Rammstein

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Iedereen lijkt zn ticket te verkopen. Schuldig totdat onschuld bewezen is, of onschuldig tot schuld bewezen is? Alles wordt in deze zaak zo hard opgeblazen door de media. Als Johnny Depp nog een nieuwe film zou maken, dan zitten de zalen overvol, en zal hij met loftrompet onthaald worden.
Nuja, gisteren genoten van de show. Vond het wat routineus aanvoelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Iedereen lijkt zn ticket te verkopen. Schuldig totdat onschuld bewezen is, of onschuldig tot schuld bewezen is?
Of mensen hadden er sowieso gewoon geen zin meer in na die verhalen over die walgelijke '"feestjes" en de reactie van Lindemann en dat bandlid. Die optie is er ook nog hé.
 
  • Winning
Waarderingen: Mark's Kal

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Of mensen hadden er sowieso gewoon geen zin meer in na die verhalen over die walgelijke '"feestjes" en de reactie van Lindemann en dat bandlid. Die optie is er ook nog hé.
We weten natuurlijk niet echt wat er daar gebeurd is, en waarschijnlijk zullen we het nooit weten. Lizzo dan ook maar cancellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
110
87
Bij gelijk welk concert waar 150.000 man al bijna jaar vantevoren ticket voor heeft, zijn er duizenden tickets die weer in verkoop gaan. Op jaar tijd kan er heel veel veranderen. Wat niet wegneemt dat er ook wel een deel zullen tussen zitten die het om de genoemde redenen niet zien zitten. Alle respect daarvoor. Maar het stadion zit/zat nog altijd bomvol.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Anderzijds zijn er ook mensen zoals ik: ik heb eergisteren een kaartje op Ticketswap gekocht voor de helft van de prijs, dus ik haal cynisch genoeg nog voordeel uit de hele ophef (gesteld dat de ophef de reden is dat er zoveel kaartjes aan een lagere prijs te koop zijn). Heb Rammstein nog nooit live gezien omdat het niet 100% mijn muziek is, maar ben wel benieuwd naar de show. Voor mij is Lindemann dus nooit een soort van idool geweest, ik ga gewoon naar een show kijken en zie echt niet in waarom ik dat nu zou laten. Dat die beschuldigingen maar onderzocht worden en dat hij maar vervolgd wordt als hij criminele feiten heeft gepleegd, dat staat voor mij los van zijn werk.

Ik sta er trouwens echt van te kijken hoe hard de tijdsgeest is veranderd de laatste jaren. Vroeger hoorden groupies en seksuele afterparty's gewoon bij de rock-'n-roll. In het geval van Lindemann is er weliswaar sprake van niet-consensuele feiten, en dat kan natuurlijk nooit door de beugel. Maar in de pers wordt er vaak al schande gesproken van het hele 'row zero'-concept en de afterparty's op zich, terwijl daar toch helemaal niets mis mee is zo lang alles consensueel gebeurt. Dat sommige fans hier zo gevoelig op reageren bij een band met zulke groteske teksten (die over veel ergere dingen gaan) maakt het al helemaal absurd voor mij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
We weten natuurlijk niet echt wat er daar gebeurd is, en waarschijnlijk zullen we het nooit weten. Lizzo dan ook maar cancellen.
Het idee van die feestjes an sich, met iemand die was aangenomen om meisjes van rij 1 te plukken was al walgelijk zat imo.

Er is hier helemaal geen sprake van "cancellen." Die concerten gingen gewoon door.

En ik denk dat er inderdaad ook een groot aantal mensen zijn die nu niet snel meer of geen kaart meer voor Lizzo zullen kopen. Maar dat is meer wat voor een Lizzo topic.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Het idee van die feestjes an sich, met iemand die was aangenomen om meisjes van rij 1 te plukken was al walgelijk zat imo.
Ik vind die mening echt behoorlijk puriteins. Zo lang die meisjes akkoord gingen met alles wat er gebeurde (wat momenteel de vraag is), zie ik echt niet in wat daar walgelijk aan is.

Wat verwacht je trouwens van een band met nummers als 'Pussy' en 'Dicke Titten', dat het allemaal brave monogame huisvaders zijn? 🙃
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik vind het idee dat een band iemand inhuurt om meisjes van rij 1 te plukken inderdaad behoorlijk walgelijk. Dan is dat maar een puriteinse mening.

Ik denk ook niet dat we van alle bands en artiesten met foute of harde of rare songteksten bijbehorend gedrag moeten en hoeven verwachten. Of dat dit soort dingen dan ineens wel door de beugel moeten kunnen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Het idee van die feestjes an sich, met iemand die was aangenomen om meisjes van rij 1 te plukken was al walgelijk zat imo.

Er is hier helemaal geen sprake van "cancellen." Die concerten gingen gewoon door.

En ik denk dat er inderdaad ook een groot aantal mensen zijn die nu niet snel meer of geen kaart meer voor Lizzo zullen kopen. Maar dat is meer wat voor een Lizzo topic.
Ieder zn mening.
Elke iet of wat Rammstein fan weet wel dat dit gedaan werd, en vele vrouwelijke fans wisten zelfs wie ze moesten aanspreken om in aanmerking te komen, was niet eens zo geheim hoor. Doen andere bands dit ook? Ja zeker!
Ieder zijn mening natuurlijk, maar op dit moment is het gewoon woord tegen woord.
Als je de kunst en de rest even kan scheiden, dan had je net zoals ik een leuke show.
Ik ben gegaan, omdat ik meer dan een jaar op voorhand tickets gekocht heb. Moest ik die dan verkopen? Zal hij niet van wakker gelegen hebben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Als je de kunst en de rest even kan scheiden, dan had je net zoals ik een leuke show.
Zit een groot verschil tussen kunnen scheiden en willen scheiden.

Ik zeg ook niet dat je die tickets had moeten verkopen. Top dat jullie een leuke avond hebben gehad. Jammer dat jullie de mening van mensen die besloten niet te willen gaan enigszins ridiculiseren en afdoen als "cancelen".
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Zit een groot verschil tussen kunnen scheiden en willen scheiden.

Ik zeg ook niet dat je die tickets had moeten verkopen. Top dat jullie een leuke avond hebben gehad. Jammer dat jullie de mening van mensen die besloten niet te willen gaan enigszins ridiculiseren.
Ik wil zeker niet ridiculiseren, en ik wil zeker ook je mening respecteren. Iedereen moet op dit moment zn eigen opinie vormen. Er is gewoon heel weinig info en echte bewijzen over de feiten. Dus meningen zijn het enige wat nog overblijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Ik vind het idee dat een band iemand inhuurt om meisjes van rij 1 te plukken inderdaad behoorlijk walgelijk. Dan is dat maar een puriteinse mening.

Ik denk ook niet dat we van alle bands en artiesten met foute of harde of rare songteksten bijbehorend gedrag moeten en hoeven verwachten.
Ieder zijn mening en waarden natuurlijk. Om nog even verder te gaan op die songteksten: ik verwacht inderdaad niet van leden van metalbands dat zij moorden of aan kannibalisme doen als hun teksten daarover gaan, maar dat (sommige) mannen graag in het rond neuken zou toch geen nieuws mogen zijn. Met name rocksterren krijgen daar door hun status vaak de gelegenheid toe, en velen maken graag gebruik van die gelegenheid. Als hun teksten daar dan ook nog eens over gaan, hoef je je weinig illusies te maken denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken