Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick wrote:
Everyknight wrote:
Mja, maar ze gaan Kensington heus niet enkel boeken voor een Frans festival… ik schat de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan nu.

Maar staan ook op Sziget wat mogelijkheden biedt voor Pkp. En Kensington is nu nog niet de band die een Amerikaans én Europees festival seizoen doet, die blijven gewoon heel de zomer in Europa beschikbaar. Herinner je ook even het niet al te malse verslag van verschillende media hier over het optreden toen :p (+ het zou weer maar is een herhaling zijn..)

Ik zie ook net dat Kensington voor Rock Werchter enkel nog op donderdag kan, maar dan moeten ze 4 dagen na mekaar optreden, kleine kans dus. Hetzelfde geldt (helaas) voor Spoon. Zij zouden nog op de Rock Werchter-zaterdag kunnen passen, maar dan moeten ze ook 4 dagen na mekaar spelen.

Allemaal wel ontzettend dicht bij elkaar voor Spoon (Londen, Arras, Keulen), praktisch gezien zou Werchter daar wel nog tussen moeten kunnen. Anderzijds vraag ik me af hoeveel kleinere namen ze daar nog tussen zouden kunnen proppen op zaterdag, want Spoon is qua Belgische populariteit eentje voor de allerkleinste rij op de poster...

Ik weet niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben, maar er staat nog steeds geen enkele naam op die zaterdag die ik echt wil zien. Ongelofelijk.

De enige waar ik nieuwsgierig naar ben, is J Bernardt en Sohn, 2 vroege naampjes.... Er staan tot nu toe nog steeds geen deftige alternatieven voor LP.

Everyknight wrote:
Yannick wrote:
Everyknight wrote:
Mja, maar ze gaan Kensington heus niet enkel boeken voor een Frans festival… ik schat de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan nu.

Maar staan ook op Sziget wat mogelijkheden biedt voor Pkp. En Kensington is nu nog niet de band die een Amerikaans én Europees festival seizoen doet, die blijven gewoon heel de zomer in Europa beschikbaar. Herinner je ook even het niet al te malse verslag van verschillende media hier over het optreden toen :p (+ het zou weer maar is een herhaling zijn..)

Ik zie ook net dat Kensington voor Rock Werchter enkel nog op donderdag kan, maar dan moeten ze 4 dagen na mekaar optreden, kleine kans dus. Hetzelfde geldt (helaas) voor Spoon. Zij zouden nog op de Rock Werchter-zaterdag kunnen passen, maar dan moeten ze ook 4 dagen na mekaar spelen.

Allemaal wel ontzettend dicht bij elkaar voor Spoon (Londen, Arras, Keulen), praktisch gezien zou Werchter daar wel nog tussen moeten kunnen. Anderzijds vraag ik me af hoeveel kleinere namen ze daar nog tussen zouden kunnen proppen op zaterdag, want Spoon is qua Belgische populariteit eentje voor de allerkleinste rij op de poster…

Inderdaad. Maar mogen we nu effectief nog tentheadliners verwachten voor zaterdag en voor zondag nog een sub (of ook een tentheadliner)? Dat lijkt zo raar na al die vorige 'kleinere' aankondigingen. Ook de twee dagen die al uitverkocht zijn natuurlijk.

Kereltje wrote:
Everyknight wrote:
Yannick wrote:
Everyknight wrote:

Allemaal wel ontzettend dicht bij elkaar voor Spoon (Londen, Arras, Keulen), praktisch gezien zou Werchter daar wel nog tussen moeten kunnen. Anderzijds vraag ik me af hoeveel kleinere namen ze daar nog tussen zouden kunnen proppen op zaterdag, want Spoon is qua Belgische populariteit eentje voor de allerkleinste rij op de poster…

Inderdaad. Maar mogen we nu effectief nog tentheadliners verwachten voor zaterdag en voor zondag nog een sub (of ook een tentheadliner)? Dat lijkt zo raar na al die vorige ‘kleinere’ aankondigingen. Ook de twee dagen die al uitverkocht zijn natuurlijk.

Ja, maar ze moeten er toch iets zetten hé. Nu staan er nog geen namen die groot genoeg zijn om de Barn te headlinen op zaterdag. Verre van zelfs. Of gaan ze gewoon 2 uur stilte zetten tijdens Linkin Park? Een Passenger of Crystal Fighters zullen waarschijnlijk al een plaatsje hoger staan dan ze verdienen, maar headliners is natuurlijk wel erg van de pot gerukt.

Hmmm, ik zie de kansen voor Spoon nu wel somber in... Had nog niet naar hun verdere schema gekeken, maar ik zie ze eigenlijk niet 4 dagen achter elkaar spelen. De week voor en de week na RW zijn ook al vrij druk.
En als je naar de donderdag en zaterdag kijkt, zie ik niet zo heel veel plek meer om ze in te passen. Zonde... :(

Wat Mattman zegt ja. Op zaterdag staat momenteel geen enkele naam die geloofwaardig de Barn kan headlinen. Crystal Fighters, Passenger of Kodaline zijn zelfs geen Barn sub waard, maar soit, daar komen ze nog mee weg. En als het Massive Attack-verhaal zou kloppen verklaart het wel meteen waarom we de kleinere namen voor de Barnheadliner kregen. Ze kunnen moeilijk die wekelijkse aankondigingen gaan stopzetten omdat enkele grotere namen hun fiat nog niet gegeven hebben.

Ook akkoord over de kwaliteit van die zaterdag. Sohn en Bonobo must sees, SOAD uit nostalgie en Frank Carter/J Bernardt uit gezonde interesse. Maar gezien hun vermoedelijke posities gaan daar al een clash of twee tussen zitten en blijft er helemaal niets meer over...

Voor mij is het nu:

Donderdag (topdag) - Radiohead (met voorprogramma) - dagje Leuven - zondag (niet slecht)

Weezer op 18/10 in de AB.
Off topic maar die wil ik echt wel is gezien hebben, hopelijk geen stormloop maar ik vrees ervoor.

Ik deel dezelfde dagindeling als @mattman al blijf ik wel op de wei. ? Blink als nostalgie, Bonobo, SOHN en above & Beyond. Maar meer dan dat wordt het ook niet. Hopelijk komt daar nog Biffy bij.

Spoon niet zo bekend hier?

Voor mij is het nu:

Donderdag (topdag) – Radiohead (met voorprogramma) – dagje Leuven – zondag (niet slecht)

Grappig, voor mij ziet het er zo uit:

Donderdag (matig): Prophets of Rage, Lanegan. En tja, omdat we er toch zijn KOL en AF.

Vrijdag (redelijk): Kaleo, White Lies, Royal Blood, Radiohead

Zaterdag (top): dag dat ik de meeste bands wil zien.

Zondag (redelijk): Rag N Bone man, Dropkick murphys, Foo Fighters

Opvallend dat het er 2 zijn. België als klein landje wordt vaak niet of maar 1x aangedaan als internationale artiesten touren. Ik zie ze als optie voor RW18 maar dat is nog veraf hé.. ?

Voor mij is het toch alweer een topjaar.

Mijn must-sees tot nu toe:

Donderdag: Savages, Mura Masa, Mark Lenegan Band, Agnes Obel, Lorde, Kings of Leon en ARCADE FIRE

Vrijdag: White Lies, Warhaus, Future Islands, Dua Lipa, Royal Blood, Oscar & The Wolf, James Blake en RADIOHEAD

Zaterdag: Glass Animals, Seasick Steve, Crystal Fighters, BONOBO, Linkin Park

Zondag: Cage The Elephant, The Lumineers, The Kills, Soulwax, ALT-J, Foo Fighters

Toch ben ik vrij bang voor onvermijdelijke clashes (Radiohead vs. James Blake, Lorde vs. Arcade Fire en Soulwax vs. Foo Fighters bijv.), maar we zullen zien.

Ergens hoop ik nog op een paar deftige namen komende vrijdag om de affiche compleet te maken.

Ok, ook maar even een voorlopig lijstje van wat ik wil gaan zien:

Donderdag
Must see: Arcade Fire
Als het uitkomt: Cigarettes After Sex - Lorde - Whitney - Agnes Obel - Mark Lanegan - Savages - Prophets of Rage

Vrijdag
Must see: Warhaus - Radiohead
Als het uikomt: Vuurwerk - Maggie Rogers - Kaleo - Nathaniel Rateliff - Royal Blood

Zaterdag
Must see: Bonobo...
Als het uitkomt: J. Bernardt - SOHN - Glass Animals - SOAD

Zondag
Must see: The Kills - Foo Fighters
Als het uitkomt: Benjamin Clementine - Soulwax - Alt-J - Cage The Elephant

Elke dag dus wel wat te zien, maar wel veel waarvan ik het ook niet erg zou vinden om het te missen. Dat gevoel had ik andere jaren veel minder. Vooral op die zaterdag mag er nog wel wat bij.

Opvallend dat het er 2 zijn. België als klein landje wordt vaak niet of maar 1x aangedaan als internationale artiesten touren. Ik zie ze als optie voor RW18 maar dat is nog veraf hé..
1f604.svg
Metallica op Europese festivals in 2018 mag je bijna als een zekerheid opschrijven !
of het TW, PKP of misschien eens Graspop zal worden is nog een vraagteken

Rock Werchter 2018: Metallica, The XX + Nick Cave & The Bad Seeds, Arctic Monkeys, Gorillaz
En dan nog Vampire Weekend, Anderson Paak, The National en Sam Smith

;-)

Rock Werchter 2018: Metallica, The XX + Nick Cave & The Bad Seeds, Arctic Monkeys, Gorillaz
En dan nog Vampire Weekend, Anderson Paak, The National en Sam Smith

1f609.svg

Met uitzondering van Metallica is dit wel een realistische gok voor bijvoorbeeld Mad Cool of NOS Alive.

Spoon nu ook toegevoegd aan Bilbao BBK. Dan spelen ze dus wel 4 dagen achter elkaar in Parijs, Madrid, Bilbao en Lissabon... Maar 8 optredens in 9 dagen? Ik heb de hoop een beetje opgegeven.

mattman wrote:
Voor mij is het nu:

Donderdag (topdag) – Radiohead (met voorprogramma) – dagje Leuven – zondag (niet slecht)

Grappig, voor mij ziet het er zo uit:

Donderdag (matig): Prophets of Rage, Lanegan. En tja, omdat we er toch zijn KOL en AF.

Vrijdag (redelijk): Kaleo, White Lies, Royal Blood, Radiohead

Zaterdag (top): dag dat ik de meeste bands wil zien.

Zondag (redelijk): Rag N Bone man, Dropkick murphys, Foo Fighters

Niks aan toe te voegen.

Users who are viewing this thread