Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
GnR en Arcade Fire op 1 dag? Die tickets zullen binnen no-time op zijn. Ik verwacht nog altijd KoL waarbij AF als 2e speelt en dan nog een grote dance act erna.
Als RW nu compleet de streep doortrekt dan zou dit kunnen ja en hebben ze verruit de beste headlinerset van heel Europa.. Ik ga er nog steeds vanuit dat op die donderdag altijd een zeer sterke headlinerset staat; Macca, Foo Fighters, Metallica, The Cure.. Dus ergens heb ik wel de gedachte dat GNR zou kunnen maar alles wijst erop dat ze op TW Classic staan, toch? Zijn de Stones duurder dan nog? Nog duurder dan Macca of GNR of zitten die in dezelfde prijsklasse.. Daarnaast zou misschien The Cure ook nog kunnen
Met de coheadline constructie AF - KoL verkoop je echt niet uit, zeker als je onder de comments van Stubru vaak negatieve reacties vind tov de band (geheel normaal ergens)
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
TW Classic zal net als vorig jaar de week na Rock Werchter zijn veronderstel ik. Dan kunnen we Bryan Adams al zeker uitsluiten want die speelt op 8 juli al in UK.

TW Classic zou dus nog kunnen inzetten op:
- Phil Collins (of Genesis) -> Tour aangekondigd solo, maar sprak ook van eventuele genesis tour.
- Guns 'N Roses -> Touren met zekerheid EU in 2017. Zou straf zijn moesten ze België overslaan.
- Rod Stewart -> EU tour in 2017
- Metallica -> EU tour in 2017
- Aerosmith -> moest GMM ze niet geboekt hebben
- U2 -> touren in 2017, geen idee of ze in EU geraken.
- The Who -> touren begin 2017 in UK dus wrm geen EU vervolg
- Cher -> tour in 2017 in USA, EU vervolg zou me verbazen maar je weet nooit)
- Sting -> AU & USA tour in 2017
- Tom Petty -> 2017 tour
- Steve Miller (band) -> 2017 tour
- Peter Frampton -> 2017 tour
- ZZ top -> 2017 tour
- Roger Waters -> 2017 tour in USA. EU vervolg zou kunnen maar wellicht niet gezien hij in EU gestart is dit jaar.
- Bon Jovi -> US tour in 2017, vervolg in EU?
- Steve Nicks + The Pretenders -> USA tour, EU vervolg?
- Jefferson Starship -> USA concerts gepland begin 2018, EU voorloper?

Headliners/subheadliners voor Rock Werchter lijken me de mogelijkheden; The Killers (voor FF bv.), KoL (bij AF bv.), The National, Bastille. Guns 'N Roses als headliner bij AF zou me echt verbazen. Daar verkoop je en wei mee uit solo, wrm zou je ze dan in godsnaam op een meerdaags festival droppen. Metallica bij AF zou nog kunnen.

We mogen ook niet vergeten dat De Lokerse Feesten ook steeds groter programmeert. Het zou me niet verbazen moesten zij Metallica kunnen strikken hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik zie ze KoL echt niet neerzetten. De negatieve vibe rond die band is ondertussen echt bizar groot geworden.

Voor Frank Ocean haal ik trouwens mijn zwarte stift boven, nu hij ook op Northside staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Lokerse Feesten moet een programma van 10 dagen samenstellen en het verschil tussen Slayer en Metallica van vorig jaar zijn toch wel 4 stappen vooruit hoor, Aka te hoog gegrepen.. Die kunnen die echt niet betalen.
Dat terzijde ben ik het met je eens Mattman, het zou de zoveelste passage zijn in een bepaalde periode
Ps ik wil je stift dan ook wel ff gebruiken haha

Blijf je wel nog steeds steken met dat vraagteken voor donderdag.. The XX gaat met die 2 concerten echt niet in juli al terugkeren naar België, ik zie trouwens meerdere geruchten terugkomen dat ze op Lolla in Chicago zouden staan
The National doen geen festivals en The Killers, Bastille zijn gewoonweg te klein voor die donderdag daarbij zou dan AF de grootste naam zijn en ik denk juist dat er voor die donderdag juist een nog grotere naam komt..
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
waarom donderdag geen sigur ros/the national met arcade fire samen en eventueel nog een the xx ervoor?
Lijkt mij zeker makkelijk uit te verkopen.

Wel gericht op specifiek publiek met goede muzieksmaak.
maar de zaterdag is toch ook gericht op specifiek publiek zonder smaak?

(mopje eh).
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Voor wat betreft de donderdag: Dat het RW vaak is gelukt om een grote act te programmeren, wil niet zeggen dat het ze dit jaar ook lukt. Ze zullen al veel moeite hebben moeten doen om RH en Foo Fighters überhaupt te boeken; als die bands om wat voor reden dan ook niet op donderdag kunnen / willen, dan zet je ze maar op een andere dag dat ze wel beschikbaar zijn. Ik heb het idee dat deze twee al een fors deel van het budget opslokken, maar je hebt daarmee qua headliners nu al wel een sterke line-up staan. En Arcade Fire op donderdag gecombineerd met een andere populaire act van de grootte KOL / Bastille is dan goed genoeg om niet helemaal het schip in te gaan met de dagtickets denk ik. Wellicht komt er nog wel wat hoor, ik sluit het niet uit. maar laten we niet te veel gaan hopen, we zijn al behoorlijk verwend.

Persoonlijk ben ik in ieder geval al blij. Voor mij wordt het mijn tiende Werchter op rij dus KOL heb ik al wel vaak genoeg ontlopen, en het is wel eens fijn om wat acts te zien die ik al lang niet heb gezien. Overigens mag er van mij graag wat bagger geprogrammeerd worden, er moet af en toe ook lekker in het gras gelegen worden en zonder eten trek je het ook vrij lastig. Ik moet er niet aan denken dat ze alleen maar toffe bands programmeren, ik zou kapot gaan! En een keer goed lachen bij iets vreselijks slechts hoort er ook bij. Anyway: 6 bands bekend, nog ca 75 te gaan. We zullen het zien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
waarom donderdag geen sigur ros/the national met arcade fire samen en eventueel nog een the xx ervoor?
Lijkt mij zeker makkelijk uit te verkopen.

Wel gericht op specifiek publiek met goede muzieksmaak.
maar de zaterdag is toch ook gericht op specifiek publiek zonder smaak?

(mopje eh).

Als je onze bbq zou proeven, zou je niet beweren dat wij geen smaak hebben. ?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Als ze bijvoorbeeld GnR hebben geboekt, zou dat heel ver van te voren zijn geregeld lijkt me, net zoals bij Radiohead.
Foo fighters lijkt me een ander verhaal, omdat het lijkt dat ze pas laat hebben beslist dat ze gingen touren.
Dus zou best kunnen dat ze GnR of een andere "grotere" act al hadden geboekt voor de donderdag voordat Foo fighters uberhaupt in beeld kwam.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Hoe zit dat eigenlijk met QOTSA, gingen die niet de studio induiken? Kunnen ook een goeie combi vormen met AF lijkt me.

KoL afschrijven op basis van hun RW geschiedenis zou ik niet doen. Alle andere headliners zijn recent niet meer op Werchter geweest dus met weer KoL zouden ze echt wel wegkomen, vergeet ook niet dat Waste A Moment overal wordt grijsgedraaid

Om dezelfde reden schrijf ik Editors ook niet af, ze kunnen hun aankondiging uitstellen in afwachting van het nieuwe album. Al zullen die wel PKP doen
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Franz Ferdinand kondigde zonet hun eerste optredens in 2017 aan... Zou ook een mooie sub zijn.

Franz Ferdinand - Arcade Fire - Metallica ??
of
Franz Ferdinand - The Killers - Foo Fighters ??

ik droom maar wat aan hoor.. :D

hoe weten jullie allemaal zo zeker dat The Killers niet zullen toeren?
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Lineup van Sonar is deels bekend:

https://twitter.com/SonarFestival/status/803554115003371520

Dus maken kans voor RW voor ergens laat in de KluB C:
Justice
Moderat
Nicolas Jaar
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ze smijten 6 headlinerwaardige bands op 4 dagen.

Iemand die nu klaagt of vloekt... serieus?

In het begin had iedereen iets als Foo Fighters - Radiohead - Kings Of Leon - System Of A Down al goed gevonden.... Dan zwijgen we nog over Linkin Park en Arcade Fire.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken