Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Prophets of Rage - The Kills - Crystal Fighters - Kaleo - Warhaus - Benjamin Clementine

Divers lijstje voor ieder wat wils denk ik zo.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nice! Prophets of Rage erbij, daar ben ik erg blij mee. Erg benieuwd naar hun optreden. Wordt wel druk met grote namen op mainstage donderdag zo. Verder ook blij met Kaleo en The Kills. Overige namen heb ik wat minder mee maar zijn gelukkig wel interessante artiesten die het ontdekken waard zijn. Geen makkelijke popnamen. Goede lichting om mee het weekend in te gaan.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Hoe zien jullie de donderdag? The Chainsmokers lijken mij dan toch in Klub C te staan. Anders zou Imagine Dragons gelijk de 3de naam op main zijn en daar staan ze te groot voor.

Main: Imagine Dragons - POR - KOL - Arcade Fire
Klub C headliner: Chainsmokers
Barn headliner: Lorde
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Gaat Imagine Dragons nu "subben" ofniet? :p PoR en ID zie ik zowieso beide op de main staan maar door die co-headline zit PoR, als ze voor ID spelen, zo rond de 17u? Erg fijne lichting overigens en al een beetje een idee hoe die vrijdag er gaat uitzien. Bazart dan toch op de main rond 5?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Hoe zien jullie de donderdag? The Chainsmokers lijken mij dan toch in Klub C te staan. Anders zou Imagine Dragons gelijk de 3de naam op main zijn en daar staan ze te groot voor.

Main: Imagine Dragons – POR – KOL – Arcade Fire
Klub C headliner: Chainsmokers
Barn headliner: Lorde

Ik zie het zo:

Main: POR – Imagine Dragons– KOL – Arcade Fire – ?
Klub C headliner: Chainsmokers
Barn: ? (Lorde wss plekje voor de Barn headliner)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Zijn in principe vier namen op één dag die in Europa headliner zijn. Ongeacht muzieksmaak is de line-up erg indrukwekkend te noemen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Mooie namen.
Prophets of Rage en The Kills wil ik zeker zien, Benjamin Clementine en Warhaus ook als ze niet te vroeg spelen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Die donderdag lijkt me toch wel een dag van de clashes te gaan worden. Zoals ik het nu zie, lijkt het er zelfs naar uit te zien dat POR Barn Headliner kan zijn.
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
Die Benjamin Clementine was de stem op de nieuwe single van gorillaz! Ik voel dat Werchter aan het hinten is ...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Echt heel blij met Prophets of Rage & Kaleo !!! Supervet ! Line up begint er echt dope uit te zien. Alleen ben ook net als jullie erg benieuwd naar de clashes :)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Is toch fijn dat we nu al bang zijn voor clashes, betekent toch dat het weer mooie namen zijn.

Prophets of rage zal wel een van die clashes worden, ik zie hun idd wel als de barn-headliner


En persoonlijk vind ik benjamin clementine toch wel het pareltje van deze aankondiging, dat wordt genieten 's middags in de tent

Blijft toch lekker het weekend in gaan met die namen om 16:00, zeker als het weer zo'n prima pakketje is.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
POR staat in het overzicht een categorie lager dan Imagine Dragons, Cainsmokers, Blink182, Alt-J, etc. Lijkt me dus niet dat die een tent headlinen of sub-headliner zijn. Plekje onder de sub?

Bewijst ook maar weer dat ze echt niet zo groot zijn als hier door sommigen gedacht werd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
POR staat in het overzicht een categorie lager dan Imagine Dragons, Cainsmokers, Blink182, Alt-J, etc. Lijkt me dus niet dat die een tent headlinen of sub-headliner zijn. Plekje onder de sub?

Bewijst ook maar weer dat ze echt niet zo groot zijn als hier door sommigen gedacht werd.
Op de FB cover foto staan ze op dezelfde hoogte als die vier toch?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
POR staat in het overzicht een categorie lager dan Imagine Dragons, Cainsmokers, Blink182, Alt-J, etc. Lijkt me dus niet dat die een tent headlinen of sub-headliner zijn. Plekje onder de sub?

Bewijst ook maar weer dat ze echt niet zo groot zijn als hier door sommigen gedacht werd.
Op Facebook staan ze in hetzelfde rijtje als ID en Lorde, maar op hun site staan ze lager, omdat POR alfabetisch gezien na die 3 bands (Chainsmokers, Imagine Dragons, Lorde) komt. Dus worden als even groot gezien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
En wat als we nu is geen dance-afsluiter krijgen? Tegenover Arcade Fire staat dan The Chainsmokers in Klub C? Ik bedoel, dit zijn 4 topnamen alleen al op donderdag zoals eerder gezegd, nog een naam erbij als danceafsluiter? En zoals het er nu naar uit ziet gaat RW echt wel full-on met z'n line-up dit jaar!

Prophets Of Rage - Imagine Dragons - Kings Of Leon - Arcade Fire - Massive Attack
Bazart - Royal Blood - Kasabian - The XX - Radiohead
Live - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
Dropkick Murphys - Lukas Graham - Bastille - The Killers - Foo Fighters

Ahum, sorry ik droomde even.. :lol: Maar als alle dagen zo eruit zien als die donderdag..! ^
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Bazart dan toch op de main rond 5?

Waarom denk je dat?

Er is vandaag toch letterlijk niets op de dag van Bazart bijgekomen dat ze een andere positie lijkt te geven dan dat dit vroeger het geval was?

Kaleo en Warhaus zijn een pak kleinder en zullen beide wel in de namiddag in een tent staan.
Bazart headlined sowieso een tent of in de late namiddag op de Main.

Dat was gisteren even duidelijk als nu
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Prophets of Rage! Eindelijk voor mij een leuke naam op de donderdag om naar het festivalterrein te komen. De rest wel ok, maar nergens waar ik echt enthousiast van word.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken