En ze gaan wellicht nog vlot over de toonbank ook.De setlist mag dan wel aangepast zijn, deze damesshirts worden hier gewoon nog verkocht
En ze gaan wellicht nog vlot over de toonbank ook.De setlist mag dan wel aangepast zijn, deze damesshirts worden hier gewoon nog verkocht
Tijdens een van de rustpauzes in het concert speurde de camera gezichten in het publiek af. Gisteren trokken enkele vrouwen voor de camera dan maar hun tshirt uit...
Is natuurlijk niet op vraag van de band enzo, maar daar had ik dan wel een ongemakkelijk gevoel bij. Het meest applaus bij een man met een konijnmuts en een bomme, beide hielden hun tshirts aan.
Inderdaad, en je kan dit weekend in Amsterdam en volgend weekend in Antwerpen heel wat meer blote basten zien, maar dan vooral van mannenTijdens een van de rustpauzes in het concert speurde de camera gezichten in het publiek af. Gisteren trokken enkele vrouwen voor de camera dan maar hun tshirt uit...
Is natuurlijk niet op vraag van de band enzo, maar daar had ik dan wel een ongemakkelijk gevoel bij. Het meest applaus bij een man met een konijnmuts en een bomme, beide hielden hun tshirts aan.
Ik ben geen metalkenner maar het valt mij op dat artiesten in andere genres, bijvoorbeeld Grace Jones en Bruce Springsteen, decennialang dezelfde live gimmicks blijven gebruiken. Wordt dat van een band als Rammstein minder aanvaard, mogelijk omdat zij het juist van de live gimmicks moeten hebben (want muzikaal is het solide maar niet het meest hoogstaande)?Na een enorm drukke werkweek toch kunnen opladen voor Rammstein. Enorm genoten.
Korte samenvatting: de band stond muzikaal scherp (klein foutje bij Puppe maar dat terzijde), Till was goed bij stem, al begint de veroudering insijpelen. Setlist was voldoende gevarieerd, maar misschien ook net een tikkeltje te weinig veranderd ten opzichte van vorig jaar.
Ik zag Rammstein op Werchter tijdens de festivaltours 2013 en 2016, deze show leek me eerder een samenvatting (qua showelementen niks veranderd) aangevuld met recente nummers.
Ik kan me voorstellen dat iemand die er vorig jaar bij was op zijn honger is blijven zitten. De tickets zijn nu eenmaal niet goedkoop. Voor een matige fan als ik, was het een goeie bevestiging van hun reputatie en een steengoeie liveshow. Voor de geharde fan misschien net niet voldoende?
Los van de juridische gebeurtenissen zal een pauze (zoals eerder beschreven op dit forum) geen kwaad doen. Festivals (volgens de geruchten) lijken mij voor de komende jaren voldoende (lekker hitjes rammen) totdat de band op zijn geheel kan herbronnen en een nieuwe show in elkaar steekt.
Tenzij er sprake zal zijn van een veroordeling uiteraard, dan zien we ze liefst niet meer terug.
Kan zijn. Vermoedelijk is het gewoon meer de reputatie die ze kregen en minder waar ze zelf mee uitpakken. Ik hoor toch menig niet-metal fans die toch maar 'eens gaan kijken omdat de show de moeite schijnt te zijn'. Het feit dat ze er een tweede ronde van konden maken wijt ik dan aan de kwaliteit die ze wel steevast leveren.Ik ben geen metalkenner maar het valt mij op dat artiesten in andere genres, bijvoorbeeld Grace Jones en Bruce Springsteen, decennialang dezelfde live gimmicks blijven gebruiken. Wordt dat van een band als Rammstein minder aanvaard, mogelijk omdat zij het juist van de live gimmicks moeten hebben (want muzikaal is het solide maar niet het meest hoogstaande)?
Wat is de live gimmick van Springsteen? Volgens mij heeft die juist totaal geen gimmicks.Ik ben geen metalkenner maar het valt mij op dat artiesten in andere genres, bijvoorbeeld Grace Jones en Bruce Springsteen, decennialang dezelfde live gimmicks blijven gebruiken. Wordt dat van een band als Rammstein minder aanvaard, mogelijk omdat zij het juist van de live gimmicks moeten hebben (want muzikaal is het solide maar niet het meest hoogstaande)?
Ik heb ze vrijdag voor het eerst live gezien, heb ervan genoten maar merkte toch ook dat een stadion niet de beste ervaring geeft, in elk geval niet op de tribunes (waar ik zat). Alleen al daarom zou ik het niet de volle ticketprijs waard vinden (heb zelf via Ticketswap de helft betaald).
Kan inderdaad goed de laatste tour met dit podium en show geweest zijn. 3 europese tours en een us tour is best veel. Bij Metallica en anderen zoals Ed Sheeran is dat vaak maar 1-2 tours.Ik ben gisteren ook geweest naar Rammstein.
De show was goed, echter vond ik het vorig jaar wel iets beter. Vooral qua beleving en ook op muzikaal vlak. Dat eerste kan ook te maken hebben omdat het toen de eerste keer was en omdat het nu gedurende de show vaak geregend heeft. Op bepaalde momenten hoorde ik de zanger ook wat minder. Kan afhangen van verschillende factoren (plaats van staan, akoustiek, regen, ...). De show was identiek dezelfde met uitzondering een 4tal nieuwe nummers en het excluden van Pussy.
Qua prijs was het dit jaar iets duurder (vorig jaar goedkoper ticket (90 euro), maar duurdere parking (25euro) en dit jaar duurder ticket (105 euro) en goedkopere parking (15 euro)). Wel goed dat ze met een oplaadbare kaart werkten, anders ben je rap gebonden aan het minimum aantal te kopen munten en ben je verplicht deze op te nemen.
Zag vandaag een post op Facebook dat WICreations Rammstein bedankte voor het project (decor/lichtshow vermoed ik). Die lijken ze gebruikt te hebben van 2019 tot 2023. Door ze nu al twee keer gezien te hebben, hoop ik wel dat ze hun decor en show lichtjes aanpassen voor de volgende keer.
Honoured to be guest country for the 3 last shows of the RAMMSTEIN tour at Brussels King Baudouin Stadium(or maybe this episode of the tour, who will tell). A now already iconic tour with a technically and creatively spectacular stage for one of the highest profile live bands on the planet. WI started sketching in 2018, having been asked onboard by the tour’s technical consultant Jeremy Lloyd of UK based Wonder Works. WI Hans Willems and Koen Peeters have from then on worked closely with Rammstein’s own creative team, a collaboration for set and lighting design between Patrick Woodroffe from Woodroffe Bassett Design, Roland Greil, Wieder Design LLC and Wonder Works.
For us this project meant the launch of our new integrated WIMOTION system, giving precise control and synchronization of individual and grouped automated chain hoists (SIL3) for the monitoring of the RAMMSTEIN video screen and platform. WI on top supported with the fabrication of major structures such as the impressive backwall, the tron fascias, the giant central tower cladding and the kabuki and pyro throughs.
RAMMSTEIN will always be one of the absolute highlights of our technical, creative and also personal journey, grateful as we are to have had the opportunity to partner up with many of the industry’s finest talents.
Ben wel benieuwd wat de toekomst nog gaat brengen. Hieronder zie je het aantal shows gebaseerd op setlist.fm data.
Bekijk bijlage 6072
Die vrouwen (geen meisjes) zijn daar ook zelf bij, hé.Ik vind het idee dat een band iemand inhuurt om meisjes van rij 1 te plukken inderdaad behoorlijk walgelijk. Dan is dat maar een puriteinse mening.
Ik denk ook niet dat we van alle bands en artiesten met foute of harde of rare songteksten bijbehorend gedrag moeten en hoeven verwachten. Of dat dit soort dingen dan ineens wel door de beugel moeten kunnen.
De journalist kan de muziek al niet aanhoren, dus had hij dit artikel niet mogen schrijven lijkt me. Nuja het is wat het is.
één van de belachelijkste artikelen ooit gelezen.
Vreemd artikel. Jammer dat de redactie beslist dit te publiceren.
één van de belachelijkste artikelen ooit gelezen.