Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.102
Vorig jaar viel het tijdens het festival nog wel mee met de regen maar vanwege al die regen voorafgaand kon je nergens fatsoenlijk op de grond zitten en zat alles op de camping ook onder de modder. Dat was wel jammer.

Regen tijdens een band kan wel een mooie ervaring zijn,

Nah. Nooit... Wat mij betreft dan toch hé. Een grauw, doorgerend Black Keys optreden springt me meteen te binnen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Tripel Karmeliet ja!! Toch nog een goed alternatief voor de zaterdagmiddag @mattman! Kacheltje lam worden in de apero… Denk niet dat ik Linkin Park ga halen.
It’s… a date!
De Apero sluit wel al om 22u, speciaal gedaan zodat ge zeker Linkin Park niet hoeft te missen @mattman :lol:
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.030
299
Iets meer info over The Slope. Het is een constructie van 100m in totaal (bar + schans + vlaggenlijn) en heeft een hellingsgraad van 11,6%. De helling wordt afgewerkt met spiegel platen lang de zijkanten. In het middengedeelte hangen 32 vlaggenlijn en van 50m waaronder je schaduw kan zoeken.

Normaal ook hangmatten..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Ah gaaf nieuws van de Apero. De Goose IPA bevielen me dit jaar op graspop uitstekend. Blij dat ze die daar nu ook hebben. Betaal graag iets meer voor goed bier. Goed bezig daar!

En jammer van Kaleo zeg, keek ik naar uit. Maar zoals eerder gezegd, chique vervanging hoor met Slowdive. Ben daar niet minder blij mee dan kaleo.
 

Max

Playlistbediener
8 feb 2017
10
3
Ga dit jaar voor het eerst naar Werchter, mede omdat de line-up van Pinkpop gewoon zwaar tegenviel.

Heb er enorm veel zin in, echter zijn de weersvoorspellingen tot nu toe belabberd. Elke dag kans op 80% neerslag.

Ik weet het, het kan allemaal nog veranderen maar dit zou toch een smet zijn op het weekend.

Ach het hoort wel een beetje bij festivals.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Shaverion wrote:
Vorig jaar viel het tijdens het festival nog wel mee met de regen maar vanwege al die regen voorafgaand kon je nergens fatsoenlijk op de grond zitten en zat alles op de camping ook onder de modder. Dat was wel jammer.

Regen tijdens een band kan wel een mooie ervaring zijn,


Nah. Nooit… Wat mij betreft dan toch hé. Een grauw, doorgerend Black Keys optreden springt me meteen te binnen.

REM 1999 was dankzij de regen een magisch optreden.
http://www.hbvl.be/cnt/oid24123/archief-r-e-m-breit-droomslot-aan-memorabele-t-w-editie

Maar als je de hele dag van dat zeikweer hebt, dan wordt het festival echt niet leuker van. Een deel van de lol is toch echt ergens op het gras kunnen liggen. Bij de wat mindere namen zijn wij ook al snel geneigd om een optreden te skippen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.102
Ga dit jaar voor het eerst naar Werchter, mede omdat de line-up van Pinkpop gewoon zwaar tegenviel.

Heb er enorm veel zin in, echter zijn de weersvoorspellingen tot nu toe belabberd. Elke dag kans op 80% neerslag.

Ik weet het, het kan allemaal nog veranderen maar dit zou toch een smet zijn op het weekend.

Ach het hoort wel een beetje bij festivals.

Als het elke dag regent, dan ben ik geneigd om m'n combi te verkopen, haha. Wat een drama zou dat zijn zeg.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.130
2.324
Ach, zo'n 80 procent kans op regen kan ook gewoon pakweg 1 uur regen betekenen. Uiteindelijk had de eerste dag van Graspop een soortgelijke voorspelling en dag na dag werd die voorspelling rooskleuriger en de dag zelf viel er geen druppel. Veel te vroeg dus eigenlijk voor een deftige voorspelling.

Bovendien kan het ook gewoon niet erger worden dan vorig jaar. Of het moet echt 4 dagen aan een stuk gaan regenen.
Maar in België moeten we tegenwoordig het woord 'regen' opzoeken in de dikke Van Dale.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.030
299
Het weer gaat allemaal perfect uitdraaien !
De regen die ze voorspellen neemt elke dag af (momenteel geven ze donderdagvoormiddag wel wat regen, de rest kans op wat regen)
Dus normaal gezien nooit grote hoeveelheden en ideaal festival temperaturen (+/-23graden)
 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
De belgische versie van de KNMI geeft aan dat er zeker regen zal zijn. Piek zal liggen op vrijdag. Maar veel regen is het niet. En zeker niet zo erg als vorig jaar dat het door de vele regen in de weken ervoor al een modderbende was.

https://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?region=belgium&period=15daysmaxtemp
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
De belgische versie van de KNMI geeft aan dat er zeker regen zal zijn. Piek zal liggen op vrijdag. Maar veel regen is het niet. En zeker niet zo erg als vorig jaar dat het door de vele regen in de weken ervoor al een modderbende was.

2 weken voor Pinkpop zou het ook kutweer worden. Er is welgeteld 1 bui geweest. Gewoon afwachten en een paar dagen van te voren is het behoorlijk accuraat (maar dan kan het nog afwijken)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.102
De belgische versie van de KNMI geeft aan dat er zeker regen zal zijn. Piek zal liggen op vrijdag. Maar veel regen is het niet. En zeker niet zo erg als vorig jaar dat het door de vele regen in de weken ervoor al een modderbende was.

2 weken voor Pinkpop zou het ook kutweer worden. Er is welgeteld 1 bui geweest. Gewoon afwachten en een paar dagen van te voren is het behoorlijk accuraat (maar dan kan het nog afwijken)

Anderhalve week voor best Kept Secret ging het nog elke dag (veel) regenen. Ook dat is anders uitgedraaid.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Het valt me ook wel op dat de weersverwachtingen steeds wat opschuiven (waar ik nu kijken).

Eerst zou het maandag t/m zondag komende week regenen met een regenkans tijdens werchter van +- 80%.

Nu gaat het vanaf dinsdag/woensdag regenen met een kans van 60& +-. Eindstand zullen het hopelijk een paar Buien zijn en dat is prima
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
We zullen het zien, het terrein is al in een 100x betere staat dan vorig jaar omdat het goed droog is geweest de afgelopen tijd!

Heb er zin in, nog 9 dagen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.102
Het valt me ook wel op dat de weersverwachtingen steeds wat opschuiven (waar ik nu kijken).

Eerst zou het maandag t/m zondag komende week regenen met een regenkans tijdens werchter van +- 80%.

Nu gaat het vanaf dinsdag/woensdag regenen met een kans van 60& +-. Eindstand zullen het hopelijk een paar Buien zijn en dat is prima



Als het zo blijft... :(
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aike wrote:
Het valt me ook wel op dat de weersverwachtingen steeds wat opschuiven (waar ik nu kijken).

Eerst zou het maandag t/m zondag komende week regenen met een regenkans tijdens werchter van +- 80%.

Nu gaat het vanaf dinsdag/woensdag regenen met een kans van 60& +-. Eindstand zullen het hopelijk een paar Buien zijn en dat is prima




Als het zo blijft…
1f641.svg

Ik zag het net helaas ook ja..... Laten we op het beste hopen
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Enige hoop is dat de weervoorspellingen zo onbetrouwbaar zijn dat er nog van alles kan gebeuren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
https://www.demorgen.be/muziek/extra-veiligheidsmaatregelen-op-tw-classic-rock-werchter-en-werchter-boutique-beb961df/

Ook belangrijk, denk ik..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken