Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Ik wil The Killers heel graag zien maar ik vrees dat ze niet meer komen. Anders had Werchter ze toch al lang bevestigd?
The Killers maken pas met mondjesmaat data bekend, dus dat hoeft niets te betekenen. Vandaag en gisteren een aankondiging, dus kan even goed zijn dat ze in de loop van de week voor Werchter worden aangekondigd. Het feit dat er op de afbeelding van Werchter toch duidelijk 2 headliners staan op donderdag en zaterdag, doet ergens ook vermoeden (of eerder hopen) dat er nog een grote naam bijkomt voor die 2 andere dagen waar maar één headliner staat.

robin78 wrote:
Ik wil The Killers heel graag zien maar ik vrees dat ze niet meer komen. Anders had Werchter ze toch al lang bevestigd?

The Killers maken pas met mondjesmaat data bekend, dus dat hoeft niets te betekenen. Vandaag en gisteren een aankondiging, dus kan even goed zijn dat ze in de loop van de week voor Werchter worden aangekondigd. Het feit dat er op de afbeelding van Werchter toch duidelijk 2 headliners staan op donderdag en zaterdag, doet ergens ook vermoeden (of eerder hopen) dat er nog een grote naam bijkomt voor die 2 andere dagen waar maar één headliner staat.

Dat idee kan je laten varen hoor. Heeft gewoon te maken met die coheadlinerconstructies, waardoor je telkens met 2 artiesten zit die als hoofdact behandeld willen worden (op de poster, qua settijd, ...).

Dit is het optreden dat me wel fan maakte van Biffy Clyro. Ik vind ze live echt stuk beter dan studio[video]https://www.youtube.com/watch?v=bg8XyoO10v8&t=1669s[/video]

Maar voor zo'n Biffy ervaring moet je naar de UK. Hieronder een filmpje van diezelfde band in de context van Pukkelpop 2016.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=O3uOVEXhD70[/video]

Kom maar door met zowel Biffy (net zoals afgelopen jaar Foals in dr namidsag in The Barn graag) en The killers. Beide mooie toevoegingen.

Maar ik zou pas echt blij worden van Manu Chao. Jaren geleden naar een optreden in Parijs geweest, gekkenhuis. Dat zou ik echt een hele gave verrassing vinden. Ik ga duimen in ieder geval.

Manu Chao was op Werchter ook een feestje! Al kon het helpen dat ik bier ging halen en mijn vrienden niet terugvond. Na 6 rappe biertjes ben ik minder kritisch. ?

Maar voor zo’n Biffy ervaring moet je naar de UK. Hieronder een filmpje van diezelfde band in de context van Pukkelpop 2016.

Klopt helaas wel. Een crowd maakt echt wel het verschil als het er op aankomt

Ik heb maar besloten om de aankondiging van vrijdag (en misschien morgen the Killers nog 8-O ) niet af te wachten
Tickets en campingticket zijn binnen en natuurlijk de goedkopere bonnen in de voorverkoop als echte Hollander ;)

Line up is nu al super dik, alles wat er bij komt is een mooie bonus (voor mij persoonlijk dan)

Ik sta er wel van te kijken dat er nog geen dag uitverkocht is.. en zelfs nog geen signaal van rock werchter dat er een dag bijna uitverkocht is.

The Strumbellas kunnen we wel schrappen, zitten op 2 juli in Canada en daarvoor doen ze tot 16 juni festivals in de VS, of gaan die lekker heen en weer vliegen zoals sommige bands ook maar al te graag blijken te doen :p

Ik heb maar besloten om de aankondiging van vrijdag (en misschien morgen the Killers nog
1f62f.svg
) niet af te wachten
Tickets en campingticket zijn binnen en natuurlijk de goedkopere bonnen in de voorverkoop als echte Hollander
1f609.svg

Line up is nu al super dik, alles wat er bij komt is een mooie bonus (voor mij persoonlijk dan)

Ik sta er wel van te kijken dat er nog geen dag uitverkocht is.. en zelfs nog geen signaal van rock werchter dat er een dag bijna uitverkocht is.

Het record staat op 12 januari (de Foo FIghters-dag van de 2015-editie). Maar dat was uitzonderlijk, het is 'de normale gang van zaken' dat er nog geen dag is uitverkocht.

gerrie wrote:
Ik heb maar besloten om de aankondiging van vrijdag (en misschien morgen the Killers nog
1f62f.svg
) niet af te wachten
Tickets en campingticket zijn binnen en natuurlijk de goedkopere bonnen in de voorverkoop als echte Hollander
1f609.svg

Het record staat op 12 januari (de Foo FIghters-dag van de 2015-editie). Maar dat was uitzonderlijk, het is ‘de normale gang van zaken’ dat er nog geen dag is uitverkocht.

Das dan ook precies de dag waar ik van had verwacht dat ie al uitverkocht zou zijn ;)
Ook juist mede door de afzegging van 2015
Denk zelf dat het dit jaar voor sommige dagen (vrijdag/zondag) toch echt ook niet meer lang gaat duren.
Het droppen van een naam als de killers morgen, zou daarbij natuurlijk wel weer helpen :-P

Everyknight wrote:
gerrie wrote:
1f62f.svg
) niet af te wachten
1f609.svg

Het record staat op 12 januari (de Foo FIghters-dag van de 2015-editie). Maar dat was uitzonderlijk, het is ‘de normale gang van zaken’ dat er nog geen dag is uitverkocht.

Das dan ook precies de dag waar ik van had verwacht dat ie al uitverkocht zou zijn ?
Ook juist mede door de afzegging van 2015
Denk zelf dat het dit jaar voor sommige dagen (vrijdag/zondag) toch echt ook niet meer lang gaat duren.
Het droppen van een naam als de killers morgen, zou daarbij natuurlijk wel weer helpen ?

Niet vergeten dat het afsluitende trio Florence & The Machine - Foo Fighters - Chemical Brothers reeds bekend was toen die dag in de verkoop ging. Zal zeker ook wat schelen tegenover Foo Fighters en Alt-J. Bovendien viel die aankondiging toen net middenin de nieuwe albumhype, terwijl het nu eerder stilletjes is rond Grohl & co.

Zal inderdaad wel helpen dat er nu nog meer namen bekend zijn, en zeker wanneer we ook die sub (The Weeknd? The Killers? Kasabian?) hebben. Maar ik denk niet dat we morgen iets moeten verwachten. Een aankondiging maakt nog geen patroon en ik zie hen ook geen 4 aankondigingen doen op anderhalve week tijd.

Royal Blood staat op zondag 2 juli in Frankrijk

Hier ook de rest van de line-up van Garorock:
https://www.facebook.com/festival.garorock/photos/a.173487426030045.41320.153827021329419/1460600093985432/?type=3&theater

Kasabian heeft zichzelf bevestigd voor Sziget, denk dat de organisatie vandaag ook bevestigd. Daarmee stijgt de kans ook wel dat ze headliner op Pukkelpop zullen zijn ...

Users who are viewing this thread