Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Even een stukje schaamteloze zelfbevlekking, dit soort momentjes van glorie beleef ik niet zo vaak: http://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2017-geruchten/page/6/#post-110508

Geen slechte voorspelling in augustus, lijkt me...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Bastille verwacht ik zeker ook nog, helaas.

Verder eet ik m'n petje op als Elbow en Pixies er niet staan.

Daarnaast hoop ik heel erg op Belle & Sebastian, Rancid, De La Soul, A Tribe Calles Quest en Frank Ocean. Al kunnen Les Ardentes, Cactus en de LF roet in het eten gooien.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Snap niet dat Twenty One Pilots blijft terukomen, hebben die dan echt nu al nieuw werk klaar? Die blijven gewoon touren lol

Ik was zelf verrast want ik heb vanochtend nog een artikel gelezen over twenty one pilots dat duidelijk vermeldde dat 8 april hun laatste show was voor dit album. Ze zeiden ook dat ze zich daarna even uit de aandacht zullen houden en dat het een tijdje kan duren voor nieuw materiaal, ik zou niet verwachten voor eind 2017/begin 2018. Stonden nog een paar andere dingen in het artikel, minder relevant voor dit forum, wel voor de fans haha. Ik vond het alleszins ook verrassend toen ik ze een paar uur later dan ineens op deze affiche zag staan...

Edit: volgens een vriendin met een kennis in de Franse muziekwereld, staat twenty one pilots midden juli hoogstwaarschijnlijk op Lolla Parijs, zou dus toch kunnen op RW. Ook al vind ik ze beter passen als (onder) sub op PKP
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Heb vernomen dat Bon Iver & Justice ook 2 zekerheden zijn.

Mooie aanvullingen, zeker Bon Iver!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Morgen om 10uur komt waarschijnlijk de Primavera lineup. Daar zouden we wel een aantal Barn namen kunnen uit opmaken.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Morgen om 10uur komt waarschijnlijk de Primavera lineup. Daar zouden we wel een aantal Barn namen kunnen uit opmaken.

Je bedoelt straks om 10u.
https://twitter.com/Primavera_Sound/status/803705493634027520
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Vet.

De lineup van Primavera, nieuwe namen voor Northside, nieuwe headliners voor Pinkpop en Graspop, Dour en Les Ardentes die van zich laten horen, zowel dinsdag als vrijdag namen nieuws voor RW. Mogelijk ook TWC. Er zijn mindere weken voor festival naam watchers. ;-)
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Manic Street Preachers doen 9 juli een festival in Wales (Llanfest). Fingers crossed dat ze meer festivals gaan doen en eindelijk een keer op Werchter gaan staan.

Grace Jones en Van Morrison op Primavera zijn ook wel aparte namen, en van mij mogen Frank Ocean en Bon Iver sowieso doorkomen :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Manic Street Preachers doen 9 juli een festival in Wales (Llanfest). Fingers crossed dat ze meer festivals gaan doen en eindelijk een keer op Werchter gaan staan.

Grace Jones en Van Morrison op Primavera zijn ook wel aparte namen, en van mij mogen Frank Ocean en Bon Iver sowieso doorkomen
1f642.svg

INDERDAAD! The Manic Street Preachers zouden de Barn gewoonweg plat spelen! Hebben nog nooit op Rock Werchter gestaan, dat wordt wel eens tijd!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Van de Primavera-namen: stuur volgende acts maar door:
- The Afghan Whigs: zouden ook de Barn plat spelen! Heb ze al eens op Pukkelpop gezien: wauw! Is van 1996 geleden dat ze er nog stonden.
- The Black Angels: goed optreden in 2013 in The Barn
- The xx: blijft afwachten waar ze zullen staan... zou toch een perfecte combinatie met Radiohead (en/of alt-J) zijn. Stonden er bij hun twee vorige tours (in 2010 en in 2012).
- Bon Iver: doet dus wel festivals blijkbaar. Nog nooit op Rock Werchter gestaan.
- Aphex Twin: als Amon Tobin kan, kan dit zeker ook. Nog nooit op Rock Werchter gestaan.
- Grace Jones: wat een optreden in 2009! Graag nog is van dat!
- Metronomy: ik ben fan! Heel fijn optreden in The Barn in 2014.
- Grandaddy: zou leuk zijn, laatste keer was 2003.

Ik besef wel dat als er hiervan twee of drie namen daadwerkelijk staan, dat dit al een succes zal zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Ik lees nu ook op de Festileaks-website dat het aannemelijk is dat The Stone Roses gaan touren met een nieuw album: dat zou voor mij een geweldige naam zijn! Probleem voor Rock Werchter is: waar zet je ze: te klein voor een hoge spot op mainstage, te groot voor The Barn... Moeilijk. Ik verwacht ze op Dour of Les Ardentes of zelfs Lokerse Feesten die er weer eens een Britpopdag tussen kunnen steken?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Van Primavera sound, zijn volgende toch wel serieuze kanshebbers:
- The afghan whigs
- Badbadnotgood
- Bon iver
- Front 242
- Grandaddy
- Local natives
- Metronomy
- Van morrison
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken