Rammstein

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Nog 2 dagen tot het nieuwe nummer/videoclip. Op Spotify staan bij een aantal oude nummers kleine teasers van de nieuwe clip
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Komt Ramm4 ooit nog eens uit?

Lastig om te zeggen. Ramm4 was er al lang toen de sessies voor het nieuwe album zijn begonnen. Het zou heel goed een nummer kunnen zijn als Mein Land. Dus gewoon apart van de albums...zoals bijv Stripped ook was.

Kleine kans dat ie er op staat. Het was meer een leuke opener voor de festivaltour in 2016 denk ik
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.901
6.147
Komt Ramm4 ooit nog eens uit?

Lastig om te zeggen. Ramm4 was er al lang toen de sessies voor het nieuwe album zijn begonnen. Het zou heel goed een nummer kunnen zijn als Mein Land. Dus gewoon apart van de albums…zoals bijv Stripped ook was.

Kleine kans dat ie er op staat. Het was meer een leuke opener voor de festivaltour in 2016 denk ik
Mein Land is nog steen studioversie van uitgekomen en van Stripped ook. Maar van Ramm4 niet dat ik weet? Of ik heb wat gemist.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
We hoeven in ieder geval een braaf Rammstein te verwachten. Controversieel zal het sowieso zijn. Ben benieuwd.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Het is al mooi loos in de MSM voordat de clip überhaupt is uitgebracht

https://www.bild.de/video/clip/rammstein/trailer-rammstein-60891282.bild.html
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Het is mij bij de eerste keer kijken niet eens opgevallen dat ze in kledij stonden die refereren naar de concentratiekampen. Laten we eerst kijken wat de boodschap van de hele video is, voordat we moord en brand roepen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.788
12.479
is mij bij de eerste keer kijken niet eens opgevallen dat ze in kledij stonden die refereren naar de concentratiekampen. Laten we eerst kijken wat de boodschap van de hele video is, voordat we moord en brand roepen.

Precies dit. Ik verwacht een krachtig statement in de video en muziek die verder gaat dan alleen choqueren. Jammer dat sommige mensen hier niet op willen wachten en direct moord en brand schreeuwen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Precies dit. Ik verwacht een krachtig statement in de video en muziek die verder gaat dan alleen choqueren. Jammer dat sommige mensen hier niet op willen wachten en direct moord en brand schreeuwen.

Als er al een band is die graag choqueert dan is het Rammstein. Het nummer zou gaan om goede en slechte episodes in de Duitse geschiedenis dan is het logisch dat WW2 er bij zit. Maar goed...voor Duitsland is het onderwerp WW2 en concentratiekampen nogal gevoelig
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.809
9.764
Tja, als we de band Rammstein al serieus beginnen nemen. :lol: Doen ze zelf ook niet hoor. Is niet meteen de band waar je 'krachtige statements' moet van verwachten.

Het idee om te 'choqueren' door de Holocaust af te beelden is zo stoffig en onorigineel als het maar kan toch, zeker als Duitse band. Je kan toch wel betere dingen bedenken dan altijd maar weer dat WW2. Komt een beetje suf en gemakkelijk over zo.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Tja, als we de band Rammstein al serieus beginnen nemen. Doen ze zelf ook niet hoor. Is niet meteen de band waar je ‘krachtige statements’ moet van verwachten.

Het idee om te ‘choqueren’ door de Holocaust af te beelden is zo stoffig en onorigineel als het maar kan toch, zeker als Duitse band. Je kan toch wel betere dingen bedenken dan altijd maar weer dat WW2. Komt een beetje suf en gemakkelijk over zo.


Het gaat mij vooral om de context en daar gaat nu iedereen aan voorbij.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
om 18u komt de video online

Ik verwacht een ontzettend aantal hits op youtube. Ik ben ook erg benieuwd hoe het klinkt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Ik wist dat Rammstein populair was, maar zo populair? 500k views in 15 minuten
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.687
6.873
[video]https://www.youtube.com/watch?v=NeQM1c-XCDc[/video]

Hier de video, voor de volledigheid...

Maar, wat de fuck? Waar gaat die video in hemelsnaam over? Ik bedoel, ik weet dat de band graag flink bombastisch uitpakt en choqueert enzo, dus in die zin snap ik de clip wel... Maar ik kon er gewoon geen touw aan vast knopen. De video lijkt in mijn ogen meer samengesteld met als doel zoveel mogelijk dramatische en heftige beelden aan elkaar te rijgen, dan dat er een verhaal in zit. Of ik moet een grote rode draad missen.

Vind het nummer ook niet heel sterk op het eerste gehoor trouwens.

Veel bombarie, weinig inhoud.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.687
6.873
Ik wist dat Rammstein populair was, maar zo populair? 500k views in 15 minuten

Hoe kom je hierbij? De teller staat bij mij nu nog niet eens op 500k

Edit: nvm, hij is vastgelopen op 455.562 denk ik, staat ie nu al een tijdje exact op bij mij.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.687
6.873
Vind de remix die ze aan de Spotify release hebben toegevoegd wel tof trouwens. Maar dat "artwork" erbij dan weer spuuglelijk.

https://open.spotify.com/track/2Tqu8wZeY7Hcj0ugSVvmjS
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.381
3.404
Ik wist dat Rammstein populair was, maar zo populair? 500k views in 15 minuten

Tijdens de première op Youtube waren er op een bepaald moment 180000 mensen live aan het kijken. Al die nieuwsartikelen van gisteren hebben hun geen windeieren gelegd alleszins.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.809
9.764
Heel erg vette clip. Moet heel tof geweest zijn om te maken ook.

Het nummer is wel heel matig. Heb moeite met het onderscheid te vinden tussen veel van hun liedjes. Een beetje samey samey weer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken