Rock Werchter 2016 - Geruchten

Ingelke

Playlistbediener
20 nov 2014
42
7
Iemand hier toevallig interesse in het overnemen van drankbonnen voucher uit de voorverkoop?
Aangezien we nu elke dag op en neer rijden gaat het een stuk minder hard met de bonnen dan normaal :wink:
Ze staan op ticketswap maar op het festival afspreken kan natuurlijk ook :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Change of plans, ik blijf lekker in The Barn en daarna vlug main stage voor Goose. Dus helaas raak ik niet op de Festileaks meeting :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Nieuwsflits: PJ Harvey heeft mij volledig weggeblazen. Had niet verwacht dat het zo goed zou zijn.

Beirut was wel een pak minder.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Rock Werchter, vrijdag 1 juli 2016

Muziek

De dag begon met Frightened Rabbit in de Barn, dat was een prima begin van de dag.

Hierna was het de beurt aan Blossoms in Klub C. Erg leuke muziek van deze nog erg jonge knapen. Kwa optreden is er nog veel voor verbetering vatbaar maar ze zijn nog zo jong dus dat komt vast goed.

Vervolgens Gary Clark Jr. Gezien in de Barn, of eigenlijk er net buiten op een tribune. Goede artiest en toffe muziek!

Het volgende concert wat we gezien hebben was dat van Daughter in wederom the Barn. Wow wow wow, dit was echt fantastisch zeg! Wat een geweldig optreden was dat. Een band die zichtbaar genoot van hun optreden en zo deed het publiek. Echt een aanrader om te gaan kijken.

Na deze grote verrassing voor mij kwam voor mij de grootste teleurstelling helaas, ook weer in de Barn; Robert Plant. Natuurlijk ontzettend toffe Led Zeppelin nummers maar helaas brengt hij ze niet zoals je de nummers kent. Hij gooit er gewoon te weinig energie in met zijn stem. Voor mij zijn veel van die toffe nummers op deze manier verkloot, helaas.

De een na laatste act van de dag was The Offspring op Main Stage. Zou dat nog wat zijn? Of was hun hoogtepunt in de jaren '90? Kunnen ze het nog wel? Allemaal vragen die vast meerdere mensen hadden. Ja het was zeker nog wel wat, het was zelfs dikke prima! Hun hoogtepunt is inderdaad lang geleden en toen waren ze allicht wat beter maar ze hoeven zich absoluut niet te schamen voor hun niveau van nu, ze kunnen het dus zeker nog wel. Niet verwacht dat ik dit zo leuk zou vinden maar ik kende toch nog best wat nummers. Ja leuke verrassing dat dit zo leuk was!

Last but not least Rammstein, uiteraard ook op Main Stage. Ja, het is wat je kan verwachten van Rammstein; een fantastische show! Daarnaast kan ik de muziek ook goed waarderen wat het dus maakt tot een erg leuke ervaring.

Top 5:
1. Rammstein 8,5
2. Daughter 8,3
3. The Offspring 7,8
4. Blossoms 7,5
5. Gary Clark Jr. 7

Parkeren

Tja, het heeft nogal veel geregend in België de laatste weken. Hierdoor was er een hoop camping en parkeerterrein niet beschikbaar. Dit hield in dat dagjesmensen ver weg van het festival moesten parkeren. Dit werd redelijk goed aangegeven en het parkeren was gratis. Vanaf die parkeerplaats kon je dan met een bus naar het terrein. Helaas duurde die rit wel een half uur en moest je daarna ook nog een half uur lopen. Kortom de reistijd werd zo goed als verdubbelt, maar wel prima geregeld.
Op de terugweg werden we ineens eerst naar het station in Leuven gebracht en moesten daar overstappen. Nadat we er te vroeg er uit te zijn gegaan omdat er kennelijk iets van miscommunicatie was toch weer bij de auto genomen en was er verder geen oponthoud. Maar als je bedenkt dat we om 00.30 het terrein verlieten en pas om 03.30 thuis waren dan snap je wel dat het een lange reis was. Kortom opzich goed geregeld maar niet alles was helemaal duidelijk en het was wel erg ver van het terrein vandaan en dan ook nog zo ver lopen, dat zou toch beter moeten hebben gekund.

Terrein

Voor mij nieuw waren de verhogingen aan de zijkanten van beide tenten, hier kon je redelijk goed zitten en alsnog dankzij de mooie schermen het optreden volgen, erg fijne toevoeging vond ik! Daarnaast was er een scherm tussen de twee tenten die elk optreden van de tenten uitzendt. Leuk als je even op het gras wil chillen. Over gras gesproken... Dat was eigenlijk niet meer te zien, het terrein was flink toegetakeld. Dat gezegd hebbende is het wel erg netjes van de organisatie hoe ze dat aangepakt hebben met houtsnippers, rubberen platen en stalen platen. En op sommige plaatsen zand. De logica van waarom wat waar en waar niet snapte ik niet altijd helemaal naar toch erg fijn, zo was het nog enigszins te doen!
Kortom een erg leuke dag gehad en het weer viel mee, een hoop regen maar nooit lang heel hard dus kon er goed mee leven. Verder leuke bands gezien en erg gezellig gehad!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Toch een iets mindere dag gehad dan gehoopt. Vond Werchter vorig jaar een heel fijn festival, maar nu viel het tegen. Eerst moesten we enorm ver van het festivalterrein parkeren. Werchter is normaal een uurtje rijden, maar nu duurde het alles bij elkaar 3 uur van deur tot deur. Het terrein was één grote bende. Overal modder en op de plekken waar er nog wat aan geprobeerd te doen was, was dat vaak tevergeefs. Terrein op DTRH en BKS lag er veel en veel beter bij. Tot slot vielen de acts ook wat tegen. Savages vind ik altijd leuk om te zien, maar valt gewoon compleet weg om 15:00 's middags met zo'n korte show. Kijk er al naar uit om die midden in de nacht op Le Guess Who? te zien met een ruime set (1:15 oid). BadBadNotGood was wel oké maar had beter kunnen zijn als die monologende drummer en het nabije publiek niet allebei zo kut waren (sinds wanneer is Werchter de place to be voor 14-jarigen die de hele dag stoned en dronken op een festival willen rondlopen?). PJ Harvey was erg mooi, maar had ik in een uurtje ook wel gezien (kwartier extra was niet nodig). Tame Impala tja, ook alleen maar dronken en stoned publiek om ons heen en de show zelf vond ik ook niet zo best.

Goed
1. PJ Harvey
2. Savages

Mwa
3. Tame Impala
4. BadBadNotGood

Helaas, ik zie geen Festileakers
frownie.png

Sorry! Had er eigenlijk niet meer aan gedacht, maar ik heb ook nergens een quotesmuur gezien op het terrein eigenlijk :(
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
(kwartier extra was niet nodig)
Is er nog iets goed genoeg voor jou? Toch een aantal optredens waar je niet heel enthousiast over bent, die voor mij tot de beste van het jaar behoren (of zelfs beste ooit). Zelf vind ik 2016 een van de beste jaren voor live muziek ooit, maar als ik jouw reacties zo lees, lijkt dat voor jou niet het geval. Terwijl we voor een deel toch dezelfde dingen bezoeken. Dus ik ben wel benieuwd, wat is jouw top 10 van dit jaar tot nu toe?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Zeker weten. Heb dit jaar veel gave dingen gezien hoor, maar ik merk wel naarmate je langer met muziek bezig bent en meer gehoord/gezien hebt, dat dingen inderdaad minder snel indruk maken.

- Deafheaven (Paradiso)
- Savages (Melkweg)
- Bo Ningen (Melkweg)
- Battles (Rewire)
- Wolf Parade (BKS)
- Caribou (BKS)
- Explosions in the Sky (BKS)
- Savages (DTRH)
- Ty Segall (DTRH)

Dit zou ik allemaal fantastische optredens noemen, daaronder ook nog enorm veel erg goede/leuke shows gezien (Weezer, Radiohead, Car Seat Headrest, PJ Harvey etc), dus het is best een prima jaar tot nu toe. Ook hoge verwachtingen voor de aankomende shows van Swans, Savages, Godspeed en Autechre.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Vond zelf de show van tame impala een van de beste die ik ooit heb gezien. Had ook heel fijn publiek om me heen. Daarna geweldige editors gezien en daarvoor een fantastische pk Harvey. Als je dan bedenkt dat ook courtney barnett en savages een ontzettend goede set speelden. Dat maakte gisteren misschien wel mijn beste festival dag ooit.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Alleen zaterdag gegaan.

