Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Niet te veel conclusies trekken na 6 namen jongens :) hoewel het ook niet mijn cup of tea is, is het een goede boeking voor die zaterdag..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ja, op zich is het wel mooi dat ze alle grap op één dag plaatsen. Dan heb je toch nog 3 andere vette dagen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Die zaterdag bevat ondertussen 3 namen die elders gewoon grote festivals headlinen, en na 6 aankondigingen is de meest recente herhaling nog steeds van 2012 geleden.

Hoe kut Blink 182 ook is: respect voor wat RW dit jaar neerzet.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Die zaterdag gaat wellicht een mooi gitaardagje worden op het hoofdpodium. Mooi mooi.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ja, op zich is het wel mooi dat ze alle grap op één dag plaatsen. Dan heb je toch nog 3 andere vette dagen.
Wat ik mij nu afvraag is dat jij zogezegd iets had gehoord van wat komen zou, maar was dat nu serieus of was het open deuren intrappen? :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:
Ja, op zich is het wel mooi dat ze alle grap op één dag plaatsen. Dan heb je toch nog 3 andere vette dagen.


Wat ik mij nu afvraag is dat jij zogezegd iets had gehoord van wat komen zou, maar was dat nu serieus of was het open deuren intrappen?
1f609.svg

Haha, ik zou enkel een open deur opentrappen als het een act was die ik wél kon verdragen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Shaverion wrote:
Yannick wrote:
The War On Drugs – Arcade Fire – Kings Of Leon – Netsky
The Lumineers – Bastille – Alt-J – Radiohead
Blink-182 – Prophets Of Rage – System Of A Down – Linkin Park
Cage The Elephant – Royal Blood – ??? – Foo Fighters


Mooi lijstje. Lijken mij allemaal realistische namen op de juiste posities binnen een dag maar op de verkeerde dagen. Rock Werchter programmeert nooit thema dagen. Prophets of rage op de Arcade Fire dag, Royal Blood op Radiohead dag, Alt J op Foo Fighters dag, etc. is meer wat we kunnen verwachten.


Alsof The Lumineers en Bastille matchen met Alt-J en Radiohead? Alsof Kings Of Leon matcht met Arcade Fire, je moet nu niet gaan overdrijven met combinaties hé.. Werchter kan wel is gek doen met z’n posities maar dat blijft toch in beperkte mate en als er 2 headliners staan op zaterdag en eentje op zondag met gitaren gaan ze die echt niet op donderdag zetten hoor :p Royal Blood zie ik wel nog gebeuren op ’t plekje van Bastille..

Sinds wanneer kijkt Werchter welke namen matchen?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Blink 182, was te verwachten maar wel een leuke naam. Zullen wel sub zijn als je kijkt naar de posities die ze innemen op andere festivals. Moet is toch maar die nieuwe cd van hun die ik had gekregen uit het plastic halen, was ik nog niet aan toe gekomen.
 

shadyme

Playlistbediener
21 jun 2016
12
0
Sommigen zijn toch zo vol van hun eigen mening/muzieksmaak hé. anyway.
Ik ben blij met Blink, laatst gezien op de lokerse feesten in 2014 en dat was een geweldig feestje! :)
 

ConcertFreaak

Nieuw lid
7 aug 2016
1
0
Ik verwacht dat dit al de grote Rock namen zijn... veel mensen waren de laatste jaren niet blij met de Line-Up waardoor ze denk ik nu eerst de rockmensen gaan overtuigen voor een ticketje!

Ik verwacht dat we de komende weken geen of amper namen kunnen verwachten... Zoals vorig jaar pas terug vanaf Januari en dan met nieuwe acts ("nieuw" tov de tot nu bekende line-up) zoals Dua Lipa, Warhaus, Angel Olsen, MØ, ...

De Line-Up gaat momenteel nog te veel naar één soort RW-ganger (buiten Arcade Fire mss).
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Erg blij met Blink-182 al ga ik ze al in Ahoy zien. Begint er leuk uit te zien die dag door ook nog System of A Down. Linkin Park daarentegen vind ik dan weer niet bijzonder. Ik wacht geduldig af wat er allemaal nog komt...
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Heel mooie dag die zaterdag! Straf dat Werchter die drie namen op 1 dag plaatst. De Schuer heeft precies genoeg geld binnengehaald de voorbije jaren. Er is nog geen enkele slechte naam op de affiche, naar mijn mening.

Ik had wel wat meer namen verwacht eigenlijk. Vond de namen die nu al aangekondigd waren behoorlijk voorspelbaar, maar ik begin mij nu af te vragen wat er nog gaat volgen. Iemand met inside-sources die weet wat we volgende week mogen verwachten? :)
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
http://www.gva.be/cnt/dmf20161126_02593227/guns-n-roses-op-9-juni-in-werchter
GnR op werchter?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Erg blij met Blink-182 al ga ik ze al in Ahoy zien. Begint er leuk uit te zien die dag door ook nog System of A Down. Linkin Park daarentegen vind ik dan weer niet bijzonder. Ik wacht geduldig af wat er allemaal nog komt…

Van die drie namen is bij mij Linkin Park prioriteit. En Blind 182 hoeft niet zo nodig voor mij.

Ik ben één van de 28 000 000 mensen die Hybrid Theory gekocht heeft :). Is voor mij nostalgie, maar ik als ik de recentste shows op YouTube bekijk, dan kijk ik wel uit naar hun show! Nog nooit gezien, op Rock Werchter 2011 ben ik naar Beady Eye gaan kijken.
Naar System of a Down kijk ik ook uit, nooit gezien en lijkt mij wel wat!
Blink 182, mja, van aan de toog met bier zal dit nog wel meevallen, misschien zelfs nog amusant zijn. Maar als er iets interessant tegenover geprogrammeerd staat, zal ik niet bij de mainstage te vinden zijn dan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Overigens krijgt Rock Werchter best wel veel internationale aandacht deze editie:

http://www.nme.com/news/music/blink-182-join-radiohead-linkin-park-foo-fighters-one-europes-biggest-festivals-rock-werchter-line-up-1874026

NME: "Rock Werchter is looking pretty massive" met een artikeltje eraan gewijd.

Waar er voor 2016 een terugval van de internationale bezoekers was, zie ik deze groep dit jaar weer goed vertegenwoordigd zijn (ook als ik de reacties op efestivals lees).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
WeckoJ wrote:
Erg blij met Blink-182 al ga ik ze al in Ahoy zien. Begint er leuk uit te zien die dag door ook nog System of A Down. Linkin Park daarentegen vind ik dan weer niet bijzonder. Ik wacht geduldig af wat er allemaal nog komt…


Van die drie namen is bij mij Linkin Park prioriteit. En Blind 182 hoeft niet zo nodig voor mij.

Ik ben één van de 28 000 000 mensen die Hybrid Theory gekocht heeft :). Is voor mij nostalgie, maar ik als ik de recentste shows op YouTube bekijk, dan kijk ik wel uit naar hun show! Nog nooit gezien, op Rock Werchter 2011 ben ik naar Beady Eye gaan kijken.
Naar System of a Down kijk ik ook uit, nooit gezien en lijkt mij wel wat!
Blink 182, mja, van aan de toog met bier zal dit nog wel meevallen, misschien zelfs nog amusant zijn. Maar als er iets interessant tegenover geprogrammeerd staat, zal ik niet bij de mainstage te vinden zijn dan.
Ik heb ze op Werchter gezien en op Pukkelpop, het eerste optreden was met voorsprong de beste.

Het is (persoonlijk) vooral hopen dat ze zoveel mogelijk nummers uit Hybrid Theory en Meteora spelen, dat ze hun nieuwer werk ook spelen is normaal want ze moeten het anderhalf uur rond krijgen maar wat ze op Pukkelpop deden vond ik er toch wat over.
Daar begonnen ze liedjes van Fort Minor te spelen...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Wat ik me nu vooral afvraag: gaat RW de huidige trend verder zetten en in de mate van het mogelijke de headliners omringen met acts die erbij passen? Bvb nog even verder zoeken naar een coheadliner voor AF ipv KoL er nu al bij te plaatsen, en Radiohead een subheadliner geven die even gepast is als Sigur Ros in 2008.

Uiteraard slechts in de mate van het mogelijke, zo'n Bastille gaat ook ergens een plaatsje moeten krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Yep, was ook even aan het terug kijken van de week naar vorige edities van RW en zag idd ook die combinatie van Sigur Ros - Radiohead, het zou langs de ene kant best geniaal zijn maar langs de andere kant.. Wat doe je met de mensen die komen voor de meer mainstream acts of de acts die op zaterdag & zondag de main zullen bezetten..? Ik reken niet op themadagen maar ja.. Bastille is volgens mij wel subwaardig (een beetje in de richting van Ellie Goulding vorig jaar) maar ik hoef ze gewoon echt niet haha, je kan er moeilijk om heen en denk dat ze wel eens op donderdag zouden kunnen staan in combinatie met AF, KoL en een danceact.. Daarbij heb je 4 'sterke' namen of dat die dag kan dragen is mij de vraag natuurlijk maar ja.. (Of kun je Bastille de Klub C tent laten afsluiten tijdens Radiohead zoals ze gedaan hebben vorig jaar met Y&Y tijdens Macca? Dat zou flink wat volk kunnen splitsen..)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Everyknight wrote:
WeckoJ wrote:
Erg blij met Blink-182 al ga ik ze al in Ahoy zien. Begint er leuk uit te zien die dag door ook nog System of A Down. Linkin Park daarentegen vind ik dan weer niet bijzonder. Ik wacht geduldig af wat er allemaal nog komt…


Van die drie namen is bij mij Linkin Park prioriteit. En Blind 182 hoeft niet zo nodig voor mij.

Ik ben één van de 28 000 000 mensen die Hybrid Theory gekocht heeft :). Is voor mij nostalgie, maar ik als ik de recentste shows op YouTube bekijk, dan kijk ik wel uit naar hun show! Nog nooit gezien, op Rock Werchter 2011 ben ik naar Beady Eye gaan kijken.
Naar System of a Down kijk ik ook uit, nooit gezien en lijkt mij wel wat!
Blink 182, mja, van aan de toog met bier zal dit nog wel meevallen, misschien zelfs nog amusant zijn. Maar als er iets interessant tegenover geprogrammeerd staat, zal ik niet bij de mainstage te vinden zijn dan.


Ik heb ze op Werchter gezien en op Pukkelpop, het eerste optreden was met voorsprong de beste.

Het is (persoonlijk) vooral hopen dat ze zoveel mogelijk nummers uit Hybrid Theory en Meteora spelen, dat ze hun nieuwer werk ook spelen is normaal want ze moeten het anderhalf uur rond krijgen maar wat ze op Pukkelpop deden vond ik er toch wat over.
Daar begonnen ze liedjes van Fort Minor te spelen…

Dus? Pakte gewoon vet uit. En met 5 nummers van Hybrid Theory, 3 van Meteora en 6 van het imo ook nog niet onaardige Minutes to Midnight is er geen reden tot klagen. Volledig logisch ook dat ze meer van hun nieuwe spul spelen natuurlijk. Nieuwe nummers New Divide, Final Masquerade en Waiting for the End waren op Pukkelpop ook nog wel cool.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Dit jaar voor het eerst naar Rock Werchter (volle vier dagen) iemand nog tips en/of dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken