Anderzijds zijn er ook mensen zoals ik: ik heb eergisteren een kaartje op Ticketswap gekocht voor de helft van de prijs, dus ik haal cynisch genoeg nog voordeel uit de hele ophef (gesteld dat de ophef de reden is dat er zoveel kaartjes aan een lagere prijs te koop zijn). Heb Rammstein nog nooit live gezien omdat het niet 100% mijn muziek is, maar ben wel benieuwd naar de show. Voor mij is Lindemann dus nooit een soort van idool geweest, ik ga gewoon naar een show kijken en zie echt niet in waarom ik dat nu zou laten. Dat die beschuldigingen maar onderzocht worden en dat hij maar vervolgd wordt als hij criminele feiten heeft gepleegd, dat staat voor mij los van zijn werk.
Ik sta er trouwens echt van te kijken hoe hard de tijdsgeest is veranderd de laatste jaren. Vroeger hoorden groupies en seksuele afterparty's gewoon bij de rock-'n-roll. In het geval van Lindemann is er weliswaar sprake van niet-consensuele feiten, en dat kan natuurlijk nooit door de beugel. Maar in de pers wordt er vaak al schande gesproken van het hele 'row zero'-concept en de afterparty's op zich, terwijl daar toch helemaal niets mis mee is zo lang alles consensueel gebeurt. Dat sommige fans hier zo gevoelig op reageren bij een band met zulke groteske teksten (die over veel ergere dingen gaan) maakt het al helemaal absurd voor mij.