Pukkelpop 2024

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
241
160
Ja, goeie. Moet wel een beetje goodwill bij komen van de band natuurlijk, die dan wat vroeger in EU moet zijn.

Dus, @Timmetje , die dus. ;-)

The National kan in een extreem gunstig scenario ook wel overhaald worden, nu DTRH/LiL achter de rug zijn. Heeft een uitstekende band met het festival. Maar waarschijnlijk wat te groot om nog toegevoegd te worden. dEUS heeft vast ook wel wat overlap qua fans, maar natuurlijk wel 'weer' een binnenlandse naam. Op Rock En Seine is The Smile al vervangen: daar speelt Pixies nu. Ook hier kunnen die natuurlijk prima de marquee afsluiten.

Wel een goede match, maar tourtechnisch niet mogelijk: Big Thief, Idles, Sampha.

Ook eens met dat The Smile echt onvervangbaar is. Of het moet met die solo show van Thom Yorke zelf zijn.
Persoonlijk zou ik Eefje de Visser ook wel een goede vervanging vinden.
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
605
420
Je hebt geweldig werk geleverd, maar ik heb het gevoel dat Jorja en The Streets avondslots zullen hebben, terwijl Soulwax de late night closer zal zijn.
Ik hoop het, hoewel de volgorde van de dienstregelingen er correct uitziet door de manier waarop ze op de website zijn gerangschikt. Het heeft weinig zin dat Jorja Smith als laatste komt. Een beetje een come-down na Soulwax.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.597
9.459
Ik hoop het, hoewel de volgorde van de dienstregelingen er correct uitziet door de manier waarop ze op de website zijn gerangschikt. Het heeft weinig zin dat Jorja Smith als laatste komt. Een beetje een come-down na Soulwax.
Ja maar Jorja Smith is wel de grotere naam. En hoe groter/bekender, hoe hoger op de lineup. Ga je wel zien aan het verschil in drukte bij die twee...
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
605
420
Ja maar Jorja Smith is wel de grotere naam. En hoe groter/bekender, hoe hoger op de lineup. Ga je wel zien aan het verschil in drukte bij die twee...
Voor mij werkt het echter beter, aangezien ik naar Folamour ga kijken in plaats van naar Jorja Smith. Vrijdag wordt het een groot feest. Geweldige line-up
 

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
70
Ja maar Jorja Smith is wel de grotere naam. En hoe groter/bekender, hoe hoger op de lineup. Ga je wel zien aan het verschil in drukte bij die twee...
Zeker, maar is de plek van 1 tot 2 uur te wijten aan de grootste artiest? Of verdient de grootste artiest het om rond 22.00-23.00 uur te spelen?
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
171
127
Ja maar Jorja Smith is wel de grotere naam. En hoe groter/bekender, hoe hoger op de lineup. Ga je wel zien aan het verschil in drukte bij die twee...
Hoezo is Jorja Smith plots een grotere naam dan Soulwax? Ik moet een paar vergaderingen gemist hebben.

Op PKP is het al enkele jaren niet meer zo dat de grootste naam per definitie als laatste speelt, trouwens. Ik herinner me bv. nog PJ Harvey in de Marquee in 2017, met daarna nog Interpol en Moderat wat bezwaarlijk grotere namen genoemd kunnen worden.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.064
2.950
Twee woorden: Fuck en That ;)

Nog een extra reden om weg te blijven van haar concert. Vond haar de vorige keer al slaapverwekkend.
Ik denk niet dat ik in woorden kan beschrijven hoe kut ik Tiktok vind, maar dat wil niet zeggen dat er geen goeie artiesten bekend kunnen worden via dat medium. Haar tiny desk is nog steeds een van de besten die ik voorbij heb zien komen(maargoed, smaakdingetje ofc).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.597
9.459
Twee woorden: Fuck en That ;)

Nog een extra reden om weg te blijven van haar concert. Vond haar de vorige keer al slaapverwekkend.
Ach, ieder diertje zijn pleziertje zeker. Ik kijk uit naar zowel Soulwax als Jorja. Ik kijk minder uit naar de clashes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gigi21

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
70
Hoezo is Jorja Smith plots een grotere naam dan Soulwax? Ik moet een paar vergaderingen gemist hebben.

Op PKP is het al enkele jaren niet meer zo dat de grootste naam per definitie als laatste speelt, trouwens. Ik herinner me bv. nog PJ Harvey in de Marquee in 2017, met daarna nog Interpol en Moderat wat bezwaarlijk grotere namen genoemd kunnen worden.
Ook in 2023 was Boygenius headliner op Marquee en speelde eerder dan Moderat.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
171
127
Ik denk niet dat ik in woorden kan beschrijven hoe kut ik Tiktok vind, maar dat wil niet zeggen dat er geen goeie artiesten bekend kunnen worden via dat medium. Haar tiny desk is nog steeds een van de besten die ik voorbij heb zien komen(maargoed, smaakdingetje ofc).
Ik zal zeker niet zeggen dat er via TikTok geen goede artiesten bekend geworden zijn. Maar Jorja Smith was al bezig voordat ze succesvol werd op TikTok, denk ik? Het probleem dat ik heb met TikTok is dat het allemaal zo vluchtig is en dat het vaak gaat om één liedje, of een stukje van een liedje, waardoor bepaalde artiesten naar hoogtes worden gestuwd die ze helemaal niet verdienen. Jorja Smith vond ik best leuke muziek maken, maar headliner-materiaal is dat niet echt voor mij. Eerder iets voor een warme zomerdag na de middag in een intiemere tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Joslittel

bowie

Nieuw lid
15 jul 2024
3
2
Misschien off topic, maar is er eigenlijk iemand die van plan is om naar Ramkot of Hot Milk te gaan kijken? Ramkot is een beetje een traditie om er elk jaar naar toe te gaan voor ons, en Hot Milk had vorig jaar een erg goede show op Mainsquare.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
197
107
Misschien off topic, maar is er eigenlijk iemand die van plan is om naar Ramkot of Hot Milk te gaan kijken? Ramkot is een beetje een traditie om er elk jaar naar toe te gaan voor ons, en Hot Milk had vorig jaar een erg goede show op Mainsquare.
ik wil zeker graag Ramkot zien. Hoop eigenlijk dat ze iets later op de dag optreden ipv als dagopening zoals hier ingepland
 

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
93
75
Misschien off topic, maar is er eigenlijk iemand die van plan is om naar Ramkot of Hot Milk te gaan kijken? Ramkot is een beetje een traditie om er elk jaar naar toe te gaan voor ons, en Hot Milk had vorig jaar een erg goede show op Mainsquare.
Beiden staan genoteerd!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
641
811
Misschien off topic, maar is er eigenlijk iemand die van plan is om naar Ramkot of Hot Milk te gaan kijken? Ramkot is een beetje een traditie om er elk jaar naar toe te gaan voor ons, en Hot Milk had vorig jaar een erg goede show op Mainsquare.
Enkel een zondagticket en we willen toch aanwezig zijn voordat Ramkot begint.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
354
171
Mochten queens of the stone age niet kunnen komen, dan zou je de dag wat anders kunnen inkleuren en bv Little Simz nemen als headliner en Marc Ribillet als headliner voor de Marquee. Marc Ribillet heeft drie keren Tivoli uitverkocht einde augustus (totaal 6.000 plaatsen) en gaf een topoptreden op Werchter. Op 16 augustus speelt hij in de UK en op 20 augustus in Hamburg dus Pukkelpop ertussenin is perfect mogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CSM

Gebruikers die dit onderwerp bekijken