Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Na een geweldig Pinkpop weekend ook nog een weekendticket voor Rock Werchter weten te strikken.
Aangezien ik nog van de jonge generatie ben ben ik wel benieuwd welke artiesten jullie aanraden zeker om te bekijken.
Ik houd zelf meer van de pop/punk/rock/dance en beetje electro
Zelf had ik al op mijn lijstje staan:
*Lorde ....ze zou super goed live zingen en brengt binnenkort haar nieuwe album uit
*Chainsmokers....
*Foo Fighters
*Arcade Fire
* Bazart
*Oscar & The Wolf
*Dua Lipa
*The Avalanches
Dit zijn wel echte must see acts voor mij welke acts zijn nog meer heel erg aan te raden? (p.s. ik weet dat Radiohead en Linkin Park ook super namen zijn maar ben benieuwd hoe jullie het programma hebben ingedeeld)
Graag hoor ik van jullie de echte aanraders :)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.105
2.276
Na een geweldig Pinkpop weekend ook nog een weekendticket voor Rock Werchter weten te strikken.
Aangezien ik nog van de jonge generatie ben ben ik wel benieuwd welke artiesten jullie aanraden zeker om te bekijken.
Ik houd zelf meer van de pop/punk/rock/dance en beetje electro
Zelf had ik al op mijn lijstje staan:
*Lorde ….ze zou super goed live zingen en brengt binnenkort haar nieuwe album uit
*Chainsmokers….
*Foo Fighters
*Arcade Fire
* Bazart
*Oscar & The Wolf
*Dua Lipa
*The Avalanches
Dit zijn wel echte must see acts voor mij welke acts zijn nog meer heel erg aan te raden? (p.s. ik weet dat Radiohead en Linkin Park ook super namen zijn maar ben benieuwd hoe jullie het programma hebben ingedeeld)
Graag hoor ik van jullie de echte aanraders
1f642.svg
Lees hier eens; hier somt iedereen op wat ze elke dag willen zien en hier en daar ook waarom.

http://forum.festileaks.com/forums/topic/countdown-to-rock-werchter-2017/
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
Bij de gedachte dat Bon Iver, Massive Attack en Anderson. Paak wellicht geboekt waren, maar moesten cancellen word ik nog altijd verdrietig... Ze zouden meer dan welkom geweest zijn!
 

Werchterman

Playlistbediener
3 okt 2016
7
0
Nog iets meer dan 2 weken!! Volgens de RW-app nog 16 dagen en 23 uur. Langzaam aan starten met de voorbereidingen..... Voor wie zijn/haar batterij wil sparen, hier een link naar een goed te printen schema. Overigens ook erg mooi!

http://www.betterschedule.net/downloads/
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Met dat het is uitverkocht (op donderdag na) vraag ik me af of het een groot verschil gaat zijn met vorig jaar, iemand ervaring daarmee want ik kan het niet zo goed inschatten. Blijkbaar viel vorig jaar goed mee maar ik vond het op sommige plekken toch echt uitpuilen van mensen
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Bedankt Werchterman, daar was ik nog naar op zoek (en om er zelf één op te stellen was ik wat te lui :) )
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.302
8.998
Met dat het is uitverkocht (op donderdag na) vraag ik me af of het een groot verschil gaat zijn met vorig jaar, iemand ervaring daarmee want ik kan het niet zo goed inschatten. Blijkbaar viel vorig jaar goed mee maar ik vond het op sommige plekken toch echt uitpuilen van mensen

Ik denk day het weer daar een grote rol in speelt. Vorig jaar leek, ondanks dat het niet volledig uitverkocht is, toch heel druk op momenten door het slechte weer. Meer mensen blijven op eenzelfde (schuil)plaats staan, liggen niet verspreid in het gras, gaan meer in de tenten,... Dus als het weer mooi wordt, komt het wel goed. Wat dat weer betreft: ik wil hier NIETS zien qua voorspelling dat langer van ons verwijderd is dan anderhalve week, haha. :wink:

Ik hoop ook echt dat het goed te doen zal zijn qua drukte, al heb ik 2015 ook overleefd en dat was qua uitverkochte dagen (alle combi's + 3 losse dagen) vergelijkbaar qua volk. Wie er toen bij was, weet hoe het nu ongeveer zal zijn qua drukte.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Vorig jaar was het vooral dat mensen gingen staan omdat zitten op de wei niet heel chill was en als je dan toch staat kun je net zo goed een goed plekje pakken. Dat maakt het op sommige plekken een stuk drukker.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.708
1.245
Vorig jaar alleen de zaterdag gegaan (die wel uitverkocht was): qua drukte heb ik dit vooral ervaren:

- tijdens Courtney Barnett kwam ik binnen en het begon ontzettend hard te regenen. Ondanks dat het half 2 in de namiddag was leek die Barn ineens uit te puilen van de mensen... wat ik raar vond voor Courtney Barnett. Na 2 nummertjes ben ik dan toch lekker irritant door de mensen massa beginnen wurmen. Bleek dat de 10 meter aan de buitenkant immens druk is maar als je daar door was was er plaats zat en kon je best nog dichtbij het podium komen. Iedereen wou gewoon schuilen.

- tijdens Band Of Horses op de Main Stage gewoon nog helemaal vooraan in het voorste vak kunnen gaan staan, totaal geen drukte toen.

- Bij Peppers makkelijk in het voorste vak geraakt (en vrij hard naar het midden toe zelfs) maar wel direct als de band ervoor gedaan is daar gaan aanschuiven.

- tussen Peppers en Editors (laatste band) wat meer naar achter/ aan de toog gestaan en toen had ik wel het gevoel dat het erg druk was (mogelijks omdat in de andere tenten de optredens er al (bijna) op zaten.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zoals je dat bij Courtney Barnett hebt ervaring merk ik inderdaad ook elke keer als het regent weer. Mensen gaan even snel schuilen maar lopen niet naar voren waardoor er een opstopping ontstaat waar ook mensen die wel naar voren willen in blijven hangen. Het is alleen ook lastig om naar voren te komen omdat mensen vooral aan de rand schouder aan schouder staan.

Wat betreft eerste vak wil ik nog wel eens lekker in het gras gaan zitten met uitzicht op het eerste vak, dan kun je naar voren lopen op het moment dat het vak redelijk vol zit. Dit verschilt namelijk heel erg per act afhankelijk van de act, wat er elders speelt, weer, etc. Binnen het vak is vaak best veel ruimte om op een goede plek te komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.423
11.292
Dat zijn ook mijn ervaringen. Bij Courtney Barnett was ik al eerder naar binnen gegaan (deels omdat ik haar graag wilde zien en deels om Kensington te ontlopen) en vooraan was genoeg ruimte. Dit ook ervaren bij meer concerten in de tenten, even door de drukte bij de openingen heen en het is vaak prima te doen.

Vorig jaar was wel mijn eerste jaar Werchter maar zeker niet mijn eerste festival. Naar mijn idee voelde het drukker aan omdat iedereen over dezelfde stukjes liep of stond ivm de modder. Met een mooi grasje is het publiek veel meer verspreid.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
127
39
https://www.instagram.com/p/BVRyIrkAkFx/?taken-by=rockwerchterfestival

Iemand een idee wat die zou kunnen zijn?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Blijkbaar is het een helling aan de kant van de tenten waar normaal allemaal bankjes staan. Ik vraag me af of je er onder kunt zitten of het echt een heuvel zand is. Zou wel tof zijn, lekker droog en in de schaduw eronder zitten en in het gras erboven.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Festivals zijn al jaren meer dan alleen muziek, en ook Rock Werchter pakt met iets bijzonders uit. Zo zal er dit jaar een helling uit de wei opstijgen, The Slope. De schans zal 60 bij 30 meter worden en tot zes meter hoog gaan. Dat zal vermoedelijk een fantastisch uitzicht over het festivalterrein bieden. De constructie zal worden aangekleed met kunstgras, picknickbanken, stoelen en parasols. Het ultieme festivalterras dus.

De helling komt ook met een overbrugging die festivalgangers eronder schaduw geeft, weet Het Laatste Nieuws. Dus eindelijk een plekje op Werchter waar je even aan de zon kunt ontsnappen als je dat wil. Wat nu voorts de bedoeling van The Slope is blijft voorlopig onduidelijk. De ontwerper en de bouwers zouden zwijgplicht hebben en ook Live Nation vraagt om nog even geduld te hebben
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken