Pukkelpop 2024

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Vraagje! Wij gingen op LL altijd op zondag Bach terugrijden omdat het op maandag een drama is op het parkeerterrein qua drukte.
Hoe is dat op PKP?
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
184
97
Vraagje! Wij gingen op LL altijd op zondag Bach terugrijden omdat het op maandag een drama is op het parkeerterrein qua drukte.
Hoe is dat op PKP?
Gewoon druk, niks speciaal. Beter te doen met de auto dan met het openbaar vervoer. Dat zit namelijk volgepropt. Tenzij je natuurlijk eerst het ov moet gebruiken om aan die auto te geraken.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Moi aussi. Kocht kaarten omdat Air kwam, kregen we er achteraf gewoon DJ Shadow bij. Kijk er naar uit
Air was echt heel goed gisteren, mogen van mij zeker nog The Smile komen vervangen op PKP. Perfect geluid, prachtige set, leuke visuele gimmick.
DJ Shadow was ook erg goed maar zijn set met vrij veel recent materiaal viel als een dode steen bij het makke (oudere) publiek van Gent Jazz. Maar wàt een dj zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Tinus101

Support act
21 nov 2022
799
949
Air was echt heel goed gisteren, mogen van mij zeker nog The Smile komen vervangen op PKP. Perfect geluid, prachtige set, leuke visuele gimmick.
DJ Shadow was ook erg goed maar zijn set met vrij veel recent materiaal viel als een dode steen bij het makke (oudere) publiek van Gent Jazz. Maar wàt een dj zeg.
Air staat zondag al op Lowlands
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.088
571
Vraagje! Wij gingen op LL altijd op zondag Bach terugrijden omdat het op maandag een drama is op het parkeerterrein qua drukte.
Hoe is dat op PKP?
Vorig jaar rond Kiss and ride zone Noord (Luchtvaartstraat ongeveer) geparkeerd en daar waren geen files. Reden zo weg richting de E314.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Vraagje! Wij gingen op LL altijd op zondag Bach terugrijden omdat het op maandag een drama is op het parkeerterrein qua drukte.
Hoe is dat op PKP?
Dit is heel goed te doen. Ik heb altijd de parking naast de voormalige locatie van camping relax gepakt. Nooit in de rij gestaan bij aankomst (donderdag) of bij vertrek (maandag).

Vanaf vorig jaar is de camping relax wel verplaatst waardoor de afstand tussen de parkeerplaats en camping wel een stukje lopen is. Zorg voor een karretje of loop twee keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.301
Air staat zondag al op Lowlands
Soulwax (als belgen zijnde) opschuiven en Air op de vrijdag dan als "vervanger" van The Smile?
Ook niet ideaal als er mensen speciaal een dagkaart hebben voor Soulwax (maar betwijfel dat dat er zo veel gaan zijn). Met dat die dag toch hopeloos uitverkocht was, krijg je dat ticket wel aan gewone prijs verkocht.

Of gewoon Phoenix, Pixies, Massive Attack of Future Islands na hun Lokerse Feesten show booken. Sommige zijn wat te groot denk ik voor die spot. Maar in het achterhoofd houden dat QOTSA misschien nog een twijfelgevvaltje word.

Hypothetische run:
Massive Attack
Phoenix
The Offspring
Rise Against
Electric Callboy
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.088
571

Qua beeld niet het beste, geluid is best goed.
Heb niet zoveel met rap en hiphop maar heb eigenlijk wel zin om Stormzy te zien. Lijkt zo te horen geen autotune te gebruiken.
Publiek is wel wat rustig, maar niet zo gek als je ziet hoe het regent. En Stormzy blijft staan in de regen. Held.
 

Bungle Jungle

Playlistbediener
8 mrt 2024
17
18
Air was echt heel goed gisteren, mogen van mij zeker nog The Smile komen vervangen op PKP. Perfect geluid, prachtige set, leuke visuele gimmick.
DJ Shadow was ook erg goed maar zijn set met vrij veel recent materiaal viel als een dode steen bij het makke (oudere) publiek van Gent Jazz. Maar wàt een dj zeg.
Air was inderdaad super live. Heb van begin tot einde genoten. DJ Shadow vond ik minder omdat hij zijn bekendste album helemaal links liet liggen...
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Air was inderdaad super live. Heb van begin tot einde genoten. DJ Shadow vond ik minder omdat hij zijn bekendste album helemaal links liet liggen...
Niet helemaal maar idd veel focus op recenter materiaal. Ik vond zijn skills subliem, maar snap ook dat het bij het 40+ publiek van Gent Jazz wel wat herkenbaarder had mogen zijn en dus meer gericht op "Endtroducing", nog altijd in mijn top-10 van beste albums ooit.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
799
949
Ik hoop eigenlijk nog wel op iets als Wodan Boys vroeg op de dag. Lekker energiek wakker worden
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.561
4.659
Lip Critic (vrijdag), Ada Oda (zaterdag) en Ramkot (zondag) schudden de boel wel wakker hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Soulwax (als belgen zijnde) opschuiven en Air op de vrijdag dan als "vervanger" van The Smile?
Ook niet ideaal als er mensen speciaal een dagkaart hebben voor Soulwax (maar betwijfel dat dat er zo veel gaan zijn). Met dat die dag toch hopeloos uitverkocht was, krijg je dat ticket wel aan gewone prijs verkocht.

Of gewoon Phoenix, Pixies, Massive Attack of Future Islands na hun Lokerse Feesten show booken. Sommige zijn wat te groot denk ik voor die spot. Maar in het achterhoofd houden dat QOTSA misschien nog een twijfelgevvaltje word.

Hypothetische run:
Massive Attack
Phoenix
The Offspring
Rise Against
Electric Callboy
Phoenix is zondag in Japan. Medelijden. Ze zouden een prima vervanger zijn geweest.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
367
184
Een combinatie LIAM GALAGHER (30 jaar Definitely Maybe tour: debuutalbum OASIS) en Editors voor 75 minuten elk zou ook een optie kunnen zijn mochten QOSA wegvallen. Editors spelen op vrijdag 16 april nog in italie en volgend concert is pas op 25 AUG terug in Italie dus Pukkelpop kan.
LIAM GALLAGHER speelt nog op 9 AUGUSTUS in Sziget en volgende festival is reading en leeds festival (21 TOT 25 AUGUSTUS); Liam Gallagher heeft nog niet op een Belgisch festival gespeeld dit jaar terwijl hij wel verscheen op Werchter in 2023 en Hear hear (pkp) festival in 2022. En met zijn DEFINITELY MAYBE tour heeft hij een nieuwe show.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken