DE Rock Am Ring 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
320525747_739362127093970_3331804389821187598_n.jpg
nieuw:

Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
nieuw:

Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.
Dus de laatste headliners waren KoL en Rise Against? Dat is nog eens verrassend te noemen, maar vooral dus geen nieuwe headliners voor het roddelcircuit.

Typische RaR line-up waar ik me wel erg mee zou vermaken eigenlijk. KoL, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, brutus, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Spiritbox en Sum41 zijn allemaal namen die ik zo zou willen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Er zit gelukkig genoeg grappigs tussen om mij te kunnen gaan vermaken.

Ik zat even te tellen voor RaR vrijdag 22 bevestigingen, zaterdag 23, Zondag 18. Vorig jaar had elke dag 23 namen, dus voor die zondag zal nog wel wat bij komen, en dan misschien nog 1 ding voor vrijdag
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.110
7.265
Die lijken me ook RATM te zijn kwijt gespeeld. En waarschijnlijk lang geprobeerd iets groters uit de vijver te vissen.
ja zoiets dacht ik al inderdaad, maar dan nog. Ik weet niet eens of RATM op de vrijdag of zaterdag ging staan, want beide headliners lijken een noodoplossing. KoL is toch ook geen headliner niveau meer voor zo'n groot festival? of zijn die in Duitsland groter dan in de Benelux?
 

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Ik wil zelf wel geloven dat RaR nog 1 naam voor de vrijdag gaat aankondigen, en dat is de headliner. Maar ze maken die pas bekend als ze dagtickets in de verkoop gaan doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.289
5.666
Maar dit zijn niet de headliners lijkt me hoor
Als dit niet de headliners waren dan hadden ze dat wel duidelijk gemaakt toch? Vorige poster had naast Die Toten Hosen twee afgedekte namen staan bijvoorbeeld, daar is nu geen sprake meer van. Dat waren gewoon Kings of Leon en Rise Against dus lijkt me.

Edit: blijkbaar worden alleen Die Toten Hosen en Kings of Leon headliners genoemd in de officiële communicatie, dus wellicht is Rise Against dat dan toch niet? Hadden ze wel wat duidelijker over kunnen zijn op die nieuwe poster imo.
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.211
3.755
Dat K.I.Z. is echt lachwekkend slecht. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar op dit festival. In het verleden altijd een mooie mix tussen Pinkpop/Werchter/Roskilde en GMM/Download/Hellfest. Nu vooral weinig aansprekende namen en veel opvulling. Zonde.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.305
4.983
Zolang Die Toten Hosen er staat vinden ze alles best op RAR. Die zijn bizar groot daar. Het publiek is daar niet echt veeleisend.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.211
3.755
Zolang Die Toten Hosen er staat vinden ze alles best op RAR. Die zijn bizar groot daar. Het publiek is daar niet echt veeleisend.
Inderdaad. Die Ärzte en Böhse Onkelz zijn ook van die Duitse megaklappers, die alleen in eigen land bekend zijn.
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Mooie namen! Graspop valt mij persoonlijk een beetje tegen, daarom wil ik met m'n vrienden komend jaar naar RaR. Hoe is het daar, hoe is de camping? De naam doet vernoemen naar veel asfalt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Mooie namen! Graspop valt mij persoonlijk een beetje tegen, daarom wil ik met m'n vrienden komend jaar naar RaR. Hoe is het daar, hoe is de camping? De naam doet vernoemen naar veel asfalt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
2 keer erg genoten. Duitse festivals zijn wat Spartaanser dan we hier gewend zijn. Terrein zelf ligt op de top van een heuvel dus je geniet van alle weervormen mee. Geen overkappingen, 3 podia en veel asfalt. De Duitsers zijn een fijn festival publiek, bij elk optreden eigenlijk wel een goede sfeer en mensen die losgaan. Bereid je wel veel op veel rare Duitse acts en vage rappers. Camping is eigenlijk gewoon een zooitje met veel dronke lui, maar wel gelachen. Ik raad de Green Camping aan, die is nog het netst.
 
  • Geweldig
Waarderingen: leon94

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
2 keer erg genoten. Duitse festivals zijn wat Spartaanser dan we hier gewend zijn. Terrein zelf ligt op de top van een heuvel dus je geniet van alle weervormen mee. Geen overkappingen, 3 podia en veel asfalt. De Duitsers zijn een fijn festival publiek, bij elk optreden eigenlijk wel een goede sfeer en mensen die losgaan. Bereid je wel veel op veel rare Duitse acts en vage rappers. Camping is eigenlijk gewoon een zooitje met veel dronke lui, maar wel gelachen. Ik raad de Green Camping aan, die is nog het netst.
Nice man, thanks! Ik zie dat je ook bij Rock Im Park (Rockin'Park?) bent geweest? Behalve de afstand en het asfalt, wat is anders / welke is beter?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.305
4.983
Ik ben er 2x geweest maar doen zaten ze niet op de Ring maar in Mendig. Waarvan beide edities veel problemen waren met regenval, onweer en modder. Waardoor zelfs een editie vroegtijdig was afgelast. Maar los daarvan wel eens met Joslittel. De Duitsers weten best hoe ze een feestje moeten bouwen. Dat merk je op zowel de camping als op het festival zelf. Hierdoor kunnen sommige acts beter tot hun recht komen dan dat ze in NL/BE doen naar mening.

Maar als je 1 of 2 edities ben geweest kan je de volgende 10 jaar best missen, want de meeste bands komen om de 2/3 jaar wel op herhaling. Maar dat vinden ze dus daar totaal niet erg. Kwa organisatie vond ik het heel erg matig en uhh.. niet Duits. Je had toen wel een grote LIDL supermarkt wat wel nice op het festival. Maar verder veel te weinig WCs en douches, eet- en drink gelegenheden zijn vrij beperkt, communicatie was erg slecht naar de festivalgangers toe, flinke loopafstanden, en zoeken naar een campeerplek. Maar nogmaals dan praat ik over de edities in Mendig.
 
  • Leuk
Waarderingen: leon94 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Nice man, thanks! Ik zie dat je ook bij Rock Im Park (Rockin'Park?) bent geweest? Behalve de afstand en het asfalt, wat is anders / welke is beter?
Nou. Dat was een eenmalig festival in het Goffertpark met Snow Patrol als headliner haha. Dus kan je daar weinig over vertellen
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Nice man, thanks! Ik zie dat je ook bij Rock Im Park (Rockin'Park?) bent geweest? Behalve de afstand en het asfalt, wat is anders / welke is beter?
Hey Leon, ik ben bij beiden een paar keer geweest en ondanks de afstand bevalt Rock im Park mij beter. Het is over het algemeen makkelijker om nog redelijk vooraan te staan. Bij RaR een aantal keren besloten het voorste vak uit te gaan omdat we ons echt als sardientjes in een blik voelden. Overdag is het allemaal goed te doen, maar vooral richting de avond wordt het bij het hoofdpodium dringen. Ander voordeel is dat het wat zuidelijker ligt en over het algemeen iets beter weer heeft. Bij RaR hebben wij beide keren wat minder weer gehad dus geen last van het hete asfalt, maar kan me voorstellen dat het met 30 graden wel wat heet kan worden...
 
  • Leuk
Waarderingen: leon94

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Hey Leon, ik ben bij beiden een paar keer geweest en ondanks de afstand bevalt Rock im Park mij beter. Het is over het algemeen makkelijker om nog redelijk vooraan te staan. Bij RaR een aantal keren besloten het voorste vak uit te gaan omdat we ons echt als sardientjes in een blik voelden. Overdag is het allemaal goed te doen, maar vooral richting de avond wordt het bij het hoofdpodium dringen. Ander voordeel is dat het wat zuidelijker ligt en over het algemeen iets beter weer heeft. Bij RaR hebben wij beide keren wat minder weer gehad dus geen last van het hete asfalt, maar kan me voorstellen dat het met 30 graden wel wat heet kan worden...
Ik heb op RaR beide weertypes gehad maar vooral wind en regen is echt naar daar. Bovenop die heuvel zijn er erg weinig mogelijkheden om te schuilen of het weer warm te krijgen. En ja, met die hitte is het wel echt warm daar met eveneens geen mogelijkheid om te schuilen. Verder heel leuk festival hoor haha!
 
  • Leuk
Waarderingen: leon94 en EngineNr9

Gebruikers die dit onderwerp bekijken