Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Weezer maakt toevallig vrijdag tour bekend voor 'Rest of World'. Aldus Facebook.
Zou een verrassende toffe naam zijn...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Ik zie Dinosaur Jr trouwens gewoon naar Rock Herk gaan. Hebben daar al eerder als headliner gestaan en met hun verjaardagseditie zal de affiche daar sowieso niet mis zijn. Op Werchter daarentegen hoeven ze niet op een hoge spot te rekenen, zeker nadat de AB in oktober gewoon halfleeg was (triestig eigenlijk). En zo'n band gaat vermoedelijk liever headlinen op een kleiner festival waar het publiek echt in hen geïnteresseerd is dan derde van de dag zijn voor een halflege tent.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Ik zie Dinosaur Jr trouwens gewoon naar Rock Herk gaan. Hebben daar al eerder als headliner gestaan en met hun verjaardagseditie zal de affiche daar sowieso niet mis zijn. Op Werchter daarentegen hoeven ze niet op een hoge spot te rekenen, zeker nadat de AB in oktober gewoon halfleeg was (triestig eigenlijk). En zo’n band gaat vermoedelijk liever headlinen op een kleiner festival waar het publiek echt in hen geïnteresseerd is dan derde van de dag zijn voor een halflege tent.

Halfleeg is ook wat overdreven hoor en verder was dat wel een uitstekende show van een band die heeft bewezen er na 30 jaar nog steeds te staan!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Joslittel wrote:
marsupilami wrote:
Fleddy Melculy, Channel Zero, Wolfmother en The Pretenders op TW Classic.

Jammer van Wolfmother, maar viel wel te verwachten.


Maar verder verliezen we weinig aan TW Classic.


The Pretenders?

Ja oke. Maar die zag ik eigenlijk nooit echt als grote kanshebber voor werchter, Wolfmother wel.

Weezer juich ik trouwens zeer toe!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
2e lijn; The Killers - The Weeknd - The Prodigy - Kasabian - A Tribe Called Quest - Van Morrison - Ryan Adams - Fleet Foxes - Royksopp - Belle & Sebastian - Foster The People - Moderat
3e lijn; Slowdive - Halsey - Lukas Graham - Tom Odell - Warpaint - Nicolas Jaar - Spoon - Father John Misty - Zara Larsson - Run The Jewels - Gogol Bordello - Biffy Clyro - Dinosaur Jr - Bear's Den - Wolf Alice
4e lijn; Catfish & The Bottlemen - De Staat - Angel Olsen - Sampha - Temples - Highly Suspect - The Lemon Twigs - Joseph - Klangstof

Donderdag; 2 namen uit de 3e lijn (2-4-5-6) = 17 + 2 = 19 (bv Father John Misty & Warpaint)
Vrijdag: 1 naam voor de 2e lijn, 1 vanuit de 3e lijn en 2 vanuit de 4e lijn of gewoon 3 vanuit de 4e lijn (1-3-9-3) = 16 + 4 = 20 (bv Kasabian, Slowdive, Highly Suspect en Angel Olsen)
Zaterdag: 2 namen vanuit de 2e lijn (2-1-7-7) = 17 + 2 = 19 (bv A Tribe Called Quest en Fleet Foxes)
Zondag: 1 naam uit de 2e lijn en 2 uit de 4e lijn (1-2-7-4) = 14 + 3 = 17 (bv The Weeknd, Catfish & The Bottlemen en De Staat)
19+20+19+17 = 75 (toevoegingen zijn er 11)

Zoiets? Nouja was maar ff aant rekenen, zit meer achter de redenering hoeveel acts en waar/lijn ze nog missen :')
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Als ik zo naar de poster kijk, zou je zoiezo nog twee tent headliners voor zaterdag nodig hebben en een sub voor zondag. ( heel mischien een sub voor vrijdag)
Donderdag: Chainsmokers dance act - Imagine dragons en lorde Tent headliners - Por sub
Vrijdag: zou ik niet weten wie subt en wie tent headlined.
Zaterdag: Blink sub
Zondag: Alt-j en Soulwax tent headliner
Ben benieuwd wat we deze week kunnen verwachten.
Of ze vrijdag de rest bekend maken, of morgen nog iets of volgende week nog.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
HAIM vandaag aangekondigd voor Tinderbox in Denemarken, de week voor Rock Werchter. Maakt van HAIM plots een heel grote kanshebber.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.985
The Cult als classic naam misschien. Staan eind juni en begin juli (ook in het werchter weekend) op festivals, zoals download madrid en nos.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.053
640
Laatste namen voor Mainsquare:

RAG'N'BONE MAN – SOULWAX – VALD

THYLACINE – CAGE THE ELEPHANT – NAIVE NEW BEATERS

THE LEMON TWIGS – SPOON – TALISCO

KENSINGTON – WALKING ON CARS – THE NOFACE

Lemon Twigs, Spoon en Walking on Cars dan mogelijk ook naar Werchter? De rest ken ik niet goed genoeg.
En Kensington... Zelfs een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen...
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Heb eerlijk gezegd de indruk dat er elke dag nog iets echt goed ontbreekt.

Mogen doorkomen van Main Square
Spoon, Biffy Clyro, Kensington
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
116
107
Alstjeblieft geen kensington hoor, of gewoon ergens vroeg openen dan kom ik wat later. 10x hetzelfde nummer met steeds een andere tekst gaat een beetje vervelen hier op de radio...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Alstjeblieft geen kensington hoor, of gewoon ergens vroeg openen dan kom ik wat later. 10x hetzelfde nummer met steeds een andere tekst gaat een beetje vervelen hier op de radio…
Inderdaad. Vorig jaar een stuk gezien en niets gebracht dat recht geeft op een herhaling.
Zijn hier ook totaal niet populair heb ik de indruk.


Geef mij maar eens de Staat als Hollandse band.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
DJKos wrote:
Alstjeblieft geen kensington hoor, of gewoon ergens vroeg openen dan kom ik wat later. 10x hetzelfde nummer met steeds een andere tekst gaat een beetje vervelen hier op de radio…


Inderdaad. Vorig jaar een stuk gezien en niets gebracht dat recht geeft op een herhaling.
Zijn hier ook totaal niet populair heb ik de indruk.

Geef mij maar eens de Staat als Hollandse band.

Mja, maar ze gaan Kensington heus niet enkel boeken voor een Frans festival... ik schat de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan nu.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
116
107
Helemaal mee eens Joe. De Staat inmiddels een paar keer gezien, en elke keer weer een gaaf optreden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Mja, maar ze gaan Kensington heus niet enkel boeken voor een Frans festival… ik schat de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan nu.
Maar staan ook op Sziget wat mogelijkheden biedt voor Pkp. En Kensington is nu nog niet de band die een Amerikaans én Europees festival seizoen doet, die blijven gewoon heel de zomer in Europa beschikbaar. Herinner je ook even het niet al te malse verslag van verschillende media hier over het optreden toen :p (+ het zou weer maar is een herhaling zijn..)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
Everyknight wrote:
Mja, maar ze gaan Kensington heus niet enkel boeken voor een Frans festival… ik schat de kans zeer groot dat ze op Rock Werchter staan nu.

Maar staan ook op Sziget wat mogelijkheden biedt voor Pkp. En Kensington is nu nog niet de band die een Amerikaans én Europees festival seizoen doet, die blijven gewoon heel de zomer in Europa beschikbaar. Herinner je ook even het niet al te malse verslag van verschillende media hier over het optreden toen :p (+ het zou weer maar is een herhaling zijn..)

Ik zie ook net dat Kensington voor Rock Werchter enkel nog op donderdag kan, maar dan moeten ze 4 dagen na mekaar optreden, kleine kans dus. Hetzelfde geldt (helaas) voor Spoon. Zij zouden nog op de Rock Werchter-zaterdag kunnen passen, maar dan moeten ze ook 4 dagen na mekaar spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken