Rammstein

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736
Hoelaat raden jullie aan toe te komen? (Zitplaatsen). Eerste keer KBS hier...
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Tijdens een van de rustpauzes in het concert speurde de camera gezichten in het publiek af. Gisteren trokken enkele vrouwen voor de camera dan maar hun tshirt uit...
Is natuurlijk niet op vraag van de band enzo, maar daar had ik dan wel een ongemakkelijk gevoel bij. Het meest applaus bij een man met een konijnmuts en een bomme, beide hielden hun tshirts aan.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Tijdens een van de rustpauzes in het concert speurde de camera gezichten in het publiek af. Gisteren trokken enkele vrouwen voor de camera dan maar hun tshirt uit...
Is natuurlijk niet op vraag van de band enzo, maar daar had ik dan wel een ongemakkelijk gevoel bij. Het meest applaus bij een man met een konijnmuts en een bomme, beide hielden hun tshirts aan.

Die fancam gebruiken ze op elk concert tegenwoordig,het is een keuze van de vrouw(en) zelf als ze in beeld komen om hun lichaam al dan niet te laten bewonderen.
Hier is voor mij totaal niks mee.
Nogmaals bij Steel Panther gebeurt het ook,Tommy Lee zijn speech is ook overal hetzelfde en die vraagt wel expliciet naar boobies.
Bij AC/DC zijn er ook vaak flashers en zo zijn er nog wel bands en artiesten waarbij vrouwen vrijwillig hun borsten laten zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Tijdens een van de rustpauzes in het concert speurde de camera gezichten in het publiek af. Gisteren trokken enkele vrouwen voor de camera dan maar hun tshirt uit...
Is natuurlijk niet op vraag van de band enzo, maar daar had ik dan wel een ongemakkelijk gevoel bij. Het meest applaus bij een man met een konijnmuts en een bomme, beide hielden hun tshirts aan.
Inderdaad, en je kan dit weekend in Amsterdam en volgend weekend in Antwerpen heel wat meer blote basten zien, maar dan vooral van mannen ;)
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736
Na een enorm drukke werkweek toch kunnen opladen voor Rammstein. Enorm genoten.

Korte samenvatting: de band stond muzikaal scherp (klein foutje bij Puppe maar dat terzijde), Till was goed bij stem, al begint de veroudering insijpelen. Setlist was voldoende gevarieerd, maar misschien ook net een tikkeltje te weinig veranderd ten opzichte van vorig jaar.

Ik zag Rammstein op Werchter tijdens de festivaltours 2013 en 2016, deze show leek me eerder een samenvatting (qua showelementen niks veranderd) aangevuld met recente nummers.

Ik kan me voorstellen dat iemand die er vorig jaar bij was op zijn honger is blijven zitten. De tickets zijn nu eenmaal niet goedkoop. Voor een matige fan als ik, was het een goeie bevestiging van hun reputatie en een steengoeie liveshow. Voor de geharde fan misschien net niet voldoende?

Los van de juridische gebeurtenissen zal een pauze (zoals eerder beschreven op dit forum) geen kwaad doen. Festivals (volgens de geruchten) lijken mij voor de komende jaren voldoende (lekker hitjes rammen) totdat de band op zijn geheel kan herbronnen en een nieuwe show in elkaar steekt.
Tenzij er sprake zal zijn van een veroordeling uiteraard, dan zien we ze liefst niet meer terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Heb ze 2x gezien deze week, vandaag veruit beste keer.
Je weet wat je krijgt dus het stoort niet echt vind ik. Band was zich in elk geval goed aan het amuseren ondanks de regen.
Blijf vooral fan van het tempo dat de muzikanten er steeds insteken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj en yannickd

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Na een enorm drukke werkweek toch kunnen opladen voor Rammstein. Enorm genoten.

Korte samenvatting: de band stond muzikaal scherp (klein foutje bij Puppe maar dat terzijde), Till was goed bij stem, al begint de veroudering insijpelen. Setlist was voldoende gevarieerd, maar misschien ook net een tikkeltje te weinig veranderd ten opzichte van vorig jaar.

Ik zag Rammstein op Werchter tijdens de festivaltours 2013 en 2016, deze show leek me eerder een samenvatting (qua showelementen niks veranderd) aangevuld met recente nummers.

Ik kan me voorstellen dat iemand die er vorig jaar bij was op zijn honger is blijven zitten. De tickets zijn nu eenmaal niet goedkoop. Voor een matige fan als ik, was het een goeie bevestiging van hun reputatie en een steengoeie liveshow. Voor de geharde fan misschien net niet voldoende?

Los van de juridische gebeurtenissen zal een pauze (zoals eerder beschreven op dit forum) geen kwaad doen. Festivals (volgens de geruchten) lijken mij voor de komende jaren voldoende (lekker hitjes rammen) totdat de band op zijn geheel kan herbronnen en een nieuwe show in elkaar steekt.
Tenzij er sprake zal zijn van een veroordeling uiteraard, dan zien we ze liefst niet meer terug.
Ik ben geen metalkenner maar het valt mij op dat artiesten in andere genres, bijvoorbeeld Grace Jones en Bruce Springsteen, decennialang dezelfde live gimmicks blijven gebruiken. Wordt dat van een band als Rammstein minder aanvaard, mogelijk omdat zij het juist van de live gimmicks moeten hebben (want muzikaal is het solide maar niet het meest hoogstaande)?

