Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
hetfield wrote:
Alt-J in tent of Main?


Die gaan niet meer in de Barn passen toch? Was de vorige keer al overvol…
Aan de andere kant moeten ze toch een tegenhanger voor tijdens FF verzinnen.

Ik zou wel serieus vloeken, maar zou idd logisch zijn om Alt-J tijdens een grote andere naam te zetten zoals FF. In 2015 hadden ze geen concurrentie, wat er voor zorgde dat de Barn een Turks stoombad was.
http://clashfinder.com/s/werchter15/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Serieus? Da's toch geen naam om zo te zitten teasen? Bizar.

Gisteren nog Stubru een tweet laten sturen en dan zo'n relatief klein kutnaampje sharen. Ik hoop dat ik RW deze keer het voordeel van de twijfel kan geven.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Serieus? Da’s toch geen naam om zo te zitten teasen? Bizar.

Gisteren nog Stubru een tweet laten sturen en dan zo’n relatief klein kutnaampje sharen. Ik hoop dat ik RW deze keer het voordeel van de twijfel kan geven.

Alt-J is niet het kleine kutbandje hoor... Headlineden Pukkelpop en waren headliner of sub op reeds tal van grote festivals als ze op Werchter nog in een tent werden gepropt. Is gewoon de sub voor de Foo's, heel misschien 3de laatste naam. Dus kan altijd apart aangekondigd worden (zie Blink182).

Anderzijds, vorig jaar als er een pakket werd aangekondigd werd ook de grootste naam als omslagfoto gepost, dus die omslagfoto die we nu al zien passeren kan die van vandaag zijn met wat kleinere namen, maar ik zou er niet op rekenen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Studio Brussel zei toch duidelijk dat het om 1 naam ging vandaag? Dit zal het wel zijn voor de aankondiging van 16h hoor
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Major Lazer // Kings Of Leon // Arcade Fire // Prophets Of Rage // Doe Maar // Against Me!
A Tribe Called Quest // Angel Olsen // The Lumineers // Whitney // Rag ’n Bone Man
Justice // M83 // Jimmy Eat World // Vanishing Twin // Blossoms

Radiohead // The XX // Bastille // Imagine Dragons // Flogging Molly// Bazart // VANT
Pixies // Warpaint // Passenger// Solange // Bear’s Den //Kevin Morby
Aphew Twin // Fritz Kalkbrenner // Run The Jewels // Ryley Walker // Roman Flügel // Shawn Mendes

Linkin Park // System Of A Down // Alt-J // Blink 182 // Anouk // Nothing But Thieves // Wolf Alice
Frank Ocean // The Afghan Whigs // Maximo Park // Death Grips // Flying Lotus // Cloud Nothings
James Blake // Cashmere Cat // Jagwar Ma // Deerhunter // Trentemoller // Compact Disk Dummies

Netsky // Foo Fighters // The Strokes // Bon Iver // Nathaniel Rateliff // The Kills // The Sore Losers
Boys Noize // Nicolas Jaar // Fleet Foxes // Regina Spektor // Weyes Blood // SX
Anohni // Moderat // Grandaddy // De Staat // Mac Demarco // Warhaus
- A Tribe Against Quest gaat echt niet op RW staan als er al Dour / Les Ardentes zijn waar ze kunnen staan
- Angel Olsen is echt geen 2e grootste naam voor de Barn waardig, is vele malen kleiner dan The Lumineers
- 2 grote namen en dan direct 3 kleine namen daaronder, moet wel een beetje een groei inzitten hé
- Bazart staat als ze op de main staan geen 2e naam, vorig jaar stonden op die plaats bv The Van Jets, die is Bazart wel al even gepasseerd qua populariteit.. Maar kan hé
- Shawn Mendes geeft op 25 mei al een concert in paleis 12 en daarmee ruled out + is vele malen populairder dan de opener van Klub C
- Alt-J net aangekondigd voor zondag maar dat kon je niet weten *grin*¨haha
- Death Grips & Flying Lotus niet meer iets voor Dour / Les Ardentes?
- Cashmere Cat & Jagwar Ma (herhaling dan) ook meer iets voor Dour / Les Ardentes?
- Trentemoller is veel groter dan 2e naam Klub C
- FF zijn afsluiter, stond in het aankondigingsbericht dus er zal geen danceact zijn op zondag en The Strokes zou veel te groot zijn om te subben
- Boys Noize & Nicolas Jaar zijn meer iets voor Dour / Les Ardentes en SX was vorig jaar een afsluiter van Klub C, gaan ze 'm dit jaar niet openen hé ;)
- Is Anohni zo populair dan dat die Klub C mag afsluiten?

Ben zelf bezig aan een blokkenschema, misschien post ik 'm wel.. Leuk om insteken te zien van anderen.. Hopelijk was ik niet te hard ofs ma ja, dacht toch ff te reageren hierop
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
The Barn past 14.000 man. Niet alsof het een klein tentje is. Een stuk groter dan Vorst Nationaal,
Als the Barn headliner tijdens de headliner op de main speelt, moet je er wel een serieus alternatief plaatsen.
Daarnaast heb je genoeg bands die liever in een tent spelen, dan op het hoofdpodium.

Alt J wel een bekende naam, al kunnen ze mij niet echt boeien. Als ze tijdens FF spelen, zouden die dan echt een volle Barn trekken? Een ander genre had mij logischer geleken, iets dance achtig ofzo.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Serieus? Da’s toch geen naam om zo te zitten teasen? Bizar.

Gisteren nog Stubru een tweet laten sturen en dan zo’n relatief klein kutnaampje sharen. Ik hoop dat ik RW deze keer het voordeel van de twijfel kan geven.

Niet onderschatten hoe groot Alt-J bij het Stubru-publiek is, in hun ogen is dat geen relatief klein kutnaampje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Die Barn heeft méér dan twee keer de capaciteit van de Lotto Arena en er kunnen maar 4.000 man minder in dan in het Sportpaleis. Bizar eigenlijk, hoe groot die tent is.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Wel grappig dat het al de 3e keer wat fout loopt omtrent de timing van de aankondiging, na Foo Fighters op hun website en KoL ook plots moest bevestigd worden
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Die Barn heeft méér dan twee keer de capaciteit van de Lotto Arena en er kunnen maar 4.000 man minder in dan in het Sportpaleis. Bizar eigenlijk, hoe groot die tent is.
Wat gaat het volgend jaar zijn ? Tenten zijn speciaal voor Rock Werchter gemaakt en was een contract van 3 jaar.
Qua charme kan toch neits tippen aan de Pyramide (Cadillac) tent (persoonlijke smaak)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Wel grappig dat het al de 3e keer wat fout loopt omtrent de timing van de aankondiging, na Foo Fighters op hun website en KoL ook plots moest bevestigd worden
Yeps, vind ik wel vrij "amateuristisch" eigenlijk....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Wat gaat het volgend jaar zijn ? Tenten zijn speciaal voor Rock Werchter gemaakt en was een contract van 3 jaar.
Die lelijke kolossen wss die ze op PKP gebruiken, of zijn dat nu dezelfde? Overigens zullen er volgens mij qua vrouwelijke solo-acts veel keuze zijn, niet? MO, Tove Lo, Alunageorge, Dua Lipa, Tsar B, Angel Olsen, Solange.. Zouden die allemaal dan komen dan of toch een selectie? Is allemaal perfect materiaal voor Klub C/ Barn maar toch..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Doet me eraan denken: welke ‘legacy’ acts zouden we dit jaar kunnen verwachten? Vorig jaar stonden er met McCartney, New Order, Robert Plant en Iggy Pop toch enkele mooie legendes. Ik zie niet meteen wie nu die plaats op de affiche zou kunnen invullen. Ik hoop dat we wel iets in die trend mogen verwachten. Staat altijd mooi op je affiche.
Grace Jones en Van Morrison zie ik als mogelijke opties eigenlijk door de aankondiging van Primavera, geen idee wat er nog zou kunnen..
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Jimmy Eat World -> Tinderbox festival in Odense, Denmark (23 Juni)

Zekerheid voor Rock Werchter aangezien ze de BENELUX hebben laten links liggen tijdens hun tour in November.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
"Vrijdag 16u is wat vroeger vandaag. "

Ook de officiële bevestiging nu online. Geen andere naam dus om 16:00!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Da's kut.

Volgende week hopen op een prachtige sub voor Radiohead dan maar.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Alt-J zal wel sub-headlinen. Meestal word op zondag de dag afgesloten in klubC dus dan staat de barn headliner in de pauze tussen FF en de sub-headliner. Dat gaat echt niet passen. Als sub-headliner op zondag sta je ook mooi tijdens zonsondergang te spelen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
Tja, we moeten toch een keer eten en een beetje indrinken voor FF is ook niet verkeerd.

Maar als ik mijn eigen muzieksmaak even vergeet, dan is Rock Werchter wel bezig met het bouwen van een indrukwekkende line up.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Alt-J zou wel een prima sub zijn, ik hoop dat ze weer niet in de tent geduwd worden, want was vorige keer al belachelijk druk. Neen, zet tijdens FF maar een dance act neer of zo.

Misschien een vroege aankondiging vandaag om omstreeks 16u uit te pakken met Guns 'n Roses op het Festivalpark van Werchter (Boutique of los concert)? Zo ziet het er in ieder geval toch een klein beetje naar uit ...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken