groter geworden op Imagine Dragons, Elbow, Jimmy Eat World, Mac Miller,...

Allemaal namen die wel kunnen langskomen denk ik
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
mattman wrote:
Op Royal Blood na, die volgens mij niet gaan toeren?

Komen met een nieuw album dacht ik toch? Ja daar heb je wel gelijk in, zat ook nog te denken aan The War On Drugs, Lukas Graham en Imagine Dragons op die 4e plekjes te zetten maar die gaan echt niet lager willen dan de plek van Phoenix, The Lumineers en Cage The Elephant.. Voor die zaterdag heb je ook nog Sum 41 en Rancid bv die nog een plekje onder Blink kunnen maar daar geloof ik niet in

Ik denk dat je bepaalde bands wel overschat. Cage The Elephant stond voorbije zomer op Pukkelpop slechts in de late namiddag in de Club. En Phoenix kan tegenwoordig ook geen subpositie meer eisen, laat staan op de moeilijke donderdag.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Yannick wrote:
Phoenix – Kings Of LeonArcade Fire – Netsky / Major Lazer / Deadmau5
The Lumineers – Bastille – The XX – Radiohead
Blink-182 – Prophets Of Rage – System Of A DownLinkin Park
Cage The Elephant – Royal Blood – Alt-JFoo Fighters

Voila se, ff updaten.. ? Ben eigenlijk benieuwd wie donderdag zal afsluiten, er zijn nog minstens 3 mogelijkheden (Justice zelfs er dan niet bij gerekend) Maar als Belg heeft Netsky toch wel een beetje een streepje voor, denk ik?


Dit ziet er eigenlijk wel realistisch uit zo.
1f642.svg
Op Royal Blood na, die volgens mij niet gaan toeren? Ik zou ook nog wat groters verwachten voor Alt-J dan, onderschat RW niet hé. Vorig jaar stond het rijtje James Bay – Iggy Pop – The Last Shadow Puppets – Macklemore & Ryan Lewis – Florence + the Machine allemaal doodleuk achter elkaar.

Qua dance act gok ik op ML.

Iets groters voor Alt-J dan Royal Blood? Als die hun 2e album uitbrengen hebben ze net zoveel albums uit als Alt-J zelf heeft. En als dat album net zo goed ontvangen gaat worden als het eerste album dan zijn ze zeker groot genoeg om voor Alt-J te spelen. Waar ze ook staan, Royal Blood zou ik wel graag zien komen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Yannick wrote:
mattman wrote:
Op Royal Blood na, die volgens mij niet gaan toeren?


Komen met een nieuw album dacht ik toch? Ja daar heb je wel gelijk in, zat ook nog te denken aan The War On Drugs, Lukas Graham en Imagine Dragons op die 4e plekjes te zetten maar die gaan echt niet lager willen dan de plek van Phoenix, The Lumineers en Cage The Elephant.. Voor die zaterdag heb je ook nog Sum 41 en Rancid bv die nog een plekje onder Blink kunnen maar daar geloof ik niet in


Ik denk dat je bepaalde bands wel overschat. Cage The Elephant stond voorbije zomer op Pukkelpop slechts in de late namiddag in de Club. En Phoenix kan tegenwoordig ook geen subpositie meer eisen, laat staan op de moeilijke donderdag.

Zal afhangen van het nieuwe album... Laatste werk zal alweer jaar geleden zijn. Ik HOOP dat ze op Rock Werchter staan, maar ik DENK dat de kans groter is dat ze op Les Ardentes of Dour zullen staan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
OK, dus Liam Gallagher, Elbow, Lukas Graham zijn toch wel grote kanshebbers geworden na vandaag. Ik hoop vooral op Liam Gallagher!!! Zalige stem, zalige attitude!

Ook zie ik Jimmy Eat World (vandaag aangekondigd voor Tinderbox), Good Charlotte (vandaag aangekondigd voor Download UK) en/of Sum 41 (vandaag aangekondigd voor Download UK) wel nog ergens overdag op die zaterdag staan, om de themadag compleet te maken.

Nog niet veel gelezen over Agnes Obel hier, heeft sedert een maand een nieuw album uit en gaat touren. Bij haar twee voorgaande albums en tours (2012 en 2014) stond ze steevast in de tent op Rock Werchter. Ik hoop weer op hetzelfde! Rasartieste.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
duyck wrote:
Wel grappig dat het al de 3e keer wat fout loopt omtrent de timing van de aankondiging, na Foo Fighters op hun website en KoL ook plots moest bevestigd worden


Yeps, vind ik wel vrij “amateuristisch” eigenlijk….

Bijna Pinkpopiaans.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken