Goed, toch even terugkomen op Bastille dan:
Gisteren naar hun optreden in het Sportpaleis bijgewoond (mijn vriendin is grote fan, ik zeker niet). Als niet-fan moet ik gewoon eerlijk toegeven dat het een heel sterk optreden was dat ze hebben gegeven. Een valse start wel, ik denk dat er tijdens het eerste nummer iets schortte aan hun klank, maar daarna gewoon een heel solide optreden. Live is Bastille gewoon veel interessanter dan op plaat, en het trio koperblazers had ook zeker een meerwaarde. In de setting waarmee ik ze gisteravond heb gezien (met bovendien toch ook wel een mooie visuele show), zijn ze zeker klaar om om op grotere festivals te gaan (sub)headlinen.
Ik werd op het moment dat ze nog iets zeiden na het concert, half doof getierd door een tienermeisje achter mij, maar ik dacht te hebben gehoord ‘See you next summer’. Misschien hoorde ik het wel verkeerd, maar wat mij betreft is dit wél zeker een sterke boeking. Stel dat ze als subheadliner voor Radiohead staan, kan je er niet omheen dat ze een heel sterke dag zouden kunnen maken (ongeacht of het nu je smaak is of niet):
Mainstage: Royal Blood – Oscar & the wolf (2 x sportpaleis dit jaar) – Bastille (1 x sportpaleis dit jaar ) – Radiohead (spreekt voor zich)