Pukkelpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.629
9.500
Wat denken we? Morgen de laatste namen en dan volgende week de timetable? Vorig jaar kwam de timetable op 20 juli!
I dunno. Denk dat de organisatie dan ook meteen een oplossing zal willen vinden voor The Smile en ook met QOTSA nog ff in de knoop liggen.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
176
140
Bij Gent Jazz kreeg ik direct een voorstel van onmiddellijke terugbetaling van het ganse bedrag voor 13 juli toen Laufey haar Europese tournee incl Gent Jazz afzegde als een van de headliners naast Birdy. Dat is voor mij de juiste reactie van een concertorganisator bij annulatie van een headliner. En ze zullen mij hier in de toekomst zeker nog terugzien als klant bij Gent Jazz

Ik stel voor dat je in het geval dat QOSA einde juli bv echt de rest van zijn tournee incl PKP zou annuleren je met de andere gedupeerden je verenigt en je geld terugeist van de organisator Chokri of Live Nation. En indien zij weigerachtig staan (wellicht hun eerste reactie) op een creatieve manier met een marketeer acties onderneemt om dit in de pers te brengen. Desnoods betogen bij het festival Pukkelpop zelf. Enkel maar zeuren op dit forum brengt geen zoden aan de dijk. Je moet durven opkomen voor een faire behandeling door de concertorganisator. Desnoods wettelijke maatregelen vragen bij onze politici zodat organisatoren verplicht zijn om terug te betalen bij annulatie van een headliner indien de klant dit wenst.
Ik kan niet begrijpen dat je er nog maar aan denkt om geld terug te eisen van een organisator wanneer één act niet komt opdagen tijdens een festival waar tientallen acts op het programma staan. Met zo'n mentaliteit blijf je maar beter weg van PKP, wat mij betreft. "Gedupeerden" zeg. Alsof PKP er iets aan kan doen dat Josh Homme en Jonny Greenwood naar het ziekenhuis moeten. Relax and enjoy the rest of the festival, zou ik zeggen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.629
9.500
Ik kan niet begrijpen dat je er nog maar aan denkt om geld terug te eisen van een organisator wanneer één act niet komt opdagen tijdens een festival waar tientallen acts op het programma staan. Met zo'n mentaliteit blijf je maar beter weg van PKP, wat mij betreft. "Gedupeerden" zeg. Alsof PKP er iets aan kan doen dat Josh Homme en Jonny Greenwood naar het ziekenhuis moeten. Relax and enjoy the rest of the festival, zou ik zeggen.
Denken dat festivals je geld terugstorten na zulke cancels is naïef en een beetje krom, maar ik volg welkte sentiment date ineens ontbreken van zulke namen, het toch wel moeilijker maakt om een dag PkP te rechtvaardigen. Ik vind die zondag eigenlijk by far de zwakste dag, maar gelukkig had die nog die Smile-QOTSA combo...

Dus ja, hopen op een waardige vervanging voor die toch wel heel prominente bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.089
1.961
Ik vind de zondag line-up juist fantastisch. Mooi dat juist voor die dag nog kaartjes beschikbaar waren toen ik erachter kwam wat er allemaal stond. Kan daar als ouwe rocker echt mijn hart ophalen!

The Smile is een pijnlijk gemis, omdat het zo'n bijzonder act is. Dat betekent dat een vervangende act zoeken moeilijk is, en het gemis waarschijnlijk voor de meesten niet 100% gedicht kan worden met een vervanger. Maar laten we vooral niet doen alsof die hele dag in elkaar is gelazerd. Er staat nog een heel pak aan toffe namen, en wie weet komt er nog een acceptabele vervanger bij.

Oh en last but not least: QOTSA speelt vooralsnog gewoon. Daar doen die cancels een maand eerder niets aan af...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Davidov90

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
176
140
Denken dat festivals je geld terugstorten na zulke cancels is naïef en een beetje krom, maar ik volg welkte sentiment date ineens ontbreken van zulke namen, het toch wel moeilijker maakt om een dag PkP te rechtvaardigen. Ik vind die zondag eigenlijk by far de zwakste dag, maar gelukkig had die nog die Smile-QOTSA combo...

Dus ja, hopen op een waardige vervanging voor die toch wel heel prominente bands.
Iedereen heeft het recht om bepaalde voorkeuren te hebben, en uiteraard zou een afzegging van twee hoofdacts bijzonder vervelend zijn, en uiteraard zou het fijn zijn als er een leuke vervanger komt voor The Smile. Maar om daarvoor nu een dag PKP te laten vallen? Onbegrijpelijk. Aanbod genoeg op de andere podia, sterke undercard die dag. Glass Beams bv. is voor mij dan weer een hoogtepunt van het weekend, mochten die wegvallen zou ik het ook erg jammer vinden maar dan ga ik gewoon iets anders kijken hé.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.629
9.500
Iedereen heeft het recht om bepaalde voorkeuren te hebben, en uiteraard zou een afzegging van twee hoofdacts bijzonder vervelend zijn, en uiteraard zou het fijn zijn als er een leuke vervanger komt voor The Smile. Maar om daarvoor nu een dag PKP te laten vallen? Onbegrijpelijk. Aanbod genoeg op de andere podia, sterke undercard die dag. Glass Beams bv. is voor mij dan weer een hoogtepunt van het weekend, mochten die wegvallen zou ik het ook erg jammer vinden maar dan ga ik gewoon iets anders kijken hé.
Ja, I know. Zonder The Smile zou ik ook naar pakweg Bolis Pupul kunnen, ook een fijne naam. Uiteindelijk kan ik met wat krabben nog wel een dag rechtvaardigen aangezien ik combi ga. Maar stel ik had een zondagsticket, dan had ik me toch echt afgevraagd of ik die 125 euro plus alle extra (verblijf)kosten -en een dag verlof voor de maandag- dat nog waard vind. Da's veeeel geld voor een paar naampjes die 'ook wel leuk zijn'.

Want zoals gezegd, die zondag vond ik ook voor de cancel(s) erg mager.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.629
9.500
Ik vind de zondag line-up juist fantastisch.
Graag wat tips dan. Ik kom nu niet verder dan Bolis Pupul, Haunted Youth (maar goed, dat zijn twee Belgische namen dus nu ook weer niet zo bijzonder) en verder eventueel Sampa The Great en Yussef Dayes (maar al gezien op DTRH).
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.089
1.961
Graag wat tips dan. Ik kom nu niet verder dan Bolis Pupul, Haunted Youth (maar goed, dat zijn twee Belgische namen dus nu ook weer niet zo bijzonder) en verder eventueel Sampa The Great en Yussef Dayes (maar al gezien op DTRH).
Ik weet niet of mijn tips gaan helpen. Ik ben maar weinig bekend met de onbekende parels, maar juist enigszins bij toeval zijn nogal wat namen op de Main en de Backyard echt he-le-maal mijn ding. Van Rise Against ben ik bovendien idolaat.

Een spoorboekje zonder daadwerkelijk tijdschema is wat lastig, maar met inachtneming van de clashfinder zou het er ongeveer zo uit zien:

Ramkot - Future Utopia - Chalk - Fat Dog - Electric Callboy - Rise Against - The Offspring - Motionless in White - QOTSA

Daarbij is Ramkot wat minder exclusief (maar wel lekker) en vind ik Electric Callboy doable, maar niet fantastisch...

En dan mis ik nog MSpaint, Hot Milk en Lionheart omdat ze clashen, maar waar ik ook graag even was gaan kijken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
694
562
Graag wat tips dan. Ik kom nu niet verder dan Bolis Pupul, Haunted Youth (maar goed, dat zijn twee Belgische namen dus nu ook weer niet zo bijzonder) en verder eventueel Sampa The Great en Yussef Dayes (maar al gezien op DTRH).
Ik was echt onder de indruk van Chalk op Sniester, Channel Tres vond ik echt heel leuk op Core vorig jaar. In het hardere segment kan je ook genoeg zien: Motionless in White, Jesus Piece, Lionheart. En toch is het cool dat de Sugababes er staan (haha).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.629
9.500
Ik was echt onder de indruk van Chalk op Sniester, Channel Tres vond ik echt heel leuk op Core vorig jaar. In het hardere segment kan je ook genoeg zien: Motionless in White, Jesus Piece, Lionheart. En toch is het cool dat de Sugababes er staan (haha).
Channel Tres nog maar eens checken dan, al zag ik m vorig jaar al twee keer is vind ik het wel mooi geweest zo. Sugababes schijnt live erg matig te zijn?

Die gitaarbands maar eens checken dan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.629
9.500
Ik weet niet of mijn tips gaan helpen. Ik ben maar weinig bekend met de onbekende parels, maar juist enigszins bij toeval zijn nogal wat namen op de Main en de Backyard echt he-le-maal mijn ding. Van Rise Against ben ik bovendien idolaat.

Een spoorboekje zonder daadwerkelijk tijdschema is wat lastig, maar met inachtneming van de clashfinder zou het er ongeveer zo uit zien:

Ramkot - Future Utopia - Chalk - Fat Dog - Electric Callboy - Rise Against - The Offspring - Motionless in White - QOTSA

Daarbij is Ramkot wat minder exclusief (maar wel lekker) en vind ik Electric Callboy doable, maar niet fantastisch...

En dan mis ik nog MSpaint, Hot Milk en Lionheart omdat ze clashen, maar waar ik ook graag even was gaan kijken...
Mja, die main stage ga ik, op QOTSA na, echt mijden. Pukkelpop heeft nog nooit zo'n verschrikkelijk rijtje gehad op dat podium als Pommelien - Merol - EC - Offsping. Stuk voor stuk echt, maar dan ook echt niet mijn ding. Electric Callboy, ik snap er echt niets van. Goldband maar dan nog platter en met gitaren. Onbeluisterbare rommel voor mij. Heb het echt geprobeerd, na een paar enthousiaste reacties hier maar muzikaal is dat echt nul komma nul?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
694
562
Channel Tres nog maar eens checken dan, al zag ik m vorig jaar al twee keer is vind ik het wel mooi geweest zo. Sugababes schijnt live erg matig te zijn?

Die gitaarbands maar eens checken dan.
Kan me voorstelen dat je Channel Tres op den duur wel gezien hebt. Was vooral live wel gewoon een leuk feestje. Sugababes nog niet super in verdiept, maar de Glasto/TRNSMT video's zagen er in ieder geval feestelijk uit (mogelijk ook door Engels publiek).

Ik snap overigens wel goed dat het hele gewicht van de zondag afvalt zonder The Smile (mogelijk QOTSA), en je geen fan bent van Rise Against en The Offspring (aanname). Dan kan ik me indenken dat het een hele bijzondere act (The Smile) was met een zeer waardig randprogramma, waar t nu dan mogelijk voelt als enkel het randprogramma. Gaat natuurlijk allemaal om smaak en voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en mattman

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.089
1.961
Mja, die main stage ga ik, op QOTSA na, echt mijden. Pukkelpop heeft nog nooit zo'n verschrikkelijk rijtje gehad op dat podium als Pommelien - Merol - EC - Offsping. Stuk voor stuk echt, maar dan ook echt niet mijn ding. Electric Callboy, ik snap er echt niets van. Goldband maar dan nog platter en met gitaren. Onbeluisterbare rommel voor mij. Heb het echt geprobeerd, na een paar enthousiaste reacties hier maar muzikaal is dat echt nul komma nul?
Ho wacht stop. EC is 100x vermakelijker dan die walgelijke, amuzikale snuifkikkers van Goldband. Die troep is zowaar een gevaar voor de volksgezondheid natuurlijk...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.673
8.536
Moet ik toch ook maar even één van mijn favoriete bands promoten, zou van MiW eens het laatste album opzetten. Dan weet je ook direct waar mijn avatar vandaan komt :) Qua metalcore wordt het ook niet veel toegankelijker dan dat. Werwolf, Masterpiece en Cyberhex zijn toch wel lekkere nummers.
Ik verwacht niet dat het je ding is @mattman en het zou me niet verbazen als je het verschrikkelijk vind, maar you never know.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.847
2.576
Graag wat tips dan. Ik kom nu niet verder dan Bolis Pupul, Haunted Youth (maar goed, dat zijn twee Belgische namen dus nu ook weer niet zo bijzonder) en verder eventueel Sampa The Great en Yussef Dayes (maar al gezien op DTRH).
Vind zelf Future Utopia, Chalk en Debby Friday nog leuke namen. Maar daar stopt het voor mij ook wel.
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
125
232
Het is allemaal smaak natuurlijk, maar ik vind zondag net de meest interessante dag. Wat steviger gitaarwerk dat zelfs op Graspop niet zou misstaan.
'Gelukkig' dat deze dag minder populair gebleken is bij de gemiddelde Pukkelpopper (vermoed ik toch als ik de reacties lees), zo was hij nog niet uitverkocht (en zal dat waarschijnlijk ook niet geraken?). Verder maak ik me vooralsnog geen zorgen over een mogelijke afzegging van QOTSA, want dat werd nog helemaal niet gecommuniceerd. (Eventuele) zorgen voor later dus 🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en bartv

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
963
928
Er is altijd een verschil tussen de kleine letters in het contract en commerciele tegemoetkomingen die een organisatie kan geven los van het contract. Veel mensen kopen nu eenmaal een dagfestivalkaart in functie van de headliner die geprogrammeerd staat EN beschouwen de rest van de affiche als bonus. Een vraag die je kan stellen is de volgende: zou je een dagkaart Pukkelpop hebben gekocht voor zondag 18 augustus 2024 indien Queens of the Stone Age en the Smile NIET op de affiche stonden?

Voor alle duidelijkheid: de combitickets zouden NIET worden terugbetaald, enkel de dagkaarten voor zondag van gebruikers die een terugbetaling vragen. En ja, mochten queens of the stone age toch opduiken op PKP dan zijn alle problemen voor organisatie en bezoekers van de baan.

Toch ook eens een paar vraagjes : mocht je een VW Golf hebben aangekocht met alle mogelijke opties maar je krijgt den DACIA DUST basisversie zonder opties geleverd, zou je dit ook aanvaarden of zou je aandringen op de levering van wat je besteld hebt ipv het veel goedkopere alternatief. Stel dat je Pommelien Thijs in een uitverkochte Roma wilt zien en een week voor de show zegt de organisatie dat Pommelien Thijs geannuleerd heeft en dat ze Emmy D'arc als alternatief hebben gevonden voor die avond zou je dat dan zomaar aanvaarden of terugbetaling vragen van je ticket?
Azo zagen. Koopt gewoon nooit meer een ticket voor een festival. Dan zijt ge zeker;)
 
  • Winning
Waarderingen: Kachelle

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.070
544
Ik kijk op de zondag ook erg uit naar de Sugababes. Wat ik zo zie op youtube zingen ze nog goed en staat er een goede liveband bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken