Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Vorig jaar werden de headliners niet om vrijdag 16u bekend gemaakt maar op gewone doordeweekse dagen op random tijdstippen. Dus we zitten niet vast aan de vrijdag 16u ;)

wauw, als Major Lazer nu zelfs al een festival als Main Square mag headlinen naast Radiohead en SOAD...
vind ik echt wel schrijnend. Oké, het is een dikke partyact, maar brengen echt wel elke keer hetzelfde. Hoop dat ze nu toch eens naar Tomorrowland gaan i.p.v. Werchter

Major Lazer is niet dé headliner voor die dag? Ik denk dat het gewoon om een eerste naam is voor 1 juli en dat de echte headliner nog moet komen.

Ik kan me trouwens niet meer inbeelden dat ML nog massa's mensen aantrekt in België. Die act is zo onderhand toch echt te veel verschenen op onze festivals en podia (en dat telkens met dezelfde show). Zelfs de grootste partyfans moeten die act toch echt kotsbeu zijn momenteel.

En ALS ze zouden komen naar RW, dan is ML vrij onschadelijk aangezien het toch gewoon weer het standaard feestje zal zijn na de headliner.

Zou Rancid en Aerosmith graag zien komen, maar dat zal eerder Graspop werk zijn ben ik bang... iemand al meer duidelijkheid of Pearl Jam daadwerkelijk in Europa gaat touren komende zomer?

Ik hoop/verwacht om 16.00 uur een wat kleinere en voor de hand liggende headliner zoals sOAD/Greenday of linkin Park. Na Radiohead kunnen ze dat nu maken en schept ruimte voor een verrassende aankondiging te komende weken.

En Major Lazer, tja. Kan goed genieten van dance acts maar dat vind ik helemaal niets. Geen opbouw maar alleen lomp knallen. VAn mij mogen ze een dag afsluiten, kan ik zonder schuldgevoel een dag iets eerder de tent in.

Herfstvakantie? De doelgroep is toch niet basisschool kinderen of wel? Iedereen werkt gewoon door, dus zo ook de organisatie. Verwacht gewoon nieuws vanmiddag.

Gok op System Of A Down + Rancid.

Inderdaad. Herfstvakantie is toch enkel voor de allerjongsten, dus niet echt de doelgroep voor RW.

Daarnaast vind ik het ook wel een vreemde redenering om altijd te wachten met namen droppen op momenten wanneer mensen op hun werk of school zitten. Bereik je niet meer mensen op momenten wanneer men tijd heeft om achter een scherm te zitten?

Ik kom niet met die logica van de herfstvakantie, veel andere zeggen dat!

Vrijdag 16u is ook wel een ideale tijd anders, vrijdag gaan veel mensen uit of op café ofzo = perfect gespreksonderwerp!

I
Daarnaast vind ik het ook wel een vreemde redenering om altijd te wachten met namen droppen op momenten wanneer mensen op hun werk of school zitten. Bereik je niet meer mensen op momenten wanneer men tijd heeft om achter een scherm te zitten?
Zitten de meeste mensen - zoals ik - niet tijdens hun werk achter het scherm en daarna niet meer?!

ik vermoed dat ze vandaag alleen komen met de ticketprijzen van zowel de entree als de foodbonnen. Als het goed is begint volgende week de pre sale voor geregistreerde 2016 tickets

Of er vanmiddag nieuws komt durf ik niet te zeggen maar het lijkt me wel sterk dat ze de verkoop gaan beginnen met alleen Radiohead nog bekend. Er zal toch echt nog wel wat bijkomen, maar of dat vanmiddag al is dat zullen we binnen een uur of 6 weten.

Wat als het nu eens Prophets Of Rage - Linkin Park - System Of A Down wordt? Waarbij een cohead wordt gebruikt en POR als sub, aangezien er toch zoveel mensen hen verwachten (ik niet maar oké, past qua stijl beter dan een cohead met Green Day, niet?)

mattman wrote:
I

Zitten de meeste mensen – zoals ik – niet tijdens hun werk achter het scherm en daarna niet meer?!

De gemiddelde Werchterganger zit vakantie of niet tegenwoordig toch altijd in de buurt van sociale media?
Zelfs als je op vakantie bent ergens in een ver oord kijken de meesten nog wel op Facebook, twitter etc.

Wat als het nu eens Prophets Of Rage – Linkin Park – System Of A Down wordt? Waarbij een cohead wordt gebruikt en POR als sub, aangezien er toch zoveel mensen hen verwachten (ik niet maar oké, past qua stijl beter dan een cohead met Green Day, niet?)

Ik heb Werchter eigenlijk zelden kunnen betrappen op een dergelijke logische opbouw van je programmering.
Ik zou er voor tekenen btw, maar Werchter kennende zullen er op de main niet drie "Metal" namen achter elkaar staan.

Yannick wrote:
Wat als het nu eens Prophets Of Rage – Linkin Park – System Of A Down wordt? Waarbij een cohead wordt gebruikt en POR als sub, aangezien er toch zoveel mensen hen verwachten (ik niet maar oké, past qua stijl beter dan een cohead met Green Day, niet?)

Ik heb Werchter eigenlijk zelden kunnen betrappen op een dergelijke logische opbouw van je programmering.
Ik zou er voor tekenen btw, maar Werchter kennende zullen er op de main niet drie “Metal” namen achter elkaar staan.
Ja, wel.. Verwacht LP op GMM en misschien POR ook wel, dat die tourdata van SOAD zo moeilijk liggen kan zijn dat ze GMM skippen en op RW staan maar zijn sowieso minder populair dan LP of Green Day bij het grote publiek denk ik
Maar het kan altijd hé, zeker als je de laatste aankondigingen zo ziet..

Herfstvakantie? De doelgroep is toch niet basisschool kinderen of wel? Iedereen werkt gewoon door, dus zo ook de organisatie. Verwacht gewoon nieuws vanmiddag.

Gok op System Of A Down + Rancid.
Hier kan ik het wel mee eens zijn... Denk dat je er niet ver naast zit.

http://www.marshallmathers.eu/Read/1961/Eminem--nuovi-concerti-in-Europa-nel-2017-

Misschien nog een kanshebber?

Ik verwacht hoe dan ook niet dat ze zowel Linkin Park en System Of A Down programmeren, tenzij ze op dezelfde dag staan. Beide bands bevinden zich te veel in hetzelfde hoekje (nostalgische nu metal die begin de jaren 00 hun piek hadden) en twee dagen met een dergelijke headliner zie ik RW echt niet doen. Ik blijf erbij dat Linkin Park op GMM zal staan.

Oei... zowel Drake àls Eminem als Jay-Z op tour begin juli in Europa (is dit officieel? Die drie op één festival dan nog)? Dan bestaat er toch een vrees dat we één van deze mogen verwachten... Liever The Weeknd in The Barn of zo... benieuwd of ze echt zulke act als headliner durven zetten... Hopelijk niet. Rock Werchter is daarin altijd wat conservatief geweest, al komt er waarschijnlijk wel een dag...

Doe voor mij maar aankondiging van Green Day vandaag!

EDIT: ik zie dat dit Italiaanse artikel dateert van half juli... hopelijk klopt dit niet.

Users who are viewing this thread