Ik heb ze vrijdag voor het eerst live gezien, heb ervan genoten maar merkte toch ook dat een stadion niet de beste ervaring geeft, in elk geval niet op de tribunes (waar ik zat). Alleen al daarom zou ik het niet de volle ticketprijs waard vinden (heb zelf via Ticketswap de helft betaald).
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736
Ik ben geen metalkenner maar het valt mij op dat artiesten in andere genres, bijvoorbeeld Grace Jones en Bruce Springsteen, decennialang dezelfde live gimmicks blijven gebruiken. Wordt dat van een band als Rammstein minder aanvaard, mogelijk omdat zij het juist van de live gimmicks moeten hebben (want muzikaal is het solide maar niet het meest hoogstaande)?
Kan zijn. Vermoedelijk is het gewoon meer de reputatie die ze kregen en minder waar ze zelf mee uitpakken. Ik hoor toch menig niet-metal fans die toch maar 'eens gaan kijken omdat de show de moeite schijnt te zijn'. Het feit dat ze er een tweede ronde van konden maken wijt ik dan aan de kwaliteit die ze wel steevast leveren.

Ohja, en een grote middenvinger naar de man die mij een XL aanraadde (normaal medium). Large gepakt op zijn aandringen maar hierin zwem ik nog steeds 😆
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Ik ben geen metalkenner maar het valt mij op dat artiesten in andere genres, bijvoorbeeld Grace Jones en Bruce Springsteen, decennialang dezelfde live gimmicks blijven gebruiken. Wordt dat van een band als Rammstein minder aanvaard, mogelijk omdat zij het juist van de live gimmicks moeten hebben (want muzikaal is het solide maar niet het meest hoogstaande)?

Ik heb ze vrijdag voor het eerst live gezien, heb ervan genoten maar merkte toch ook dat een stadion niet de beste ervaring geeft, in elk geval niet op de tribunes (waar ik zat). Alleen al daarom zou ik het niet de volle ticketprijs waard vinden (heb zelf via Ticketswap de helft betaald).
Wat is de live gimmick van Springsteen? Volgens mij heeft die juist totaal geen gimmicks.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Heb ze ook gezien in KBS in 2019 en stond daarbij toevallig op vrijwel exact dezelfde plek als gisteren. De show was, op wat variaties bij de eerste 6-7 nummers (en het ontbreken van Pussy) vrijwel exact hetzelfde, op alle vlakken. Al is dit ook nog steeds dezelfde jarenlange tour, dus anderzijds niet zo heel erg verrassend.

Wel net iets beter dan toen, misschien omdat de heren er deze keer veel zin in leken te hebben, waarschijnlijk omdat het het laatste optreden van de tour was.

Van "de controverse" was in ieder geval helemaal niets te merken.
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
Ik ben gisteren ook geweest naar Rammstein.

De show was goed, echter vond ik het vorig jaar wel iets beter. Vooral qua beleving en ook op muzikaal vlak. Dat eerste kan ook te maken hebben omdat het toen de eerste keer was en omdat het nu gedurende de show vaak geregend heeft. Op bepaalde momenten hoorde ik de zanger ook wat minder. Kan afhangen van verschillende factoren (plaats van staan, akoustiek, regen, ...). De show was identiek dezelfde met uitzondering een 4tal nieuwe nummers en het excluden van Pussy.

Qua prijs was het dit jaar iets duurder (vorig jaar goedkoper ticket (90 euro), maar duurdere parking (25euro) en dit jaar duurder ticket (105 euro) en goedkopere parking (15 euro)). Wel goed dat ze met een oplaadbare kaart werkten, anders ben je rap gebonden aan het minimum aantal te kopen munten en ben je verplicht deze op te nemen.

Zag vandaag een post op Facebook dat WICreations Rammstein bedankte voor het project (decor/lichtshow vermoed ik). Die lijken ze gebruikt te hebben van 2019 tot 2023. Door ze nu al twee keer gezien te hebben, hoop ik wel dat ze hun decor en show lichtjes aanpassen voor de volgende keer.
Honoured to be guest country for the 3 last shows of the RAMMSTEIN tour at Brussels King Baudouin Stadium(or maybe this episode of the tour, who will tell). A now already iconic tour with a technically and creatively spectacular stage for one of the highest profile live bands on the planet. WI started sketching in 2018, having been asked onboard by the tour’s technical consultant Jeremy Lloyd of UK based Wonder Works. WI Hans Willems and Koen Peeters have from then on worked closely with Rammstein’s own creative team, a collaboration for set and lighting design between Patrick Woodroffe from Woodroffe Bassett Design, Roland Greil, Wieder Design LLC and Wonder Works.
For us this project meant the launch of our new integrated WIMOTION system, giving precise control and synchronization of individual and grouped automated chain hoists (SIL3) for the monitoring of the RAMMSTEIN video screen and platform. WI on top supported with the fabrication of major structures such as the impressive backwall, the tron fascias, the giant central tower cladding and the kabuki and pyro throughs.
RAMMSTEIN will always be one of the absolute highlights of our technical, creative and also personal journey, grateful as we are to have had the opportunity to partner up with many of the industry’s finest talents.

Ben wel benieuwd wat de toekomst nog gaat brengen. Hieronder zie je het aantal shows gebaseerd op setlist.fm data.
Rammstein shows.png
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Ik ben gisteren ook geweest naar Rammstein.

De show was goed, echter vond ik het vorig jaar wel iets beter. Vooral qua beleving en ook op muzikaal vlak. Dat eerste kan ook te maken hebben omdat het toen de eerste keer was en omdat het nu gedurende de show vaak geregend heeft. Op bepaalde momenten hoorde ik de zanger ook wat minder. Kan afhangen van verschillende factoren (plaats van staan, akoustiek, regen, ...). De show was identiek dezelfde met uitzondering een 4tal nieuwe nummers en het excluden van Pussy.

Qua prijs was het dit jaar iets duurder (vorig jaar goedkoper ticket (90 euro), maar duurdere parking (25euro) en dit jaar duurder ticket (105 euro) en goedkopere parking (15 euro)). Wel goed dat ze met een oplaadbare kaart werkten, anders ben je rap gebonden aan het minimum aantal te kopen munten en ben je verplicht deze op te nemen.

Zag vandaag een post op Facebook dat WICreations Rammstein bedankte voor het project (decor/lichtshow vermoed ik). Die lijken ze gebruikt te hebben van 2019 tot 2023. Door ze nu al twee keer gezien te hebben, hoop ik wel dat ze hun decor en show lichtjes aanpassen voor de volgende keer.
Honoured to be guest country for the 3 last shows of the RAMMSTEIN tour at Brussels King Baudouin Stadium(or maybe this episode of the tour, who will tell). A now already iconic tour with a technically and creatively spectacular stage for one of the highest profile live bands on the planet. WI started sketching in 2018, having been asked onboard by the tour’s technical consultant Jeremy Lloyd of UK based Wonder Works. WI Hans Willems and Koen Peeters have from then on worked closely with Rammstein’s own creative team, a collaboration for set and lighting design between Patrick Woodroffe from Woodroffe Bassett Design, Roland Greil, Wieder Design LLC and Wonder Works.
For us this project meant the launch of our new integrated WIMOTION system, giving precise control and synchronization of individual and grouped automated chain hoists (SIL3) for the monitoring of the RAMMSTEIN video screen and platform. WI on top supported with the fabrication of major structures such as the impressive backwall, the tron fascias, the giant central tower cladding and the kabuki and pyro throughs.
RAMMSTEIN will always be one of the absolute highlights of our technical, creative and also personal journey, grateful as we are to have had the opportunity to partner up with many of the industry’s finest talents.

Ben wel benieuwd wat de toekomst nog gaat brengen. Hieronder zie je het aantal shows gebaseerd op setlist.fm data.
Bekijk bijlage 6072
Kan inderdaad goed de laatste tour met dit podium en show geweest zijn. 3 europese tours en een us tour is best veel. Bij Metallica en anderen zoals Ed Sheeran is dat vaak maar 1-2 tours.
De kosten van de productie zijn meermaals terug verdiend.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.176
4.318
Ik vind het idee dat een band iemand inhuurt om meisjes van rij 1 te plukken inderdaad behoorlijk walgelijk. Dan is dat maar een puriteinse mening.

Ik denk ook niet dat we van alle bands en artiesten met foute of harde of rare songteksten bijbehorend gedrag moeten en hoeven verwachten. Of dat dit soort dingen dan ineens wel door de beugel moeten kunnen.
Die vrouwen (geen meisjes) zijn daar ook zelf bij, hé.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Ik ben ook geweest vrijdag, het tweede concert en het eerste dat in voorverkoop ging. D'r waren véél Duitsers...

Het evenement werd gepromoot door Greenhouse Talents, net zoals hun vorige shows. Hun aanpak is iets anders dan bij Live Nation : slechts 1 ruime ingang voor het middenplein en je moest dan het hele veld rondgaan, voor een goede spreiding wellicht.
Toch vind ik dit beter dan bij Coldplay en U2 (Live Nation) : zij hanteerden verschillende ingangen voor het middenplein waardoor er verwarring was waar je precies binnen mocht.
Ook waren er nauwelijks wachtrijen aan de toiletten en de drankstanden.

O ja, het concert was super. Het was de 5e keer dat ik ze zag, eerste keer was op Pukkelpop heel lang geleden. 't Zal nu wel een tijdje duren eer ze nog es komen zeker...
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken