Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Als het 1 naam is morgen, mag je toch een wat grotere, bekende naam verwachten, zou je zeggen. Dus een sub, barnheadliner of de danceafsluiter van de donderdag.

Vorig jaar kwamen Skunk Anansie (barnheadliner) en Iggy Pop (levende legende) in een pakketje van 10.

Maar goed, kan ook zijn dat ze de aankondigen dit keer wat meer uitsmeren.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Hoe groot schatten we de kans in dat The xx morgen als sub voor Radiohead aangekondigd wordt? Of dat die überhaupt komen?

Die Vorst-shows zijn nog niet uitverkocht (ook voor die eerste show die zogezegd op 60 seconden was uitverkocht zijn er nog plaatsen beschikbaar), dus ik schat de kans niet zo hoog in.

Prophets of Rage kunnen eigenlijk niet meer op Graspop staan, of ze moeten vier dagen na mekaar spelen, wat ze anders nooit doen. Van donderdag t.e.m. zondag (van Graspop) staan ze nu al in Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk. Nog een show daartussen lijkt me onmogelijk.

Dour of Les Ardentes kunnen ook nog natuurlijk (als ze een hoge plaats zouden eisen), anders lijkt Rock Werchter een zekerheid.
 

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
Na de (succesvolle) promostunt van Justice vorige week, lijkt dat mij een grote kanshebber.

Desalniettemin: als het geen dance-act wordt, kan het zomaar een sub-headliner worden voor vrijdag of zondag...

Gaan het waarschijnlijk (nog) niet worden:
The XX
Bastille

Kanshebbers: Bon Iver // Sigur Ros (zeer geslaagde combo met RH in 2008) // Mumford & Sons (zouden zij sub kunnen zijn voor FF?)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Na de (succesvolle) promostunt van Justice vorige week, lijkt dat mij een grote kanshebber.

Desalniettemin: als het geen dance-act wordt, kan het zomaar een sub-headliner worden voor vrijdag of zondag…

Gaan het waarschijnlijk (nog) niet worden:
<span style=”text-decoration:line-through;”>The XX</span>
<span style=”text-decoration:line-through;”>Bastille</span>

Kanshebbers: Bon Iver // Sigur Ros (zeer geslaagde combo met RH in 2008) // Mumford & Sons (zouden zij sub kunnen zijn voor FF?)

Mumford & Sons lijken me vrij groot als sub? Lijkt me een band van het niveau AF of KOL, die een co-headline constructie lijken te hebben. Misschien Kasabian als Sub voor FF?
En Mumford in een KOL-AF constructie samen met Radiohead? Al lijkt dit me zeer onwaarschijnlijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Prophets of Rage als sub voor de Foo Fighters zie ik wel gebeuren (ok, ik hoop er enorm op).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
De Mumford zie ik niet meer passen. Radiohead en Foo Fighters zijn te grote acts om nog zo'n andere relatief grote band naast te zetten en de donderdag/zaterdag zitten wel vol qua grote main stage (co)headliners.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
97
71
The Stone Roses?

Overigens zie ik Goose ook nog wel een dag afsluiten, het optreden vorig jaar vond ik zelf erg goed, maar enigszins jammer dat het overdag was. Justice lijkt me gezien de recente hype op Studio Brussel en met de bevestiging op Roskilde ook wel een grote kans maken.
 

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
De Mumford zie ik niet meer passen. Radiohead en Foo Fighters zijn te grote acts om nog zo’n andere relatief grote band naast te zetten en de donderdag/zaterdag zitten wel vol qua grote main stage (co)headliners.

Nee inderdaad. Aangezien het morgen geen eerste pakketje wordt, maar 1 naam (dankuwel mevrouw de woordvoerder), zou ik mijn geld zetten op Justice.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Zou het the Killers kunnen zijn?
Hoor daar eigenlijk weinig over.
Anders 1 uit het rijtje: Alt-J, Por, Fleet Foxes, Justice, Bastille, Major lazer
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
En UB40 1 Juli op concert at sea.
Zouden die nie lekker ergens in de middag op de main kunnen spelen?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
UB40 staat in februari 2017 in de AB. Gaan ze zeker nu niet aankondigen en als ze komen, denk ik eerder namiddag naam in The Barn. Maar ik zie ze niet komen eigenlijk.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik verwacht vanmiddag een dance act als tegenhanger voor alle rock die we tot nu toe gekregen hebben.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Yannick wrote:
Overigens komt Les Ardentes morgen ook met nieuws.. Ik geloof er echter niet in dat RW een naam als Frank Ocean gaat laten liggen.. Vorig jaar stonden daar Pharrell (stond op RW15) en Future als Rnb headliners.. Dus daarbij reken ik nu eigenlijk op Chance The Rapper ofso die geen concert heeft gegeven tijdens z’n EU tour hier of Rae Sremmurd ofso..


Hangt natuurlijk ook af van wat Frank Ocean eist. Kwam in 2013 niet voor minder dan Barnheadliner + eiste dat er een package deal met Earl Sweatshirt, Odd Future en Trash Talk kwam. En dat alles om dan vervolgens in een halflege tent te staan…

Overigens moeten we Bastille morgen niet verwachten. Concert in Sportpaleis is nog niet uitverkocht, en vorige editie werd Ellie Goulding om die reden pas in februari aangekondigd.
Dat was zonde. Odd Future was awesome.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
UB40 staat in februari 2017 in de AB. Gaan ze zeker nu niet aankondigen en als ze komen, denk ik eerder namiddag naam in The Barn. Maar ik zie ze niet komen eigenlijk.

Mwa, toch eerder op de main denk ik. Bekende naam voor velen, die prima is mee te pakken met een biertje op de wei.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.752
Deadmau5 kondigde dus zoals verwacht z'n eerste data aan en tourt van in maart tot mei door noord-amerika maar als je de fb mag geloven komen er morgen nog meer data (vandaag dus)..
 

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat Daft Punk ergens naartoe werkt met die Kerst-aankondigingen? :D

Zal wel niet voor Werchter zijn, en dus behoorlijk Off-topic... Maar toch.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ja, UB40 is wel zo'n naam die de affiche een beetje kleur kan geven. Geen al te hoge positie, maar wel iets waar veel mensen wat van kennen.

Doet me eraan denken: welke 'legacy' acts zouden we dit jaar kunnen verwachten? Vorig jaar stonden er met McCartney, New Order, Robert Plant en Iggy Pop toch enkele mooie legendes. Ik zie niet meteen wie nu die plaats op de affiche zou kunnen invullen. Ik hoop dat we wel iets in die trend mogen verwachten. Staat altijd mooi op je affiche.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken