Pukkelpop 2024

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.330
2.656
Zo. Nachttrein naar Leuven geboekt, nu nog cheap hotelletje boeken waar ik 's nachts kan crashen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.330
2.656
In een artikel in HLN lees ik dat je je beker gewoon aan de toog kan omwisselen voor een nieuw bekertje. Het logischere Graspop systeem dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Ik heb ook gestudeerd en heb mijn must-sees gehad (hopend op een laatste verrassing misschien), maar er zijn veel acts waar ik nog nooit van had gehoord en die ik langzaam aan het ontdekken en leuk vind, maar die ik nog steeds niet goed genoeg ken. Ik kom hier vooral vanwege de undercard. De laatste keer dat ik in 2019 kwam, werd het tijdschema in juni vrijgegeven en het hielp mij en mijn vrienden om te beslissen tussen twee acts op een bepaald tijdstip en niet het hele festival te plannen, maar het grootste deel ervan. Oké, ik ben raar en ik weet het, maar dit vond ik het leukst aan Pukkelpop en het werd dit jaar veel moeilijker om te doen.
daarvoor is die clashfinder wel al redelijk juist opgesteld... nog niet 100% betrouwbaar, maar wel een handige tool...
kan je nu reeds mee aan de slag en aanduiden wat je eventueel interesseert.

voor mij is pukkelpop ook altijd een ontdekkingstocht, en is mijn voorbereiding ook vooral om artiesten uit te sluiten die volledig buiten mijn interesse ligt.
maar zich laten verrassen de dag zelf, is ook altijd leuk.

dat het lang duurt om tijdschema vrij te geven, heeft wellicht te maken met onduidelijkheid over QTSA.


 
  • Leuk
Waarderingen: roluf en Gigi21

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
In een artikel in HLN lees ik dat je je beker gewoon aan de toog kan omwisselen voor een nieuw bekertje. Het logischere Graspop systeem dus.

inderdaad, staat ook zo op de website ... met die nuance... inruilen voor een nieuw gevuld bekertje tegen een drankbon ;-)

dus de lege beker/fles/blikje moet je bijhouden op de weide of inruilen voor een eco coin op een drankstand of mobiele eco team ...

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Pukkelpopper

Dagopener
20 jul 2022
538
535
ik ben reeds weken aan het luisteren naar alle bands, en mijn selectie is reeds gemaakt.
wanneer tijdschema online is, dan enkel nog keuzes maken bij de overlappen.
Voor mij het zelfde en heb ze in de app aangeduid want dat kan blijkbaar nu al. Hoop alleen dat het aangeduid blijft als de timetable in de app komt en niet dat ik opnieuw moet beginnen want dat zie ik ook nog gebeuren maar ja als het dat maar is, er zijn ergere dingen 😂
IMG_3683.png
 

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
71
Voor mij het zelfde en heb ze in de app aangeduid want dat kan blijkbaar nu al. Hoop alleen dat het aangeduid blijft als de timetable in de app komt en niet dat ik opnieuw moet beginnen want dat zie ik ook nog gebeuren maar ja als het dat maar is, er zijn ergere dingen 😂
Bekijk bijlage 9770
Bedankt jongens, ik heb zowel de clashfinder als de app al bestudeerd. Ik heb vorige week ook een kleine bewerking aan de Clashfinder voorgesteld (op zaterdag is Nation Of Language, oorspronkelijk gemarkeerd als de hoofdband van de Lift, officieel verplaatst naar de Club, als de tweede belangrijkste band tussen Mount Kimbie en The Reytons). Allemaal erg nuttig, maar ik hoop nog steeds dat het officiële tijdschema snel arriveert.
 
  • Leuk
Waarderingen: marc_pkp

Pukkelpopper

Dagopener
20 jul 2022
538
535
Bedankt jongens, ik heb zowel de clashfinder als de app al bestudeerd. Ik heb vorige week ook een kleine bewerking aan de Clashfinder voorgesteld (op zaterdag is Nation Of Language, oorspronkelijk gemarkeerd als de hoofdband van de Lift, officieel verplaatst naar de Club, als de tweede belangrijkste band tussen Mount Kimbie en The Reytons). Allemaal erg nuttig, maar ik hoop nog steeds dat het officiële tijdschema snel arriveert.
Ik denk dat we dat laatste allemaal hopen, ik toch in ieder geval 😄
 

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
71
Deze week werd er gehint naar een nieuw album van QOSA wellicht al in 2025 door de groep zelf.
Met een nieuw album wordt de verleiding groter om de rest van de beperkte Europese tour te cancelen mocht de zanger bijkomende rust nodig hebben om dan in 2025 met dit nieuwe album een volledig nieuwe grote Europese tournee te maken. Er zijn nu nog 7 geplande Europese concerten tussen 8 en 21 augustus waaronder Lowlands en Pukkelpop.
De podcast is gisteren gepubliceerd, maar het interview is in juni in Engeland gemaakt, vóór Download. Dus het zegt helaas niet zoveel.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
De podcast is gisteren gepubliceerd, maar het interview is in juni in Engeland gemaakt, vóór Download. Dus het zegt helaas niet zoveel.
Het klopt dat uitspraken dateren van voor de annulatie van de Europese tournee. De kans is wel groter dat met een nieuw album in 2025 QOSA een grote tournee maken rond de Europese festivals in 2025 dan zonder nieuw album. Begin augustus weten we meer , ik schat de kansen dat ze effectief komen op PUKKELPOP dit jaar op 50 procent.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
Heb eens opgelijst wanneer QOSA op affiche stond van Werchter of Pukkelpop:
2002, 2003, 2005, 2007, 2011, 2018, 2022, 2023 Werchter of ACHT KEER.
2010, 2014, 2024 Pukkelpop of DRIE KEER PUKKELPOP.
of in totaal ELF keer. Ben benieuwd welke groep(en) het beter deden.
Het is nu wel de enigste keer dat ze drie jaar na elkaar zijn geprogrammeerd (2022, 2023, 2024) op één van deze festivals.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
818
989
Heb eens opgelijst wanneer QOSA op affiche stond van Werchter of Pukkelpop:
2002, 2003, 2005, 2007, 2011, 2018, 2022, 2023 Werchter of ACHT KEER.
2010, 2014, 2024 Pukkelpop of DRIE KEER PUKKELPOP.
of in totaal ELF keer. Ben benieuwd welke groep(en) het beter deden.
Het is nu wel de enigste keer dat ze drie jaar na elkaar zijn geprogrammeerd (2022, 2023, 2024) op één van deze festivals.
2022 stonden ze er natuurlijk niet
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Ik heb ook gestudeerd en heb mijn must-sees gehad (hopend op een laatste verrassing misschien), maar er zijn veel acts waar ik nog nooit van had gehoord en die ik langzaam aan het ontdekken en leuk vind, maar die ik nog steeds niet goed genoeg ken. Ik kom hier vooral vanwege de undercard. De laatste keer dat ik in 2019 kwam, werd het tijdschema in juni vrijgegeven en het hielp mij en mijn vrienden om te beslissen tussen twee acts op een bepaald tijdstip en niet het hele festival te plannen, maar het grootste deel ervan. Oké, ik ben raar en ik weet het, maar dit vond ik het leukst aan Pukkelpop en het werd dit jaar veel moeilijker om te doen.
En dan kom je op het festival en dan blijken er toch nog wijzigingen te zijn in het schema o_O
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
648
822
Heb eens opgelijst wanneer QOSA op affiche stond van Werchter of Pukkelpop:
2002, 2003, 2005, 2007, 2011, 2018, 2022, 2023 Werchter of ACHT KEER.
2010, 2014, 2024 Pukkelpop of DRIE KEER PUKKELPOP.
of in totaal ELF keer. Ben benieuwd welke groep(en) het beter deden.
Het is nu wel de enigste keer dat ze drie jaar na elkaar zijn geprogrammeerd (2022, 2023, 2024) op één van deze festivals.
Placebo
Werchter: 1997, 1999, 2001, 2004, 2006, 2009, 2014
Pukkelpop: 1996, 2000, 2001, 2006, 2009, 2010
En tw classic 2022
Waarvan soms zelfs op beide in hetzelfde jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken