Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.729
9.649
Ik zie Live ook nog wel op Werchter staan. Die eisen trouwens toch geen al te hoge spot, of zie ik dat verkeerd? Middagje op de main? Zou ik niet zo erg vinden. :)

Of anders Lokerse Feesten of Suikerrock, waar ze ook wel goed passen vind ik.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Nee, ze staan op Bottlerock zelfs vrij laag, als ik het goed begrijp. Dus kunnen op Werchter makkelijk rond 5-6u :)
Alleen hopen dat ze niet tijdens pakweg Foo Fighters spelen op KluB C of The Barn, want dat durft Werchter ook wel eens te doen (Pixies tijdens Pearl Jam, Skunk Anansie tijdens Florence & the Machine, Tame Impala tijdens RHCP) ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.729
9.649
Nee, ze staan op Bottlerock zelfs vrij laag, als ik het goed begrijp. Dus kunnen op Werchter makkelijk rond 5-6u
1f642.svg

Alleen hopen dat ze niet tijdens pakweg Foo Fighters spelen op KluB C of The Barn, want dat durft Werchter ook wel eens te doen (Pixies tijdens Pearl Jam, Skunk Anansie tijdens Florence & the Machine, Tame Impala tijdens RHCP) …

Frustratie wegens Pixies tegenover Pearl Jam begrijp ik ergens wel (wegens hetzelfde doelpubliek) maar die andere 2 clashes zijn toch niet zo gek? Het is logisch dat de headliner op de MainStage (deels) zal samenvallen met een headliner (en dus ook een grote naam) in een tent. In dat opzicht kan Live tegenover Foo Fighters ergens wel, want het doelpubliek is ook niet echt overeenstemmend. Maar is Live trouwens wel groot genoeg om de laatste act in de Barn te zijn? Misschien eerder voorlaatste.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
Nee, ze staan op Bottlerock zelfs vrij laag, als ik het goed begrijp. Dus kunnen op Werchter makkelijk rond 5-6u
1f642.svg

Alleen hopen dat ze niet tijdens pakweg Foo Fighters spelen op KluB C of The Barn, want dat durft Werchter ook wel eens te doen (Pixies tijdens Pearl Jam, Skunk Anansie tijdens Florence & the Machine, Tame Impala tijdens RHCP) …


Frustratie wegens Pixies tegenover Pearl Jam begrijp ik ergens wel (wegens hetzelfde doelpubliek) maar die andere 2 clashes zijn toch niet zo gek? Het is logisch dat de headliner op de MainStage (deels) zal samenvallen met een headliner (en dus ook een grote naam) in een tent. In dat opzicht kan Live tegenover Foo Fighters ergens wel, want het doelpubliek is ook niet echt overeenstemmend. Maar is Live trouwens wel groot genoeg om de laatste act in de Barn te zijn? Misschien eerder voorlaatste.

Goh, ik vind Foo Fighters en Live toch wel een beetje in dezelfde lijn liggen, maar niet zo extreem zoals Pixies en Pearl Jam inderdaad (niet dat ik dat jaar op Werchter was, overigens ;) ).
Voor The Barn zijn ze misschien iets te klein, maar de plaats van Skunk Anansie zie ik hen wel innemen. Het zal afwachten worden. Als je van verschillende stijlen houdt, zijn clashes nu eenmaal niet te vermijden zeker? ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.431
4.733
Nou het publiek voor live en FF zijn imo juist grotendeels overlappend. Als live komt, staan ze op de main. Zo rond 18:00 / 19:00 uur.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.454
695
Als Counting Crows anno 2015 nog om 17u op Main Stage kunnen staan, dan zal Live ook zeker geen te lage spot krijgen. Waren voor hun split enorm populair in de Benelux en hebben/hadden bovendien een goede band met Werchter (5 passages op 11 jaar tijd).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.105
6.569
Als op een festival als dat Live pas de 12e naam is dan gaan die echt niet om 6-7 op de main staan, staan imo heel laag.. Maar populariteit in VS en hier kan veel verschillen natuurlijk
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.431
4.733
Wat Kereltje zegt. Live was in België & Nederland een grote naam en heeft nog steeds een grote bekendheid. Nergens waren ze zo groot als hier. Dus als ze op buitenlandse festivals laag staan, dan kun je ze hier in ieder geval op een hogere plek verwachten.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.620
1.906
Komt dan straks ook nog een pak hype bij omdat het een reünie is, zullen echt niet lager staan dan voorlaatste in de Barn.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
217
130
Michiel ieder zijn muzieksmaak. Ik vind Linkin Park of Kings of Leon minstens even interessant als Beyonce...
Ik ben benieuwd naar wat jullie daar zeggen over Live. Hebben zalige meezingers! Ik hoop er op!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel ieder zijn muzieksmaak. Ik vind Linkin Park of Kings of Leon minstens even interessant als Beyonce…
Ik ben benieuwd naar wat jullie daar zeggen over Live. Hebben zalige meezingers! Ik hoop er op!

Klopt heb het ook niet over of Beyoncé beter is qua muziek dan Linkin Park of Kings of Leon, maar voor Rock Werchter zou het een betere headliner zijn. Exclusiever en een pak relevanter dan die andere twee. Kijk naar Beyoncé op Glastonbury bijvoorbeeld, een optreden dat werd geprezen en het zou vooruitstrevend zijn voor haar als headliner te boeken in de benelux.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.250
1.301
scheep wrote:
Michiel ieder zijn muzieksmaak. Ik vind Linkin Park of Kings of Leon minstens even interessant als Beyonce…
Ik ben benieuwd naar wat jullie daar zeggen over Live. Hebben zalige meezingers! Ik hoop er op!


Klopt heb het ook niet over of Beyoncé beter is qua muziek dan Linkin Park of Kings of Leon, maar voor Rock Werchter zou het een betere headliner zijn. Exclusiever en een pak relevanter dan die andere twee. Kijk naar Beyoncé op Glastonbury bijvoorbeeld, een optreden dat werd geprezen en het zou vooruitstrevend zijn voor haar als headliner te boeken in de benelux.

Toch liever niet. + trekt een ander publiek. Rock Werchter is daar vrij conservatief in, en dat vind ik leuk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.105
6.569
Zou een betere headliner zijn dan Kings of Leon of Linkin Park.
Zou volgens mij ook evenveel kosten als LP & KoL samen.. Heb liever een kwaliteitsvolle, brede sterke line-up dan dat je moet afhangen van een 4-5 tal acts per dag (en voor Coachella kan dat tellen met zoveel podia)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.729
9.649
Ik zou ook veel liever Beyoncé zien dan Linkin Park. Die zou ik echt graag eens een keertje zien op RW.

Eigenlijk heeft Coachella 3 heel sterke headliners dit jaar, vind ik. Alleen jammer dat de daginvulling verder een serieus pak minder is. Veel opvulsel. Hans Zimmer is dan wel weer een dikke bonus.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Mogen van mij ook wel een paar semi-klassieke acts bijkomen! Namen als Underworld, a-ha of Pet Shop Boys zijn namen die ik best zou willen zien, denken jullie dat deze namen zouden kunnen?
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
452
158
Wat denken jullie van Bon Iver? Ergens laat in de Barn?
Vorst was in een zucht uitverkocht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken