Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
Als je naar de reacties op fb kijk valt mij maar 1 ding op: Er wordt maar naar 2 namen gevraagd: Biffy Clyro en Eddie Vedder! toch opvallend dat bc zo vaak gevraagd wordt, :D maar ik ben mega fan dus ik ga gewoon meeroepen :D
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Eindelijk nog eens een goede aankondigingsronde: Savages eerst en vooral natuurlijk: wat een optreden vorig jaar! Dan: Above & Beyond! Échte legendes in hun genre! Blues Pills en Cage the Elephant: uitstekende rocknamen! Seasick Steve: de ideale festivalnamiddagact. Dua Lipa en Kodaline doen mij niets, al snap ik zeker wel hun boekingen. De rest moet ik eens opzoeken.

Ik hoop bij de resterende namen toch nog op een Wilco, AIR, Dinosaur Jr, Van Morrison of wat anders kwalitatiefs. En op Biffy Clyro natuurlijk, nog zo'n ideale festivalband.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Paddy wrote:
mattman wrote:
Paddy wrote:
mattman wrote:
Mijn grootste vrees nu: ze gaan het toch echt niet in hun hoofd halen om fucking KOL na Arcade Fire te laten spelen?


Told you so.


Gebaseerd op?


Productie van Kol is groter. Kol is al vaker headliner geweest. Om maar eens wat te noemen.
Kol is imo ook de commerciëlere, bij het grote publiek de bekendere naam.

Overigens onzin om kol dan the partyact te noemen of AF sub. Beide zijn headliner in welke volgorde ze ook spelen. Qua speeltijd zal het niet uitmaken. Hoogstens of ze in de schemering spelen of in het donker.


...

Arcade Fire NIET in het donker zetten zou wel een stuk van de beleving wegnemen.

Dat ben ik wel met je eens. Al denk ik dat AF het donker minder nodig heeft, dan Kol.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Blij met Savages, wat een geweld vorig jaar! Verder benieuwd naar Blues Pills. Thats all...
Dat Live niet komt ben ik niet rouwig om. Enter Shikari wel... ? Hopen op een leuke laatste drop namen al verwacht ik er nu echt niet veel meer van!
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Fuck. Dat Live enkel naar Pinkpop gaat zet wel een domper op de vreugde... Nu heb ik eigenlijk toch ook wel een beetje de hoop op goeie namen verloren. Live had echt de affiche kunnen afmaken.
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Op Kasabian of andere grote namen moet je echt niet meer hopen. Met beetje geluk enkel nog een deftige naam voor zaterdag als headliner in de barn, maar zelf dat betwijfel ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
Op Kasabian of andere grote namen moet je echt niet meer hopen. Met beetje geluk enkel nog een deftige naam voor zaterdag als headliner in de barn, maar zelf dat betwijfel ik.

Die moet ze zeker nog bijkomen. Ik zie momenteel geen enkele kandidaat die de Barn die dag kan headlinen. In de verste verte niet, zelfs met het opportunistische gedrag dat we van RW kennen.

Passenger is nu de grootste 'barn' naam en zelfs die kreeg het koninklijk circus niet uitverkocht.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
dEUS wrote:
Op Kasabian of andere grote namen moet je echt niet meer hopen. Met beetje geluk enkel nog een deftige naam voor zaterdag als headliner in de barn, maar zelf dat betwijfel ik.


Die moet ze zeker nog bijkomen. Ik zie momenteel geen enkele kandidaat die de Barn die dag kan headlinen. In de verste verte niet, zelfs met het opportunistische gedrag dat we van RW kennen.

Passenger is nu de grootste ‘barn’ naam en zelfs die kreeg het koninklijk circus niet uitverkocht.
Bovendien staan er op de poster op zondag op de tweede rij nog maar twee namen (Soulwax = afsluiter tent, Alt-J = afsluiter tent of main sub). Daar gaat dus echt nog wel een tent afsluiter of main stage sub bij komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Als je kijkt naar die poster voor zaterdag, je zou denken dat daar nog een pak bij moet (in vergelijking met donderdag bv) maar Above & Beyond, Bonobo, Crystal Fighters of Passengers lijken me allemaal hoge tentposities te gaan innemen in de tenten dus ik vraag me af wat ze daar nog gaan zetten. Zou het kunnen dat daar oorspronkelijk Paak & Massive Attack waren geprogrammeerd? Massive Attack als Barn head en Paak als late Klub C naam?

Ik vind die posities op de site en poster een beetje dom gedaan eerlijk gezegd. Waarom veranderen ze dat nu opeens van alfabetisch zoals vorige jaren naar hoe het er nu uitziet? Het wekt de illusie op dat er nog een pak moet komen (zie donderdag) terwijl dit waarschijnlijk niet het geval gaat zijn. Ik denk dat we nog 2 pakketjes krijgen met nog minstens 1 woensdag aankondiging..
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.034
Zou het kunnen dat daar oorspronkelijk Paak & Massive Attack waren geprogrammeerd? Massive Attack als Barn head en Paak als late Klub C naam?

Dat denk ik al de hele tijd, zouden ook gepaste namen geweest zijn in de tenten om de rock op de mainstage wat te counteren.

Ik denk dat we nog 2 pakketjes krijgen met nog minstens 1 woensdag aankondiging..

Er moeten nog 11-12 namen komen en het laatste pakketje was al 11 namen. Ik verwacht dus dat we tegen vrijdag gewoon alle namen kennen, eventueel nog met een aparte woensdagaankondiging voor de zaterdag Barnheadliner.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Populariteit op m’n clashfinder (op 490 mensen.)
1. Radiohead – 339
2. Arcade Fire – 329
3. Kings Of Leon – 280
4. Blink-182 – 263
5. SOAD – 262
6. Foo’s – 257
7. Linkin Park – 243
8. Biffy Clyro – 242 (en zeggen dat ze geen AB uitverkocht krijgen)
9. Royal Blood – 233
10. PoR – 211
11. JET – 195
12. Imagine Dragons – 195
13. Fleet Foxes – 144
14. Alt-J – 143 (Foo’s effect?)
15. White Lies – 140
16. Cage The Elephant – 126
17. The Lumineers – 126
18. Future Islands – 125
19. Nathaniel Rateliff – 123
20. Kasabian – 118

Grootste afwezigen, Oscar & The Wolf (58) en Bazart (82) al zal dat publiek wel voldoende aanwezig zijn op RW. Maar toch vreemd, idk.
Tot nu toe 490 mensen die al dingen hebben aangeduid wat iet of wat representatief begint te worden denk ik. Zeker als je dit moest samen leggen met andere clashfinders.

Man, ik wist niet eens dat je dat kon zien maar ook eens bij die van mij gekeken (bij mij slechts 66 mensen denk ik; dat is het getal achter highlight sets):

1. Arcade Fire 54 (81.8%)
2. Radiohead 52 (78.8%)
3. Royal Blood 52 (78.8%)
4. Kings of Leon 45 (68.2%)
5. Prophets of Rage 44 (66.7%)
6. Blink-182 44 (66.7%)
7. Foo Fighters 42 (63.6%)
8. System of A Down 42 (63.6%)
9. White Lies 39 (59.1%)
10. Linkin Park 38 (57.6%)
11. Imagine Dragons 34 (51.5%)
12. Alt-J 31 (47.0%)
13. Dropkick Murphy's 28 (42.4%)
14. Nathaniel Rateliff & The Night Sweats 28 (42.4%)
15. Lorde 28 (42.4%)
16. Rag'n'Bone Man 27 (40.9%)
18. Frank Carter & The Rattlesnakes 26 (39.4%)
19. Jimmy Eat World 25 (37.9%)
20. Glass Animals 24 (36.4%)

Bizar hoog aantal voor Royal Blood (ook al is het ook voor mij een van de must-sees), dat had ik niet verwacht. Leuk dat je dat kunt zien, weer wat geleerd.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Clashfinder vul je toch alleen in als je gekke muziekfan band zoals wij allen en al maanden van te voren een fake blokkenschema in te vullen? Dit zijn de namen voor de liefhebber. Het zal ongetwijfeld gruwelijk druk worden bij Oscar en Bazart.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken