Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Ok, voor de fans is dat leuk. Voor de gemiddelde Werchterganger minder. Maar als je de recente setlists van hun shows ziet, dan zijn die wel in balans imo. Met voldoende 'oude' / bekendere nummers om het voor de gemiddelde festivalganger ook leuk te maken.
Voor mij zijn toch de nummers t/m OK computer het leukst om te horen, wat daarna komt boeit mij een stuk minder. Maar zo te zien, krijg ik er daar voldoende van te horen.

Ik ken veel nieuwe jonge fans die zo eerder denken over In Rainbows bvb. Ze zullen uit elk album wel iets spelen. Enkel ph blijft een twijfelgeval.

13 shows, +50 nummers live gehoord.

Vrees dat weinig bands dit evenaren

Bruce Springsteen
Pearl Jam
The Cure
Wilco
En nog wel een paar...

Maar goed, vind ook dat setlist zowel nieuwe als oude nummers moet bevatten zodat deze in balans is.

Bij de HMH-show speelde Radiohead ook écht weinig hits. Het enige nummer dat met veel gejuich ontvangen werd was eigenlijk Paranoid Android. Kan me voorstellen dat er bij een festivalshow nog veel meer mensen aanwezig zijn die enkel een paar hitjes van Radiohead kennen, maar het zou de band niet passen om een hitjesset te gaan spelen denk ik, dus dat moeten ze ook niet doen.

The Weeknd maakte net de eerste leg van z'n world tour bekend waaronder een passage in het Sportpaleis, er bestaat de kans dat die na 9 juni allemaal festivals zou doen in Europa maar volgens mij is het meer logischer dat ie de rest van z'n wereld tour afwerkt en naar Australië & Azië trekt

Radiohead verklapt op haar website dat de ticketverkoop van Main Square volgende week maandag begint. Gokje; nu vrijdag een headliner die Werchter en Main Square deelt, zodat zij ook met 3 headliners aan hun ticketverkoop kunnen beginnen.

Nu er een Oasis reunie waarschijnlijk aan zit te komen,lijkt me dat een mooie band voor werchter!

Net ticketjes binnen voor Biffy C in AB.
Blijkbaar nog lang niet uitverkocht dus niet echt populair in ons land.
Heb ze 3 jaar geleden (dacht ik) gezien in de Barn & vond ze super.
2 jaar geleden speelden ze op main tijdens België - Argentinië dus ik gok dat het daar niet erg druk was.
Toch hoop ik op terugkeer.

Live Nation komt volgende maandag met nieuws over een optreden van Robbie Williams komende zomer...
Werchter of in Boudewijnstadion of sportpaleis...?

Nu er een Oasis reunie waarschijnlijk aan zit te komen,lijkt me dat een mooie band voor werchter!
Headliners zijn vaak al meer dan een jaar op voorhand geboekt, dus geloof er maar niet te snel in.. Tenzij dat de Schuur mee aan de onderhandelingstafel zat bij de 2 broers voor een reünie, maar ik geloof er niet in

Wat betreft Biffy, late namiddag in de Barn of heel vroeg op de main wss.. Kans zit er wel in

Live Nation komt volgende maandag met nieuws over een optreden van Robbie Williams komende zomer…
Werchter of in Boudewijnstadion of sportpaleis…?
Ik gok op een Werchter Boutique/Classic. Zolang ze die maar ver weghouden van Rock Werchter ben ik tevreden ... De link die Live Nation deelde sprak trouwens over de 'Stadium Tour', dus zou ook het Koning Boudewijnstadion kunnen zijn. Al hoop ik van niet, want dat zou betekenen dat er nog 2 grote acts uitgesloten worden voor RW die op Classic of Boutique belanden. Deze week zullen we daar wel meer over horen.

Main Square Festival heeft Major Lazer net toegevoegd.

Samen met o.a. Netsky een zekerheidje voor 2016 die er dan toch niet bleek te staan. Ik vermoed dat het dit jaar dan wel anders zit.

Morgen verwachten de meeste mensen geen nieuws voor Rock Werchter omdat het herfstvakantie is, maar volgende week is het ook een feestdag... Zou het dan echt stil blijven tot 18 november (AKA 1 dag voor de verkoop begint)? Nee toch?

Morgen verwachten de meeste mensen geen nieuws voor Rock Werchter omdat het herfstvakantie is, maar volgende week is het ook een feestdag… Zou het dan echt stil blijven tot 18 november (AKA 1 dag voor de verkoop begint)? Nee toch?

Denk dat ze dat gewoon in de wind gaan slaan. Die 'vrijdag 16u' traditie werd de voorbije jaren toch ook niet onderbroken tijdens de krokusvakantie?

Users who are viewing this thread