Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
London Grammar stond in 2014 in de Klub C van 18:10 - 19:00. Prachtig concert trouwens.
Dan kune je ze nu plaatsje hoger van 20:00-21:00 plaatsen ja (of rond zelfde tijdstip). Ben wel nog niet weg van de nieuwe, maar met zo een groepen moet ik altijd meer luisterbeurten hebben.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.348
3.372
Die clashfinder is natuurlijk ook maar een optimistische gok zoals wij ook altijd doen... Ed Sheeran die om 18h40 een uurtje speelt is echter onrealistisch. Elbow die een plaats zakt terwijl ze hier al als sub zijn genoemd? Netsky die The Barn afsluit terwijl die een dag kan afsluiten? Het lijkt me net iets te optimistisch, maar qua namen op zich vind ik het geen slechte gok.

Wat vinden jullie van die andere clashfinder? (http://clashfinder.com/s/rw2017/) Was die niet van iemand hier op het forum?
Dit zou wel heel mooi zijn. Behalve de plaats van Major Lazer en de dubbele Barn-headliners op donderdag en zaterdag (zou wel prachtig zijn), lijkt me dit een goede gok!
Ook opvallend hoe beide clashfinders op zondag Alt-J, Frank Ocean en Foo Fighters als podiumafsluiters zetten. Misschien allemaal redelijk verschillende doelgroepen, maar voor mij zou dit toch wel een gigantische clash zijn!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Die clashfinder is natuurlijk ook maar een optimistische gok zoals wij ook altijd doen… Ed Sheeran die om 18h40 een uurtje speelt is echter onrealistisch. Elbow die een plaats zakt terwijl ze hier al als sub zijn genoemd? Netsky die The Barn afsluit terwijl die een dag kan afsluiten? Het lijkt me net iets te optimistisch, maar qua namen op zich vind ik het geen slechte gok.

Wat vinden jullie van die andere clashfinder? (http://clashfinder.com/s/rw2017/) Was die niet van iemand hier op het forum?
Dit zou wel heel mooi zijn. Behalve de plaats van Major Lazer en de dubbele Barn-headliners op donderdag en zaterdag (zou wel prachtig zijn), lijkt me dit een goede gok!
Ook opvallend hoe beide clashfinders op zondag Alt-J, Frank Ocean en Foo Fighters als podiumafsluiters zetten. Misschien allemaal redelijk verschillende doelgroepen, maar voor mij zou dit toch wel een gigantische clash zijn!

Die vind ik persoonlijk een stuk onrealistischer: the slow show doet geen shows deze zomer, Sigur Ros en Bon Iver niet als voorlaatste in een tent is gewoon te laag en veel te dure act hiervoor. Pixies verwacht ik eerder op Lokerse Feesten. De mainstage op zaterdag is ook redelijk onrealistisch volgens mij, ze programmeren amper zoveel dezelfde dingen op 1 dag en zeker niet zo specifiek van nostalgie rock/punkbands die niets meer relevants uitbrengen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.348
3.372
Die vind ik persoonlijk een stuk onrealistischer: the slow show doet geen shows deze zomer, Sigur Ros en Bon Iver niet als voorlaatste in een tent is gewoon te laag en veel te dure act hiervoor. Pixies verwacht ik eerder op Lokerse Feesten. De mainstage op zaterdag is ook redelijk onrealistisch volgens mij, ze programmeren amper zoveel dezelfde dingen op 1 dag en zeker niet zo specifiek van nostalgie rock/punkbands die niets meer relevants uitbrengen.

Tuurlijk is deze ook redelijk hoopvol (zie ook mijn vermelding over de dubbele Barn-headliners, zoals jij zegt). Qua namen vind ik beide even goed gegokt, bijna allemaal namen die kans maken op een spot op Werchter. Ik vond die van Yannick gewoon iets beter omdat er volgens mij minder onrealistische posities instonden ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.105
6.569
Ik denk dat
New Order - Y&Y = Ryan Adams - Bazart
Robert Plant - Parov Stelar = Sigur Ros - Pixies (woeps, dit klopt dan niet echt haha)
PJ Harvey - Tame Impala = Bon Iver - Elbow
Beck - Jamie xx = Ben Harper - Alt-J

Met wat geschuif kom je er volgens mij wel al moet er misschien een naam worden gewisseld, ja..

ze programmeren amper zoveel dezelfde dingen op 1 dag en zeker niet zo specifiek van nostalgie rock/punkbands die niets meer relevants uitbrengen.
Zie vrijdag vorig jaar.. Ik twijfel zelf wel zeer sterk aan Sum 41 & Rancid, maar dat wordt gewoon een gitarendag daar ben ik zeker van..
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Ik denk dat
New Order – Y&Y = Ryan Adams – Bazart
Robert Plant – Parov Stelar = Sigur Ros – Pixies (woeps, dit klopt dan niet echt haha)
PJ Harvey – Tame Impala = Bon Iver – Elbow
Beck – Jamie xx = Ben Harper – Alt-J

Met wat geschuif kom je er volgens mij wel al moet er misschien een naam worden gewisseld, ja..

Michiel wrote:
ze programmeren amper zoveel dezelfde dingen op 1 dag en zeker niet zo specifiek van nostalgie rock/punkbands die niets meer relevants uitbrengen.

Zie vrijdag vorig jaar.. Ik twijfel zelf wel zeer sterk aan Sum 41 & Rancid, maar dat wordt gewoon een gitarendag daar ben ik zeker van..

Je ziet zelf inderdaad al dat Pixies en Sigur Ros niet echt kloppen, net zoals Bon Iver en Elbow naar mijn mening toch een pak groter en duurder zijn, maar hoop ook dat het die combinaties worden, maar zal volgens mij al te duur zijn. De vrijdag van vorig jaar was inderdaad een hele dag rock, maar wel verschillende soorten: punkrock, hardcore, industrial metal, garagerock, ... Is niet persé één duidelijk doelpubliek. Met de combinatie die jij voorstelt is dat wel duidelijk het geval, dat is gewoon één doelpubliek, de ene zal van al die bands houden, de ander zal van geen enkele band houden. Het kan echter wel natuurlijk, niemand weet de line-up, maar mij lijkt die combinatie onrealistisch.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.348
3.372
"Let’s get this year started! 2017 is going to be... [fill in the blank]! #RW17"

Fill in the blank, hint naar Car Seat Headrest? Of te ver gezocht? :p
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.729
9.649
Dat London Grammar is toch helemaal niet zo’n grote act (meer)? Enkele jaren geleden hadden ze een hitje maar daarna hoorde ik niets meer van ze. Wist zelfs niet meer dat die bestonden.

Even op deze uitspraak terug komend: ik hoorde net hun nieuwe single. Mooi nummertje. Benieuwd of ze een nieuw momentum kunnen maken, hun pauze was naar mijn gevoel best lang voor zo'n jonge groep.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat London Grammar is toch helemaal niet zo’n grote act (meer)? Enkele jaren geleden hadden ze een hitje maar daarna hoorde ik niets meer van ze. Wist zelfs niet meer dat die bestonden.

Een hitje? Dat album is zwaar decent. In eigen land zeker een van de belangrijkste albums/nieuwe bandjes van dat jaar. Die gaan alleen maar doorgroeien en de kwaliteit van deze nieuwe single bevestigd dat nog eventjes.
Reserveer maar alvast een hoge spot in de Barn of Klub C

Persoonlijk kan ik het altijd waarderen en is het geen slecht tegen als de opvolger op zich laat wachten. Goed dat ze hun tijd nemen.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Paddy wrote:
Waar zou jij kraftwerk dan plaatsen?

In de Elizabethzaal waar ze al 8x staan ?
1f61b.svg


Dan vergeet ik nog Emili Sandé, Mura Masa en London Grammar die te hoog staan en Kaytranada die beter op Dour/Les Ardentes staat.. Ed Sheeran is minstens een sub en NIN staat totaal fout als rockband tijdens SOAD & LP + is een logischere sub voor Foo Fighters dan The Weeknd maar afin :p

En kan er me iemand zeggen wie Maggie Rogers, Charlie Winston en Xavier Rudd zijn? Want ik heb serieus geen idee

Maggie Rogers is van dat filmpje met Pharrell. Zij als student van een of andere muziekschool in Amerika en Pharrell als luisteraar van demo's van studenten. Hij slaat steil achterover van geluk als hij haar demo hoort. Leuk kijkvoer! Ik meende dat zij een album uit gaat brengen.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
431
22
mattman wrote:
Dat London Grammar is toch helemaal niet zo’n grote act (meer)? Enkele jaren geleden hadden ze een hitje maar daarna hoorde ik niets meer van ze. Wist zelfs niet meer dat die bestonden.


Even op deze uitspraak terug komend: ik hoorde net hun nieuwe single. Mooi nummertje. Benieuwd of ze een nieuw momentum kunnen maken, hun pauze was naar mijn gevoel best lang voor zo’n jonge groep.

Ze hadden ook meer dan 1 hit(je) dacht ik met hun vorig album: Strong, Nightcall, Hey Now en Wasting My Young Years vaak horen passeren. Doet me soms wat denken aan FATM
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ze hadden ook meer dan 1 hit(je) dacht ik met hun vorig album: Strong, Nightcall, Hey Now en Wasting My Young Years vaak horen passeren. Doet me soms wat denken aan FATM

+ Hanna Reid is een onwijs mooi vrouwke
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.302
Verwachten jullie deze vrijdag al nieuwe namen of pas volgende week?

Misschien eerst nog een aparte bekendmaking van The Killers of Netsky?
Of een hoopje namen... (gokje in dat geval: Whitney, Bazart, Prophets Of Rage, Nicolas Jaar, Flogging Molly)?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.729
9.649
Ik denk dat we pas volgende week namen zullen krijgen, aangezien het voor sommigen nu nog vakantie is. Maar vrijdag de 13de wordt er wel een stuk mooier door (meteen ineens een pakketje van 5). :)

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.105
6.569
Vraag me af door de afwezigheid van een Belgische datum op hun tour en nog maar eens een festivaltour in Europa deze zomer of The 1975 op herhaling kan komen. Zag dat ze nu ook op BBK staan dus ja..
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Maakt live nog kans dit jaar?

Op dit moment zeker nog wel. Live is aangekondigd voor 3 Amerikaanse festivals in mei, waarvan een aantal bands al bevestigd zijn voor festivals in Europa in juni.
- Rock on the Range (19-21 mei) : o.a. Alter Bridge, Pierce The Veil en Frank Carter & the Rattlesnakes komen door naar Europa.
- MMRBQ (20 mei)
- Bottle Rock Napa (26-28 mei) : o.a. Foo Fighters staat hier.

Best een goeie kans dat Live naar Europa komt deze zomer, en dan is Werchter ideaal.
Ik hoop er in ieder geval op!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken