Pukkelpop 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.757
3.496
Kan me voorstelen dat je Channel Tres op den duur wel gezien hebt. Was vooral live wel gewoon een leuk feestje. Sugababes nog niet super in verdiept, maar de Glasto/TRNSMT video's zagen er in ieder geval feestelijk uit (mogelijk ook door Engels publiek).

Ik snap overigens wel goed dat het hele gewicht van de zondag afvalt zonder The Smile (mogelijk QOTSA), en je geen fan bent van Rise Against en The Offspring (aanname). Dan kan ik me indenken dat het een hele bijzondere act (The Smile) was met een zeer waardig randprogramma, waar t nu dan mogelijk voelt als enkel het randprogramma. Gaat natuurlijk allemaal om smaak en voorkeur.
Ik heb een zondagticket speciaal gekocht voor The Smile en gedeeltelijk ook Queens of the Stone Age. The Hanted Youth, Electric Callboy en Rise Against waren een leuk voorprogramma maar meer ook niet. The Offspring vind ik tegenwoordig een vreselijk valse bedoening.

Zolang het bij The Smile als afvaller blijft, zou ik achteraf geen ticket kopen maar is afreizen nog wel gerechtvaardigd.
Als QotsA ook nog wegvalt en er zijn geen fatsoenlijke vervangers dan ga ik gewoon niet.

Pukkelpop verkoopt dagtickets dus dan is het niet meer dan normaal dat je iets terugdoet voor degenen met een dagticket als letterlijk je twee headliners uitvallen. Maar dit alles valt of staat dus met een verwachte cancel van QotSA.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.559
4.647
Ik heb een zondagticket speciaal gekocht voor The Smile en gedeeltelijk ook Queens of the Stone Age. The Hanted Youth, Electric Callboy en Rise Against waren een leuk voorprogramma maar meer ook niet. The Offspring vind ik tegenwoordig een vreselijk valse bedoening.

Zolang het bij The Smile als afvaller blijft, zou ik achteraf geen ticket kopen maar is afreizen nog wel gerechtvaardigd.
Als QotsA ook nog wegvalt en er zijn geen fatsoenlijke vervangers dan ga ik gewoon niet.

Pukkelpop verkoopt dagtickets dus dan is het niet meer dan normaal dat je iets terugdoet voor degenen met een dagticket als letterlijk je twee headliners uitvallen. Maar dit alles valt of staat dus met een verwachte cancel van QotSA.
Als je voor 1 naam gaat en de rest beschouwt als voorprogramma moet je gewoon lekker een zaalshow bezoeken. Het is een festival en je bent niet van gisteren toch? Grappig dat je enkel de grote acts noemt als mogelijk "voorprogramma" terwijl er genoeg mooie dingen in de kleinere tenten spelen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.968
4.032
Ik heb een zondagticket speciaal gekocht voor The Smile en gedeeltelijk ook Queens of the Stone Age. The Hanted Youth, Electric Callboy en Rise Against waren een leuk voorprogramma maar meer ook niet. The Offspring vind ik tegenwoordig een vreselijk valse bedoening.

Zolang het bij The Smile als afvaller blijft, zou ik achteraf geen ticket kopen maar is afreizen nog wel gerechtvaardigd.
Als QotsA ook nog wegvalt en er zijn geen fatsoenlijke vervangers dan ga ik gewoon niet.

Pukkelpop verkoopt dagtickets dus dan is het niet meer dan normaal dat je iets terugdoet voor degenen met een dagticket als letterlijk je twee headliners uitvallen. Maar dit alles valt of staat dus met een verwachte cancel van QotSA.
Dan snap jij het idee van een festivaldagticket niet. Kusje
 

Wijmel

Playlistbediener
17 mei 2024
11
8
Ja kom, dat zou je nu toch al mogen weten. Heeft al enkele keren op PKP gestaan en is een geweldige live-act. Maar natuurlijk geen rock nee, dus als eventuele vervanger van QOTSA niet ideaal.
Aangezien het hiphop is het normaal dat ik het niet ken ;-)
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
341
505
Een dagje festival is best duur en dagjesmensen gaan meestal voor bepaalde namen ipv de totaalervaring. Op dat vlak snap ik Rockbeer toch wel echt hoor.
Ik heb 't geluk dat er zondag voor mij veel leuks staat.
Paar jaar terug met de cancel van Slayer was het achteraf gezien niet meer de moeite voor mij bijvoorbeeld.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.757
3.496
Wanneer heb je The Offspring voor het laatst live gezien? Heb vaker negatieve dingen gelezen over hun live performances, maar 2 keer terug op graspop was het gewoon top, klonk net zo strak als op album
Dat was dezelfde editie als jij haha, gelukkig verschilt jouw ervaring :) Nu The Smile er niet staat is de kans wel levensgroot dat ik gewoon al bij The Offspring sta voor QOTSA natuurlijk. Dan kan maar beter blijken dat ik gewoon niet in de mood was destijds.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: mattman en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.698
8.589
Dat was dezelfde editie als jij haha, gelukkig verschilt jouw ervaring :) Nu The Smile er niet staat is de kans wel levensgroot dat ik gewoon al bij The Offspring sta voor QOTSA natuurlijk. Dan kan maar beter blijken dat ik gewoon niet in de mood was destijds.
Ah grappig ja hoe dat kan verschillen. Ik overweeg ook nog een zondag ticket, ben nog even aan het afwachten wat het tijdschema wordt en of QOTSA komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.670
9.565
Als je voor 1 naam gaat en de rest beschouwt als voorprogramma moet je gewoon lekker een zaalshow bezoeken. Het is een festival en je bent niet van gisteren toch? Grappig dat je enkel de grote acts noemt als mogelijk "voorprogramma" terwijl er genoeg mooie dingen in de kleinere tenten spelen.
Maar aan de andere kant is het toch ook begrijpelijk dat je een festivaldag niet meer de moeite vindt als de 2 namen waar je het meest naar uitkeek, afvallen? Nota bene zowat de 2 grootse namen van de dag.

De vrijdag en zaterdag vind ik top, de zondag vond ik altijd de magerste, bleef daar ook op m’n honger zitten. Gelukkig was er wel altijd de combo Smile - QOTSA die het de moeite maakt. Die eerste was m’n hoogtepunt van het weekend. En tuurlijk: er staan een paar heel fijne kleinere naampjes die ik met veel graagte meepak, maar laat ons zeggen dat ik dat ikzelf die 125 ballen plus de rest niet zou neertellen voor een ‘ook nog interessant’ Glass Beams en Sampa The Great. Dat is echt veel geld voor wat krenten-uit-de-pap.

En ja, ik snap het concept van een festival. Je betaalt voor het hele menu. Maar ik begrijp het ook wel dat je je ticket op TS zet wanneer ‘jouw’ affiche onthoofd wordt.
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.559
4.647
Maar aan de andere kant is het toch ook begrijpelijk dat je een festivaldag niet meer de moeite vindt als de 2 namen waar je het meest naar uitkeek, afvallen? Nota bene zowat de 2 grootse namen van de dag.

De vrijdag en zaterdag vind ik top, de zondag vond ik altijd de magerste, bleef daar ook op m’n honger zitten. Gelukkig was er wel altijd de combo Smile - QOTSA die het de moeite maakt. Die eerste was m’n hoogtepunt van het weekend. En tuurlijk: er staan een paar heel fijne kleinere naampjes die ik met veel graagte meepak, maar laat ons zeggen dat ik dat ikzelf die 125 ballen plus de rest niet zou neertellen voor een ‘ook nog interessant’ Glass Beams en Sampa The Great. Dat is echt veel geld voor wat krenten-uit-de-pap.

En ja, ik snap het concept van een festival. Je betaalt voor het hele menu. Maar ik begrijp het ook wel dat je je ticket op TS zet wanneer ‘jouw’ affiche onthoofd wordt.
We zijn het eens hoor, maar Rockbeer heeft het over een refund.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv en mattman

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
695
566
Wanneer heb je The Offspring voor het laatst live gezien? Heb vaker negatieve dingen gelezen over hun live performances, maar 2 keer terug op graspop was het gewoon top, klonk net zo strak als op album
Zaalshow vorig jaar was ook dik in orde!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.739
1.301
Wilde reageren op afzeggingen met als voorbeeld Neil Young.
Zit ik naar de Shelter te kijken van 2013.
1 dag op het laatst Architects en Killswitch Engage en de andere dag Gojira, Lamb of God en Opeth. Wauw, dat waren nog eens tijden voor de metalliefhebber op Pukkelpop.
Pukkelpop slaat me altijd met verstomming als ik clashfinders van jaren terug bekijk.

In 2013 had je van 13u tot 16u op de Main Stage: Imagine Dragons - Mac Miller - Kendrick Lamar.
Mac Miller clashte toen oa. nog met Parquet Courts en Charli Xcx.

In 2012 op de Foo Fighters dag: kon je als indie/rock-fanaat gewoon onderstaand parcours doen:
Balthazar - The Cribs - Daughter - Stephen Malkmus - Bob Mould/ The Shins - The Hives - The Antlers - The Black Keys - Wilco - einde Foo Fighters
Oscar & The Wolf en Balthazar opende toen nog hun stage zelfs en acts als Major Lazer en Disclosure waren ook gewoon nog in de namiddag te bewonderen. Allemaal op 1 dag.

In 2015 (toen iedereen klaagde dat Alt-J headliner was), kon je gewoon op 1 dag dit parcours doen, met meestal niet meer dan 5 minuten overlap tussen sommige artiesten: Charlix XCX - The War On Drugs - The Offspring - Tame Impala/Tyler The Creator - Alt J - James Blake - Underworld
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Joss
  • deev
  • Royke