Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
The XX lijkt de hele zomer in Europa te vertoeven, dus zowel bij de festivals rond Rock Werchter en Pinkpop als rond Pukkelpop en Lowlands. Doordat ze bij Pukkelpop headliner zin, verwacht ik eerlijk gezegd ze ook eerder op Pukkelpop, maar RW kan ook nog steeds, maar hebben ze niet nodig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
The XX lijkt de hele zomer in Europa te vertoeven, dus zowel bij de festivals rond Rock Werchter en Pinkpop als rond Pukkelpop en Lowlands. Doordat ze bij Pukkelpop headliner zin, verwacht ik eerlijk gezegd ze ook eerder op Pukkelpop, maar RW kan ook nog steeds, maar hebben ze niet nodig.

O, ja...?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Michiel wrote:
<span style="text-decoration:underline;">The XX</span> lijkt de hele zomer in Europa te vertoeven, dus zowel bij de festivals rond Rock Werchter en Pinkpop als rond Pukkelpop en Lowlands. Doordat ze bij <span style="text-decoration:underline;">Pukkelpop headliner</span> zin, verwacht ik eerlijk gezegd ze ook eerder op Pukkelpop, maar RW kan ook nog steeds, maar hebben ze niet nodig.


O, ja…?

Als The National, Noel Gallagher, LCD Soundsystem, Bastille, Alt-J en Eels dat kan, kunnen The XX dat ook.

Overigens waren ze al de op een na laatste act in 2013 (enkel Goose kwam er nog na, maar dat kan dan als dance-act gezien worden en dan was The XX dus 4 jaar geleden al headliner). Zijn nu zeker niet gedaald in populariteit.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
StuBru interviewt straks Ed Sheeran, hopelijk hangt hier geen aankondiging aan vast..
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik vrees eigenlijk dat we geen aankondiging krijgen vandaag. Als er al een aankondiging komt, hoop ik inderdaad ook dat het niet Ed Sheeran is ... Dan toch liever The Killers als sub voor Radiohead of Foo Fighters.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
StuBru interviewt straks Ed Sheeran, hopelijk hangt hier geen aankondiging aan vast..

Dus liever de Killers dan Ed? Sheeran zou mijn voorkeur hebben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Nog even terugkomend op de positie van Live. In 2006 zag de vrijdag er zo uit:

Skin
Editors
Kanye West
Sean Paul
Live
Anouk
Muse
The Who

Toch al aardig wat posities gezakt tov toen ze nog headliner waren. Als ze dit jaar komen zullen ze ook wel ergens daar staan. Misschien iets hoger doordat de reünie wat hype meebrengt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
Ik denk gewoon dat The XX op PKP aannemelijker is dan op RW, Fonske.. Daarbij verwacht ik ook geen naam deze week en volgende week het eerste pakketje namen met al dan niet The Killers erbij.
Phoenix is nadat ze nu ook zijn aangekondigd voor NOS nog aannemelijker :)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Ik denk ook niet dat we vandaag een aankondiging moeten verwachten. En als we dan toch een aankondiging zouden krijgen, zal het vandaag ook niet Ed Sheeran zijn (als die er al staat). Als hij een tour doet, lijkt het mij straf dat RW met dat nieuws zou mogen gaan lopen.
Anderzijds zou ik er niks op tegen hebben mocht hij er staan...


Even een lijstje gemaakt op basis van alles wat nu bekend is: verwachtingen, wensen en guilty pleasures... Enkel namen die al zeker touren, en die nog niet uitgesloten zijn:
- Flogging Molly (Hurricane/Southside week voor Werchter)
- Biffy Clyro (Rock the Beach 19 juni)
- Foster the People (week na Werchter op Rock for People)
- Bastille (heel juni in Europa)
- Highly Suspect (Hurricane/Southside)
- Jimmy Eat World (Hurricane/Southside)
- Kodaline (week na Werchter op NOS Alive)
- Live (reünie, goeie band met Werchter, aantal festivals in Amerika eind mei)
- Nothing But Thieves (Hurricane/Southside)
- Maximo Park (Hurricane/Southside)
- Bush (aantal festivals in Amerika, nog mogelijkheid om naar Europa te komen vanaf juni)
- Prophets of Rage (in Werchterweekend enkel nog maar op Open'er op 30 juni)
- Rag'n'Bone Man (heel juni in Europa)
- Royal Blood (enige datum nu is Governor's Ball begin juni, daarna naar Europa?)
- The Killers (Bilbao BBK weekend na Werchter)
- Seasick Steve (Hurricane/Southside)
- Sum 41 (op Download UK begin juni)
- The Lumineers (hebben al optredens op 29 juni en 1&3 juli, tussen een van die optredens kunnen ze wel naar Werchter)

Dan zijn er nog wel een paar die ik min of meer verwacht, maar nog geen data hebben voor zover ik weet, zoals Lukas Graham, Bazart, Passenger, maar die verwacht ik wel nog.
Volgende week zullen we (hopelijk) weer wat wijzer zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Is er een kans dat Kasabian op Werchter staat? Zoja, op welke plek zouden zij dan waarschijnlijk staan?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
StuBru interviewt straks Ed Sheeran, hopelijk hangt hier geen aankondiging aan vast..

Dus liever de Killers dan Ed? Sheeran zou mijn voorkeur hebben.
Das ieder zijn smaak natuurlijk.
Sheeran zijn muziek doet me niets dus voor mij ook liever The Killers dan.
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Is er een kans dat Kasabian op Werchter staat? Zoja, op welke plek zouden zij dan waarschijnlijk staan?

Die hadden eind 2016 een album beloofd dat er nog steeds niet gekomen is, dus laat ons hopen dat dit niet lang meer op zich laat wachten, zodat ze weer kunnen gaan touren.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Ik vrees eigenlijk dat we geen aankondiging krijgen vandaag. Als er al een aankondiging komt, hoop ik inderdaad ook dat het niet Ed Sheeran is … Dan toch liever The Killers als sub voor Radiohead of Foo Fighters.

Normaal geen aankondigingen in de kerstvakantie (Maarja, clichés en tradities zijn er om gebroken te worden)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Ik denk ook niet dat we vandaag een aankondiging moeten verwachten. En als we dan toch een aankondiging zouden krijgen, zal het vandaag ook niet Ed Sheeran zijn (als die er al staat). Als hij een tour doet, lijkt het mij straf dat RW met dat nieuws zou mogen gaan lopen.
Anderzijds zou ik er niks op tegen hebben mocht hij er staan…

Even een lijstje gemaakt op basis van alles wat nu bekend is: verwachtingen, wensen en guilty pleasures… Enkel namen die al zeker touren, en die nog niet uitgesloten zijn:
– Flogging Molly (Hurricane/Southside week voor Werchter)
– Biffy Clyro (Rock the Beach 19 juni)
– Foster the People (week na Werchter op Rock for People)
– Bastille (heel juni in Europa)
– Highly Suspect (Hurricane/Southside)
– Jimmy Eat World (Hurricane/Southside)
– Kodaline (week na Werchter op NOS Alive)
– Live (reünie, goeie band met Werchter, aantal festivals in Amerika eind mei)
– Nothing But Thieves (Hurricane/Southside)
– Maximo Park (Hurricane/Southside)
– Bush (aantal festivals in Amerika, nog mogelijkheid om naar Europa te komen vanaf juni)
– Prophets of Rage (in Werchterweekend enkel nog maar op Open’er op 30 juni)
– Rag’n’Bone Man (heel juni in Europa)
– Royal Blood (enige datum nu is Governor’s Ball begin juni, daarna naar Europa?)
– The Killers (Bilbao BBK weekend na Werchter)
– Seasick Steve (Hurricane/Southside)
– Sum 41 (op Download UK begin juni)
– The Lumineers (hebben al optredens op 29 juni en 1&3 juli, tussen een van die optredens kunnen ze wel naar Werchter)

Dan zijn er nog wel een paar die ik min of meer verwacht, maar nog geen data hebben voor zover ik weet, zoals Lukas Graham, Bazart, Passenger, maar die verwacht ik wel nog.
Volgende week zullen we (hopelijk) weer wat wijzer zijn.

Prophets of Rage staan in het Werchterweekend ook in Zweden.
Dropkick Murphy's heeft vandaag nieuw album uit en tourt ook.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Prophets of Rage staan in het Werchterweekend ook in Zweden.
Dropkick Murphy’s heeft vandaag nieuw album uit en tourt ook.

Ohja, je hebt gelijk, Bravalla had ik even over het hoofd gezien. Dat sluit een mogelijke komst van PoR naar België nog niet uit natuurlijk. :) En op Bravalla staat daarnaast nog Passenger, dus die kan ook mee in het lijstje.
Dat van Dropkick Murphys wist ik nog niet, maar zeer interessant! En ze hebben op hun Europese zaaltournee nog geen Belgische datum, dus dat maakt de kans op een festivalappearance groter. Gaat mee in het lijstje dus :)

Aanpassing...
– Flogging Molly (Hurricane/Southside week voor Werchter)
– Biffy Clyro (Rock the Beach 19 juni)
– Foster the People (week na Werchter op Rock for People)
– Bastille (heel juni in Europa)
– Highly Suspect (Hurricane/Southside)
– Jimmy Eat World (Hurricane/Southside)
– Kodaline (week na Werchter op NOS Alive)
– Live (reünie, goeie band met Werchter, aantal festivals in Amerika eind mei)
– Nothing But Thieves (Hurricane/Southside)
– Maximo Park (Hurricane/Southside)
– Bush (aantal festivals in Amerika, nog mogelijkheid om naar Europa te komen vanaf juni)
– Prophets of Rage (Open’er op 30 juni, Bravalla op 1 juli)
– Rag’n’Bone Man (heel juni in Europa)
– Royal Blood (enige datum nu is Governor’s Ball begin juni, daarna naar Europa?)
– The Killers (Bilbao BBK weekend na Werchter)
– Seasick Steve (Hurricane/Southside)
– Sum 41 (op Download UK begin juni)
– The Lumineers (hebben al optredens op 29 juni en 1&3 juli, tussen een van die optredens kunnen ze wel naar Werchter)
- Passenger (29 juni op Bravalla)
- Dropkick Murphys (tourt in juli door Europa)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
The Killers - The XX - The Weeknd - Frank Ocean - Prophets Of Rage - Pet Shop Boys - Phoenix - Belle & Sebastian - Moderat
Lukas Graham - Foster The People - Wilco - MØ - George Ezra - The Lumineers - Ryan Adams - Fleet Foxes
Royskopp - Lost Frequencies - Kodaline - The Kills - Passenger - Fritz Kalkbrenner - Trentemoller - Rancid - Sum 41
Tom Odell - Warpaint - UB40 - Dinosaur Jr - Biffy Clyro - Run The Jewels - Tove Lo - Angel Olsen - Jess Glynne - Mastodon
Seasick Steve - Frank Turner & The Sleeping Souls - Kurt Vile & The Violators - Birdy - Spoon - Gogol Bordello - Simple Plan
Wolf Alice - Flogging Molly - Jimmy Eat World - Kevin Morby - Rag 'N Bone Man - Nothing But Thieves - Pierce The Veil
Maximo Park - Highly Suspect - Good Charlotte - Xavier Rudd

Op basis van wat nu bekend is van andere festivals heb ik je lijstje ff uitgebreid @pretparkfan ^^
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
flogging molly zit na huricane wederom in duitsland .
de week van wechter staat nog niks ,mijn conclusie <aanname> is dat daar gewoon wechter wordt ingevuld .
drop kick murphys zijn in jan feb al aan het touren door europa denk dat ze dan in de zomer weer weg zijn <hoop het niet>
daarbij en flogging molly en de dropdkick murphys zou vet zijn maar we erg vergelijkbaar
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
The Killers – The XX – The Weeknd – Frank Ocean – Prophets Of Rage – Pet Shop Boys – Phoenix – Belle & Sebastian – Moderat
Lukas Graham – Foster The People – Wilco – MØ – George Ezra – The Lumineers – Ryan Adams – Fleet Foxes
Royskopp – Lost Frequencies – Kodaline – The Kills – Passenger – Fritz Kalkbrenner – Trentemoller – Rancid – Sum 41
Tom Odell – Warpaint – UB40 – Dinosaur Jr – Biffy Clyro – Run The Jewels – Tove Lo – Angel Olsen – Jess Glynne – Mastodon
Seasick Steve – Frank Turner & The Sleeping Souls – Kurt Vile & The Violators – Birdy – Spoon – Gogol Bordello – Simple Plan
Wolf Alice – Flogging Molly – Jimmy Eat World – Kevin Morby – Rag ‘N Bone Man – Nothing But Thieves – Pierce The Veil
Maximo Park – Highly Suspect – Good Charlotte – Xavier Rudd

Op basis van wat nu bekend is van andere festivals heb ik je lijstje ff uitgebreid @pretparkfan ^^

Daarmee kan je bijna heel de affiche vullen. :p Mijn lijstje was natuurlijk niet exhaustief. Heb enkel gekeken naar een aantal artiesten die er van mij wel mogen staan om mijn lijstje op te stellen, maar jouw lijstje zal ook wel kloppen. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken