Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Een dance afsluiter op donderdag lijkt mij ook iets teveel van het goede worden. PoR om 15.00 uur zou ik wat misplaatst vinden, moet wat meer bier in wanneer zij spelen. Ander ideetje, Imagine Dragons als barn headliner? Haalt de aandacht wat af van de andere twee headliners en PoR zie ik echt niet in de Barn staat. Teveel mensen die dat willen zien, ookal is het alleen uit nostalgische overwegingen
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Wat als...? We voor iedere headliner -Main Stage (al vol natuurlijk) en de tenten- een aparte aankondiging krijgen alsook voor de subs van de Main?
Donderdag: Head Main: KOL - AF, sub: ID. Head Klub C : Chainsmokers
Vrijdag: Head Main : Radiohead. Dan hebben we Oscar nog, sub of head Barn (of als het op Tomorrowland kan: dance afsluiter?)
Zaterdag: Head Main: SOAD - LP, sub: Blink
Zondag : Head Main: FF. Met alt-J als sub of barnheadliner.
In dat opzicht zouden we nog 7 aparte aankondigingen krijgen, mocht dit nu iedere woensdag komen met vrijdag wat opvulsel is de affiche zo goed als rond tegen eind maart.
Raar idee of wat denken jullie? :)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Heerlijk pakketje om het weekend (en voor mij een weekje verlof) mee in te gaan! Zeer blij met Prophets of Rage en Kaleo, de rest moet ik nog even ontdekken.

Al vrees ik nu wel voor twee dingen:
- Clashes bij de vleet!
- The Killers maken minder en minder kans om aangekondigd te worden

Werchter 2017 gaat legendarisch worden, dat sowieso. :D
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik zei dat omdat ze in hetzelfde lettertype staan en er dus nog een categorie onderkomt (waar Benjamin Clementine in staat..) Dit gezegd zijnde kan het ofwel zijn dat enkel Klub C/Barn heads en grote namen op de main op de 2e lijn worden gezet en dat daaronder een onderscheid wordt gemaakt tussen acts die vroeg in de middag spelen ofwel wat later.. Daarom vind ik 't vreemd dat Warhaus, Kaleo etc even groot worden gezet als White Lies en Bazart.. Omdat die 3 even groot staan als Bazart en het volgens mij allemaal tent-namen zijn (tenzij White Lies op de main speelt, maar dat zie ik hen echt niet doen), speelt Bazart volgens mij op de main (in de late namiddag, rond 5u dus? :p)

Zit wel wat in @jefferke het is opmerkelijk dat er nu al een paar aankondigingen zijn geweest op woensdag terwijl dit vroeger nooit het geval was. Al is 7 eigenlijk best nog veel..
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Inderdaad 7 is wat veel, denk ik zelf ook. Zou nu iedere woensdag zijn tot 22 maart. Maar meestal is de affiche wel rond tegen begin april of iets later dus daarmee die opvallendheid.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Sterke lineup weer dit jaar! Al moet ik zeggen dat er voor mij persoonlijk niet veel boeiends bij zit, zeker niet met aftrek van Radiohead en Arcade Fire die ik op BKS al ga zien.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Shaverion wrote:
POR staat in het overzicht een categorie lager dan Imagine Dragons, Cainsmokers, Blink182, Alt-J, etc. Lijkt me dus niet dat die een tent headlinen of sub-headliner zijn. Plekje onder de sub?

Bewijst ook maar weer dat ze echt niet zo groot zijn als hier door sommigen gedacht werd.


Op Facebook staan ze in hetzelfde rijtje als ID en Lorde, maar op hun site staan ze lager, omdat POR alfabetisch gezien na die 3 bands (Chainsmokers, Imagine Dragons, Lorde) komt. Dus worden als even groot gezien.

Ze staan op de site niet in hetzelfde rijtje als Chainsmokers, Imagine Dragons, Lorde maar in het rijtje met Dropkick Murphies, White Lies, The kills, etc. Klopt dat ze op Facebook met een groter lettertype staan maar lijkt er dus wel op dat ze iig lager staan als het bovenstaande rijtje die volgens mij de subs en tent afsluiters zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ze staan op de site niet in hetzelfde rijtje als Chainsmokers, Imagine Dragons, Lorde maar in het rijtje met Dropkick Murphies, White Lies, The kills, etc. Klopt dat ze op Facebook met een groter lettertype staan maar lijkt er dus wel op dat ze iig lager staan als het bovenstaande rijtje die volgens mij de subs en tent afsluiters zijn.
Alle nieuwe toevoegingen staan gewoon onderaan de site? En als je per dag bekijkt staat 't zoals het op Fb staat weergegeven?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Betreffende de Killers;
We krijgen nog één schoolvakantie. Dan krijgen we hopelijk nog 1 grote aankondiging (The Killers)
Voorgaande jaren kregen we ook nog grote bands rond die periode.

Headliners:
Kings Of Leon 2014
Paul mcCartney 2016

Sub:
Macklemore 2016
The Prodigy 2015

Meen mij te herinneren dat deze toch wel grote aankondigingen wat later kwamen...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Prophets of Rage zie ik toch zeker op mainstage staan. Bij Killin' in the name of wordt die tent anders afgebroken!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Betreffende de Killers;
We krijgen nog één schoolvakantie. Dan krijgen we hopelijk nog 1 grote aankondiging (The Killers)
Voorgaande jaren kregen we ook nog grote bands rond die periode.

Headliners:
Kings Of Leon 2014
Paul mcCartney 2016

Sub:
Macklemore 2016
The Prodigy 2015

Meen mij te herinneren dat deze toch wel grote aankondigingen wat later kwamen…

Mumford & Sons in 2015 ook. Later dan The Prodigy zelfs. Zo zijn er altijd wel late aankondigingen bij. In 2013 stond The National (sub) zelfs tussen de allerlaatste namen.
 

Statler

Playlistbediener
10 nov 2016
7
0
Als je omslagfoto van Rock Werchter bekijkt op FB is het duidelijk dat er zowel op vrijdag als zondag nog een sub-headliner te kort is
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Wat is dat hier eigenlijk met al die nieuwe accounts hier? Al een stuk of 500 de laatste week met de meest vreemde namen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Als je omslagfoto van Rock Werchter bekijkt op FB is het duidelijk dat er zowel op vrijdag als zondag nog een sub-headliner te kort is
Dat kun je daar niet uit afleiden. Radiohead en Foo Fighters zijn op hun dag de enige headliner. Op donderdag en zaterdag zijn er twee acts die die titel delen (co-headliners, dus allebei een set van +- 1,5 uur).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wat is dat hier eigenlijk met al die nieuwe accounts hier? Al een stuk of 500 de laatste week met de meest vreemde namen.
gelijk heb je... was me al opgevallen.
Ik zal het even monitoren wat de bedoeling is ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Mooi dat PoR op de donderdag staan. Was bang dat ze sub zouden staan voor de Foo's maar daar komt toch iets anders. Gelukkig want ik heb er niet zoveel mee. Erg blij met the Kills. Crystal Fighters en Kaleo wel leuk. Die andere 2 moet ik nog even checken. Ik hoop dat van Benjamin Clementine niet alles is zoals die track met Gorillaz. Dat vond ik niet zoveel.

Afwachten wat het tijdschema wordt donderdag. Lijkt me dat of PoR of ID in de barn staat. Beide op main lijkt me iets teveel van het goede omdat ik ook wel een dance afsluiter verwacht (Chainsmokers). Maar het zijn wel beide typische Mainstage acts...
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Ik word echt heel erg gelukkig van de boeking van POR
De line up van Werchter is echt verschrikkelijk sterk...

Ik kan me haast niet voorstellen dat deze band niet op main staat
Maar dat is ook wat ik hoop.

Wat verwachten jullie nog meer voor namen verder.

Zien jullie The Killers nog komen.

En de dance afsluiters wat denken jullie .. is Kraftwerk echt een optie ?
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Erg blij met de namen van gisteren! Prophets of Rage was al een beetje te verwachten en die moet je als festival ook wel hebben komend jaar imo. Kaleo ook erg lekker, de rest ga ik mij vandaag maar even in verdiepen, de eerste reacties stemmen mij goed :)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
De donderdag is nu al kut, er gaan namelijk sowieso clashes komen waardoor ik acts die ik wel graag wil zien moet gaan missen xD
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Ik word echt heel erg gelukkig van de boeking van POR

En de dance afsluiters wat denken jullie .. is Kraftwerk echt een optie ?

Kraftwerk stond in 2005 in de Pyramid Marquee op Rock Werchter (fantastisch concert was dat!), maar stond op Pukkelpop in 2011 en recentelijk nog op Roskilde gewoon op mainstage. Op Werchter zie ik ze heden ten dage ook nog eerder in The Barn staan.

MAAR: de kans dat ze dit jaar naar Rock Werchter komen acht ik wel zeer klein. Omdat
1) het gaat om een speciale show voor de start van de Ronde van Frankrijk, die op 1 juli in Düsseldorf vertrekt (vandaar ook een 'voorprogramma' (eigenlijk aangekondigd als 'special act') van de Franse band AIR). De kans is dan ook groot dat de heren zich die dagen concentreren op dat speciale evenement op die startdag van de Ronde van Frankrijk en dat weekend bewust gaan vrijhouden.
2) ze touren de laatste jaren met een 3D-show. Het festival moet dus 3D-brillen uitdelen. Wel niet geheel onmogelijk hoor, Roskilde deed het bijvoorbeeld in 2013, en ze zijn voor augustus dit jaar aangekondigd voor het Neopop Festival in Portugal.

Wat wel in hun voordeel spreekt: Düsseldorf is zeer dichtbij en hun 8 concerten in Antwerpen van dit voorjaar waren zeer snel uitverkocht.

Maar: de contra-argumenten wegen volgens mij dus veel zwaarder door dan de pro-argumenten.

Dan maakt AIR misschien een grotere kans, die waren vorig jaar nog 'uitbesteed' aan Cactus, misschien nu op Rock Werchter?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken