Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Phoenix op 29 juni op VIda Festival in Spanje en op 30 juni op Garorock. DIe kunnen wel nog door komen voor zaterdag of zondag.

Royal Blood, ja, het had mooi gepast op de Foo FIghtersdag, maar er zijn nog drie andere dagen natuurlijk.

Van de nieuwe Benicassim-namen mogen Kasabian, Ride en Bonobo wel naar Rock Werchter komen!

En van Vida Festival The Flaming Lips! Ik vergeet steeds dat die ook touren tijdens het Werchterweekend. Zeer welkom!

(line-ups van Vida Festival, Garorock (beiden in Rock Werchterweekend) en Benicassim staan nu in bij 'overige festivals' --> 'overige festivals 2017' trouwens)

Ik heb nog even gekeken en vorig jaar had elke dag (met uitzondering van de Rammstein-dag, wat volgens mij eer te maken had met een afgesprongen deal) 2 namen in het grootste lettertype:

PAUL MCCARTNEY - ELLIE GOULDING
RAMMSTEIN - Afgesprongen?
RED HOT CHILI PEPPERS - EDITORS
FLORENCE+THE MACHINE - MACKLEMORE & RYAN LEWIS

Dat sterkt mij toch in de overtuiging dat er nog 2 grote namen bij moeten komen. Niet meer type Radiohead of Foo Fighters natuurlijk, maar The Killers, Kasabian, ... passen wel in dat rijtje.

Kom maar door met zowel Biffy (net zoals afgelopen jaar Foals in dr namidsag in The Barn graag) en The killers. Beide mooie toevoegingen.

Maar ik zou pas echt blij worden van Manu Chao. Jaren geleden naar een optreden in Parijs geweest, gekkenhuis. Dat zou ik echt een hele gave verrassing vinden. Ik ga duimen in ieder geval.
wil jij mij eens niet stiekem filmen aub... ? groen petje tussen mijn maten met die 2 hoedjes....

Ik kreeg gister ook mee dat Elastica was gespot bij Abbey Road Studios. Als dit waar is en die reünie komt er, zou het mij een hele fijne naam lijken voor RW. Groot fan van deze band!

Werchter heeft net op facebook aangekondigd dat zaterdagtickets bijna uitverkocht zijn.

Dat vind ik eerlijk gezegd een verrassing, had eerder vrijdag of zondag verwacht :)
Maar dat toont wel dat het voor werchter slim was een act als Linkin Park te boeken ook al zijn er hier niet zo veel mensen erg enthousiast over hen als headliner (me included)

Is SOAD ook geen publiekstrekker? Laatste concert in Vorst was ook op een paar minuten uitverkocht als ik het mij goed herinner.

Maar dat toont wel dat het voor werchter slim was een act als Linkin Park te boeken ook al zijn er hier niet zo veel mensen erg enthousiast over hen als headliner (me included)

Linkin Park is ziek populair maar onderschat System of a Down en Blink-182 ook zeker niet!
Deze zijn gewoon op andere festivals headliner en echt een heel mooi rijtje voor de liefhebber van deze muziek om een dagje Werchter te pakken.

Zaterdag lijkt dus de eerste dag te zijn die dreigt uit te verkopen.. Snel?
Straf, had eerder de Foo's of Radiohead verwacht.

Maar de combinatie zaterdag, Linkin Park-SOAD en Blink is ook mooi natuurlijk.

Uiteindelijk is het dan toch de 'Rock-dag' die het snelst dreigt uit te verkopen. Kunnen we daar conclusies uit trekken?

Kenneth wrote:

Linkin Park is ziek populair maar onderschat System of a Down en Blink-182 ook zeker niet!
Deze zijn gewoon op andere festivals headliner en echt een heel mooi rijtje voor de liefhebber van deze muziek om een dagje Werchter te pakken.

Ja zeker en vast. Ik kijk zelf ook erg uit naar dat optreden van SOAD.
Ik vernoemde LP echter omdat daar wat mindere reacties op waren.
Maar die zijn inderdaad immens populair. Het is echt zot hoeveel die beluisterd worden op spotify.

Ik ben zelf normaal niet echt fan van het soort muziek dat SOAD maakt, maar ik was wel op hun concert in Vorst de laatste keer en dat was echt machtig, zeker een aanrader.

Ik denk dat we de populariteit van Radiohead in België een beetje overschatten. Op andere festivals is de dag dat ze gepland staan echt snel uitverkocht bv. Northside.

Ik heb nog even gekeken en vorig jaar had elke dag (met uitzondering van de Rammstein-dag, wat volgens mij eer te maken had met een afgesprongen deal) 2 namen in het grootste lettertype:

PAUL MCCARTNEY – ELLIE GOULDING
RAMMSTEIN – Afgesprongen?
RED HOT CHILI PEPPERS – EDITORS
FLORENCE+THE MACHINE – MACKLEMORE & RYAN LEWIS

Dat sterkt mij toch in de overtuiging dat er nog 2 grote namen bij moeten komen. Niet meer type Radiohead of Foo Fighters natuurlijk, maar The Killers, Kasabian, … passen wel in dat rijtje.

Maar de enige dag met 2 headliners vorig jaar was de dag met RCHP en Editors. Dus welke conclusie je hieraan kunt verbinden?

Users who are viewing this thread