Beginnen met Courtney Barnett eerste 10 minuten gemist, leuk setje wel, toffe visuals ook.
Band Of Horses helemaal vooraan gaan zien. Zeer leuk, nieuwe nummers zijn ook helemaal mijn ding.
Beirut was ik van plan volledig te zien maar na pakweg 3 kwartier toch vertrokken om iets te gaan eten. Niet slecht maar zeker niets speciaals.
Goose moest ik niet echt zien maar toch al zittend van in de verte beluisterd en tegen het einde aan opzij aan het voorvak gaan staan voor een goede plaats tijdens dé band waarvoor ik voornamelijk kwam te hebben.
Red Hot Chili Peppers, de band die mij into muziek bracht, de band waardoor ik gitaar ben beginnen spelen, de band die zelfs mijn kijk op het leven heeft veranderd,... Een beetje teleur gesteld door de setlist, en geen super sfeer bij de mensen rondom mij maar daar mag ik niet over klagen aangezien ik zelf ook rustig bleef meezingen/genieten. Ze zijn hun hoogtepunt sinds 2007 voorbij dat besef ik maar toch blijft dit mijn favoriete band aller tijden.
Editors half gezien, te veel nieuw (lees als na 2010) materiaal waar ik letterlijk niets van ken. Racing Rats, Smokers Outside The Hospital Doors e.d. zijn nog altijd heel aangename nummers en ze waren ook wel deftig op dreef vond ik. Maar mijn dag was compleet en ik moest het niet meer zien.

Wei lag er in orde bij. Oké modder kon je verwachten, dus schoenen aan die kapot mogen en niet klagen, het weer was oké buiten de serieuse bui vlakvoor Courtney Barnett toen ik net binnenkwam en bonnetjes ging halen maar dat is ook niet het einde van de wereld.

Leuke dag!
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Donderdag, vrijdag en zaterdag geweest. Ondanks de modder/regen drie leuke dagen gehad.
Geparkeerd bij de Brabanthal, vanaf daar hadden we bijna een privé bus vanaf naar Rock Werchter. Bus stopte op de Kruising Dijekant/Achterheidestraat, dus dat was zo'n 4km lopen naar The Hive en toen nog eens helemaal naar achteren op The Hive. Dus in totaal +/- 6 km in de regen gelopen met alle bagage. Terug vanochtend wel de bus aan de kant van The Hive kunnen nemen, overstap bij station Leuven naar Brabanthal was onduidelijk: één bordje, 30 minuten lang geen bus, geen personeel van De Lijn/Werchter.
Ondanks de metaaldetectoren viel de wachttijd bij de ingang mee. Wachttijd om The Hive op te komen aan het einde van een festivaldag waren wel lang. 2 poortjes open voor alle kampeerders. .

Paul McCartney zette een prima show neer. Rammstein is qua muziek niet mijn smaak, maar hele vette show. Red Hot Chili Peppers waren lekker bezig, mocht van mij wel 2 keer zo lang.
Verder nog prima optredens gezien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Of die detectiepoortjes nou echt nuttig zijn? Beetje schijnveiligheid. Gelukkig leverde het niet echt vertraging op.

De modder was wel erg, maar was mee te leven. Nadeel is dat we weinig op de wei hebben kunnen zitten met een optreden. Alleen bij Beck hebben we lekker buiten de tent gelegen en het optreden op het scherm gevolgd. Was btw een leuk optreden!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Laat de verhalen maar binnen druppelen. Eerste keer in 5 jaar dat ik niet kon :(
 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
Wat. Een. Weekend.

Het begon op donderdagochtend. Rond half 7 komen wij aanrijden en ongeveer 300 meter van A6 worden we door politie weggestuurd omdat alle parkings vol waren. Via een lange omweg werden we geleid naar camping C7. Wat uiteindelijk een top camping was met alle faciliteiten eromheen. Door het slechte weer waren we later op het terrein dan normaal. Positief± we waren snel binnen, de extra beveiliging was er niet echt. Eerst bij walk of the Earth geweest, die er meteen een feestje van maakte. Wij hadden geen laarzen, dus helaas was snel lopen van KlubC naar Barn niet te doen door het moeras wat er tussen lag. We zijn gebleven voor Flume met een goede set. McCartney hoefden we niet te zien, na de Pinkpop ervaring én het weer. Uiteindelijk gekozen voor Sigma, die de hele tent afbraken. Daarna toch nog klein stukje Macca gezien voordat we weggingen en op de camping nog hebben nagezeten tot laat met wat Belgen en Engelsen-

Op vrijdag begonnen bij Gary Clark Jr., daarna BMTH en BBR. De volgende was Trixie Whitley. Buiten het terrein gegeten (net op tijd tijdens een hoosbui). Gedanst en gesprongen in de regen bij The Offspring met daarna Rammstein. Uiteindelijk pas rond 5 uur gaan slapen na wat borrels bij onze tent-buren. Zaterdag begon met zon, gevolgd door hoosbuien, maar uiteindelijk de hele middag in de zon kunnen chillen. O.a. bij Band of Horses, TDCC, Goose en Lost Frequencies geweest en Tame Impala buiten gevolgd. Afgesloten met Paul Kalkbrenner, die uiteraard vrij vrolijk was na de EK-pot.

Zondag een stralende zon de hele dag, maar helaas niet heel veel van meegemaakt, omdat wij een "Barn-dag" hadden. Gestart met the Strypes een een stukje James Bay. Daarna in de Barn bij Lianne La Havas, Foals (bijna vooraan) en een geniaal optreden van Beck. Helaas konden we daardoor TLSP niet zien. Daarna bij Macklemore. Niet heel goed, met een lange speech over tolerantie, een sketch waar hij met een pruik op een meisje droogneukt op het podium en waar het geluid 10 minuten is weggevallen. Afgesloten met FATM.

Kortom: veel nieuwe mensen ontmoet, veel gezien, veel geluisterd, veel gedronken en vooral veel genoten. Rock Werchter, tot volgend jaar!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Was een mooie editie.
Top optredens van Beck, Iggy Pop, Nathaniel Rateliff, de Peppers, Rammstein, Editors, New Order(wel veel te stil), Savages en Skunk Anansie en nog andere goede dingen gezien.

Gutterdämmerung ook heel leuk om te zien en topmuziek.

Mijn voeten wel meer dan ooit kapot door dat drassig veld maar dat verpest de sfeer allerminst. Ook nooit zo snel thuis, op een dikke 3 kwartier stonden we thuis.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Of die detectiepoortjes nou echt nuttig zijn? Beetje schijnveiligheid. Gelukkig leverde het niet echt vertraging op.

De modder was wel erg, maar was mee te leven. Nadeel is dat we weinig op de wei hebben kunnen zitten met een optreden. Alleen bij Beck hebben we lekker buiten de tent gelegen en het optreden op het scherm gevolgd. Was btw een leuk optreden!

Ik had zelfs het idee dat er minder gefouilleerd werd dan voorgaande jaren vanwege die poortjes, kon gelukkig wel elke keer lekker snel doorlopen en kreeg een plastic tasje om op te zitten in het zand :p Zonder iets om op te zitten was het op de grond niet echt te doen. Gelukkig had ik nog wat poncho's over om als kleedje te gebruiken want heb ze voor de regen eigenlijk weinig hoeven gebruiken. Verder eigenlijk geen last gehad van de modder, vond het af en toe zelfs wel leuk om er doorheen te lopen xD
 

Iceman

Playlistbediener
8 mrt 2014
32
0
Mijn cijfers:
London Souls 7
Kaiser Chiefs 7.5
Jake Bugg 4.5
Flume 5.5
Sigma 8.5
Macca 9
Disclosure 7

Blossoms 7
The Van Jets 6
Jagwar Ma 7
BMTH 5.5
Black Box Revelation 6.5
The Offspring 8 (verrassend goed)
Rammstein 9

Mura Masa 8
Bazart 7.5
Kensington 6.5
Band of Horses 6
TDCC 7.5
Goose 8.5
RHCP 7
Tame Impala 5.5 vond het verrassend matig, en ben ook snel weggelopen
Paul Kalkbrenner 8.5
Editors 8.5

James Bay 6.5
Iggy Pop 7.5
Foals 8.5
TLSP 7.5
Macklemore 8.5 vond juist zijn speech over tolerantie erg sterk. En die boxen kan hij (of Ryan Lewis) natuurlijk weinig aan doen.
Jamie XX 8
Florence 7 wel goed, maar niet afsluiterwaardig imo. Netsky bv vind ik echt een gemiste kans van de organisatie.

Daarnaast meerdere mooie feestjes meegemaakt bij the house of the bull en in de feesttent van B0.

Ondanks het weer en de modder heb ik me echt zeer goed geamuseerd. Kwamen donderdag om 11 aan, nog een mooie plek op B0 kunnen krijgen en de auto ook goed kunnen parkeren. Vond het zand een ideale oplossing van de organisatie, ook slim dat ze genoeg achterhielden (samen met de houtsnippers) om bij te kunnen strooien. Enige minpunt was het stuk tussen de twee tenten op donderdag, maar dat is ze vergeven. Vond de "tenten" überhaupt erg relaxed, hadden ze deze vorig jaar ook al?

Kortom een erg relaxed weekend, waarbij heel veel credits moeten gaan naar het goede optreden van de organisatie mbt de weersomstandigheden, en de weergoden die ons toch best gunstig gezind waren. Alleen volgend graag een afsluiter die het park af kan breken :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken