Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
OK, dus Liam Gallagher, Elbow, Lukas Graham zijn toch wel grote kanshebbers geworden na vandaag. Ik hoop vooral op Liam Gallagher!!! Zalige stem, zalige attitude!

...
...

Zalige atitude?
Je hebt het over Liam Gallagher, de voormalig zanger van Oasis? Qua atitude zou 'zalig' niet mijn eerste keus zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
King wrote:
mattman wrote:
Bands die futloos hun nummers aframmelen zonder zichtbaar spelplezier, het is een thema geworden deze week.

Al moet ik toch zeggen dat ik zowat Kings Of Leon als Alt-J op zich niet héél slecht vind hoor. Wil ze beide wel eens zien. En KoL voor Arcade fire levert voor mij zelfs een zeer vette avond op. Dus al bij al ben ik wel blij met deze week.


Vanwaar de gedachte dat Kings of Leon vóór Arcade Fire zou spelen?


Denk jij dat het andersom zou zijn? Die gedachte is zelfs nog niet in mij opgekomen, eerlijk gezegd. KoL is niet meer de grote headliner die ze ooit (heel eventjes) waren hé. KoL stonden tijdens hun laatste 2 passages ook steeds de vroegste van de co-heads (voor Stromae in 2014 en voor Blur in 2013).

Mwa, Kol wordt inmiddels weer grijsgedraaid op de radio (ok geen niveau sex on fire, maar toch). Stromae is een apart verhaal. Was destijds een soort toetje. Kol toch echt het hoofdgerecht. Blur is natuurlijk veel meer de gevestigde naam en daarmee de grote headliner.
We zullen zien in welke volgorde ze spelen, maar AF als eerste lijkt mij eigenlijk het meest logisch. Qua show ook. Kol moet het veel meer van hun visuals hebben.
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
geniale namen toch! in tegenstelling tot voorgaande jaren ben ik deze keer wel enthousiast
Radiohead, Arcade Fire en de Foo Fighters, allen topnamen die ik graag nog eens live zie
daarnaast dan nog Kings Of Leon en Alt J plaatsen, super!

los daarvan zijn Linkin Park, Blink 182 en SOAD ook niet de minste namen, al is dat niet zo mijn smaak

als ze zo blijven verder doen door pakweg Bon Iver, Pixies, Elbow en The XX te bevestigen, ga ik zeer content zijn!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Everyknight wrote:
OK, dus Liam Gallagher, Elbow, Lukas Graham zijn toch wel grote kanshebbers geworden na vandaag. Ik hoop vooral op Liam Gallagher!!! Zalige stem, zalige attitude!





Zalige atitude?
Je hebt het over Liam Gallagher, de voormalig zanger van Oasis? Qua atitude zou ‘zalig’ niet mijn eerste keus zijn.

Natuurlijk. Attitude, maar op z'n Engels uitgesproken. Niet letterlijk 'gedrag', maar de houding op het podium. Heerlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Elbow, Bastille, Pixies, Major Lazer, Mo, Lukas Graham, Warpaint, Prophets of Rage, Justice, Moderat, Bazart, Bon Iver, The XX, The Lumineers, Phoenix, Solange, Fleet Foxes, Biffy Clyro, Nathaniel Rateliff, Belle & Sebastian, Birdy, De La Soul, Flaming Lips, Frank Ocean, G-Eazy, Imagine Dragons, Liam Gallagher, Mac Miller, Metronomy, Pet Shop Boys, Primus, Rancid, Run The Jewels, The Hives en The Kills.

De rest van de lineup laat zichzelf invullen nu. ;-)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Elbow, Bastille, Pixies, Major Lazer, Mo, Lukas Graham, Warpaint, Prophets of Rage, Justice, Moderat, Bazart, Bon Iver, The XX, The Lumineers, Phoenix, Solange, Fleet Foxes, Biffy Clyro, Nathaniel Rateliff, Belle & Sebastian, Birdy, De La Soul, Flaming Lips, Frank Ocean, G-Eazy, Imagine Dragons, Liam Gallagher, Mac Miller, Metronomy, Pet Shop Boys, Primus, Rancid, Run The Jewels, The Hives en The Kills.

De rest van de lineup laat zichzelf invullen nu.
1f609.svg
Jij leest ook mee op efestivals? ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Mac Miller en Run The Jewels kunnen wel naar Dour / Les Ardentes.. En Pet Shop Boys is toch geen act voor RW ofwel?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:
Elbow, Bastille, Pixies, Major Lazer, Mo, Lukas Graham, Warpaint, Prophets of Rage, Justice, Moderat, Bazart, Bon Iver, The XX, The Lumineers, Phoenix, Solange, Fleet Foxes, Biffy Clyro, Nathaniel Rateliff, Belle & Sebastian, Birdy, De La Soul, Flaming Lips, Frank Ocean, G-Eazy, Imagine Dragons, Liam Gallagher, Mac Miller, Metronomy, Pet Shop Boys, Primus, Rancid, Run The Jewels, The Hives en The Kills.

De rest van de lineup laat zichzelf invullen nu.
1f609.svg



Jij leest ook mee op efestivals?
1f609.svg

Jep. Vond het wel een compleet en realistisch lijstje, dus vandaar dat ik het even wou delen hier. Pet Shop Boys zou eventueel kunnen hoor. RW heeft altijd wel een dergelijke act staan (oudere act die wel breed bekend is).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Elbow, Bastille, Pixies, Major Lazer, Mo, Lukas Graham, Warpaint, Prophets of Rage, Justice, Moderat, Bazart, Bon Iver, The XX, The Lumineers, Phoenix, Solange, Fleet Foxes, Biffy Clyro, Nathaniel Rateliff, Belle & Sebastian, Birdy, De La Soul, Flaming Lips, Frank Ocean, G-Eazy, Imagine Dragons, Liam Gallagher, Mac Miller, Metronomy, Pet Shop Boys, Primus, Rancid, Run The Jewels, The Hives en The Kills.

De rest van de lineup laat zichzelf invullen nu.
1f609.svg

Als ze dit voor elkaar krijgen, spring ik een gat in de lucht.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Rancid tourt met Green Day mee, dus die zal wel niet komen, helaas.

Niet altijd, kijk bijvoorbeeld Hellfest, Resurrection Fest,...


Volgens Wikipedia (de meest onbetrouwbare bron ooit I know, maar iemand zal het dan misschien toch ergens gehoord hebben?) staat Alt-J dit jaar in de Barn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Volgens Wikipedia (de meest onbetrouwbare bron ooit I know, maar iemand zal het dan misschien toch ergens gehoord hebben?) staat Alt-J dit jaar in de Barn.
Iedereen kan schrijven en veranderen wat ie wil op Wikipedia. Als ik K3 in Klub C zet dan zal 't wel even duren voor dat veranderd wordt maar het gaat er wel ff opstaan hoor.. Overigens moest RW Netsky hebben voor donderdag zullen ze toch nog tot tenminste tot 25 februari moeten wachten om 'm bekend te maken want dan geeft een concert in het sportpaleis, moest dat niet 't geval zijn en 't bv. Major Lazer zijn dan kan dit wel altijd maar ik herrinner me dat Disclosure vorig jaar ook een concert had staan in Vorst en die ook pas later werden bekend gemaakt ofzoiets
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Ik zou gaan kwispelen van mattmans lijstje, vooral Rancid, Primus, Prophets Of Rage en Pixies zouden me blij maken.
Btw zou zomaar kunnen, Alt-J als headliner in Barn, stonden vorige keer ergens einde van de middag meen ik?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.018
Btw zou zomaar kunnen, Alt-J als headliner in Barn, stonden vorige keer ergens einde van de middag meen ik?

Alt-J stond in 2015 als voorlaatste naam in The Barn (20h20 - 21h30) die toen echt stampvol stond. Die zijn nu gewoon sub voor de zondag hoor, 99% zeker van. Ze zijn alleszins populair genoeg.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
M. Janssen wrote:
Btw zou zomaar kunnen, Alt-J als headliner in Barn, stonden vorige keer ergens einde van de middag meen ik?

Alt-J stond in 2015 als voorlaatste naam in The Barn (20h20 – 21h30) die toen echt stampvol stond. Die zijn nu gewoon sub voor de zondag hoor, 99% zeker van. Ze zijn alleszins populair genoeg.

Maar als ze nu een stapje hoger staan als Barn afsluiter, tegenover de Foo Fighters, staat de Barn dan ook stampensvol?

En qua populariteit is er niet veel veranderd denk ik, even veel populair als in 2015. Niet meer, maar ook niet minder.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Thijs wrote:
M. Janssen wrote:
Btw zou zomaar kunnen, Alt-J als headliner in Barn, stonden vorige keer ergens einde van de middag meen ik?


Alt-J stond in 2015 als voorlaatste naam in The Barn (20h20 – 21h30) die toen echt stampvol stond. Die zijn nu gewoon sub voor de zondag hoor, 99% zeker van. Ze zijn alleszins populair genoeg.


Maar als ze nu een stapje hoger staan als Barn afsluiter, tegenover de Foo Fighters, staat de Barn dan ook stampensvol?

En qua populariteit is er niet veel veranderd denk ik, even veel populair als in 2015. Niet meer, maar ook niet minder.
Denk dat ie dan nog best vol kan staan aangezien alt j toch echt hele andere muziek is dan FF. Dan zal t grootste deel van de alternatieve muziek liefhebbers wel in Barn staan denk ik waardoor die alsnog wel vol komt te staan
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Paddy wrote:
Thijs wrote:
M. Janssen wrote:
Btw zou zomaar kunnen, Alt-J als headliner in Barn, stonden vorige keer ergens einde van de middag meen ik?


Alt-J stond in 2015 als voorlaatste naam in The Barn (20h20 – 21h30) die toen echt stampvol stond. Die zijn nu gewoon sub voor de zondag hoor, 99% zeker van. Ze zijn alleszins populair genoeg.


Maar als ze nu een stapje hoger staan als Barn afsluiter, tegenover de Foo Fighters, staat de Barn dan ook stampensvol?

En qua populariteit is er niet veel veranderd denk ik, even veel populair als in 2015. Niet meer, maar ook niet minder.


Denk dat ie dan nog best vol kan staan aangezien alt j toch echt hele andere muziek is dan FF. Dan zal t grootste deel van de alternatieve muziek liefhebbers wel in Barn staan denk ik waardoor die alsnog wel vol komt te staan

Ik denk dat een ijzersterk alternatief moeten hebben in The Barn tegenover Foo Fighters: tadaaa, Alt J. Ik zie ze niet subben op Mainstage... Hoor je eerst "Matilda" en vervolgens de spring rock van FF. Neee, das geen beste combi.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Op de website merk je nochtans duidelijk verschil tussen headliner en geen headliner.. Om nu maar een voorbeeld te geven, Blink-182 is dit niet en heeft een kleiner vakje gekregen. Het feit dat Alt-J voor FF staat op zondag, even groot als het vakje van FF maakt aan mij toch duidelijk dat ze sub zijn.. RW heeft altijd vreemde combinatie's (net of KoL en AF matchen zo goed?) Dus dat argument is bs
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken