Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Doen ze toch weer sterk.

Niet meteen mijn ding maar het zijn toch maar weer 2 namen die op andere festivals elk een dag voor hun nemen.

Zal wellicht nog een grote dance-afsluiter bijkomen?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Everyknight wrote:
Aankondiging op een dinsdag… Zal Guns N’ Roses zijn tour dan misschien vrijdag aankondigen?


KOL hebben zichzelf bevestigd via hun website en daar is de organisatie van Werchter meteen op ingesprongen door een persbericht naar buiten te brengen. Dit stond dus nog helemaal niet op de planning om naar buiten te brengen denk ik…..

Er is toch nog reden om dit in vraag te stellen.

Foo Fighters had het ook een dag of 4 voor de bekendmaking op hun website gezet. En toch besloot Werchter om te wachten tot vrijdag met de aankondiging.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Zou van sonar wel graag fat freddys drop naar rw zien komen. Lekker chill voor op de middag.
Kunnen we nu trouwens vrijdag nog nieuws verwachten nadat vandaag al een naam gedropt is??
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
mattman wrote:
EddieVerder wrote:
Frank Ocean op 14 juli op het Lovebox Festival in London. Kanshebber voor RW?


Het kan. Hij heeft er al eens gestaan.

Voor mij is het in ieder geval een dikke yes.


Begon al schrik te krijgen dat ie toch niet ging touren, Frank kennende… Zou als Rnb act wss toch eindigen in de Barn denk ik, al is die flink gegroeid sinds z’n vorige passage en toen was ie ook Barn headliner dacht ik?

Stond toen wel in een halflege Barn (en dat was nog met de oude capaciteit). Denk dat die op dit moment ook gewoon weer Barnheadliner zou zijn. Al verwacht ik hem persoonlijk eerder op Les Ardentes, gezien de namen die zij de voorbije jaren vastgekregen hebben binnen dat genre.

Kings Of Leon will be headlining British Summer Time Hyde Park in London on Thursday 6th July with special guests PIXIES and Nathaniel Rateliff & the Night Sweats.

Wellicht neemt KOL Pixies en Nathaniel Rateliff ook mee naar RW?

Ga je zien dat Pixies in dat geval gewoon tijdens AF in de Barn staan. Ik verwacht niet dat zij ondertussen van hun 'wij willen enkel podia headlinen' positie afgestapt zijn...
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
PJ wrote:
Everyknight wrote:
Aankondiging op een dinsdag… Zal Guns N’ Roses zijn tour dan misschien vrijdag aankondigen?


KOL hebben zichzelf bevestigd via hun website en daar is de organisatie van Werchter meteen op ingesprongen door een persbericht naar buiten te brengen. Dit stond dus nog helemaal niet op de planning om naar buiten te brengen denk ik…..


Er is toch nog reden om dit in vraag te stellen.

Foo Fighters had het ook een dag of 4 voor de bekendmaking op hun website gezet. En toch besloot Werchter om te wachten tot vrijdag met de aankondiging.
FF zijn officieel door het festival bekend gemaakt op 15 november, 2 dagen nadat Belgie rood kleurde, en een dag na het op FF hun site kwam. Diezelfde vrijdag van die week kwamen ze met Arcade Fire.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Erg vet dat Arcade Fire nu hoogstwaarschijnlijk een festival in de Benelux gaat headlinen. Dit is een flinke stap vooruit voor de toekomst. Sterk bezig dit jaar weer Werchter.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Kereltje wrote:
neracroft wrote:
Arne wrote:
mattman wrote:
Dus Arcade Fire de dagheadliner met Kings Of Leon daarvoor als opwarmer. Mij best!


Eindelijk gaat iedereen hier beseffen dat AF toch de headliner is
1f609.svg



Ik verwacht het nog steeds andersom.
Persoonlijk ben ik wel meer fan van Arcade Fire dan Kings Of Leon.

Maar KOL was in 2009 al headliner.
Arcade Fire was in 2010 nog maar subheadliner.

Dus technisch gezien verwacht je toch Arcade Fire voor Kings Of Leon… niet?

Een Mumford And Sons zet je toch ook niet na een Metallica.
Net als je Blur niet voor Kings Of Leon zet
of The Cure voor Arctic Monkeys.
*Editors na Red Hot Chili Peppers was omdat Peppers zelf vroegen optijd gedaan te hebben

Of denk ik hier verkeerd?


Twee situaties die imo niet te vergelijken vallen. Kings Of Leon is nooit echt een ijzersterke headliner geweest, niet op de manier dat Metallica of The Cure dat zijn. KoL heeft altijd een vrij instabiele headlinerstatus gehad die uiteindelijk vooral op twee hits steunen. Twee singles die ondertussen al 7 jaar oud zijn en nooit door echt grote successen opgevolgd werd, met als het logische gevolg dat de headlinerstatus van KoL begint te wankelen (zie de lagere coheadlinerposities bij recente passages). Arcade Fire is daarentegen een van de hotste bands van het moment, dus het zou best logisch zijn als zij het voordeel krijgen bij de toewijzing van posities.


Ook niet helemaal waar. Even wat vergelijkingen:

Wat Youtube betreft zijn dit de plays (ik doe dit even alleen voor Youtube maar snelle research toont hetzelfde resultaat op andere streamingdiensten).
(Use Somebody en Sex On Fire tellen we zelfs even niet mee):

KOL:
– Pyro (30.000.000)
– Radioactive (29.000.000)
– Back Down SOuth (22.000.000)
– Closer (18.000.000)
– On Call (17.000.000)
– Beautiful War (13.000.000)

Arcade Fire:
– Reflektor (20.000.000)
– The Suburbs (18.00.000)
– Wake Up (14.000.000)

De grootste (youtube)hit van Arcade Fire staat qua views gelijk aan de 5 a 6e van Kings Of Leon…

wat een vergelijking is dat.
Justin Bieber heeft het dubbel van ze beide samen.
Denk je dat er daarom meer volk bij Biebs gaat staan?

AF heeft een veel volwassener publiek dan KOL. Logisch dat KOL meer youtube views heeft.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Jongens, even minder van dit soort non-discussies aub. Beide bands zijn enorm populair, onder verschillende doelgroepen maar ongetwijfeld ook met overlap. Beide doelgroepen lopen op Rock Werchter rond, waardoor ze beide een (co-)headline positie verdienen. Wie er dan eerst speelt is totaal niet boeiend.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Jongens, even minder van dit soort non-discussies aub. Beide bands zijn enorm populair, onder verschillende doelgroepen maar ongetwijfeld ook met overlap. Beide doelgroepen lopen op Rock Werchter rond, waardoor ze beide een (co-)headline positie verdienen. Wie er dan eerst speelt is totaal niet boeiend.

Amen! Mee eens.

Ik ben zelf KOL fan en ze zijn echt wel wat losser en minder arrogant geworden dan medio 2011! En de kritiek als "weinig interactie" vind ik onzin. Want bands als Muse, SOAD en Arctic Monkeys hebben ook weinig interactie en daar hoor je niemand over. En als KOL fan ben ik ook erg benieuwd naar Arcade Fire (The Suburbs is een briljant album) Dus ik denk dat die 2 bands wel in lijn liggen met elkaar. Natuurlijk is KOL commerciëler en wat minder "spannend" dan Arcade Fire, maar ik krijg soms het idee dat commercieel op dit forum gelijk staat aan wansmaak.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
maar ik krijg soms het idee dat commercieel op dit forum gelijk staat aan wansmaak.
Komt gewoon omdat die band in de periode van 2007 tot 2014 er 6x stond.. En na 2 jaar afwezigheid er weer staat.. Ik ga wel de Barn opzoeken in die periode
Probs to RW wederom, je moet het maar doen; 6 headliners van formaat serveren.. De undercard speculatie kan beginnen, zeker?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Main // Barn / Klub C
The War On Drugs - Arcade Fire - Kings Of Leon - Netsky // Nick Murphy - M83 / Ben Harper - Pixies
The Lumineers - Bastille - Alt-J - Radiohead // Wilco - Elbow / The Avalanches - Fritz Kalkbrenner
Blink-182 - Prophets Of Rage - SOAD - Linkin Park // Weezer - Sigur Ros / FKA Twigs - Moderat
Cage The Elephant - Royal Blood - ????????? - Foo Fighters // Bon Iver - Frank Ocean / Bazart - Major Lazer

Ik mis nog 1 sub voor zondag en ik heb echt geen idee wie daar zou passen, overigens is het echt wel schuiven met Barn/Klub C headliners eerlijk gezegd ..
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Nou dan is t nu dus tijd voor de rest van t programma! :)

Ik zet iig m'n geld in op
Pixies
Alt j
Frank ocean
Jimmy Eat world
Fat freddys drop
Moderat
Sum 41

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Onverwachte verrassing hoor, KoL erbij vandaag. Ik ben er blij mee, vind de muziek goed maar de optredens wat minder. Toch blijft het prima vermaak voor 1,5 uur. En dan nog Arcade Fire als headliner. Sterke dag.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411


Welke van deze namen komen door naar Europa? Frank Ocean en Major Lazer blijven alleszins niet in Amerika hangen. Is Sigur Ròs op tijd terug? Wat denken jullie van de andere namen?
Misschien eerder interessant voor de Europese festivals in augustus, maar dacht het toch hier even te droppen. O.a. eerste festivaldata van Mumford & Sons, twenty one pilots, Chance The Rapper en MGMT.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Chance kan best Les Ardentes headlinen, vond het best vreemd dat ie geen data had voor België tijdens z'n tour.. Snap niet dat Twenty One Pilots blijft terukomen, hebben die dan echt nu al nieuw werk klaar? Die blijven gewoon touren lol
De helft van die line up kan verdeeld worden onder Dour en Les Ardentes eerder, Franz Ferdinand lijkt me meer iets voor PKP, maar kan hé..

Naast Major Lazer, Sigur Ros en Frank Ocean is er wel kans op:
Weezer
Lukas Graham
Local Natives
The Strumbellas
Bob Moses
Frances


 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Weezer... dat is zoals The Strokes: steeds uitgebreid touren en steevast talrijke Europese data. Niet dus.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Erg vet dat Arcade Fire nu hoogstwaarschijnlijk een festival in de Benelux gaat headlinen. Dit is een flinke stap vooruit voor de toekomst. Sterk bezig dit jaar weer Werchter.
Best Kept valt ook onder de Benelux he ;)

Kings of Leon wel een redelijk te verwachten naam, tot nu toe vind ik het een ijzersterke line-up!
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0


Welke van deze namen komen door naar Europa? Frank Ocean en Major Lazer blijven alleszins niet in Amerika hangen. Is Sigur Ròs op tijd terug? Wat denken jullie van de andere namen?
Misschien eerder interessant voor de Europese festivals in augustus, maar dacht het toch hier even te droppen. O.a. eerste festivaldata van Mumford & Sons, twenty one pilots, Chance The Rapper en MGMT.

Als ik een paar namen zou mogen kiezen die hiervan doorkomen doe me dan maar Frank Ocean, Pvris en LP!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken