Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Wat een prachtige vervanger.

Dat gezegd zijnde Slowdive op de Main Stage is de meest misplaatste band in de geschiedenis van Werchter. Wissel die dan toch met een band als Future islands, Warhaus, Dua Lipa of dergelijke.

Voor zij die het niet kennen, mogelijks de meest legendarische shoegaze band. Past wel goed bij de gemiddelde Radiohead fan denk ik.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=G0LIO138Z-A[/video]
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
In de tent zou dit een fantastisch optreden zijn, nu op het hoofdpodium is de keuze tussen Warhaus en Slowdive een pak moeilijker. Nooit verwacht dat Rock Werchter nog zo'n act zou boeken als vervanging. Meestal kiezen ze voor de goedkoopste optie en bv een Belgische band.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Slowdive in de plaats… Ik ben er toch niet helemaal weg van. Veel beter dan Vuurwerk en Warhaus natuurlijk, maar geen must-see, wat Kaleo wel was en wat Highly Suspect zou geweest zijn. Ik kan wat later naar de wei die dag dan…

Kerel?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dit is wel eerder een tent-act inderdaad. Jammer, van het vroege uurtje op de main (kan daardoor wat tegenvallen).

Eigenlijk kan je die band gerust als pakweg voorlaatste in een tent laten spelen, qua grootte en 'legacy'.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
437
Als ze slowdive zo vroeg zetten zal het ook al veel vroeger drukker worden, => meer pintjes die verkocht worden. Vind het vreemd waarom ze niet gewoon altijd een grotere naam vroeger zetten zodat er meteen lekker veel volk is om geld op te doen, maarja, sterke vervanger, niet helemaal mijn ding, had liever Highly Suspect gehad, maar ik zie ook wel dat dit een sterkere naam is om zo snel mee af te komen. als je kijkt naar Lastfm luisteraars hebben slowdive 505.000 luisteraars tegenover Kaleo met 220.000, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats maar 99.000 en Royal Blood 330.000. Dus ze voegen als vervanger gewoon een van de sterkste namen toe die er op de affiche staat :) petje af zeg ik dan (ofwel mocht de rest van de affiche gewoon beter)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Als ze slowdive zo vroeg zetten zal het ook al veel vroeger drukker worden, => meer pintjes die verkocht worden. Vind het vreemd waarom ze niet gewoon altijd een grotere naam vroeger zetten zodat er meteen lekker veel volk is om geld op te doen, maarja, sterke vervanger, niet helemaal mijn ding, had liever Highly Suspect gehad, maar ik zie ook wel dat dit een sterkere naam is om zo snel mee af te komen. als je kijkt naar Lastfm luisteraars hebben slowdive 505.000 luisteraars tegenover Kaleo met 220.000, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats maar 99.000 en Royal Blood 330.000. Dus ze voegen als vervanger gewoon een van de sterkste namen toe die er op de affiche staat
1f642.svg
petje af zeg ik dan (ofwel mocht de rest van de affiche gewoon beter)

Denk wel niet dat het nu vroeger druk gaat worden. Het gemiddelde Werchter publiek zit meer te wachten op de radiohit(jes?) van Kaleo dan het spacy Slowdive. Gaat triest worden als ze die op de Main laten staan denk ik. En Slowdive is weldegleijk legendarisch maar populairder dan Royal Blood of Nathaniel rateliff de dag van vandaag...? Dacht het niet!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Hmmm Slowdive. Ken het vooral van naam een beetje. Zal me er een beetje in verdiepen, maar op het moment ga ik denk ik voor Warhaus. Dit is vooral omdat ik het idee heb dat dat veel beter tot z'n recht komt in een tent dan Slowdive evt op Main-Stage. Toch wel ander soort muziek ook dan Kaleo. Uiteindelijk zal het wel een moment opname worden op die dag zelf.

Mensen die zeer enthousiast zijn die even vlug kunnen zeggen wat het handigste is om te beluisteren van Slowdive om kennis te maken met de band?
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
824
1.728
Het album Souvlaki wordt over het algemeen gezien als een van de beste shoegaze albums. Dat is absoluut een must listen. Mijn persoonlijk favoriete nummers van dat album zijn Alison, Souvlaki Space Station en Dagger. Het is wel echt een album dat even kan duren voordat je het gaat waarderen, dat had ik tenminste.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Het album Souvlaki wordt over het algemeen gezien als een van de beste shoegaze albums. Dat is absoluut een must listen. Mijn persoonlijk favoriete nummers van dat album zijn Alison, Souvlaki Space Station en Dagger. Het is wel echt een album dat even kan duren voordat je het gaat waarderen, dat had ik tenminste.

Ahoke, bedankt voor de tip. Zal het ergens dit weekend beluisteren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Holy shit, dikke probs naar Werchter om zo een act van dat kaliber vast te leggen!! Wel jammer dat ze niet in de tent worden weg gezet waar ze volgens mij veel beter tot hun recht zouden komen maar nu staat het dus volledig vast dat vrijdag mainstage kampeerdag wordt ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Luister ook zeker hun nieuwe titelloze album van dit jaar, moet niet (veel) onderdoen voor Souvlaki. Staat hoog in m'n lijstje voor beste muziek van 2017.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
In de tent zou dit een fantastisch optreden zijn, nu op het hoofdpodium is de keuze tussen Warhaus en Slowdive een pak moeilijker. Nooit verwacht dat Rock Werchter nog zo’n act zou boeken als vervanging. Meestal kiezen ze voor de goedkoopste optie en bv een Belgische band.

Werchter probeert altijd wel een goede vervanger te regelen hoor. Zeker als ze de tijd hebben. Last minute, dan wordt er natuurlijk even iets ingevlogen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
In de tent zou dit een fantastisch optreden zijn, nu op het hoofdpodium is de keuze tussen Warhaus en Slowdive een pak moeilijker,

Hmmm Slowdive (...) op het moment ga ik denk ik voor Warhaus. Dit is vooral omdat ik het idee heb dat dat veel beter tot z’n recht komt in een tent dan Slowdive evt op Main-Stage.
Heb exact hetzelfde idee. Als Slowdive in de tent stond, was het geen moeilijke keuze. Nu ga ik denk nog steeds voor Warhaus vanwege bovenstaande.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Kom op Warhaus kunt ge deze zomer zowat op elk klein festival zien?

Ander vraagje, hoe rap gaat ge moeten lopen om als ge vooraan staat bij Lorde nog een goed plaatsje te gaan versieren (voorvak?) bij Arcade Fire? ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Kom op Warhaus kunt ge deze zomer zowat op elk klein festival zien?
Niet op de festivals die op mijn planning staan in ieder geval... en na deze tour zullen ze Balthazar toch wel weer een keer oppakken? Dus nee, denk niet dat ik 'm nog snel ergens anders ga zien.
 

Maarten1617899779

Nieuw lid
17 jun 2017
1
0
Net even aan het kijken op de website van Rock Werchter, Daar stond deze afbeelding van het terrein. Iemand enig idee wat de apero zal zijn? De Slope is op de afbeelding wel redelijk duidelijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Apero betekent aperitief, dus ik zou zeggen iets met een hapje en een drankje.


Edit: gevonden: http://www.rockwerchter.be/nl/food/nieuw-apero
Er staat geen uur op fijn borrelen met vrienden. We houden van gezelligheid. Van lekkere - al dan niet - alcoholische drinks en hapjes om te delen. Welkom bij Apero! Het gezelligste tuinhuis, een paviljoen in het groen.

Er zijn special beers (Jupiler 0.0, Leffe Royale Whitbread Golding, Leffe Royal Ella, Scotch CTS, Tripel Karmeliet, Goose IPA, Goose 312, Kriek Belle-Vue, Ginette). Er zijn wijnen van Los Monteros en cava van Luna de Murviedo. Bacardi serveert Mojito, Martini Bianco/Rosato & Tonic. Er zijn frisse Finley dranken.

Apero bevindt zich naast The Barn en is elke festivaldag open van 12u tot 22u.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken