Rock Werchter, vrijdag 1 juli 2016
Muziek
De dag begon met Frightened Rabbit in de Barn, dat was een prima begin van de dag.
Hierna was het de beurt aan Blossoms in Klub C. Erg leuke muziek van deze nog erg jonge knapen. Kwa optreden is er nog veel voor verbetering vatbaar maar ze zijn nog zo jong dus dat komt vast goed.
Vervolgens Gary Clark Jr. Gezien in de Barn, of eigenlijk er net buiten op een tribune. Goede artiest en toffe muziek!
Het volgende concert wat we gezien hebben was dat van Daughter in wederom the Barn. Wow wow wow, dit was echt fantastisch zeg! Wat een geweldig optreden was dat. Een band die zichtbaar genoot van hun optreden en zo deed het publiek. Echt een aanrader om te gaan kijken.
Na deze grote verrassing voor mij kwam voor mij de grootste teleurstelling helaas, ook weer in de Barn; Robert Plant. Natuurlijk ontzettend toffe Led Zeppelin nummers maar helaas brengt hij ze niet zoals je de nummers kent. Hij gooit er gewoon te weinig energie in met zijn stem. Voor mij zijn veel van die toffe nummers op deze manier verkloot, helaas.
De een na laatste act van de dag was The Offspring op Main Stage. Zou dat nog wat zijn? Of was hun hoogtepunt in de jaren '90? Kunnen ze het nog wel? Allemaal vragen die vast meerdere mensen hadden. Ja het was zeker nog wel wat, het was zelfs dikke prima! Hun hoogtepunt is inderdaad lang geleden en toen waren ze allicht wat beter maar ze hoeven zich absoluut niet te schamen voor hun niveau van nu, ze kunnen het dus zeker nog wel. Niet verwacht dat ik dit zo leuk zou vinden maar ik kende toch nog best wat nummers. Ja leuke verrassing dat dit zo leuk was!
Last but not least Rammstein, uiteraard ook op Main Stage. Ja, het is wat je kan verwachten van Rammstein; een fantastische show! Daarnaast kan ik de muziek ook goed waarderen wat het dus maakt tot een erg leuke ervaring.
Top 5:
1. Rammstein 8,5
2. Daughter 8,3
3. The Offspring 7,8
4. Blossoms 7,5
5. Gary Clark Jr. 7
Parkeren
Tja, het heeft nogal veel geregend in België de laatste weken. Hierdoor was er een hoop camping en parkeerterrein niet beschikbaar. Dit hield in dat dagjesmensen ver weg van het festival moesten parkeren. Dit werd redelijk goed aangegeven en het parkeren was gratis. Vanaf die parkeerplaats kon je dan met een bus naar het terrein. Helaas duurde die rit wel een half uur en moest je daarna ook nog een half uur lopen. Kortom de reistijd werd zo goed als verdubbelt, maar wel prima geregeld.
Op de terugweg werden we ineens eerst naar het station in Leuven gebracht en moesten daar overstappen. Nadat we er te vroeg er uit te zijn gegaan omdat er kennelijk iets van miscommunicatie was toch weer bij de auto genomen en was er verder geen oponthoud. Maar als je bedenkt dat we om 00.30 het terrein verlieten en pas om 03.30 thuis waren dan snap je wel dat het een lange reis was. Kortom opzich goed geregeld maar niet alles was helemaal duidelijk en het was wel erg ver van het terrein vandaan en dan ook nog zo ver lopen, dat zou toch beter moeten hebben gekund.
Terrein
Voor mij nieuw waren de verhogingen aan de zijkanten van beide tenten, hier kon je redelijk goed zitten en alsnog dankzij de mooie schermen het optreden volgen, erg fijne toevoeging vond ik! Daarnaast was er een scherm tussen de twee tenten die elk optreden van de tenten uitzendt. Leuk als je even op het gras wil chillen. Over gras gesproken... Dat was eigenlijk niet meer te zien, het terrein was flink toegetakeld. Dat gezegd hebbende is het wel erg netjes van de organisatie hoe ze dat aangepakt hebben met houtsnippers, rubberen platen en stalen platen. En op sommige plaatsen zand. De logica van waarom wat waar en waar niet snapte ik niet altijd helemaal naar toch erg fijn, zo was het nog enigszins te doen!
Kortom een erg leuke dag gehad en het weer viel mee, een hoop regen maar nooit lang heel hard dus kon er goed mee leven. Verder leuke bands gezien en erg gezellig gehad!