Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
In het overzicht van bands staan trouwens eerst de headliners op alfabetische volgorde, dan wat ik denk dat de sub-headliners en tent afsluiters zijn op alfabetische volgorde en daarna de rest. Maar tussen de subs en tent afsluiters staat ook Royal Blood. Zou toch niet zo zijn dat die ook een tent gaan afsluiten? Als sub lijken ze me nog onwaarschijnlijker namelijk
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Kraftwerk, Rag ’n Bone Man, Wilco, Brian Wilson, Massive Attack please
1f642.svg

Dat zou het ultieme zijn, maar misschien iets té mooi om waar te zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.746
In het overzicht van bands staan trouwens eerst de headliners op alfabetische volgorde, dan wat ik denk dat de sub-headliners en tent afsluiters zijn op alfabetische volgorde en daarna de rest. Maar tussen de subs en tent afsluiters staat ook Royal Blood. Zou toch niet zo zijn dat die ook een tent gaan afsluiten? Als sub lijken ze me nog onwaarschijnlijker namelijk
Denk gewoon dat Royal Blood qua naam gewoon niet past in het rijtje Agnes Obel - Bazart - Bonobo etc.. Lorde gaat denk ik ook geen tent afsluiten (ofwel? Barn?) dus die staat daar ook maar als 'grotere' naam denk ik..
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Zal dan ook nog maar eens een gokje wagen voor het pakket van morgen:
Kasabian, Rag'n'Bone Man, MO, Highly Suspect, Kaleo
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
34
0
Morgen verwacht ik ;
Massive Attack ( Donderdag afsluiter)
Foster The People ( reizen vanuit Australië voor een festival...Nee),
Biffy Clyro,
London Grammer
en een van de Classic Acts ( er komt een minstens een iedere jaar).

Fingers crossed or however you say this in BE/NL.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Gekeken naar de Hollandse inbreng voor komend jaar, zou de Staat een kans krijgen?
Ik weet niet hoe populair ze zijn in België, wel dat onze zuiderburen vorig jaar op Pukkelpop wel enthousiast waren?
Wat mij betreft de beste Nederlandse band van de afgelopen jaren, by far…
Ben ik het mee eens.

Als er 1 Nederlandse band is dat ik op Werchter wil zien is het wel De Staat.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.723
7.488
Ik zag het. Mooie naam. Voor mij in ieder geval beter dan the Chainsmokers. Ik verwacht trouwens dat die de main gaan afsluiten. Combi ID - AF - KoL - Chainsmokers op main is logisch en zal ook wel verkopen. Bij wat voor publiek is een tweede, maar verkopen doet het.

Gokje voor vandaag: Van Morisson, Kaleo, Biffy Clyro, Rag N Bone Man & Mo
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Goed, toch even terugkomen op Bastille dan:

Gisteren naar hun optreden in het Sportpaleis bijgewoond (mijn vriendin is grote fan, ik zeker niet). Als niet-fan moet ik gewoon eerlijk toegeven dat het een heel sterk optreden was dat ze hebben gegeven. Een valse start wel, ik denk dat er tijdens het eerste nummer iets schortte aan hun klank, maar daarna gewoon een heel solide optreden. Live is Bastille gewoon veel interessanter dan op plaat, en het trio koperblazers had ook zeker een meerwaarde. In de setting waarmee ik ze gisteravond heb gezien (met bovendien toch ook wel een mooie visuele show), zijn ze zeker klaar om om op grotere festivals te gaan (sub)headlinen.

Ik werd op het moment dat ze nog iets zeiden na het concert, half doof getierd door een tienermeisje achter mij, maar ik dacht te hebben gehoord ‘See you next summer’. Misschien hoorde ik het wel verkeerd, maar wat mij betreft is dit wél zeker een sterke boeking. Stel dat ze als subheadliner voor Radiohead staan, kan je er niet omheen dat ze een heel sterke dag zouden kunnen maken (ongeacht of het nu je smaak is of niet):

Mainstage: Royal Blood – Oscar & the wolf (2 x sportpaleis dit jaar) – Bastille (1 x sportpaleis dit jaar ) – Radiohead (spreekt voor zich)

Mijn vriendin is ook een heel hevige Bastille fan. We zaten om 11u45 aan het sportpaleis om uiteindelijk ook effectief op de eerste rij te staan.

Ik moet bovenstaande gewoon bevestigen, het concert was echt wel enorm goed. Ik heb de zogenaamde headliners of subs waar we om roepen al veel minder goede optredens zien geven. Ze zijn absoluut klaar voor mooie spots op festivals. Ze hebben gewoon twee zeer goede albums uitgebracht.

Het publiek valt echt heel goed mee, geen One Direction of Justin Bieber toestanden. Geen gekrijs maar gewoon meezingers. Ik vond het veel beter dan ik had kunnen hopen.

In hun voorprogramma speelde ook Frenship een half uurtje, lijkt me ideale Main of Barn opener trouwens!
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
nieuwtje in de krant vanmorgen: de grote camping komt er niet, vergunning wordt niet afgeleverd. benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Op de bestaande campings worden wellicht extra plaatsen gecreëerd, lijkt me ook niet oneindig. Best op tijd komen lijkt me...

Kraftwerk lijkt me eerder een dagafsluiter op de main, mss eerder PKP?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Foster The People, Warpaint, Kaleo, MØ en Gogol Bordello al zou dat maar een zwak pakketje namen zijn, dus dan ben ik ’t met jullie meer eens al biedt het wat meer tegenwerk tov die aankondiging van gister.. Dat voorspel-spel begint btw echt gigantisch kut te worden nu pakketjes worden gedropt en je maar een aantal opties meer over hebt omdat je daarvoor al namen juist had lol..

OT: Vraag me af of ze bij die andere data dan ook een voorprogramma hebben, nee toch? Air is idd echt een fantastische band en eentje die ik allang is wil gezien hebben..

Die Kraftwerk show in Düsseldorf is in het kader van de Ronde van Frankrijk, die die dag in Düsseldorf vertrekt... En Kraftwerk, als grote wielerfans.. Maar goed, hetzelfde weekend als Werchter en niet ver...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Lijkt me dus inderdaad dat we Kaleo krijgen vandaag (leuk sfeernaampje voor The Barn / KluB C). Daarnaast een klein gokje op Bastille (zondag sub?).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
nieuwtje in de krant vanmorgen: de grote camping komt er niet, vergunning wordt niet afgeleverd. benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Op de bestaande campings worden wellicht extra plaatsen gecreëerd, lijkt me ook niet oneindig. Best op tijd komen lijkt me…

Kraftwerk lijkt me eerder een dagafsluiter op de main, mss eerder PKP?

Kraftwerk lijkt mij niet iets voor de massa? Stonden in 2005 ook in de piramidetent (en nog niet eens als afsluiter).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.746
Imagine Dragons - Kings Of Leon - Massive Attack / Netsky / The Weeknd
Lukas Graham - Royal Blood - Kasabian / The xx - Radiohead
Live / Prophets Of Rage - Blink-182 - SOAD - Linkin Park
Dropkick Murphys - Prophets of Rage / Live - The Killers / The Weeknd / Bastille - Foo Fighters

Barn: Brian Wilson - Oscar & The Wolf - Bon Iver - Alt-J
Klub C: Lorde (Chainsmokers tel ik ff niet meer) - James Blake - Soulwax - Moderat

Al zegt m'n gevoel het schuingedrukte
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Imagine Dragons – Kings Of Leon – Massive Attack / Netsky / The Weeknd
Lukas Graham – Royal Blood – Kasabian / The xx – Radiohead
Live / Prophets Of Rage – Blink-182 – SOAD – Linkin Park
Dropkick Murphys – Prophets of Rage / Live – The Killers / The Weeknd / Bastille – Foo Fighters

Barn: Brian Wilson – Oscar & The Wolf – Bon Iver – Alt-J
Klub C: Lorde (Chainsmokers tel ik ff niet meer) – James Blake – Soulwax – Moderat

Al zegt m’n gevoel het schuingedrukte

@shotgvn: je hebt net Arcade Fire uit de line-up gehaald. Shame on you!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
A Tribe Called Quest - Prophets Of Rage - Wilco - Jimmy Eat World - Kaleo

Ik zag iemand Dinosaur Jr. zeggen, ik denk dat die eerder naar Cactusfestival zullen gaan
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.258
6.746
Yannick wrote:
Imagine Dragons – Kings Of Leon – Arcade Fire - Massive Attack / Netsky / The Weeknd
Lukas Graham – Royal Blood – Kasabian / The xx – Radiohead
Live / Prophets Of Rage – Blink-182 – SOAD – Linkin Park
Dropkick Murphys – Prophets of Rage / Live – The Killers / The Weeknd / Bastille – Foo Fighters

Barn: Brian Wilson – Oscar & The Wolf – Bon Iver – Alt-J
Klub C: Lorde (Chainsmokers tel ik ff niet meer) – James Blake – Soulwax – Moderat

Al zegt m’n gevoel het schuingedrukte


@shotgvn: je hebt net Arcade Fire uit de line-up gehaald. Shame on you!
Hahaha damn, vergeten!! :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken