Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.528
833
Pet Shop Boys maken van die drie acts denk ik het meeste kans. En Bon Iver maakt denk ik nog wel een kans, maar ik gok dat hij dan tijdens een headilner in de Barn staat.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Best Kept Secret uitverkocht, iedereen die aandacht heeft voor Radiohead en Arcade Fire schuiven nu dus door naar Werchter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Best Kept Secret uitverkocht, iedereen die aandacht heeft voor Radiohead en Arcade Fire schuiven nu dus door naar Werchter.
Dat zal nu toch geen rol meer spelen...

Nieuwe namen, dat gaat een rol spelen imo
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
In welke mate kunnen we
- Wispering Sons
- Grandaddy
- Flaming Lips (nieuw album komt uit op 13/1 btw)
- Local Natives
- Future Islands
- Paolo Nuttini
verwachten?
Overigens ff een update;
donderdag:
Main: Netsky - Arcade Fire - Kings Of Leon - Imagine Dragons
Barn: Sigur Ros - Wilco (yup dikke clash)
Klub C: Nick Murphy

vrijdag:
Main: Radiohead - Elbow - The War On Drugs - The Lumineers (ookal twijfel ik zeer sterk door al bekende tourdata)
Barn: Bazart - Pixies (wederom vette clash)
Klub C: Fritz Kalkbrenner

zaterdag:
Main: Linkin Park - System Of A Down - Blink-182 - Live / Prophets Of Rage
Barn: Flaming Lips - Van Morrison
Klub C: Moderat

zondag:
Main: Foo Fighters - The Killers - Royal Blood - Lukas Graham
Barn: Alt-J - Ben Harper
Klub C: Frank Ocean
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vreemd ook dat er zo weinig uitleg bij komt, je zou toch iets meer verwachten als je een ganse tour annuleert.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
Europese tour van Bon Iver compleet gecancelled ..

Vreemd ook dat er zo weinig uitleg bij komt, je zou toch iets meer verwachten als je een ganse tour annuleert.

Zal geen invloed hebben op de zomer, enkel op data in Europa in januari en februari.
It's with great regret that we must announce the cancellation of our forthcoming European tour and Justin's planned appearance on A Prairie Home Companion this month . . .
https://twitter.com/boniver/status/816645561126420480
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
452
158
Eind van hun tour door de VS of begin?

https://twitter.com/royalblooduk/status/816649025344696320
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
donderdag:
Main: Netsky – Arcade Fire – Kings Of Leon – Imagine Dragons
Barn: Sigur Ros – Wilco (yup dikke clash)
Klub C: Nick Murphy

vrijdag:
Main: Radiohead – Elbow – The War On Drugs – The Lumineers (ookal twijfel ik zeer sterk door al bekende tourdata)
Barn: Bazart – Pixies (wederom vette clash)
Klub C: Fritz Kalkbrenner

zaterdag:
Main: Linkin Park – System Of A Down – Blink-182 – Live / Prophets Of Rage
Barn: Flaming Lips – Van Morrison
Klub C: Moderat

zondag:
Main: Foo Fighters – The Killers – Royal Blood – Lukas Graham
Barn: Alt-J – Ben Harper
Klub C: Frank Ocean

Ik moet zeggen dat ik hier vrij weinig van zie gebeuren eigenlijk. Artiesten die te laag staan (Pixies, Frank Ocean, Van Morrison), artiesten die te hoog staan (Flaming Lips, Royal Blood, The War On Drugs, Royal Blood, Fritz Kalkbrenner, evt Nick Murphy) en artiesten die ik tout court niet op Werchter zie passeren (Ben Harper, The War On Drugs en Van Morrison opnieuw).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
Hoe kun je nu Pixies (oké 1 plaatsje), Frank Ocean en Van Morrison (oké 1 plaatsje) nog hoger zetten. Royal Blood staat bij mijn weten goed net onder de sub en zeker als dat nieuwe album goed uitvalt. Flaming Lips had idd wat naar beneden gemoeten ja. En The War On Drugs gaan ook voor niet minder dan hetzelfde plaatsje dan ervoor afzakken, zullen dus ofwel dat plaatsje van The Lumineers inpikken of waar ze nu staan. Fritz Kalkbrenner staat daar ter compensatie van Radiohead, ookal had daar misschien een andere dance act kunnen staan. Nick Murphy staat volgens mij goed, kan misschien nog een plaatsje naar beneden maar that's it.. Der zitten nog wat gaten in I know maarja
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Hoe kun je nu Pixies (oké 1 plaatsje), Frank Ocean en Van Morrison (oké 1 plaatsje) nog hoger zetten. Royal Blood staat bij mijn weten goed net onder de sub en zeker als dat nieuwe album goed uitvalt. Flaming Lips had idd wat naar beneden gemoeten ja. En The War On Drugs gaan ook voor niet minder dan hetzelfde plaatsje dan ervoor afzakken, zullen dus ofwel dat plaatsje van The Lumineers inpikken of waar ze nu staan. Fritz Kalkbrenner staat daar ter compensatie van Radiohead, ookal had daar misschien een andere dance act kunnen staan. Nick Murphy staat volgens mij goed, kan misschien nog een plaatsje naar beneden maar that’s it.. Der zitten nog wat gaten in I know maarja

Pixies sloten de vorige keer the Barn af, dus logische plek is dat ze dat weer zullen doen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Hebben er wel eens gestaan (2003). Graspop is natuurlijk voor hun ook een optie. Zou voor mij een leuke toevoeging zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Hoe kun je nu Pixies (oké 1 plaatsje), Frank Ocean en Van Morrison (oké 1 plaatsje) nog hoger zetten.

RW moet zich uiteindelijk ook aan de eisen van artiesten houden he. Pixies en Frank Ocean wilden bij hun meest recente Werchterpassage niet voor minder dan Barnheadliner komen, dan acht ik de kans groter dat ze op Lokerse Feesten/Les Ardentes gaan headlinen dan dat ze een lagere positie gaan accepteren. En Van Morrison is gewoon geen artiest die binnen de context van RW past volgens mij.

Royal Blood staat bij mijn weten goed net onder de sub en zeker als dat nieuwe album goed uitvalt. ... En The War On Drugs gaan ook voor niet minder dan hetzelfde plaatsje dan ervoor afzakken, zullen dus ofwel dat plaatsje van The Lumineers inpikken of waar ze nu staan.

Dit is nu mijn persoonlijke mening, maar ik zou het niet verstandig vinden om die bands meteen zo'n push omhoog te geven. Uiteraard zijn ze beiden echt populair, maar we mogen niet vergeten dat dat succes voorlopig slechts op basis van 1 album is. Zonder afzeggingen hadden ze op de (voorlopige) piek van hun populariteit als 2e van de dag op Main Stage gestaan (Royal Blood) of in de late namiddag in de tent gespeeld (TWOD). Dan vind ik 3e laatste act van de dag op het hoofdpodium toch wel een erg groot cadeau zonder dat er nieuw materiaal uitgebracht is tegen de aankondiging.

In beide gevallen zou ik hetzelfde zeggen: kijk eerst of ze ook successen kunnen boeken met hun nieuw materiaal, en laat ze in 2018 maar terugkeren door de grote poort. Laat Royal Blood bvb eerst eens hoog op Pukkelpop staan (volgens eFestivals gaan ze de nadruk leggen op Europese festivals in augustus) en ga eens na of TWOD Vorst/Lotto Arena goed kan vullen (volgens fans is die plaat niet voor de eerste helft van het jaar).

Die mening gaat trouwens op over eender welke artiest die wel erg snel naar omhoog geduwd worden op basis van een beperkte hoeveelheid songmateriaal: O&TW, Bazart, Bastille, Alt-J, ... Bands zouden gewoon geleidelijk aan moeten kunnen stijgen, ongeacht de populariteitspieken die ze tussendoor al eens beleven.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Beach house zou leuke aanvulling zijn!


Zou de uitverkoop van BKS invloed hebben op RW?
Ook de Radiohead dag op Arras is uitverkocht...

Momenteel blijft enkel RW over.
 
12 nov 2016
688
444
Michiel wrote:
scheep wrote:
Michiel ieder zijn muzieksmaak. Ik vind Linkin Park of Kings of Leon minstens even interessant als Beyonce…
Ik ben benieuwd naar wat jullie daar zeggen over Live. Hebben zalige meezingers! Ik hoop er op!


Klopt heb het ook niet over of Beyoncé beter is qua muziek dan Linkin Park of Kings of Leon, maar voor Rock Werchter zou het een betere headliner zijn. Exclusiever en een pak relevanter dan die andere twee. Kijk naar Beyoncé op Glastonbury bijvoorbeeld, een optreden dat werd geprezen en het zou vooruitstrevend zijn voor haar als headliner te boeken in de benelux.


Toch liever niet. + trekt een ander publiek. Rock Werchter is daar vrij conservatief in, en dat vind ik leuk.

White power! :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.462
6.702
1f600.svg

oei... deze zat wel tegen een gele kaart aan hé hythloth ;)
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
In welke mate kunnen we
– Wispering Sons
– Grandaddy
– Flaming Lips (nieuw album komt uit op 13/1 btw)
– Local Natives
– Future Islands
– Paolo Nuttini
verwachten?
Overigens ff een update;
donderdag:
Main: Netsky – Arcade Fire – Kings Of Leon – Imagine Dragons
Barn: Sigur Ros – Wilco (yup dikke clash)
Klub C: Nick Murphy

vrijdag:
Main: Radiohead – Elbow – The War On Drugs – The Lumineers (ookal twijfel ik zeer sterk door al bekende tourdata)
Barn: Bazart – Pixies (wederom vette clash)
Klub C: Fritz Kalkbrenner

zaterdag:
Main: Linkin Park – System Of A Down – Blink-182 – Live / Prophets Of Rage
Barn: Flaming Lips – Van Morrison
Klub C: Moderat

zondag:
Main: Foo Fighters – The Killers – Royal Blood – Lukas Graham
Barn: Alt-J – Ben Harper
Klub C: Frank Ocean
The xx uitgesloten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken