Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Stuur Primus van de Hellfest affiche ook maar eens door…
Reken er maar niet op. Het gros van de bands die overkomt van Hellfest naar België, gaat naar Graspop. Eventueel nog een enkeling naar Lokerse Feesten of Dour. Als er nog een band overkomt, zie ik eerder iets in Deep Purple (Barn headliner?) en Prophets of Rage.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Justice zijn die dan nog afsluiters?

Roskilde kondigt een nieuwe hoop namen aan, oa Justice, die als headliner op de affiche staat, naast Arcade Fire, FooFighters, Moderat/Modeselektor en Trentemoller.
http://www.roskilde-festival.dk/music/2017
 

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
Perspectieven voor de Barn-en KluB C-headliners na die Primavera-aankondiging:


Barn
Afghan Whigs
Van Morrison
Grace Jones
Flying Lotus

KluB C
Frank Ocean / Solange
Front 242
Run The Jewels (eerder late namiddag, vermoedelijk dan)

Namen voor overdag
GRANDADDY
Metronomy
Broken Social Scene (al is dat meer een PKP-naam)
Angel Olsen
Sleaford Mods
Local Natives

Moest er hier al de helft van doorkomen, zou dat fantastisch zijn :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.744
Qua supplekken heb je nog 3 dagen over + nog 4 Barn headliners en misschien een aantal grote dance namen voor klub c
Sub:
- The xx
- Alt-J
- Bastille
- Royal Blood
- Major Lazer (zoals op PKP 2012 maar dan later)
- Elbow
- Pixies
- Prophets Of Rage
- Sigur Ros

Barn:
- Sigur Ros
- Bon iver
- The xx
- Alt-J
- Pixies
- Moderat
- Frank Ocean
- Elbow
- Major Lazer
- Aphex Twin
- Nick Murphy
- Bastille
- Justice

Klub c:
- Fritz Kalkbrenner
- Moderat
- FKA Twigs
- MO
- Trentemoller
- The Avalanches
- Nick Murphy
- Aphex Twin
- Major Lazer
- Justice

Dance afsluiter:
- Justice
- Netsky
- Major Lazer
- Deadmau5
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.744
Deadmau5 komt donderdag 1 december met nieuws, mogelijks info over een tour maar kan ook zijn dat daarbij al festivals zitten

Bon Iver is echt niet groter dan Tame Impala, PJ Harvey, Beck of New Order.. Zeker als je die logischer wijs tegen een iets hardere act zet die op de main speelt..
 

benksy

Nieuw lid
14 nov 2016
4
0
Qua supplekken heb je nog 3 dagen over + nog 4 Barn headliners en misschien een aantal grote dance namen voor klub c
Sub:
– The xx
– Alt-J
– Bastille
– Royal Blood
– Major Lazer (zoals op PKP 2012 maar dan later)
– Elbow
– Pixies
– Prophets Of Rage
– Sigur Ros

Barn:
– Sigur Ros
– Bon iver
– The xx
– Alt-J
– Pixies
– Moderat
– Frank Ocean
– Elbow
– Major Lazer
– Aphex Twin
– Nick Murphy
– Bastille
– Justice

Klub c:
– Fritz Kalkbrenner
– Moderat
– FKA Twigs
– MO
– Trentemoller
– The Avalanches
– Nick Murphy
– Aphex Twin
– Major Lazer
– Justice

Dance afsluiter:
– Justice
– Netsky
– Major Lazer
– Deadmau5

Major Lazer in Klub C? Als die zouden komen is dat zeker op main. Afsluitende dance act net als op lollapalooza berlin
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.744
Major Lazer in Klub C? Als die zouden komen is dat zeker op main. Afsluitende dance act net als op lollapalooza berlin
Afsluitende act op de 2e mainstage ja, de echte headliner was Radiohead toen.. Major Lazer staat in die Hangout line up niet eens als headliner en als je een band als Radiohead of Foo Fighters daartegen over zet heb je geen probleem volgens mij.. Heb gewoon met alles rekening gehouden ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Radiohead speelde toen inderdaad na Major Lazer. Op een veld dat 4-5 keer zo vol stond trouwens.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
M. Janssen wrote:
Stuur Primus van de Hellfest affiche ook maar eens door…


Reken er maar niet op. Het gros van de bands die overkomt van Hellfest naar België, gaat naar Graspop. Eventueel nog een enkeling naar Lokerse Feesten of Dour. Als er nog een band overkomt, zie ik eerder iets in Deep Purple (Barn headliner?) en Prophets of Rage.

Je hebt gelijk als het gaat over bands die doorkomen van Hellfest en vooral naar Graspop, Dour, of Lokerse gaan. Maar zet je nu echt Deep Purple in de Barn??? :D Als die naar Rock Werchter komen staan die gewoon op mainstage hoor, en zelfs als headliner. Deep Purple heeft de afgelopen jaren geregeld in België gespeeld en steeds voor een uitverkochte zaal of weide. Is ook één van de grootste namen in de classic rock geschiedenis. Daarnaast denk ik dat ze gewoon niet op Werchter zullen spelen maar eerder als subheadliner op TW Classic ofzo.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Rock Torhout wrote:
M. Janssen wrote:
Stuur Primus van de Hellfest affiche ook maar eens door…


Reken er maar niet op. Het gros van de bands die overkomt van Hellfest naar België, gaat naar Graspop. Eventueel nog een enkeling naar Lokerse Feesten of Dour. Als er nog een band overkomt, zie ik eerder iets in Deep Purple (Barn headliner?) en Prophets of Rage.


Je hebt gelijk als het gaat over bands die doorkomen van Hellfest en vooral naar Graspop, Dour, of Lokerse gaan. Maar zet je nu echt Deep Purple in de Barn???
1f600.svg
Als die naar Rock Werchter komen staan die gewoon op mainstage hoor, en zelfs als headliner. Deep Purple heeft de afgelopen jaren geregeld in België gespeeld en steeds voor een uitverkochte zaal of weide. Is ook één van de grootste namen in de classic rock geschiedenis. Daarnaast denk ik dat ze gewoon niet op Werchter zullen spelen maar eerder als subheadliner op TW Classic ofzo.
Nooit dat Deep Purple RW zou headlinen. Heb ze een paar jaar terug gezien en dat was in een voor 1/3 gevulde ijselhallen in Zwolle. Die zullen een spot als Robbert Plant krijgen ofzo. Niet heel gek als je bedenkt dat ze Child in Time niet meer spelen omdat de zanger hier een paar jaartjes te oud voor is geworden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Nooit dat Deep Purple RW zou headlinen. Heb ze een paar jaar terug gezien en dat was in een voor 1/3 gevulde ijselhallen in Zwolle. Die zullen een spot als Robbert Plant krijgen ofzo. Niet heel gek als je bedenkt dat ze Child in Time niet meer spelen omdat de zanger hier een paar jaartjes te oud voor is geworden.

Wel 2x een super optreden op Suikerrock, maar denk ook niet dat ze RW kunnen headlinen.

Als sub op TW Classic zou zalig zijn:
Guns 'n Roses
Deep Purple
Airbourne
The Kids
The Sore Losers

ofzo
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Kachelle wrote:
superginger wrote:
Zou deftones ook niet een mooie naam zijn?? Zeker voor op de dag van soad en LP…


Is al headliner van Groezrock… Heb wel geen idee of Groezrock en RW soms namen delen..


Oja oeps vergeten, lijkt me niet dat ze dan op rw staan

zou wel kunnen hoor, Rise Against heeft ook al groezrock geheadlined en hetzelfde jaar op werchter gestaan. 2013 dacht ik
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
superginger wrote:
Kachelle wrote:
superginger wrote:
Zou deftones ook niet een mooie naam zijn?? Zeker voor op de dag van soad en LP…


Is al headliner van Groezrock… Heb wel geen idee of Groezrock en RW soms namen delen..


Oja oeps vergeten, lijkt me niet dat ze dan op rw staan


zou wel kunnen hoor, Rise Against heeft ook al groezrock geheadlined en hetzelfde jaar op werchter gestaan. 2013 dacht ik

Rise against stond in 2012 en in 2015 op RW, maar niet in 2013 toen ze op groezrock stonden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
jarne wrote:
superginger wrote:
Kachelle wrote:
superginger wrote:
Zou deftones ook niet een mooie naam zijn?? Zeker voor op de dag van soad en LP…


Is al headliner van Groezrock… Heb wel geen idee of Groezrock en RW soms namen delen..


Oja oeps vergeten, lijkt me niet dat ze dan op rw staan


zou wel kunnen hoor, Rise Against heeft ook al groezrock geheadlined en hetzelfde jaar op werchter gestaan. 2013 dacht ik


Rise against stond in 2012 en in 2015 op RW, maar niet in 2013 toen ze op groezrock stonden.

Inderdaad, bij mijn weten heeft Groezrock zijn headliners steeds exclusief.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Verwachten jullie iets morgen?

We hebben deze week al KOL gekregen, maar het was een drukke week wat betreft festival nieuws dus misschien toch nog iets.
Ik verwachte vorige week al een pakketje namen en vond het raar dat Blink een aparte aankondiging kreeg.

Als er nieuws komt morgen verwacht ik eigenlijk Guns 'n Roses (of ineens de hele line up) voor TW Classic
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken