Pukkelpop 2024

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
71
The Smile is 12 dagen geleden geannuleerd, wat veel tijd is als je bedenkt dat het tijd is om een oplossing te vinden. QOTSA kwam 16 dagen geleden terug naar de VS voor een operatie en heeft de eerste Europese show in 15 dagen, dus alles moet heel snel georganiseerd en verplaatst worden (of nu geannuleerd). De eerste namen zijn bijna 6 maanden geleden bekend gemaakt, het festival begint over 3 weken en we hebben nog steeds niet de volledige line-up, tijdschema en festivalkaart... Daarom verwacht ik tijdens deze dagen wel iets (misschien samen met Lowlands?), uiterlijk aanstaande woensdag.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.105
The Smile is 12 dagen geleden geannuleerd, wat veel tijd is als je bedenkt dat het tijd is om een oplossing te vinden. QOTSA kwam 16 dagen geleden terug naar de VS voor een operatie en heeft de eerste Europese show in 15 dagen, dus alles moet heel snel georganiseerd en verplaatst worden (of nu geannuleerd). De eerste namen zijn bijna 6 maanden geleden bekend gemaakt, het festival begint over 3 weken en we hebben nog steeds niet de volledige line-up, tijdschema en festivalkaart... Daarom verwacht ik tijdens deze dagen wel iets (misschien samen met Lowlands?), uiterlijk aanstaande woensdag.
Confused Rooster Teeth GIF by Achievement Hunter
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
Ik verwacht James Blake ook. Ben het er echter niet mee eens dat The Pixies te 'Boomer' zijn, maar weet niet zeker of ze echt zoveel verschillen van The Smile wat betreft hun publiek. Ik zou zeggen dat meer mensen die een dagkaart boeken om The Smile te zien, gelukkiger zouden zijn met Pixies dan James Blake. Ik kan het natuurlijk mis hebben
Gezien volgens een lek op deze site JAMES BLAKE naar Lowlands komt die de headliners meestal deelt met Pukkelpop ter vervanging van the Smile, is het logisch dat James Blake in de Marquee speelt. Pixies zou eerder een band zijn voor het main podium mocht QOSA wegvallen en men geen gelijkwaardige grote naam kan vinden. Ter herinnering BALTHAZAR speelde als vervanger van Florence and the Machine terwijl zij op het hear hear festival een jaar eerder nog lager stonden op de affiche dan de Pixies.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.707
9.608
Gezien volgens een lek op deze site JAMES BLAKE naar Lowlands komt die de headliners meestal deelt met Pukkelpop ter vervanging van the Smile, is het logisch dat James Blake in de Marquee speelt. Pixies zou eerder een band zijn voor het main podium mocht QOSA wegvallen en men geen gelijkwaardige grote naam kan vinden. Ter herinnering BALTHAZAR speelde als vervanger van Florence and the Machine terwijl zij op het hear hear festival een jaar eerder nog lager stonden op de affiche dan de Pixies.
Ja, maar Pixies kan toch onmogelijk de main van het festival afsluiten? En er staat ook niets wat je kan doorschuiven. Balthazar kon nog net, aangezien je toen met een double headlinerbill zat. Nu helemaal niet, met een sub die eigenlijk op hun beurt ook al te hoog staat. Pixies zit inderdaad zowat op de grootte van The Smile (Vorst), en dus prima qua grootte om het tweede podium af te sluiten.

Eens met de boomer opmerking van @Special Monkey , maar nood breekt wet natuurlijk, en ik hoop dat het iets wordt dat toch een beetje binnen het belevingsveld van de doelgroep van de gecancelde band ligt. Want daar zit nu toch wel een groot gat.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Ja, maar Pixies kan toch onmogelijk de main van het festival afsluiten? En er staat ook niets wat je kan doorschuiven. Balthazar kon nog net, aangezien je toen met een double headlinerbill zat. Nu helemaal niet, met een sub die eigenlijk op hun beurt ook al te hoog staat. Pixies zit inderdaad zowat op de grootte van The Smile (Vorst), en dus prima qua grootte om het tweede podium af te sluiten.

Eens met de boomer opmerking van @Special Monkey , maar nood breekt wet natuurlijk, en ik hoop dat het iets wordt dat toch een beetje binnen het belevingsveld van de doelgroep van de gecancelde band ligt. Want daar zit nu toch wel een groot gat.
Electric Callboy zou je kunnen doorschuiven... Ik vermoed slechts 1 jaar te vroeg voor een headliner-positie maar zo spannend is dat ook weer niet. Maar die staan om een of andere reden nog onder The Offspring, dus de kans is klein dat het gebeurt.

Hoe langer het duurt van Queens of the Stone Age hoe groter ik de kans schat dat ze wel gewoon komen opdraven.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
Deze week werd er gehint naar een nieuw album van QOSA wellicht al in 2025 door de groep zelf.
Met een nieuw album wordt de verleiding groter om de rest van de beperkte Europese tour te cancelen mocht de zanger bijkomende rust nodig hebben om dan in 2025 met dit nieuwe album een volledig nieuwe grote Europese tournee te maken. Er zijn nu nog 7 geplande Europese concerten tussen 8 en 21 augustus waaronder Lowlands en Pukkelpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.707
9.608
Electric Callboy zou je kunnen doorschuiven... Ik vermoed slechts 1 jaar te vroeg voor een headliner-positie maar zo spannend is dat ook weer niet. Maar die staan om een of andere reden nog onder The Offspring, dus de kans is klein dat het gebeurt.

Hoe langer het duurt van Queens of the Stone Age hoe groter ik de kans schat dat ze wel gewoon komen opdraven.
Triggered.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Ik verwacht James Blake ook. Ben het er echter niet mee eens dat The Pixies te 'Boomer' zijn, maar weet niet zeker of ze echt zoveel verschillen van The Smile wat betreft hun publiek. Ik zou zeggen dat meer mensen die een dagkaart boeken om The Smile te zien, gelukkiger zouden zijn met Pixies dan James Blake. Ik kan het natuurlijk mis hebben
Frank Black is geboren in 1965, Thom Yorke in 1968. Generatiegenoten dus. Zie ook niet in waarom het ene boomer zou zijn en het andere niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Maar dan weer: als het James Blake is, waarom dan nog wachten met aankondigen? Kan me niet voorstellen dat een aankondiging van James Blake staat of valt met QOTSA, gezien het feit dat ie nu al bij enkele festivals aangekondigd is (en gelekt is voor Lowlands).
Samen met de plattegrond worden de laatste namen aangekondigd, zoiets? Wat maakt het ook allemaal uit wanneer iets aangekondigd wordt...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.707
9.608
Samen met de plattegrond worden de laatste namen aangekondigd, zoiets? Wat maakt het ook allemaal uit wanneer iets aangekondigd wordt...
Denk meer omdat The Smile een band van nu is en Pixies meer teert op nostalgie.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.469
3.590
Denk meer omdat The Smile een band van nu is en Pixies meer teert op nostalgie.
99% van de bezoekers kijkt toch niet zo naar bands? Dat is iets wat leeft onder diehard muziekliefhebbers, waarschijnlijk kan een meerendeel van The Pixies fans evengoed genieten van The Smile (of The Offspring) bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.707
9.608
99% van de bezoekers kijkt toch niet zo naar bands? Dat is iets wat leeft onder diehard muziekliefhebbers, waarschijnlijk kan een meerendeel van The Pixies fans evengoed genieten van The Smile (of The Offspring) bijvoorbeeld.
Ja, daar zal zeker wel genoeg overlap inzitten, daar niet van. Vind zowel James Blake als Pixies wel 'passen' qua vervanger hoor, als ik even de fanboy in mezelf loslaat. Alleen beide veel minder spannend.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
243
161
Ik heb James Blake donderdag op Dour gezien en vind dat zijn huidige show toch vrij gelijkaardige 'vibes' heeft als Radiohead/The Smile. In 2017 was hij trouwens support act op de Europese tournee van Radiohead, ook op Rock Werchter. Objectief gezien dus een prima vervanging.

Alleen zou ik er persoonlijk niets mee zijn, want ik hoef Blake nu ook weer geen tweede keer op een maand tijd te zien :p
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Ik moet luisteren en mijn festivaldagen plannen. Er zijn nog steeds veel acts die ik niet goed genoeg ken.
ik ben reeds weken aan het luisteren naar alle bands, en mijn selectie is reeds gemaakt.
wanneer tijdschema online is, dan enkel nog keuzes maken bij de overlappen.
 

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
71
ik ben reeds weken aan het luisteren naar alle bands, en mijn selectie is reeds gemaakt.
wanneer tijdschema online is, dan enkel nog keuzes maken bij de overlappen.
Ik heb ook gestudeerd en heb mijn must-sees gehad (hopend op een laatste verrassing misschien), maar er zijn veel acts waar ik nog nooit van had gehoord en die ik langzaam aan het ontdekken en leuk vind, maar die ik nog steeds niet goed genoeg ken. Ik kom hier vooral vanwege de undercard. De laatste keer dat ik in 2019 kwam, werd het tijdschema in juni vrijgegeven en het hielp mij en mijn vrienden om te beslissen tussen twee acts op een bepaald tijdstip en niet het hele festival te plannen, maar het grootste deel ervan. Oké, ik ben raar en ik weet het, maar dit vond ik het leukst aan Pukkelpop en het werd dit jaar veel moeilijker om te doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken