Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Renaud VST

Playlistbediener
25 jan 2017
5
0
Zijn er nog veel tickets beschikbaar ? (Combitickets en 1 dag voor Zondag ?) Wat denken jullie ?
Ik twijfel… Mag ik nog wachten om mijn ticket te kopen
 

Alex1617899561

Nieuw lid
13 nov 2016
4
0
Hoe realistisch is het om Alice in Chains nog te zien spelen op Rock Werchter? Qua prijs en beschikbaarheid? Ik zou het echt ziek vinden om hun nog als finishing touch te hebben voor deze al geweldige line-up!
 

Kinks

Playlistbediener
23 aug 2016
6
0
Is The National al 100% uitgesloten als sub voor RH?
Ze hosten dat festival in Denemarken, maar hebben ze gezegd dat ze verder niet meer optreden tot die tijd? Lijkt me de ideale sub voor RH.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Is The National al 100% uitgesloten als sub voor RH?
Ze hosten dat festival in Denemarken, maar hebben ze gezegd dat ze verder niet meer optreden tot die tijd? Lijkt me de ideale sub voor RH.

Mij ook. Het lijkt onwaarschijnlijk maar ik zou het niet uitsluiten.
 

Kinks

Playlistbediener
23 aug 2016
6
0
Wat een goede artiest is die Benjamin Clementine zeg! Kende het voor gister nog niet, maar klinkt als een fantastische boeking.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
The National tourt niet in 2017, bleek uit een interview met de organisator van Primavera Sound naar wat ik me herriner. Buiten dan hun eigen festival in augustus en waarschijnlijk Eaux Claires.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Toen Chainsmokers bekend werd zat half het forum te klagen tegen die donderdag line up, nu vreest iedereen ineens voor te veel clashes op donderdag met enkel Prophets Of Rage erbij...
Ik snap de meeste hier toch niet altijd hoor
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Toen Chainsmokers bekend werd zat half het forum te klagen tegen die donderdag line up, nu vreest iedereen ineens voor te veel clashes op donderdag met enkel Prophets Of Rage erbij…
Ik snap de meeste hier toch niet altijd hoor

Haha volgens mij zijn dat verschillende mensen ;) Mij hoor je in ieder geval niet klagen over de Chainsmokers, ben niet van plan ze te zien maar had niet anders verwacht dat zulke namen ook langs zouden komen. Vind het altijd wel leuk om mensen die van dat soort muziek houden te vertellen dat die ook naar RW komen om ze dan vervolgens verbaast te zien kijken als ik vertel dat ik ze ga overslaan xD
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ben erg benieuwd naar The Kills (gelukkig niet een typefout want een stuk, maar dan ook een heel groot stuk interessanter dan The Killers). Ook Kaleo lijkt me wel interessant. Prophets of Rage, geen idee wat daarvan te verwachten maar als er niks anders bijzonders tegenover staat ga ik wel kijken. Crystal Fighters niet zo boeiend. Leuk lijstje namen wel weer ja.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Kom voor bandjes als The Kills gewoon naar een fedtival waar zon band toegevoegde waarde heeft. Ro c k Werchtef heeft dit jaar alle namen d ie n beetje rondgaan.....leuk als je wil ontdekken en grote acts tegelijk wilt zien.....NOT.
mensen een mooi affiche is niet alles. Bandjes die zin hebben om te spelen is veel belangrijker.
t
 

Ilona

Nieuw lid
3 feb 2017
3
0
Na al een tijdje mee te lezen, toch maar een profiel aangemaakt.

Hoe schatten jullie de kansen van Kasabian in al sub voor de Foo's? Ze touren in juli in Europa, al is daar bitter weinig van al bekend
The XX zie ik graag komen als sub voor RH. Zijn nu enorm populair aan het worden, al vrees ik dat PKP hun zal afsnoepen aangezien ze al op Lowlands spelen.

Voor volgende week hoop/denk ik nog: Nathaniel Rateliff (bijna zekerheidje aangezien ze samen met KOL touren), Sigur Ros, Bon Iver en Rag'N'Bone Man.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Het samen touren van Rateliff en kol is alleen voor de 15 concerten in Amerika in de zomer, dacht ik. Daarvoor touren ze los van elkaar. Wel staan ze beiden op 6 juli in Londen. Maar of dit betekent dat kol Rateliff ook meeneemt naar de Europese festivals...? Niet per se in ieder geval.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Voor bands zoals The National, Kasabian, The Xx, Elbow, ... die gans de zomer in Europa touren en nu nog niet voor Werchter zijn aangekondigd, ziet het er toch wel naar uit dat ze gewoon op Pukkelpop spelen. Om de simpele reden dat zowat alle (met uitzondering van een paar) grote spots al ingevuld zijn voor Werchter. Een sub op de vrijdag kan in principe nog, maar kan even goed worden ingevuld door OATW of James Blake. Idem voor zondag: een sub kan nog, maar Alt-J kan uiteindelijk ook gewoon de sub zijn daar.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Voor bands zoals The National, Kasabian, The Xx, Elbow, … die gans de zomer in Europa touren en nu nog niet voor Werchter zijn aangekondigd, ziet het er toch wel naar uit dat ze gewoon op Pukkelpop spelen. Om de simpele reden dat zowat alle (met uitzondering van een paar) grote spots al ingevuld zijn voor Werchter. Een sub op de vrijdag kan in principe nog, maar kan even goed worden ingevuld door OATW of James Blake. Idem voor zondag: een sub kan nog, maar Alt-J kan uiteindelijk ook gewoon de sub zijn daar.

The National tourt niet, dus mag al uit je lijstje. Elbow heeft zichzelf al bevestigd voor Pukkelpop, dan schiet Kasabian nog over die tijdens het Pukkelpop weekend in Japan zou staan dacht ik hier ergens gelezen te hebben, dus die zullen dan wel waarschijnlijk Werchter doen. The XX is inderdaad nog een twijfelgeval.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Voor bands zoals The National, Kasabian, The Xx, Elbow, … die gans de zomer in Europa touren en nu nog niet voor Werchter zijn aangekondigd, ziet het er toch wel naar uit dat ze gewoon op Pukkelpop spelen. Om de simpele reden dat zowat alle (met uitzondering van een paar) grote spots al ingevuld zijn voor Werchter. Een sub op de vrijdag kan in principe nog, maar kan even goed worden ingevuld door OATW of James Blake. Idem voor zondag: een sub kan nog, maar Alt-J kan uiteindelijk ook gewoon de sub zijn daar.

En daarnaast lijken er weinig hele grote bands rond die periode te touren dus Pukkelpop gaat dit soort bands zeker nodig hebben. Aangezien RW en PP beiden van Live Nation zijn denk ik dat ze ervoor zullen kiezen deze bands op PP te zetten.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Voor bands zoals The National, Kasabian, The Xx, Elbow, … die gans de zomer in Europa touren en nu nog niet voor Werchter zijn aangekondigd, ziet het er toch wel naar uit dat ze gewoon op Pukkelpop spelen. Om de simpele reden dat zowat alle (met uitzondering van een paar) grote spots al ingevuld zijn voor Werchter. Een sub op de vrijdag kan in principe nog, maar kan even goed worden ingevuld door OATW of James Blake. Idem voor zondag: een sub kan nog, maar Alt-J kan uiteindelijk ook gewoon de sub zijn daar.


The National tourt niet, dus mag al uit je lijstje. Elbow heeft zichzelf al bevestigd voor Pukkelpop, dan schiet Kasabian nog over die tijdens het Pukkelpop weekend in Japan zou staan dacht ik hier ergens gelezen te hebben, dus die zullen dan wel waarschijnlijk Werchter doen. The XX is inderdaad nog een twijfelgeval.
Voorlopig staat Kasabian niet op de poster van Summer Sonic, dus kan best dat ze ook nog in Europa zitten. Als dat het geval is, zie ik ze sowieso eerder op Pukkelpop dan Werchter dit jaar.

The Cranberries net aangekondigd voor een concert in mei, was wel een leuke naam voor de late namiddag in The Barn geweest.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Heb het teruggevonden: Kasabian staat 18 augustus op Sonic Mania in Japan. Hetzelfde weekend als Pukkelpop, dus ik zie ze nu wel degelijk als de grootste kanshebber om nog een subpositie in te vullen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Onder andere Warpaint, Moderat en George Ezra zijn aangekondigd voor Open'er in hetzelfde weekend als Werchter. Er is veel overlap (Radiohead, Foo Fighters, James Blake, Royal Blood,...) dus deze nieuwe namen lijken zeker kans te maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken