Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
"Pukkelpop heeft niet genoeg headliners. Ze moeten wel aan hun headliners zien te komen he" Lijkt wel of PKP helemaal niets voorstelt als ik hier zo sommigen hoor. Met de bevestigingen van Interpol en Elbow kun je al 2 grote namen opschrijven die even goed op RW hadden kunnen staan. Red Hot Chili Peppers, Mumford & Sons, Bastille, Editors, The Libertines, The xx, Lana Del Rey en Beach House zijn allemaal namen die nog in de pot zitten voor PKP, niet allemaal headliners maar die de bovenkant van de affiche vullen.. Lijkt erop dat PKP een solid jaar zal hebben en dat als je deze namen ziet (de rest staat in het PKP topic) The xx zou best op beide zou kunnen staan maar ik snap het wel dat het net zo goed één van de 2 kan worden ook.

Onder andere Warpaint, Moderat en George Ezra zijn aangekondigd voor Open’er in hetzelfde weekend als Werchter. Er is veel overlap (Radiohead, Foo Fighters, James Blake, Royal Blood,…) dus deze nieuwe namen lijken zeker kans te maken.
Laat die maar doorkomen ja ^^ (+ Michael Kiwanuka zag ik ook)
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
“Pukkelpop heeft niet genoeg headliners. Ze moeten wel aan hun headliners zien te komen he” Lijkt wel of PKP helemaal niets voorstelt als ik hier zo sommigen hoor. Met de bevestigingen van Interpol en Elbow kun je al 2 grote namen opschrijven die even goed op RW hadden kunnen staan. Red Hot Chili Peppers, Mumford & Sons, Bastille, Editors, The Libertines, The xx, Lana Del Rey en Beach House zijn allemaal namen die nog in de pot zitten voor PKP, niet allemaal headliners maar die de bovenkant van de affiche vullen.. Lijkt erop dat PKP een solid jaar zal hebben en dat als je deze namen ziet (de rest staat in het PKP topic) The xx zou best op beide zou kunnen staan maar ik snap het wel dat het net zo goed één van de 2 kan worden ook.

Thijs wrote:
Onder andere Warpaint, Moderat en George Ezra zijn aangekondigd voor Open’er in hetzelfde weekend als Werchter. Er is veel overlap (Radiohead, Foo Fighters, James Blake, Royal Blood,…) dus deze nieuwe namen lijken zeker kans te maken.


Laat die maar doorkomen ja ^^ (+ Michael Kiwanuka zag ik ook)
Green day ook geen kanshebber?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Kurt Vile op 3 juli in Bloemendaal. Lijkt me nu ook wel zekerheidje voor een spot op Werchter.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Kurt Vile op 3 juli in Bloemendaal. Lijkt me nu ook wel zekerheidje voor een spot op Werchter.

Inderdaad. Ook Mark Lanegan op 1 juli een losse Nederlandse datum, en op 2 juli op Main Square Festival. Donderdag of vrijdag waarschijnlijk op Rock Werchter dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Nu ook zondagtickets die bijna weg zijn..! Vreemd dat die Radiohead-dag maar blijft steken, al is die discussie al eens gevoerd hier :p
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Verdorie, ik heb nog steeds niemand die een combi mee wil, als ik niemand vond, ging ik een dagticketje voor zondag kopen ...

Wat betreft de Radiohead dag: hoe goed Radiohead ook is, 100 euro blijft veel geld, zeker als je de dagopvulling ziet (OATW, Bazart, ...). Mocht bv. The Xx of Elbow of whatever er als sub staan, zou ik die dag overwegen, maar met wat er nu staat, niet. Dan vind ik bv. de donderdag met Prophets of Rage, Arcade Fire en Kings of Leon nog een sterkere dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Verdorie, ik heb nog steeds niemand die een combi mee wil, als ik niemand vond, ging ik een dagticketje voor zondag kopen …

Wat betreft de Radiohead dag: hoe goed Radiohead ook is, 100 euro blijft veel geld, zeker als je de dagopvulling ziet (OATW, Bazart, …). Mocht bv. The Xx of Elbow of whatever er als sub staan, zou ik die dag overwegen, maar met wat er nu staat, niet. Dan vind ik bv. de donderdag met Prophets of Rage, Arcade Fire en Kings of Leon nog een sterkere dag.

Dat zei ik eventjes geleden ook al: de toevoeging van OATW op die dag leek me geen slimme zet. Casual RH fans die de kat uit de boom kijken gaan eerder afgeremd zijn om een dagkaart te kopen dan andersom. Want met wat pech heb je dan Oscar & the Wolf als sub en dat wil je niet meemaken als RH fan. Hadden ze daar al van het begin een mooie combo voor gepresenteerd (the national, The XX, Elbow), dan waren die tickets véél sneller gegaan.

En de OATW fan gaat niet snel 100 euro neerleggen voor een dag waarop Radiohead headlinet.

Maar ik vind dat het trouwens nog vrij 'traag' gaat voor de FF dag. Had serieus gedacht dat die dag binnen de maand uitverkocht ging zijn.
 

Kinks

Playlistbediener
23 aug 2016
6
0
Wat denken jullie van de kansen van de volgende namen:

Sufjan Stevens
Wilco (op tijd terug uit VS?)

Kleinere namen:

J. Cole
Ásgeir
Alvvays

Deze namen hebben nog geen of maar een paar concerten gepland, maar misschien leest iemand veel interviews o.i.d.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
2 dagen uitverkocht begin februari is toch vrij snel dacht ik.

Maar bij die vrijdag mag er inderdaad nog wat bij, op Radiohead, Royal Blood en White Lies na maar behoorlijk triestig. Maar voorlopig nog geen reden om daarover te paniekeren, Werchter blijft Werchter.
 

Sim Mey

Playlistbediener
8 okt 2016
12
0
Wat denken jullie eigenlijk van LCD Soundsystem als sub voor Radiohead? Doen in mei en in het midden van juli twee festivals aan in Amerika en zouden dus ook een tussenstop in Europa kunnen maken!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Rock Torhout wrote:
Verdorie, ik heb nog steeds niemand die een combi mee wil, als ik niemand vond, ging ik een dagticketje voor zondag kopen …

Wat betreft de Radiohead dag: hoe goed Radiohead ook is, 100 euro blijft veel geld, zeker als je de dagopvulling ziet (OATW, Bazart, …). Mocht bv. The Xx of Elbow of whatever er als sub staan, zou ik die dag overwegen, maar met wat er nu staat, niet. Dan vind ik bv. de donderdag met Prophets of Rage, Arcade Fire en Kings of Leon nog een sterkere dag.


Dat zei ik eventjes geleden ook al: de toevoeging van OATW op die dag leek me geen slimme zet. Casual RH fans die de kat uit de boom kijken gaan eerder afgeremd zijn om een dagkaart te kopen dan andersom. Want met wat pech heb je dan Oscar & the Wolf als sub en dat wil je niet meemaken als RH fan. Hadden ze daar al van het begin een mooie combo voor gepresenteerd (the national, The XX, Elbow), dan waren die tickets véél sneller gegaan.

En de OATW fan gaat niet snel 100 euro neerleggen voor een dag waarop Radiohead headlinet.

Maar ik vind dat het trouwens nog vrij ‘traag’ gaat voor de FF dag. Had serieus gedacht dat die dag binnen de maand uitverkocht ging zijn.
@rocktorhout Als ik jou was zou ik dan met wat mensen afspreken die een dagticket hebben en dat jij dan een combi koopt ofso..

Ja inderdaad, hadden ze die dag snel willen laten uitverkopen dan hadden ze het zoals de zaterdag moeten doen waar je perfect al een idee hebt wat die dag voorstelt. Want met James Blake op herhaling, waarvan sommigen nog steeds zeggen dat ie kan subben en Oscar & The Wolf doe je dat allezins niet.. Ik had trouwens hetzelfde gevoel over de FF-dag, er was zo'n hype rond de band in '15 en nu ook dit jaar maar uiteindelijk blijkt die dan toch wat ui te blijven? Ik geloof er nog steeds steevast in dat we nog 2 subs krijgen.

Sufjan Stevens tourt bij mijn weten niet? Wilco verkocht 2x de AB zeer snel uit dacht ik en gaf ook 2 prachtshows hoorde ik van velen hier op het forum en maken volgens mij ook heel kans om s'avonds in de Barn te staan. J Cole is geen kleine naam en zie ik eerder op Les Ardentes/Dour. Die andere 2 kunnen al ken ik hen niet zo, enkel qua naam..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Rock Torhout wrote:
Verdorie, ik heb nog steeds niemand die een combi mee wil, als ik niemand vond, ging ik een dagticketje voor zondag kopen …

Wat betreft de Radiohead dag: hoe goed Radiohead ook is, 100 euro blijft veel geld, zeker als je de dagopvulling ziet (OATW, Bazart, …). Mocht bv. The Xx of Elbow of whatever er als sub staan, zou ik die dag overwegen, maar met wat er nu staat, niet. Dan vind ik bv. de donderdag met Prophets of Rage, Arcade Fire en Kings of Leon nog een sterkere dag.


Dat zei ik eventjes geleden ook al: de toevoeging van OATW op die dag leek me geen slimme zet. Casual RH fans die de kat uit de boom kijken gaan eerder afgeremd zijn om een dagkaart te kopen dan andersom. Want met wat pech heb je dan Oscar & the Wolf als sub en dat wil je niet meemaken als RH fan. Hadden ze daar al van het begin een mooie combo voor gepresenteerd (the national, The XX, Elbow), dan waren die tickets véél sneller gegaan.

En de OATW fan gaat niet snel 100 euro neerleggen voor een dag waarop Radiohead headlinet.

Maar ik vind dat het trouwens nog vrij ‘traag’ gaat voor de FF dag. Had serieus gedacht dat die dag binnen de maand uitverkocht ging zijn.

FF konden de vorige keren (2011/2012/2015) natuurlijk wel meer meesurfen op de hype van een nieuw album. En er waren bij de start van de ticketverkoop ook grotere namen bekend in 2015 (Florence, Chemical Brothers).

Ik vind het ook wat overdreven om naar de dagopvulling van de vrijdag te wijzen voor de 'trage' ticketverkoop, volgens diezelfde redenering zou Lollapalooza Berlijn vorig jaar halfleeg geweest zijn. Laten we niet vergeten dat Radiohead ook 2 keer vlakbij de Belgische grens speelt, in beide gevallen met goedkopere dagtickets dan RW. In beide gevallen ook telkens in het weekend in plaats van op een vrijdag. En in het geval van BKS op een festival dat van nature dichter bij de smaken van Radioheadfans aan leunt. En laten we ook niet vergeten dat die vrijdag tot midden januari enkel Radiohead bevatte terwijl alle andere dagen al sinds november meerdere grote namen bekend hadden. Komt wel goed met de vrijdag hoor.

Met alle dagen eigenlijk, zoals ze op die donderdag grote namen bijeen knallen gaat die ook niet tot het einde van de lente moeten wachten om uit te verkopen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Ik denk dat donderdag nog eerder zal uitverkopen dan vrijdag, behalve als deze week toch nog een sub wordt aangekondigd voor vrijdag (hopelijk!).
Waar we ook op kunnen letten is het feit dat er de vrijdag voor de uitverkoop van de zaterdag bijna niets extra werd aangekondigd voor die dag. Daarna volgde er niet veel nieuws over zondag en nu is die bijna uitverkocht. Voor vrijdag zijn er al 9 namen aangekondigd dus wie weet loopt de verkoop voor die dag niet zo goed?

Sowieso komt het wel goed met alle dagen en ook. de combi's. Ik verwacht een uitverkoop tegen eind april (tegen dan zal de line-up wel compleet zijn)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik ben waarschijnlijk de allergrootste RH obsédé op deze aardkloot maar ook ik vind de vrijdag in z'n geheel maar een mager dagje tot nu toe. Heerlijke headliner maar voor de rest mag er wel wat meer gewicht in de schaal.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Heeft Green Day nog een kans om in de affiche zijn ?
Nee, die kans is wel verkeken. Die jongens komen niet voor minder dan een headline positie en die zijn al allemaal vergeven.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Ik denk dat donderdag nog eerder zal uitverkopen dan vrijdag, behalve als deze week toch nog een sub wordt aangekondigd voor vrijdag (hopelijk!).
Waar we ook op kunnen letten is het feit dat er de vrijdag voor de uitverkoop van de zaterdag bijna niets extra werd aangekondigd voor die dag. Daarna volgde er niet veel nieuws over zondag en nu is die bijna uitverkocht. Voor vrijdag zijn er al 9 namen aangekondigd dus wie weet loopt de verkoop voor die dag niet zo goed?

Sowieso komt het wel goed met alle dagen en ook. de combi’s. Ik verwacht een uitverkoop tegen eind april (tegen dan zal de line-up wel compleet zijn)

Nope, Vrijdag ook niet veel tickets meer....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken