Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

In vergelijking met vorig jaar, Sigma, Flume en Lost frequenties, wat in mijn ogen grotere namen van dezelfde usb mannen zijn. Allemaal Klub C. Een Main Stage dance act moet echt nog groter zijn dan dit. Of de markt van beschikbare dance acts van die grote is gewoon te klein deze zomer?

Ik snap dat er kritiek komt, het is niet uit superioriteitsgevoel of gezaag over jongeren of dj’s want er zijn hier evengoed genoeg jongeren die posten. Ikzelf vind dance muziek ook op Rock Werchter passen, maar niet gewoon een dj set. Het verschil tussen Major Lazor, Disclosure, … is dat er wel nog een live aspect aan de pas komt, The Chainsmokers is gewoon een edm dj zoals Hardwell, David Guetta, …. Deze zie ik ook niet snel op Rock Werchter staan (buiten dan die ene keer Dimitri Vegas). Er zijn genoeg dance artiesten die live iets doen, dat ze naar mijn mening geen Tomorrowlandartiesten moeten boeken. David Guetta had vorig jaar ook de grootste hit met dat ek nummer, daarvoor stond die toch ook niet op Werchter?

Die gasten van Disclosure stonden toch ook maar een beetje achter hun tafels? Major Lazer en Netsky met band was inderdaad een ander verhaal, maar ik zie liever eens iets als The Chainsmokers dan weer één van die namen. Closer is overigens een erg fijn nummer, en aan setlist.fm te zien draaien ze ook nummers van Coldplay, Blink-182, Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots e.a. Kan best een feestje worden. Ik laat me verassen als er niks anders boeiends te zien is.

Michiel wrote:
Ik snap dat er kritiek komt, het is niet uit superioriteitsgevoel of gezaag over jongeren of dj’s want er zijn hier evengoed genoeg jongeren die posten. Ikzelf vind dance muziek ook op Rock Werchter passen, maar niet gewoon een dj set. Het verschil tussen Major Lazor, Disclosure, … is dat er wel nog een live aspect aan de pas komt, The Chainsmokers is gewoon een edm dj zoals Hardwell, David Guetta, …. Deze zie ik ook niet snel op Rock Werchter staan (buiten dan die ene keer Dimitri Vegas). Er zijn genoeg dance artiesten die live iets doen, dat ze naar mijn mening geen Tomorrowlandartiesten moeten boeken. David Guetta had vorig jaar ook de grootste hit met dat ek nummer, daarvoor stond die toch ook niet op Werchter?

Die gasten van Disclosure stonden toch ook maar een beetje achter hun tafels? Major Lazer en Netsky met band was inderdaad een ander verhaal, maar ik zie liever eens iets als The Chainsmokers dan weer één van die namen. Closer is overigens een erg fijn nummer, en aan setlist.fm te zien draaien ze ook nummers van Coldplay, Blink-182, Twenty One Pilots e.a. Kan best een feestje worden. Ik laat me verassen als er niks anders boeiends te zien is.
Dan heb je bij Disclosure het gebruik van gitaren en drums gemist gok ik.

Gloeilamp wrote:
Michiel wrote:

Die gasten van Disclosure stonden toch ook maar een beetje achter hun tafels? Major Lazer en Netsky met band was inderdaad een ander verhaal, maar ik zie liever eens iets als The Chainsmokers dan weer één van die namen. Closer is overigens een erg fijn nummer, en aan setlist.fm te zien draaien ze ook nummers van Coldplay, Blink-182, Twenty One Pilots e.a. Kan best een feestje worden. Ik laat me verassen als er niks anders boeiends te zien is.

Dan heb je bij Disclosure het gebruik van gitaren en drums gemist gok ik.

Nogal ja. Dat zegt dus gelijk genoeg over wat ik van die danceafsluiters vind. Ik wil gewoon strontlazarus op platte rotmuziek dansen, ik acht The Chainsmokers als een goede act voor die opdracht.

Waar ik me het meest zorgen over maak is de gemiddelde leeftijd van het publiek.

Het is überhaupt dit jaar dat ik m'n pa verrast heb met een combiticket voor zijn 50ste verjaardag...

Waar ik me het meest zorgen over maak is de gemiddelde leeftijd van het publiek.

Het is überhaupt dit jaar dat ik m’n pa verrast heb met een combiticket voor zijn 50ste verjaardag…
Had je miss beter met m naar bospop kunnen gaan ;p

mattman wrote:

Het is überhaupt dit jaar dat ik m’n pa verrast heb met een combiticket voor zijn 50ste verjaardag…

Had je miss beter met m naar bospop kunnen gaan ;p

Tja, de lineups van de laatste 2 jaar vond ie fantastisch. Dit jaar is het tot nu toe iets minder (ook voor mij persoonlijk), maar we moeten nog veel krijgen hé. Alle hoop ligt bij mij nu op vrijdag.

Ik snap niet dat iedereen zo verbaasd en kwaad is dat RW the chainsmokers heeft vastgelegd? Het kan zijn dat het totaal niet je smaak is (ik ga er zelf ook niet naar kijken), maar het is toch een meer dan logische boeking? Ze hebben zowat de grootste hit van 2016 gehad en dus snap ik wel dat RW ze vastlegt en er zal vast wel genoeg volk zijn (voornamelijk jong dan, maar RW is er nu eenmaal niet op uit om enkel 40-jarigen te lokken). Altijd dat gezaag op de jongeren en DJ`s, ik vind dat een beetje spreken van misplaatst superioriteitsgevoel. Iedereen luistert naar zijn eigen muziek en om te zeggen dat het ene beter/leuker/magischer is, is een beetje triestig als je het mij vraagt.

Ach komaan, dit is toch gewoon geen kwalitatieve dance-boeking? Selfie, Don't let me down... dat is gewoon lomp gebonk. Als ik dan daarenboven nog eens de live-ervaring van Yannick lees... Ik snap dat sommige/vele jongeren hier blij mee zijn. Ik (en sommige/vele anderen) echter niet. Dan mag dat toch ook gezegd worden? Er is niets mis mee met wat kritisch te zijn voor het programma, integendeel.

Maar wat dan als iemand hier op het forum durft te beweren dat Radiohead saaie muziek is en ze dat nooit 2u zouden kunnen volhouden om voor te blijven staan? Ik denk dat er dan enorm veel commentaar op die persoon gaat komen dat hij niks van muziek kent, dan maar naar iets anders moet gaan kijken etc, terwijl hij ook gewoon kritisch is voor het programma naar zijn/haar smaak?
p.s. Niet mijn eigen mening, ik kijk enorm hard uit naar Radiohead. Maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.

Maar wat dan als iemand hier op het forum durft te beweren dat Radiohead saaie muziek is en ze dat nooit 2u zouden kunnen volhouden om voor te blijven staan? Ik denk dat er dan enorm veel commentaar op die persoon gaat komen dat hij niks van muziek kent, dan maar naar iets anders moet gaan kijken etc, terwijl hij ook gewoon kritisch is voor het programma naar zijn/haar smaak?
p.s. Niet mijn eigen mening, ik kijk enorm hard uit naar Radiohead. Maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.

Ja, dat kan zijn dat die persoon het niet twee uur kan volhouden bij Radiohead. Maar voor Radiohead te waarderen moet je meermaals inspanningen leveren, dat is geen band die je op één, twee, drie naar waarde kan schatten, kan begrijpen. Dat het zijn smaak dan niet blijkt te zijn, dat kan inderdaad.

De line up is sinds het begin van 2017 een beetje beginnen stinken, en dat terwijl deze tijd van het jaar normaal gezien de mooiste namen gedeeld worden. Volgens mij kan je dit ook zien als iets goeds: dat ze de mainstream 'wegwerp'namen nu wel allemaal gehad hebben. Dus ik blijf vooralsnog positief voor de volgende lichting.

Chainsmokers... mwah,ik vind het een vrij logische boeking van RW. Maar heb er zelf erg weinig mee.

Goh het feit dat die vandaag bekend word gemaakt zorgt er misschien voor dat we vrijdag 5 kwalitatieve minder pop/dance namen krijgen?

Kasabian, Whitney, Rancid, Belle And Sebastian en Car Seat Headrest en dit is weer allemaal vergeten.

en Prophets of Rage aub. Heb net eens een concertje van ze opgezocht, lijkt me erg vermakelijk aant eind van een middag!

Maakt Franz Ferdinand kans om op Werchter te komen? Ze staan eind Juli in Engeland op een festival. Of kan Franz Ferdinand worden afgeschreven omdat die in Nederland een zaalshow geven eind Augustus?

Daarnaast hoop ik nog erg op The Hives en Kaleo. Die staan ook rond het Werchter-weekend in Europa op de planken.

Maakt Franz Ferdinand kans om op Werchter te komen? Ze staan eind Juli in Engeland op een festival. Of kan Franz Ferdinand worden afgeschreven omdat die in Nederland een zaalshow geven eind Augustus?

Uitsluiten zou ik niet willen zeggen, de maanden juni en juli zijn nog niet erg duidelijk waar ze zijn.Op 2 juni zijn ze in de VS (Governors Ball) en de eerstvolgende datum is 27 juli in Engeland. In die tussentijd kunnen ze dus zowel in de VS zijn of al terug in Europa. Het is dus afwachten, maar ze zouden zomaar op RW kunnen staan hoor.

Ik lees hier op het forum dat The Chainsmokers ook nummers draaien van Coldplay, The Police,... excuseer maar dat kan je ook op elke plaatselijke scoutsfuif horen waar je dan 5 euro inkom betaalt. Een dance-act mag wel net iets meer bieden op een festival als werchter, op zn minst een live-band. En ja ze zijn populair, hebben heel wat youtube-views, maar dat hebben K3, en one hit wonders als Gangnam Style ook.
Werchter heeft inderdaad main stream bands, de laatste jaren meer en meer. maar de kwaliteit mag toch behouden blijven. Een afzonderlijke aankondiging voor The Chainsmokers vind ik er een beetje over, en persoonlijk vind ik de boeking zelf al teveel van het goede.
Maar, morgen is het vrijdag, misschien krijgen we dan een hele hoop mooie namen!

tuurlijk waren er ook acts zonder live band, maar die hielden dan toch net iets meer in dan the chainsmokers vind ik. zeker als ze een aparte aankondiging krijgen ga ik er van uit dat ze vrij hoog op de affiche gaan staan. je kan ze toch niet vergelijken met the chemical brothers of iets dergelijks

Goed, toch even terugkomen op Bastille dan:

Gisteren naar hun optreden in het Sportpaleis bijgewoond (mijn vriendin is grote fan, ik zeker niet). Als niet-fan moet ik gewoon eerlijk toegeven dat het een heel sterk optreden was dat ze hebben gegeven. Een valse start wel, ik denk dat er tijdens het eerste nummer iets schortte aan hun klank, maar daarna gewoon een heel solide optreden. Live is Bastille gewoon veel interessanter dan op plaat, en het trio koperblazers had ook zeker een meerwaarde. In de setting waarmee ik ze gisteravond heb gezien (met bovendien toch ook wel een mooie visuele show), zijn ze zeker klaar om om op grotere festivals te gaan (sub)headlinen.

Ik werd op het moment dat ze nog iets zeiden na het concert, half doof getierd door een tienermeisje achter mij, maar ik dacht te hebben gehoord 'See you next summer'. Misschien hoorde ik het wel verkeerd, maar wat mij betreft is dit wél zeker een sterke boeking. Stel dat ze als subheadliner voor Radiohead staan, kan je er niet omheen dat ze een heel sterke dag zouden kunnen maken (ongeacht of het nu je smaak is of niet):

Mainstage: Royal Blood - Oscar & the wolf (2 x sportpaleis dit jaar) - Bastille (1 x sportpaleis dit jaar ) - Radiohead (spreekt voor zich)

Users who are viewing this thread