DE Rock Am Ring 2023

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Bedankt, hier kan ik wel wat mee! Die MainStage van RaR ziet er op foto’s wel erg massaal uit. Hoe werkt dat met die vakken? Kan je daar in via de zijkant of zo? Goede doorloop?

EngineNo9, jouw bericht schrikt me wel een beetje af :) genoeg wc’s en bierverkoop is voor ons heel belangrijk. Op Werchter is dit altijd perfect, Graspop ook wel prima.
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Bedankt, hier kan ik wel wat mee! Die MainStage van RaR ziet er op foto’s wel erg massaal uit. Hoe werkt dat met die vakken? Kan je daar in via de zijkant of zo? Goede doorloop?

EngineNo9, jouw bericht schrikt me wel een beetje af :) genoeg wc’s en bierverkoop is voor ons heel belangrijk. Op Werchter is dit altijd perfect, Graspop ook wel prima.
Oh was het bericht van Indiaantje. Foutje
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Bedankt, hier kan ik wel wat mee! Die MainStage van RaR ziet er op foto’s wel erg massaal uit. Hoe werkt dat met die vakken? Kan je daar in via de zijkant of zo? Goede doorloop?

EngineNo9, jouw bericht schrikt me wel een beetje af :) genoeg wc’s en bierverkoop is voor ons heel belangrijk. Op Werchter is dit altijd perfect, Graspop ook wel prima.
Heb ik eigenlijk niet zo probleem mee gehad. Genoeg voorzieningen daar.

Bij die vakken is een strook aan de zijkant waar je erin kan lopen en er weer uit. Staat wel security dus als het vol is wordt het afgesloten. In zo vak heb je iig ook bier en volgens mij ook toiletteb
 
  • Leuk
Waarderingen: leon94

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Oh was het bericht van Indiaantje. Foutje
Mja je kan beter meer waarde hechten aan de andere hun ervaring. Die van mij was in Mendig waar ze 2 jaar hebben gezeten en daarna nooit meer teruggekeerd zijn. Ik denk dat ze op de ring meer ervaring hebben. Want waar ik stond in Mendig was een soort halve noodcamping die ze binnen 24 uur moesten bouwen omdat de capaciteit van hun terrein minder groot was dan dat ze verwacht hadden. Dus hebben ze op het laatst wat hekken neergepleurd en was gras gemaaid en daar stonden we dan.

Wat wel weer mooi was dat buiten het voorste vak best veel mensen rondliepen zo'n bier tap op hun rug met zo'n vlaggetje. Daar heb ik toen veel gebruik van gemaakt. Maar maak je niet bang hoor, het is echt een leuk festival. Alleen ik heb enigszins pech gehad met eventuele opstart problemen op de nieuwe locatie + het weer waardoor zelfs een editie halverwege is afgelast. En dat laatste heeft er wel voor gezorgd dat ik persoonlijk niet snel meer naar RAR zal gaan. Nu dat iemand wat kan doen aan het weer, maar hoe men er mee omging vond ik erg slecht en misschien zelfs gevaarlijk te noemen. Dus door zo'n ervaring is mijn blik op het festival wel enigszins getekend.

Maar op het momenten dat het zonnetje wel scheen was het echt een supertof festival en ik vond de sfeer beter dan in NL of BE.
 
  • Leuk
Waarderingen: leon94

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
nieuw:

Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.
En toch als je naar het lettertype kijkt, zie je dat die van Toten Hosen een slag groter zijn…
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Rise Against en Kings of Leon zeggen beide niks bijzonders op Facebook over hun boeking. Meestal zet een band er wel bij als ze gaan headlinen. Ik heb nog goede hoop!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Op de website is het verschil goed te zien. Kings of Leon en Die Toten Hosen zijn headliner, vrijdag heeft nog geen headliner. Mooi
Klopt. Is eerder ook voorbij gekomen dat het zo in een mail van de organisatie stond. Blijf het wel apart vinden dat ze het op de poster die hier gedeeld werd niet duidelijk aangeven. Schept verwarring.

Die eerdere poster, met naast Die Toten Hosen nog twee “gecensureerde” namen, was veel duidelijker. Hadden ze nu best op de vrijdag ook kunnen doen, een wit vlak dat aanduidt “hier komt nog een headliner bij”. Of zouden ze nog bezig zijn iets vast te leggen, en om die reden nog een slag om de arm houden? Ze noemen Rise Against nog nergens headliner, maar ze geven ook niet expliciet aan dat er daadwerkelijk nog een headliner bij komt… impliciet wel, maar geen concreet “de vrijdag headliner moet nog aangekondigd worden”. Dubieus.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Rock am Ring heeft er toch maar een statement uit gedaan m.b.t. diversiteit en racisme, en gaan daarbij ook iets in op de boeking van Pantera. Nou, zoals verwacht komt daar kritiek op. Leuk zo die twee kampen.
Rock am Ring und Rock im Park, sowohl das Festival als auch das gesamte Team, stehen für Diversität, Toleranz, Gleichberechtigung und gegen jede Form von Diskriminierung.

Aus diesen Gründen haben wir im Vorfeld das Gespräch mit Pantera und dem Management gesucht.
In mehreren Gesprächen wurde uns glaubwürdig versichert, dass Phil Anselmos Verhalten von 2016 in keinem Fall die Ansichten der Band widerspiegelt und er sein Auftreten aufrichtig und tief bereut. Phil Anselmo hat sich mehrfach öffentlich für sein Verhalten und seine Aussagen entschuldigt.

Wir haben daraufhin beschlossen, der Band Pantera eine Chance zu geben und somit unzähligen Rockfans den Traum zu erfüllen, das Werk von Pantera noch einmal live zu erleben. Das Feedback der Rock am Ring und Rock im Park Community fiel seit Ankündigung Anfang November 2022 mit sehr großer Mehrheit positiv aus und viele Fans freuen sich auf die langersehnte Rückkehr dieser Band.

Wir sehen die aktuell steigende Kritik, mit der wir die Band in den letzten beiden Wochen erneut konfrontiert haben. Phil Anselmo hat uns gegenüber einmal mehr verdeutlicht, dass er die Verantwortung für seine Fehler übernimmt und sich von seinem damaligen Verhalten distanziert.

In all unseren Verträgen unterschreiben Künstler*innen, dass Rassismus, Homophobie und jede Form der Diskriminierung bei unseren Festivals in keiner Art und Weise geduldet werden. In allen Fällen reagieren wir bei einem Bruch unseres Vertrauens sofort. Rassismus hat bei uns weder vor, auf, noch hinter der Bühne einen Platz. Dies gilt für unsere Künstler*innen genauso wie für Fans und Mitarbeiter*innen.

Euer Rock am Ring und Rock im Park Team
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Dat zal wel een sneeuwbaleffectje worden denk ik.
Vraag ik me toch af hoor. Heb eigenlijk alleen maar protest uit Duitsland erover gehoord. De Duitsers zijn natuurlijk toch een stuk feller als het om dit soort zaken gaat, en terecht. Zie echt niet gelijk andere organisaties vrijwillig ook Pantera cancellen, en met al het gezeik daar omheen dealen, als er in eigen land verder weinig over gezegd wordt en ze dus verder eigenlijk niet onder druk staan? Maar het kan zijn dat ik de situatie volledig verkeerd inschat hoor…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Vraag ik me toch af hoor. Heb eigenlijk alleen maar protest uit Duitsland erover gehoord. De Duitsers zijn natuurlijk toch een stuk feller als het om dit soort zaken gaat, en terecht. Zie echt niet gelijk andere organisaties vrijwillig ook Pantera cancellen, en met al het gezeik daar omheen dealen, als er in eigen land verder weinig over gezegd wordt en ze dus verder eigenlijk niet onder druk staan? Maar het kan zijn dat ik de situatie volledig verkeerd inschat hoor…
Ik vond andere organisaties/festivals toch vrij enthousiast om de reünie geboekt te hebben...
Heb daarom niet het idee dat dat "zomaar" allemaal teruggedraaid gaat worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken