Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Heel blij met Above & Beyond!!! Hopelijk sluiten ze de Klub C zaterdag af, een beetje Grouptherapy op zaterdag kan voor niemand wat kwaad. Voor de rest meh meh, en veel kleine namen weer..

Geen idee wie Fatima Yamaha, Blue Pills en JAIN zijn. Cage The elephant en Dua Lisa kunnen ook wel leuk zijn denk ik, maar ik mis wederom een aantal echt grote leuke undercard namen :/
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Podiumindeling was vorig jaar in februari al gekend, dus dit jaar zijn ze er toch vrij laat bij. Of vorig jaar was extreem vroeg, dat kan ook :)
Opvallend wel op de hoofdingsafbeelding: Kings of Leon staat nu voor Arcade Fire.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Podiumindeling was vorig jaar in februari al gekend, dus dit jaar zijn ze er toch vrij laat bij. Of vorig jaar was extreem vroeg, dat kan ook
1f642.svg

Opvallend wel op de hoofdingsafbeelding: Kings of Leon staat nu voor Arcade Fire.
Hoofdingsafbeelding ? Wasda ?
Wat heeft KoL na Sex on fire nou echt laten zien ? Ik vind ze overprijsde, overgehypte rockers om eerlij kte zijn. Arcade fire is wel echt een feestje. Dat gekreun van de kerkelijke Followill-broertjes....ik ga aan het bier als die gasten beginnen. Sex on Fire heb ik net iets teveel gehoord.....KoL is een one day fly. Oftewel terecht ! KoL is hoofdact bij pinkppop...zegt genoeg toch ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Maar we hebben de zaterdag Barn headliner nog niet gekregen, toch? Letterlijk alle hoop voor de zaterdag gaat naar die naam uit.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.018
338
ik begrijp het echt niet :( maar als je die poster bekijkt MOETEN er echt nog grote namen komen!


We krijgen nog zo'n 11 namen => gemiddeld 19 namen per dag

Op donderdag:
2X Headliner
4X 2e grootste (sub, barnhead, klubhead, danceafsluiter)
5X midden
6X klein
=> 17 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie midden

op vrijdag
1X headliner
3X 2e grootste
9X midden
3X klein
=> 16 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie klein en 1 uit de categorie 2e grootste

op zaterdag
2X headliner
1X 2e grootste
7X Midden
7X klein
=> 17 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie 2e grootste

op zondag
1X headliner
2X 2e grootste
7X midden
4X klein
=> 14 namen => ik verwacht voor alle categorieën (buiten headliner) nog 1 of meer acts
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb mn clashfinder geupdate: http://clashfinder.com/s/rw21017/

Op donderdag missen we nu nog 2 namen (volgens mijn clashfinder), te weten:
- De 2e naam op de Main Stage
- De derde naam in de Barn

Op vrijdag missen we nog 3 namen, te weten:
- 2e naam Barn
- 2e naam Klub C
- 3e naam Klub C

Op zaterdag missen we nog 2 namen, te weten:
- 3e naam Klub C
- Barnheadliner

Op zondag missen we nog 5 namen, te weten:
- 2e naam op Main Stage
- 2e naam in de Barn
- 3e naam in de Barn
- 3e naam in Klub C
- 4e naam in Klub C

Nog 12 namen dus te gaan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.985
Dit gat tussen klein en headliners gaat niet meer gevuld worden, chillen en ontdekken overdag dus en dan maar genieten van de headliners, die ik persoonlijk allemaal kan smaken. Achja...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
ik begrijp het echt niet
1f641.svg
maar als je die poster bekijkt MOETEN er echt nog grote namen komen!

We krijgen nog zo’n 11 namen => gemiddeld 19 namen per dag

Op donderdag:
2X Headliner
4X 2e grootste (sub, barnhead, klubhead, danceafsluiter)
5X midden
6X klein
=> 17 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie midden

op vrijdag
1X headliner
3X 2e grootste
9X midden
3X klein
=> 16 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie klein en 1 uit de categorie 2e grootste

op zaterdag
2X headliner
1X 2e grootste
7X Midden
7X klein
=> 17 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie 2e grootste

op zondag
1X headliner
2X 2e grootste
7X midden
4X klein
=> 14 namen => ik verwacht voor alle categorieën (buiten headliner) nog 1 of meer acts
-eh- meent u dit ? zit ik op het juiste forum ? zijn er nou echt serieus nog belgen die niet tevreden zijn met wat er nu is geboekt ? Dit jaar heeft Werchter en BKS en Pinkpop helemaal afgetroefd. Werchter heeft alleen Run the Jewels (nog) niet.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.985
En aan diegene die hopen op een zaterdag barn headliner, ik denk ondertussen echt dat dit massive attack was. Vervanging zoeken of doorschuiven, we zullen het volgende week weten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ja ik pas als ik thuis ben mn clashfinder aan :)

Ehm @dirknet hoe ge nu draait of keert maar hun laatste album WALLS is volgens wel een succes geweest met een aantal hits op die vaak op de radio worden gespeeld. Het is niet mijn favoriete groep ofso maar.. Aleeja zeggen dat het een eendagsvlieg is...

 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
ik denk nog altijd (en hoop nog steeds) dat Alt-J niet de sub wordt op zondag op main. dus ik hoop nog altijd op een mooie naam voor de foo fighters, en wie weet nog iets voor radiohead?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.250
3.170
Ik vind het vooral opvallend dat Above & Beyond niet in de tweede categorie namen staat op de poster? Ik dacht dat de tentheadliners sowieso op dat rijtje stonden...
Zaterdag krijgen we dus sowieso nog de Barnheadliner (zal inderdaad Massive Attack gepland geweest zijn, ik ben benieuwd naar het alternatief dat ze plannen)
Voor zondag is het volgens mij definitief zeker dat Alt-J sub is en Soulwax zal een tent afsluiten, maar wie is dan de andere tentafsluiter? Toch niet G-Eazy als Klub C head mag ik hopen.

Verder nog even terugkomen op Anderson .Paak. Het viel me net op dat hij helemaal geen solo zaalconcerten had gepland tot plots die AB show er kwam. Deze week werden er nog solo shows aangekondigd in België, Luxemburg en UK, tijdens of net na zijn tour met Bruno Mars (zelfs tot slechts enkele dagen voor het afgezegde DTRH). Ik ben er 100% zeker van dat hij geboekt was voor Werchter maar dat hij heeft afgezegd en dat Live Nation daarom heeft aangedrongen op extra solo concerten. Conclusie: Massive Attack en .Paak hadden de line-up toch iets meer glans kunnen geven, maar helaas...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.018
338
jarne wrote:
ik begrijp het echt niet
1f641.svg
maar als je die poster bekijkt MOETEN er echt nog grote namen komen!

We krijgen nog zo’n 11 namen => gemiddeld 19 namen per dag

Op donderdag:
2X Headliner
4X 2e grootste (sub, barnhead, klubhead, danceafsluiter)
5X midden
6X klein
=> 17 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie midden

op vrijdag
1X headliner
3X 2e grootste
9X midden
3X klein
=> 16 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie klein en 1 uit de categorie 2e grootste

op zaterdag
2X headliner
1X 2e grootste
7X Midden
7X klein
=> 17 namen => ik verwacht nog 2 namen uit de categorie 2e grootste

op zondag
1X headliner
2X 2e grootste
7X midden
4X klein
=> 14 namen => ik verwacht voor alle categorieën (buiten headliner) nog 1 of meer acts


-eh- meent u dit ? zit ik op het juiste forum ? zijn er nou echt serieus nog belgen die niet tevreden zijn met wat er nu is geboekt ? Dit jaar heeft Werchter en BKS en Pinkpop helemaal afgetroefd. Werchter heeft alleen Run the Jewels (nog) niet.
los van de headliners kan je toch moeilijk zeggen dat het een sterke line-up is...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Mijn grootste vrees nu: ze gaan het toch echt niet in hun hoofd halen om fucking KOL na Arcade Fire te laten spelen?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Podiumindeling was vorig jaar in februari al gekend, dus dit jaar zijn ze er toch vrij laat bij. Of vorig jaar was extreem vroeg, dat kan ook
1f642.svg

Opvallend wel op de hoofdingsafbeelding: Kings of Leon staat nu voor Arcade Fire.


Hoofdingsafbeelding ? Wasda ?
Wat heeft KoL na Sex on fire nou echt laten zien ? Ik vind ze overprijsde, overgehypte rockers om eerlij kte zijn. Arcade fire is wel echt een feestje. Dat gekreun van de kerkelijke Followill-broertjes….ik ga aan het bier als die gasten beginnen. Sex on Fire heb ik net iets teveel gehoord…..KoL is een one day fly. Oftewel terecht ! KoL is hoofdact bij pinkppop…zegt genoeg toch ?
Op Facebook - nu staat KOL voor AF. Dus AF speelt ofwel voor KOL als zijnde 'sub' ofwel erna als 'Dance' afsluiter. Dan komt er ook geen Chainsmokers of zo meer na.

En KOL een eendagsvlieg noemen, slaat nergens op.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Mja. Niet de grote namen waarop ik gehoopt had maar ik kan eigenlijk niet ontevreden zijn met deze lijst. Above&behond, Blues Pills en Cage the Elephant ben ik blij mee. Seasick Steve is altijd prima. Dua Lipa niet mijn ding maar wel een van de grotere hypes van het moment. En de rest wil ik wel ontdekken.

En dan volgende week Wilco, Tool, Fleet Foxes, Biffy Cliro en Killers :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Tent afsluiters hoeven niet meteen de grootste naam te zijn, al had ik A&B wel in de 2e rij verwacht..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken