Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
- Rolling Stones al op Classic. Dat is geen argument, want ik koop een kaartje voor Rock Werchter dus als zij de Stones op een ander festival van hun zet betekent dat dat Rock Werchter minder wordt.

Wat hadden ze dan in godsnaam op classic moeten zetten? Ze hebben niet eens een act voor boutique, classic ook maar cancelen dan? Dat festival word ook al 12 jaar elk jaar gegeven en waarom? Zodat ze RS op werchter kunnen zetten terwijl ze het zonder ook makkelijk uitverkopen. Wat mensen volgens mij ook niet zo begrijpen is dat geld belangrijk is, voor de organisatie maar ook voor ons. Als RW niet genoeg verdient worden de acts daar ook niet beter op ofzo.

Helemaal met je eens Shaverion. Ik ben wel benieuwd welke act Stockholm Syndrome dan op Classic had neergezet, in mijn ogen zijn de Stones namelijk de enige geschikte band voor die positie.

Nog een +1 voor mattman. Ik ben erg blij dat die taartgooiende Japanner niet op Werchter staat, de organsatie heeft juist een stel geweldige acts binnen met Trentemoller, Moderat en SBTRKT. Dat die misschien iets onbekender zijn maakt mij ook vrij weinig uit, er is genoeg te ontdekken naast die mainstream zooi als Aoki en consorten.

Qua dancenamen ben ik vooral erg benieuwd naar Gesaffelstein mits hij niet tegelijk met Placebo of Damon Albarn staat.

De zaterdag wordt trouwens wel echt headbangers ball met Triggerfinger, Pixies, The Black Keys en Pearl Jam. Dat gaat voor mij wel DE avond worden :)

Voor de liefhebbers: http://open.spotify.com/user/visdave34/playlist/6U3bgzeWgqDqT0R1qEp1vo

Lang leve voorpret!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>
Wie van jullie heeft er veel zin in ? ipv al die sombere reacties!!

Ik! Het wordt trouwens echt tijd voor het schema, kunnen we weer discussiëren over de lastige clashes…

Ja! daar heb ik ook echt zin in. Heb ook echt weer zin in het Festival en lekker weer gedoe... daarom ook net ff profiel aangepast van festileaks haha.. krijg je weer wat meer dat gevoel ! haha

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br>
- Rolling Stones al op Classic. Dat is geen argument, want ik koop een kaartje voor Rock Werchter dus als zij de Stones op een ander festival van hun zet betekent dat dat Rock Werchter minder wordt.

Wat hadden ze dan in godsnaam op classic moeten zetten? Ze hebben niet eens een act voor boutique, classic ook maar cancelen dan? Dat festival word ook al 12 jaar elk jaar gegeven en waarom? Zodat ze RS op werchter kunnen zetten terwijl ze het zonder ook makkelijk uitverkopen. Wat mensen volgens mij ook niet zo begrijpen is dat geld belangrijk is, voor de organisatie maar ook voor ons. Als RW niet genoeg verdient worden de acts daar ook niet beter op ofzo.

Helemaal met je eens Shaverion. Ik ben wel benieuwd welke act Stockholm Syndrome dan op Classic had neergezet, in mijn ogen zijn de Stones namelijk de enige geschikte band voor die positie.

Nog een +1 voor mattman. Ik ben erg blij dat die taartgooiende Japanner niet op Werchter staat, de organsatie heeft juist een stel geweldige acts binnen met Trentemoller, Moderat en SBTRKT. Dat die misschien iets onbekender zijn maakt mij ook vrij weinig uit, er is genoeg te ontdekken naast die mainstream zooi als Aoki en consorten.

Al hadden ze Miley Cyrus er neer gezet of hadden de Stones op Rock Werchter neer gezet, ze staan niet op Rock Werchter. Als we steeds gaan zeggen; 'tja doe staan al daar en die al daar' dan zou de festivalmarkt dus de enige markt zijn waar je niet wordt afgerekent op het verliezen van de concurrentie (en in dit geval een grote naam op een ander festival zetten). En als we daar toch nog over doorgaan had Stevie Wonder dan maar overtuigt (maar dit is dus eigenlijk niet relevant).

Ik noemde Steve Aoki vanwege zijn grote naam, en Die Antwoordt had ik niet moeten noemen gef ik toe. Ik bedoel dat we nu als dance-klapper Major Lazer hebben en geen Chemical Brothers, DeadMau5, Prodigy etc.

En ja ik heb er heel erg veel zin! Lijkt misschien niet zo maar uiteindelijk is natuurlijk wel zo; lekkere muziek, biertje in de hand, mooie muziek lekker in het gras zitten man wat zou ik veel voor hebben om de festivals nu al te laten zijn.

Iemand weet op welke data de voorgaande jaren het schema werd vrijgegeven? Ik kan mijn geduld niet meer bewaren:p

3 mei... :(

Maar met namen zijn ze dit jaar ook veel eerder geweest, dus laten we hopen dat ze dat met het blokkenschema ook zijn.

Edit: in 2012 was het trouwens al op 2 april bekend.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br><br>

Al hadden ze Miley Cyrus er neer gezet of hadden de Stones op Rock Werchter neer gezet, ze staan niet op Rock Werchter. Als we steeds gaan zeggen; ‘tja doe staan al daar en die al daar’ dan zou de festivalmarkt dus de enige markt zijn waar je niet wordt afgerekent op het verliezen van de concurrentie (en in dit geval een grote naam op een ander festival zetten). En als we daar toch nog over doorgaan had Stevie Wonder dan maar overtuigt (maar dit is dus eigenlijk niet relevant).

Ik noemde Steve Aoki vanwege zijn grote naam, en Die Antwoordt had ik niet moeten noemen gef ik toe. Ik bedoel dat we nu als dance-klapper Major Lazer hebben en geen Chemical Brothers, DeadMau5, Prodigy etc.

En ja ik heb er heel erg veel zin! Lijkt misschien niet zo maar uiteindelijk is natuurlijk wel zo; lekkere muziek, biertje in de hand, mooie muziek lekker in het gras zitten man wat zou ik veel voor hebben om de festivals nu al te laten zijn.

Sorry Mink, maar je lijkt wel heel erg zeker van alles te zijn. Alsof je het uitgevonden hebt. Hoe weet jij nou zo zeker dat The Stones haalbaar waren? Hetzelfde bij Miley Cyrus (barf) en Stevie Wonder? Die hadden bovendien nooit zo'n run op de kaarten veroorzaakt als RS. Ik snap echt niet dat je zo zeker kunt zijn van je uitspraken, want uiteindelijk weten wij helemaal niets over de mogelijkheden bij het boeken van acts voor deze festivals.

Ook onzin om Major Lazer te gaan vergelijken met die drie. Major Lazer is de kleinste danceafsluiter als ik ervan uit mag gaan dat Chase & Status, Skrillex en MJ gaan afsluiten. Toen The Chemical Brothers, Deadmau5 en The Prodigy afsloten waren dat vaak de grootste afsluiters. Nu zeg ik niet dat Skrillex/C&S wel grotere afsluiters zijn dan de eerste drie, maar dat je nogal een kromme vergelijking maakt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br><br>

Al hadden ze Miley Cyrus er neer gezet of hadden de Stones op Rock Werchter neer gezet, ze staan niet op Rock Werchter. Als we steeds gaan zeggen; ‘tja doe staan al daar en die al daar’ dan zou de festivalmarkt dus de enige markt zijn waar je niet wordt afgerekent op het verliezen van de concurrentie (en in dit geval een grote naam op een ander festival zetten). En als we daar toch nog over doorgaan had Stevie Wonder dan maar overtuigt (maar dit is dus eigenlijk niet relevant).

Ik krijg een beetje het gevoel dat jij in de categorie the rolling stones staan op pinkpop dus hun line-up is beter zit. Ik ben van de ene kant wel blij dat ze the rolling stones op classic hebben gezet, zo voorkom je dat de helft van de bezoekers die dag voor the rolling stones komen, de vraag die bij mij opkomt is dan ook of pinkpop ook niet gewoon een classic editie met de stones had moeten houden. Op die manier had je tenminste niet het gezeik gehad dat er meer mensen geen dan wel een kaartje hebben weten te krijgen, ik had ze opzich ook wel graag willen zien maar niet op werchter zelf. Dan over je dance acts, je vergeet volgens mij dat major lazer en trentemoller beide headliner op roskilde zijn, de headliners zijn daar over het algemeen wel iets kleiner maar het zegt wel iets over hun populariteit en grootte en dan staat skrillex er ook, dat is ook geen kleine act meer. En ik zie 100x liever sbtrkt, gesaffelstein of iets dergelijks dan dat steve fucking aoki of dimitrikov vega en likke mikey (ofzoiets) er staan.

