Gloeilamp wrote:
Michiel wrote:
Ik snap dat er kritiek komt, het is niet uit superioriteitsgevoel of gezaag over jongeren of dj’s want er zijn hier evengoed genoeg jongeren die posten. Ikzelf vind dance muziek ook op Rock Werchter passen, maar niet gewoon een dj set. Het verschil tussen Major Lazor, Disclosure, … is dat er wel nog een live aspect aan de pas komt, The Chainsmokers is gewoon een edm dj zoals Hardwell, David Guetta, …. Deze zie ik ook niet snel op Rock Werchter staan (buiten dan die ene keer Dimitri Vegas). Er zijn genoeg dance artiesten die live iets doen, dat ze naar mijn mening geen Tomorrowlandartiesten moeten boeken. David Guetta had vorig jaar ook de grootste hit met dat ek nummer, daarvoor stond die toch ook niet op Werchter?
Die gasten van Disclosure stonden toch ook maar een beetje achter hun tafels? Major Lazer en Netsky met band was inderdaad een ander verhaal, maar ik zie liever eens iets als The Chainsmokers dan weer één van die namen. Closer is overigens een erg fijn nummer, en aan setlist.fm te zien draaien ze ook nummers van Coldplay, Blink-182, Twenty One Pilots e.a. Kan best een feestje worden. Ik laat me verassen als er niks anders boeiends te zien is.
Dan heb je bij Disclosure het gebruik van gitaren en drums gemist gok ik.