Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Goed, toch even terugkomen op Bastille dan:

Gisteren naar hun optreden in het Sportpaleis bijgewoond (mijn vriendin is grote fan, ik zeker niet). Als niet-fan moet ik gewoon eerlijk toegeven dat het een heel sterk optreden was dat ze hebben gegeven. Een valse start wel, ik denk dat er tijdens het eerste nummer iets schortte aan hun klank, maar daarna gewoon een heel solide optreden. Live is Bastille gewoon veel interessanter dan op plaat, en het trio koperblazers had ook zeker een meerwaarde. In de setting waarmee ik ze gisteravond heb gezien (met bovendien toch ook wel een mooie visuele show), zijn ze zeker klaar om om op grotere festivals te gaan (sub)headlinen.

Ik werd op het moment dat ze nog iets zeiden na het concert, half doof getierd door een tienermeisje achter mij, maar ik dacht te hebben gehoord ‘See you next summer’. Misschien hoorde ik het wel verkeerd, maar wat mij betreft is dit wél zeker een sterke boeking. Stel dat ze als subheadliner voor Radiohead staan, kan je er niet omheen dat ze een heel sterke dag zouden kunnen maken (ongeacht of het nu je smaak is of niet):

Mainstage: Royal Blood – Oscar & the wolf (2 x sportpaleis dit jaar) – Bastille (1 x sportpaleis dit jaar ) – Radiohead (spreekt voor zich)

Gewoon even ter info: hoe was het publiek? Waren het allemaal gillende tienermeisjes of was het publiek eerder gemengd?

Bastille speelt de 30e in Slowakije

Oeps, geen sub voor Radiohead dan :p

@mattman: Het publiek was verrassend genoeg zeer gevarieerd, ik had zo ook het idee dat het voor 60% tienermeisjes zouden zijn, maar dat was dus totaal niet het geval. Het Sportpaleis was bovendien grotendeels uitverkocht, wat ik ook niet had verwacht.

Bwa, The Rolling Stones hadden ook gillende meisjes vooraan en die waren ook niet slecht (de groep, niet de meisjes...)

Welkom boogiewood

RW 1983-84-85-86-87-88-90-92-93-94-95-99-2001-04-05-07-09-10-11-15-17
Pukkelpop, Pinkpop, Seaside, Futurama, enz............

respect!

The Jacksons staan de 18e in de UK, toch even vermelden omdat we nog een aantal opties hebben voor oudere acts. Pet Shop Boys lijkt meer en meer aannemelijker aan het worden voor Lokerse Feesten met een datum in het begin van augustus..

The Jacksons staan de 18e in de UK, toch even vermelden omdat we nog een aantal opties hebben voor oudere acts. Pet Shop Boys lijkt meer en meer aannemelijker aan het worden voor Lokerse Feesten met een datum in het begin van augustus..

Volgens mij zijn Brian Wilson, Bryan Ferry en Van Morrison zowat de grootste kanshebbers. Al zal Cactus er ook wel met één gaan lopen. Uiteindelijk lijkt Pet Shop Boys me ook wel het tofst (sterke show naar het schijnt).

Yannick wrote:

Volgens mij zijn Brian Wilson, Bryan Ferry en Van Morrison zowat de grootste kanshebbers. Al zal Cactus er ook wel met één gaan lopen. Uiteindelijk lijkt Pet Shop Boys me ook wel het tofst (sterke show naar het schijnt).
Doe mij maar Brian Wilson...

Sigur Ros was al afgevallen dacht ik als kanshebber? Anders bij deze. Zie net een aankondiging voorbij komen voor in oktober in Vorst National. Normaliter staan ze dan niet op RW.

Blijft verdacht stil rond Bon iver... Is er al iets geweten over de reden van zijn touranulatie? Hopelijk heeft het weinig invloed op zijn mogelijke komst naar Werchter...

Blijft verdacht stil rond Bon iver… Is er al iets geweten over de reden van zijn touranulatie? Hopelijk heeft het weinig invloed op zijn mogelijke komst naar Werchter…
Same.. Ik verwacht dat ie wel op Glastonbury zal staan en daarom ook op Werchter. Hetzelfde heb ik eigenlijk bij The Avalanches hm.
Netsky kwam vandaag bij stubru langs, geen enkele aanwijzing dat hij nog iets anders gaat doen deze zomer dan TML en natuurlijk veel aandacht voor z'n concert in het Sportpaleis. Hij wist te zeggen dat ze met orkest gaan werken én speciale visuals voor de show terwijl deze vroeger altijd heel simplistisch waren. Acts als Major Lazer of The Weeknd tegenover The Chainsmokers zetten zou gewoon pijnlijk zijn, dus ik verwacht wel eigenlijk een andere soort act op de main.. Dan toch Massive Attack? Of toch gewoon Netsky met vernieuwde show en band.. Op TML worden dat toch gewoon maar DJsets dusja..

Ik lees hier op het forum dat The Chainsmokers ook nummers draaien van Coldplay, The Police,… excuseer maar dat kan je ook op elke plaatselijke scoutsfuif horen waar je dan 5 euro inkom betaalt. Een dance-act mag wel net iets meer bieden op een festival als werchter, op zn minst een live-band. En ja ze zijn populair, hebben heel wat youtube-views, maar dat hebben K3, en one hit wonders als Gangnam Style ook.
Werchter heeft inderdaad main stream bands, de laatste jaren meer en meer. maar de kwaliteit mag toch behouden blijven. Een afzonderlijke aankondiging voor The Chainsmokers vind ik er een beetje over, en persoonlijk vind ik de boeking zelf al teveel van het goede.
Maar, morgen is het vrijdag, misschien krijgen we dan een hele hoop mooie namen!

Alsof dat iets nieuws is op Werchter. Kijk de setlists er maar op na. Skrillex in '14 met nummers van Avicii, Disclosure etc. Major Lazer in '14 met Jason Derulo, Stromae etc. Veel van dit soort acts draaien nummers van andere artiesten, dat is echt niets nieuws. Sorry, maar ik hoor dan liever Blink en RHCP in zo'n set dan nummers van Avicii en Derulo. Dat je die nummers overal kan horen klopt uiteraard, feit blijft dat The Chainsmokers ook gewoon eigen materiaal doen en dat er een shitload aan volk op af zal komen. Je vergelijking met K3 en PSY gaat niet op, maar dat snap je zelf ook wel.

Kwaliteit mag behouden blijven, uiteraard. The Chainsmokers is gewoon een logische boeking als dance-act. Het is ook niet mijn smaak, maar die gaan gewoon een volle weide/tent trekken en heel veel mensen zullen het er naar hun zin hebben. Gaan jij en ik lekker ergens anders kijken, Werchter kennende staat er wel iets tegenover.

Gekeken naar de Hollandse inbreng voor komend jaar, zou de Staat een kans krijgen?
Ik weet niet hoe populair ze zijn in België, wel dat onze zuiderburen vorig jaar op Pukkelpop wel enthousiast waren?
Wat mij betreft de beste Nederlandse band van de afgelopen jaren, by far...

Gekeken naar de Hollandse inbreng voor komend jaar, zou de Staat een kans krijgen?
Ik weet niet hoe populair ze zijn in België, wel dat onze zuiderburen vorig jaar op Pukkelpop wel enthousiast waren?
Wat mij betreft de beste Nederlandse band van de afgelopen jaren, by far…

Volgensmij hadden ze de AB laatst uitverkocht als ik het goed heb onthouden, dus dan zou een plek in een van de tenten wel kunnen toch?

Pronostiek voor morgen: Anderson.Paak, Wilco, Rag 'n Bone Man, Biffy Clyro, Dinosaur Jr.

:-)

Pronostiek voor morgen: Anderson.Paak, Wilco, Rag ’n Bone Man, Biffy Clyro, Dinosaur Jr.

1f642.svg

Wilco, Biffy Clyro en Dinosaur Jr. zouden voor mij zeer mooie namen zijn! Hopelijk zoiets ja!

BTW: AIR is toegevoegd als voorprogramma van Kraftwerk voor hun concert in Düsseldorf op 1 juli. Twee absolute topbands voor mij... Dromen mag...

Gokjes voor morgen, strak plan!

Ik verwacht dat we Massive Attack ergens gaan krijgen binnenkort, dus waarom niet als Barn-headliners (of sub voor Radiohead?)?

Mijn 5 onder het motto "dromen mag": Massive Attack, Ryan Adams, Angel Olsen, Van Morrison, Bon Iver :D

Mijn werkelijke gok: Anderson. Paak (hitmachine + revelatie PKP), the Amazons (StuBru benadrukt wel heel erg dat het heel hard gaat voor hen), Ryan Adams (té goed, al zouden ze kunnen wachten tot zijn nieuwe plaat uit is) Kasabian (PKP geen optie meer, en ze passen volgens mij niet echt op een ander Belgisch festival dan RW of PKP) en Rag 'n Bone Man( Roskilde aangekondigd + hotshot StuBru)..

Foster The People, Warpaint, Kaleo, MØ en Gogol Bordello al zou dat maar een zwak pakketje namen zijn, dus dan ben ik 't met jullie meer eens al biedt het wat meer tegenwerk tov die aankondiging van gister.. Dat voorspel-spel begint btw echt gigantisch kut te worden nu pakketjes worden gedropt en je maar een aantal opties meer over hebt omdat je daarvoor al namen juist had lol..

OT: Vraag me af of ze bij die andere data dan ook een voorprogramma hebben, nee toch? Air is idd echt een fantastische band en eentje die ik allang is wil gezien hebben..

Users who are viewing this thread