Ik denk trouwens dat de kans groter en groter wordt dat het Stromae is die als 'dance afsluiter' op de main stage zal staan de zondag, na KoL (en dat ze dus van hun Barn-headliner-idee afstappen). De populariteit van die man is namelijk nog steeds aan het groeien en het zou me niets verbazen als er meer volk bij hem staan dan bij C&S (ik neem aan dat die gaan overlappen). C&S zouden mooi de barn kunnen headlinen (hun tweede album is een beetje een flop dus die zijn er volgens mij niet populairder op geworden).

Ik weet niet of ik dat leuk zou vinden... Misschien wel eigenlijk. Chase & Status hoef ik zelf echt écht niet nog eens te zien.

Hmm, ik weet niet zo goed wat ik daar van zou vinden. Ik kan me best voorstellen dat Stromae gezelliger is in een tent, maar met het hele festival meezingen op z'n hits om af te sluiten is ook zeker niet mis, denk ik. Al denk ik wel nog steeds dat het C&S wordt.

@Gloeilamp Ik zeg alleen dat er in mijn ogen zoveel artiesten touren dat ik niet kan geloven dat er echt niks beters te boeken was dan Major Lazer als dance-afsluiter, Paolo Nutini (?) als sub op de vrijdag en Kings of Leon als afsluiter. Ik snap dat er oor iedere artiest een reden te bedenken is dat ze niet geboekt zijn, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat geen één van die tourende bands geboekt hadden kunnen worden. En dat het feit dat een band als Elbow een exclusieve zaal show geeft betekent voor mij nog niet dat RW ze niet hadden kunnen boeken. Een Arcade Fire daar zeg ik meteen van, tja jammer maar die zijn er dan gewoon niet. Een Muse, tja jammer maar dat neem ik ze totaal niet kwalijk want er is nou eenmaal geen tour.

En huh ik zeg dus dat bijvoorbeeld we vaak jaren hebben gehad in het verleden met Prodigy, DeadMau5, Chemical Brothers etc. en dit jaar niks van die grootte.

@juw, nee ik vind Pinkpop beter omdat iedere dag dubbel bezet is en de maandag zelfs driedubbel. En de Stones helpen natuurlijk ook maar dat opzich is niet de reden. De beste festivaldag gaat gewoon naar Rock Werchter, die zaterdag is episch.

Voor de mensen die denken dat de organisatie hier meeleest: noppes. Die dat hier enkele maanden geleden naar het forum verwezen zijn gewoon leden van het communicatieteam. Die weten echt absoluut niets over het boeken van bands, het enige dat zij weten is de info die aan hen gegeven wordt die wij dan uren/dagen later ook te horen krijgen. De enige mensen die iets weten over boekingen vormen een select clubje dat alles zoveel mogelijk binnenskamers probeert te houden.

En waarom zou een radiopresentator Herman over mogelijke missers aan de tand moeten voelen? Ik lees op de sociale media bijna alleen maar positieve reacties, de kritiek blijft beperkt tot enkelingen op de fora + het festival verkocht nog nooit zo snel 100% uit terwijl de namen niet vroeger dan anders werden vrijgegeven. Er is absoluut geen reden voor Stubru om zich kritisch tegen deze affiche op te stellen.

Op de Rock Werchter 2014 app zijn bij een aantal artiesten het podium ingevuld, apart is bijvoorbeeld dat Biffy Clyro wederom in The Barn staat.

<div class="d4p-bbt-quote-title">colint wrote:</div>
Op de Rock Werchter 2014 app zijn bij een aantal artiesten het podium ingevuld, apart is bijvoorbeeld dat Biffy Clyro wederom in The Barn staat.

Zie niks. Zou je screenshots kunnen plaatsen?

Ik heb even beter gekeken, als je bij artists kijkt zie je het onder de naam van sommige artiesten staan.
Maar het zijn allemaal artiesten die vorig jaar ook op Rock Werchter stonden, en ook allemaal op hetzelfde podium. Ze hebben waarschijnlijk gewoon de informatie van 2013 overgenomen en het podium niet aangepast.

Ze zijn alleszins nog aan het werk, want een halfuurtje geleden meldde Rock Werchter via Twitter dat als België de kwartfinale haalt op het WK voetbal, die wedstrijd getoond wordt.

Users who are viewing this thread