Roadburn 2025

Haatdrager nu ook op de site toegevoegd ze kennen hun classics
Haatdrager is a 7-piece heavyweight sludge outfit with underground hip hop and electronic elements, drawing inspiration from acts like LLNN, Indian, Backxwash, Dälek, Steen and The Haxan Cloak. Firmly rooted in the kind of heaviness often found at Roadburn, Haatdrager pushes this into atmospheric territory with evocative synthesizers and ethereal clean guitars. This forms the foundations for music producer Roy Broeren to add his unique twisted live electronics on to, and then topped off with vocalist Roos Woertman’s agonizing screams of despair.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Met even snel tellen kom ik ongeveer op het volgende:

Donderdag: 7 must, 8 want
Vrijdag: 6 must, 7 want
Zaterdag: 10 must, 9 want
Zondag: 4 must, 7 want

Daarbij heb ik nog best veel niet geluisterd, wacht ik nog even mee tot de timetable bekend is zodat ik wat gerichter kan gaan luisteren. Maar juist het on the fly kiezen tussen zoveel goeds draagt bij aan wat Roadburn zo goed maakt imo. Alleen bij de echte echte must sees is het soms wel heel pijnlijk. En dat de zaterdag pijnlijk gaat worden kan haast niet anders. :')

Het fijne is dat ik door Roadburn ook heb leren accepteren dat nooit alle acts kan zien:ROFLMAO:
Maar als ik het nu zo opsom ziet het er nu voor mij zo uit:
Donderdag: 7 must, 4 want
Vrijdag: 6 must, 5 want
Zaterdag: 6 must, 7/8 want
Zondag: 5 must, 4 want
Ben blij met mijn vierdagen ticket in ieder geval.

Zag dat Timesquare een update heeft gehad en alle artiesten erin staan, tijdschema zal dan hopelijk snel volgen.

Ben 1x bij The Spark geweest, maar 5 dagen Roadburn was echt een te groet aanslag op mijn lichaam:cry:.

• Leuk
Het fijne is dat ik door Roadburn ook heb leren accepteren dat nooit alle acts kan zien:ROFLMAO:
Maar als ik het nu zo opsom ziet het er nu voor mij zo uit:
Donderdag: 7 must, 4 want
Vrijdag: 6 must, 5 want
Zaterdag: 6 must, 7/8 want
Zondag: 5 must, 4 want
Ben blij met mijn vierdagen ticket in ieder geval.

Zag dat Timesquare een update heeft gehad en alle artiesten erin staan, tijdschema zal dan hopelijk snel volgen.

Ben 1x bij The Spark geweest, maar 5 dagen Roadburn was echt een te groet aanslag op mijn lichaam:cry:.
Zou fijn zijn als het tijdschema eraan komt! Zin om te puzzelen :)
The Spark skip ik de laatste tijd meestal ook. Nu vooral omdat ik tot 21u vaak meehelp als vrijwilliger en mijn vriendin me ook nog wel een keer wil zien in die week.

Het is grappig dat de arrow site, of all things, een goed kritisch interview kan opzetten dat nooit neerbuigend is en duidelijk laat zien wat Roadburn is. Flink interview ook hier wat kleine stukken die mij aanspraken.

Ik kan me nog de tijden herinneren, dan praten we over 15 jaar geleden, misschien nog wel langer, dat we naar postkantoor gingen en dan echt snel moesten zijn, want in een kwartier was alles uitverkocht. Dat is niet meer, hè?
Nee, dat is wel veranderd. Het zijn andere tijden, maar ook de capaciteit is anders. Toen het destijds zo snel uitverkocht, konden we maar 2200 mensen hebben, nu zitten we ergens rond de vier, viereneenhalf duizend.

15 jaar geleden was Roadburn op dit gebied bovendien de enige in Europa. Fast forward naar nu en je hebt 20 kleine Roadburns in Europa naast ons. Het zijn dus gewoon veranderende tijden.
ik heb dat nog jaren gedaan(tot editie 2016 denk ik, daarna vooral losse dagen geweest met online verkoop ticket tot vorig jaar), niet bij het postkantoor wel bij de sounds. Goede reality check over dat 2010 ook alweer 15 jaar terug is.

lijkt dat die body+dis fig show nogal een one-off is na de album tour die ook op lgw staan, nog meer reden om het te gaan zien.

Er is nog niks voor ‘26 bekend.
Leugens! Of ja dat 3-jaar-commissed project van Otay:Onii/Lane Shi staat er op de 2026 editie

nog goede after-sketch van de LKVGT situatie ook, band heeft zichzelf nu ook opgeheven.

Intersante note over de Kylesa reunie ook en waarom Roadburn de eerste show is
Dan is er Kylesa, de reünie. Laura Pleasants is natuurlijk vaker op Roadburn geweest. Een aantal jaar geleden is haar man overleden. Ik denk dat dat nog vóór de pandemie is geweest. Op een gegeven moment zat zij in haar rouwproces. Ze heeft een vriendin in Tilburg wonen en heeft contact met mij gezocht en vertelde: ik wil eindelijk weer eens een beetje proberen of ik me weer kan bewegen in deze wereld. Ze had op dat moment denk ik nog heel veel verdriet en is een paar dagen in Tilburg en op Roadburn geweest. We hebben haar heel veel ruimte gegeven. Toen heb ik met haar, zo kan ik me nog herinneren, ‘s nachts voor 013 op de stoep gezeten en daar vertelde ze dat ze in een warm bad terecht was gekomen waarin ze zichzelf kon zijn met haar verdriet en alles. Fast Forward naar nu. Ze zit weer heel goed in haar vel, haar leven is veranderd en ze wilde Kylesa weer bij elkaar brengen. En in alle plannen was het heel duidelijk, Roadburn wordt de eerste show.
Ik ben heel benieuwd naar deze reunie, Kylesa is echt een band van rond 2009-2012 voor mij die ik toen regelmatig heb live gezien en daarna een beetje uit het oog verloren. Zit time will fuse its worth, static tensions en spiral shadow weer veel te draaien en was verrast hoe goed deze platen nog steeds zijn ondanks hoe stoner/sludge moe ik ben. Ieder geval John John Jesse op bas en Roy Mayorga op drums deze tour, beide van crust legendes Nausea, naast Phillip Cope en Pleasents. Niet de dubbele drummer line-up die ze voor het grootste gedeelte van hun run hadden wat intersant is maar moet goed komen lijkt me. Walter praat laat ook nog over het gevaar van boeken van reunies/oudere bands en de kwaliteit, mooi stuk over pretty things maar ook de meer gefaalde opties.

(Walter is nu niet meer te stoppen en zijn enthousiasme is aanstekelijk)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave
Het is grappig dat de arrow site, of all things, een goed kritisch interview kan opzetten dat nooit neerbuigend is en duidelijk laat zien wat Roadburn is. Flink interview ook hier wat kleine stukken die mij aanspraken.
Het is wel mooi ingestoken. De vragen worden gesteld als liefhebber met journalistieke waarde. Dat waardeert Walter ook wel denk ik.

ik heb dat nog jaren gedaan(tot editie 2016 denk ik, daarna vooral losse dagen geweest met online verkoop ticket tot vorig jaar), niet bij het postkantoor wel bij de sounds. Goede reality check over dat 2010 ook alweer 15 jaar terug is.
Mijn eerste jaar was 2018 en sindsdien elk jaar geweest. Toen zaten er ook wel uitverkochte jaren tussen, maar sinds corona is dat toch nog lastiger.

lijkt dat die body+dis fig show nogal een one-off is na de album tour die ook op lgw staan, nog meer reden om het te gaan zien.

Heb die wel op mijn lijstje staan ja.

nog goede after-sketch van de LKVGT situatie ook, band heeft zichzelf nu ook opgeheven.
Eigenlijk ook wel sneu, want an sich waren de bedoelingen van de band volgens mij goed. Walter heeft het er ook duidelijk lastig mee, niet in zijn minst doordat hij extra geconfronteerd werd met zijn beperking.

Intersante note over de Kylesa reunie ook en waarom Roadburn de eerste show is

Ik ben heel benieuwd naar deze reunie, Kylesa is echt een band van rond 2009-2012 voor mij die ik toen regelmatig heb live gezien en daarna een beetje uit het oog verloren. Zit time will fuse its worth, static tensions en spiral shadow weer veel te draaien en was verrast hoe goed deze platen nog steeds zijn ondanks hoe stoner/sludge moe ik ben. Ieder geval John John Jesse op bas en Roy Mayorga op drums deze tour, beide van crust legendes Nausea, naast Phillip Cope en Pleasents. Niet de dubbele drummer line-up die ze voor het grootste gedeelte van hun run hadden wat intersant is maar moet komen lijkt me.

Ik kende ze eigenlijk niet tot de aankondiging. Zat in die tijd nog niet in die muziek en ze hebben ook net niet de legendarische status van sommige andere bands, waardoor je ze direct tegenkomt.

Walter praat laat ook nog over het gevaar van boeken van reunies/oudere bands en de kwaliteit, mooi stuk over pretty things maar ook de meer gefaalde opties.
Dat stuk over Pretty Things was top ja. Heerlijk dat sms'je naar David Gilmour ook. Ik denk dat Walter ook onder andere refereert aan Killing Joke. Er komt nog steeds rook uit zijn oren als het daar over gaat.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Ik stond in het midden van de publiek vechtpartij(die hadden we ook nog 2) tijdens killing joke. Bizarre show vanuit de band en publiek, iets als Fields of the Nephilim werkte ook niet 100% terwijl die show best degelijk was.

• Leuk
Oh wow, ik weet dat ik relatief nieuw ben en pas sinds 2022 ga. Maar ik kan me dat echt heel moeilijk voorstellen haha.
Geordie, de gitarist, zat ruzie te maken met de soundman over 'slecht geluid' en toen ging hij ruzie maken met wat gasten uit het publiek waar de rest van de band weer boos op werd. Toen kwam er nog een roadie bij die ook ruzie met het publiek ging zoeken omdat het publiek boos werd omdat de show eindeloos werd onderbroken of hij gewoon doodleuk niet meespeelde bij nummers. Toen werden er flesjes water gegooid richting geluidsman, half gevochten op podium en de set was afgeraffeld.

In de tussentijd begonnen nog wat akkefietjes in het publiek zelf. Daarna is Geordie nog zo uit zijn slof geschoten dat de politie is gebeld om een check-in te doen. Het was ook echt om 8 uur s'avonds maar in die tijd was roadburn nog wel wat meer 'oldschool' metalhead en zag je op het einde van de dag mensen gewoon knock out tegen de 013/in de zaal zitten of andere vechtpartijtjes voor de 013. Best ondenkbaar nu gelukkig.

Silver lining, killing joke had toen The Icarus Line mee als tour support en die speelde een geweldige set als opener van die dag.

Laatst bewerkt:
Tijdschema is er!

✨
Timetables have arrived
✨

Now you can start your Roadburn 2025 planning in earnest.
This information will illuminate your path through the festival… but trust us, we didn’t put that band on at that time just to spite you, we didn’t engineer these clashes to ruin your day. Travel plans, production needs and various other practical factors - as well as the overall flow of the day - determine these running orders.
So, print them out, scribble on them, highlight them, map out your days as you see fit.
484714380_1199648201530562_3995812597978994956_n.jpg

484894707_1199648204863895_1243683998984580588_n.jpg
484947031_1199648198197229_3447821733035908741_n.jpg
484938474_1199648194863896_2481649534512919349_n.jpg

Aaaaahhhhhhhh, ik was er al bang voor dat ze Blind Girls op die spot zouden zetten. En ook nog eens deels tegelijkertijd met Chat Pile. Pfff....

Dienstregeling is wel een stuk gunstiger voor mij tegenwoordig, vorig jaar zou ik al op station moeten zijn als ze beginnen. Nu zou ik een 20 minuutjes mee kunnen pakken.

zo snel gekeken wordt dit de planning.

donderdag;
xiu xiu
glassing of lane shi :/
Bunuel
Kylesa
Featooth(voor het half uur)
body & dis fig
Fire!
Dame Area
Black Curse dan maar
Concrete winds or the bug

Vrijdag:
Throwing bricks & ontaard
midwife & vyve
stress positions
the hirs collective
pygmy lush(sorry dis fig)
the body
Maquine of human impact voor een stuk
New age doom
Ik zie daarna wel

Zaterdag:
Witch club stan
Dohmeimgard een stuk
Vyva Melinakolya
Gillian Carter
Triswch f fenywod
One leg One Eye
Oxn
Kuunatic
P99
Chat Pile mogelijk, grote kans touren die wel nog meer
Blind Girls

Zondag
Vuur & zijde
insect ark
Midwife
big b rave
Ponte del diavolo
Violent magic ochestra
zie wel

Valt goed mee met clashes. Alleen die chat pile vs blind girls is erg pijnelijk maar daar wint de laatste wel van. Voor de rest kan ik bijna alles wel zien, en 90% in volle sets

Aaaaahhhhhhhh, ik was er al bang voor dat ze Blind Girls op die spot zouden zetten. En ook nog eens deels tegelijkertijd met Chat Pile. Pfff....

Dienstregeling is wel een stuk gunstiger voor mij tegenwoordig, vorig jaar zou ik al op station moeten zijn als ze beginnen. Nu zou ik een 20 minuutjes mee kunnen pakken.
wordt blind girls hier, chat pile gaat nog wel echt vaker touren en 013 main stage is niet bepaald een plek waar ik ze hoef te zien ook al wordt de show tof.

wordt blind girls hier, chat pile gaat nog wel echt vaker touren en 013 main stage is niet bepaald een plek waar ik ze hoef te zien ook al wordt de show tof.
Ja, same. Ga wel iets eerder weg bij Chat Pile en dan pak ik de eerste 20 minuten van Blind Girls mee. Gelukkig is de muziek intens genoeg om in die tijd wel een goede indruk te krijgen. En het zou me trouwens ook niks verbazen als de settijd uiteindelijk toch maar een 30 minuten wordt.

Maar het liefste had ik ze natuurlijk wel beide gewoon volledig kunnen zien.

Ja, same. Ga wel iets eerder weg bij Chat Pile en dan pak ik de eerste 20 minuten van Blind Girls mee. Gelukkig is de muziek intens genoeg om in die tijd wel een goede indruk te krijgen. En het zou me trouwens ook niks verbazen als de settijd uiteindelijk toch maar een 30 minuten wordt.

Maar het liefste had ik ze natuurlijk wel beide gewoon volledig kunnen zien.
Ik zie wel, mogelijk blijf ik bij de koepel rondhangen want ik wil blind girls net echt missen en er staat niet echt iets groots tegenover(behalve het eind stuk chat)

Users who are viewing this thread